CápaBMW fórum
2024. november 11. 13:44:33 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2583722 alkalommal)
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Dátum: 2006. június 07. 14:35:23 pm »

Bogeturbo kollégát, a cápavadítás mesterét, várjuk a mikrofonhoz. Smiley
Naplózva

Főmordor.
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #1 Dátum: 2006. június 07. 14:38:26 pm »

Hengerfej, szívótorok, leömlő polírozás.

Hamarosan nekikezdenék, "magad uram, ha szolgád nincs" módon. Milyen fejeket érdemes hsználni?
Házituningos ladás körökben elterjedt a 4-5 szál 20 centis kézifékbovden összeheggesztve egy fúrószárral. Hengerfejre nem használnám, de a leömlőket biztos szépen ki lehet taklarítani vele.

 
Naplózva

Főmordor.
stasis
Vendég
« Válasz #2 Dátum: 2006. június 07. 16:42:40 pm »

Ezt áttenném a weblapos részbe. Boge egyébként készül egy "hogyan építsünk egy versenyautót nulláról" anyaggal.
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #3 Dátum: 2006. június 08. 07:16:48 am »

Ezt áttenném a weblapos részbe. Boge egyébként készül egy "hogyan építsünk egy versenyautót nulláról" anyaggal.

Akár ide is tehetné.Smiley
Naplózva

Főmordor.
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 728



« Válasz #4 Dátum: 2006. június 08. 08:52:30 am »

Pont a ladásoknál olvastam annó,hogy turbómarókkal lehet tágítani a hf járatait,ezek mindenféle formájú apró fejek,ezek ahogy néztem jók lehetnek egy flexibilis szárral,az általad elgondolt mutatványhoz,de sztem Boge keni mivel merre meddig.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:08:02 am írta Promega » Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #5 Dátum: 2006. június 13. 09:49:09 am »

No kipróbáltam a kézifékbovdenes polírt egy szívótorkon.

Elég jól sikerült, kicsit türelemjáték volt, de határozottan simább lett. Meglepő, hogy mennyi aluport ráztam ki utána a totokból.

Sajnos valami puhább acélból kell csinálni, mert 20 perc pörgetés után megadta magát a bovden és nyakba letört, viszont ennyi idő alatt 1 csövet sem sikerült megfelelőre csiszolni.

Ezután a művelet után valami puhább koronggal át kellene menni rajta és szerintem kész. Határozottan bevállt.
Naplózva

Főmordor.
stasis
Vendég
« Válasz #6 Dátum: 2006. június 13. 11:22:48 am »

Akár ide is tehetné.Smiley

Többszáz oldalnyi dokumentációt gépeljen be, és pár gigabyte kép és videó csatoljon 1 hozzászólásba ? Azért itt még nem tart a technika.
Lesz a versenyautó építésnek külön menüpontja a weboldalon.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:08:29 am írta Promega » Naplózva
Sabc
Vendég
« Válasz #7 Dátum: 2006. június 13. 11:38:41 am »

Az egy nagyon speciálisch théma lesz. Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:08:44 am írta Promega » Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #8 Dátum: 2006. június 13. 11:50:37 am »

Többszáz oldalnyi dokumentációt gépeljen be, és pár gigabyte kép és videó csatoljon 1 hozzászólásba ? Azért itt még nem tart a technika.
Lesz a versenyautó építésnek külön menüpontja a weboldalon.
Persze nem úgy gondoltam.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:09:00 am írta Promega » Naplózva

Főmordor.
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 728



« Válasz #9 Dátum: 2006. június 14. 08:43:09 am »

No kipróbáltam a kézifékbovdenes polírt egy szívótorkon.

Elég jól sikerült, kicsit türelemjáték volt, de határozottan simább lett. Meglepő, hogy mennyi aluport ráztam ki utána a totokból.

Sajnos valami puhább acélból kell csinálni, mert 20 perc pörgetés után megadta magát a bovden és nyakba letört, viszont ennyi idő alatt 1 csövet sem sikerült megfelelőre csiszolni.

Ezután a művelet után valami puhább koronggal át kellene menni rajta és szerintem kész. Határozottan bevállt.

Én próbálkoztam alupolírral,lenne egy tippem.
Ha megvagy ezzel a bowdenes cuccal,vegyél vízálló 600-1200-ig csiszpapírt.Mintha a gittelést csiszolnád,mártogasd vízbe a papírt,majd a torkokat kezdd el csiszolni,nekem nagyon faszán sikerült egy két dolog amit csináltam.
Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #10 Dátum: 2006. szeptember 29. 21:09:10 pm »

Akkor ezennel újra megnyitom a Motorsport részleget. Azért bár szinte lehetetlen, de hátha mégis, én reménykedem benne, hogy visszanyerhetőek a régi infók. A Kürt Kft-ről ódákat zengtek.
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #11 Dátum: 2006. szeptember 29. 21:36:21 pm »

Six

Egy kis segítség difi ügyben. Egy jó cimbimtől kaptam, akinek egy másik cimbi küldte. Tök jó táblázat, nagyon hasznos és még variálhatod is a paramétereket izlés szerint, sőt egyszerre többet is összehasonlíthatsz.
Megértéséhez nekem kellett negyed óra, de lehet csak az én procim ilyen lassú.

Motorfordulatszám   6500   [1/min]         sportvaltó   sima               
Hajtott kerék méretei               Váltóáttételek      Diffi            
Szélesség   205   [mm]      1   3,764   3,83   4,11            
Magasság   50   [%]      2   2,325   2,2   3,91            
Felni-átmérő   15   ["]      3   1,612   1,4   3,64            
Kerékátmérő   58,60   [cm]      4   1,229   1   3,45            
Kerék kerülete   1,84   [m]      5   1   0,81               
            R   4,096   3,46               
   Sport váltó                              
SEBESSÉGEK   [km/h]               rpm      rpm         
1   46,39   48,76         52,38      55,26            
2   75,10   78,94         84,79   4015   89,46   4015         
3   108,31   113,85         122,30   4507   129,04   4507         
4   142,07   149,34         160,41   4956   169,25   4956         
5   174,60   183,53         197,15   5289   208,00   5289         
R   42,63   44,81         48,13      50,78            
100km/h 5 ben rpm   3723   3542         3297      3125         
3,83/2,20/1,40/1,00/0,81/3,46            Sima váltó                           
1   45,59   47,92         51,47      54,31         
2   79,36   83,42         89,61   3734   94,55   3734      
3   124,72   131,10         140,82   4136   148,57   4136      
4   174,60   183,53         197,15   4643   208,00   4643      
5   215,56   226,58         243,39   5265   256,80   5265      
R   50,46   53,04         56,98      60,12         
100km/h 5 ben rpm   3015   2869         2671      2531         
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #12 Dátum: 2006. szeptember 29. 22:08:23 pm »

Ez nekem meg van excelben...

2 féle difihez + eco és sport váltóhoz is kicsit átalakítottam... Akinek kell irjon privit átlököm mailben
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:16:24 am írta Promega » Naplózva

Bence
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #13 Dátum: 2006. szeptember 29. 23:13:24 pm »

Nekem is meg van excelben és minden paraméter változtatható.
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #14 Dátum: 2006. szeptember 30. 00:00:58 am »

Akkor ezennel újra megnyitom a Motorsport részleget. Azért bár szinte lehetetlen, de hátha mégis, én reménykedem benne, hogy visszanyerhetőek a régi infók. A Kürt Kft-ről ódákat zengtek.

A 3 db elszállt vincsi adatmentése kb.500-600ezer között lenne!!Nagyon kemény techinával dolgozank,halottam olyat is,hogy az oroszok vittek nekik 3 db összeégett vinyót ,hogy lekéne szedni róla a cuccot!CSak ugy csinálhatték,hogy steril ruhában és szobában!A szerelő ember mögött 2 fazon az egyik figyelte mit csinál a másik meg csőre töltött fegyverrel várte a parancsot!!!És ez nem vicc!!!
Az egyik ismerősöm a fia vincsiét(kb. 80G) vitte el,hogy ugyanmár mentsék már a menthetőt,na arra mondtak 200+áfát(azt mondta az ipse:"akkor ott rohad el ahol van"),ja meg 2 hónap várakozási időt!!!
És ez Jópár éve volt!
Most nem tudom mennyi lehet biztosan,csak az inflációval saccoltam!!!
CSak reménykedek,hogy olcsóbb lett azóta!
Naplózva

steffe
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #15 Dátum: 2006. szeptember 30. 00:28:22 am »

Tudom off, de talán belefér:

Tényleg nagyon kemény a brigád, az áraikról nem tudtam pontosat, csak azt hogy agy vagyon:(
A technológia viszont ver mindent.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:16:07 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #16 Dátum: 2006. szeptember 30. 08:37:51 am »

Six

Egy kis segítség difi ügyben. ...

Boge

Köszi a mailt, nekem is megvan a file smiley Egész nap ezt nézegetem és variálom. A 3,64eset már eldöntöttem, sikerült is szereznem egyet e34 530i m30-ból.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:16:46 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #17 Dátum: 2006. szeptember 30. 15:54:53 pm »

Six
Nem lesz túl nagy a változás, de Te tudod. Ennyit számít egy picit eltérő gumi is. Sőt 195/55 és 195/55 között is szokott lenni ennyi különbség, a gyártóktól függően.
Simán elférne a 3.9-is, nem lenne katasztrófa.
Naplózva
Dannert

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 908



« Válasz #18 Dátum: 2006. szeptember 30. 17:00:15 pm »

sőt biztire nem lesz, szintehogy semmi változás! 3,9-et már megérezné, viszont mivel az m30 nem szeret forogni, így minek alá rövid difi?
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:17:11 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #19 Dátum: 2006. szeptember 30. 17:55:16 pm »

Six
Nem lesz túl nagy a változás, de Te tudod. Ennyit számít egy picit eltérő gumi is. Sőt 195/55 és 195/55 között is szokott lenni ennyi különbség, a gyártóktól függően.
Simán elférne a 3.9-is, nem lenne katasztrófa.

Boge

Nem is akarok túl nagy változást. Ennél még rövidebb difivel már érezhetően nagyobb lenne a fogyi és azt nem szeretném smiley) Így meg ezzel gondolom, hangyányit spiccesebb lesz a gép.
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #20 Dátum: 2006. szeptember 30. 20:01:57 pm »

Miért gondolod, hogy többet enne? Nem feltétlen következik belőle. A 3.9 nem egy extrém rövid áttétel. Nagyon sok kocsiban van ilyen, sőt rövidebb. A BMW pont aról híres, hogy marha hosszú áttételei vannak. Érthető, mert a németek magukból indultak ki. Ha száguldozni akarnak, ott lehet bűntetlenül és meg is teszik. A BMW autópályán érzi jól magát, ott lenyomja pl. a gti-ket, de a gti-k elverik gyorsulásban. Pont az áttétel miatt, illetve főként ezért. Ha orba-szájba autópályázol, lehet hogy észrevennéd a különbséget, de közúton nem hinném. Az hogy 5. ben 90-nel mész és nem 2200 forog hanem 2300-at, szerintem nem oszt, nem szoroz. Meg amúgysem mindig a fordulattól függ a fogyi, mert egy erőlködő motorba, ami nem tud felpörögni, abba is dől a benya ha padlózod, meg a üvegen forgóba is ha padlózod.
De ez a Te döntésed, Neked kell eldöntened, én csak segíteni akarok a döntésben.
Én pl. nagyon féltem a 4.75-től, hogy túl rövid lesz. A motorom most 8200-8500-öt forog és itt kb 185-öt megy. Ez ügye nem túl sok, de ha azt vesszük, hogy egy rally pályán nem szokás egyfolytában 180-al menni.....
Egyébként a tipikus rally áttétel 4.5 és 5 között szokott lenni, pályától, kocsitól függően.
A ringre viszont a 3.9-eset teszem be, mert oda meg az lesz az ideális....remélem.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:17:36 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #21 Dátum: 2006. szeptember 30. 20:22:20 pm »

Hello,

tudom, hogy nem nagy a különbség, csak egy kicsit félek a rövid difitől, mert ez alapvetően nem egy pörgős motor. Elég olcsón tudok hozzájtuni ehhez a difihez, szal ha nem válik be, akkor is visszajön árában legalább smiley De akkor a következő lépés egy 3,91es lesz smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:18:43 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #22 Dátum: 2006. szeptember 30. 20:28:12 pm »

Összehasonlítgattam apám e34 525i-jével a váltóáttételeket és azt tapasztalatam, mintha az enyém 4 sebességes lenne az övéhez képest, persze ez is 5ös. Ott a fokozatok sokkal közelebb vannak egymáshoz és az 5. meg 1,00. A difi viszont 3,23as, és nekem pont az tetszik benne, hogy 80tól rohadtól húz 5.ben és afölött bárhol odalépsz neki egyből elkezd húzni. Viszont meg itt dől meg a nagyfordulat =nagy fogyi, mert 160nál pörög 4000et és pont 10et eszik ennél a temponál. Ahogy elnéztem az m30 sportváltó nagyon hasonlít ehhez a váltóáttételhez.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:19:04 am írta Promega » Naplózva
kopter

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72



« Válasz #23 Dátum: 2006. szeptember 30. 21:12:15 pm »

Megtörtént a motorcsere a rallizós cápinkban, estére már be is indult. Kis alapjárat probléma még van, lehet hogy a lendkerék könnyítés miatt. Most már remélhetőleg a tesztelés és száguldozás következik smiley
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #24 Dátum: 2006. október 01. 09:13:48 am »

Óhhhh jeah!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:19:43 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #25 Dátum: 2006. október 01. 09:16:59 am »

Összehasonlítgattam apám e34 525i-jével a váltóáttételeket és azt tapasztalatam, mintha az enyém 4 sebességes lenne az övéhez képest, persze ez is 5ös. Ott a fokozatok sokkal közelebb vannak egymáshoz és az 5. meg 1,00. A difi viszont 3,23as, és nekem pont az tetszik benne, hogy 80tól rohadtól húz 5.ben és afölött bárhol odalépsz neki egyből elkezd húzni. Viszont meg itt dől meg a nagyfordulat =nagy fogyi, mert 160nál pörög 4000et és pont 10et eszik ennél a temponál. Ahogy elnéztem az m30 sportváltó nagyon hasonlít ehhez a váltóáttételhez.
Az egy elég jó váltó, én is vadásztam olyanra, de aztán megismerkedtem az igazival:)))
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:20:01 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #26 Dátum: 2006. október 01. 12:28:46 pm »

Most tudnék venni m30 sportváltót 75ért...........Szted érdemes? Megéri az árát? Melyik igazival ismerkedtél meg? smiley)
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:20:18 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #27 Dátum: 2006. október 01. 12:54:51 pm »

A sportváltó áttételei mindben ugyan azok, legalább is a szakirodalom és a tapasztalataim  szerint (ebből az adódik, hogy legalább 3 másik is van), tehát mindegy miből van. Én eddig az m20-ból m10-be cserét csináltam, mert a ház bár más, de a belső itt is ugyanaz.
Nekem is ő az igazi, bár messze nem olyan jó, mint egy biguli tolókerekes váltó, de legalább megbízható és alkalmas a versenyzésre is. Utcai sportoláshoz több mint jó!!! Baromi jó!
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:20:34 am írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #28 Dátum: 2006. október 01. 13:37:41 pm »

Egyet értek Boge Tesóval. A sportváltó egyszerűen olyan élményt tesz az autóba ami eddig közel sem volt olyan. Ezért is szereztem az M5höz is egyet Smiley
75 pénz szeintem baráti ha jó a váltó.
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:21:02 am írta Promega » Naplózva
Coroner
Vendég
« Válasz #29 Dátum: 2006. október 01. 17:30:53 pm »

Lehet, hogy nem szervesen ide tartozik, de elég hasznosnak tűnő  dolgokat találtam.
http://hosting.data.bg/bmw/BMW/E-Books/

http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!