Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Dátum: 2006. június 07. 14:35:23 pm » |
|
Bogeturbo kollégát, a cápavadítás mesterét, várjuk a mikrofonhoz.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #1 Dátum: 2006. június 07. 14:38:26 pm » |
|
Hengerfej, szívótorok, leömlő polírozás.
Hamarosan nekikezdenék, "magad uram, ha szolgád nincs" módon. Milyen fejeket érdemes hsználni? Házituningos ladás körökben elterjedt a 4-5 szál 20 centis kézifékbovden összeheggesztve egy fúrószárral. Hengerfejre nem használnám, de a leömlőket biztos szépen ki lehet taklarítani vele.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
stasis
Vendég
|
|
« Válasz #2 Dátum: 2006. június 07. 16:42:40 pm » |
|
Ezt áttenném a weblapos részbe. Boge egyébként készül egy "hogyan építsünk egy versenyautót nulláról" anyaggal.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3 Dátum: 2006. június 08. 07:16:48 am » |
|
Ezt áttenném a weblapos részbe. Boge egyébként készül egy "hogyan építsünk egy versenyautót nulláról" anyaggal.
Akár ide is tehetné.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #4 Dátum: 2006. június 08. 08:52:30 am » |
|
Pont a ladásoknál olvastam annó,hogy turbómarókkal lehet tágítani a hf járatait,ezek mindenféle formájú apró fejek,ezek ahogy néztem jók lehetnek egy flexibilis szárral,az általad elgondolt mutatványhoz,de sztem Boge keni mivel merre meddig.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:08:02 am írta Promega »
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5 Dátum: 2006. június 13. 09:49:09 am » |
|
No kipróbáltam a kézifékbovdenes polírt egy szívótorkon.
Elég jól sikerült, kicsit türelemjáték volt, de határozottan simább lett. Meglepő, hogy mennyi aluport ráztam ki utána a totokból.
Sajnos valami puhább acélból kell csinálni, mert 20 perc pörgetés után megadta magát a bovden és nyakba letört, viszont ennyi idő alatt 1 csövet sem sikerült megfelelőre csiszolni.
Ezután a művelet után valami puhább koronggal át kellene menni rajta és szerintem kész. Határozottan bevállt.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
stasis
Vendég
|
|
« Válasz #6 Dátum: 2006. június 13. 11:22:48 am » |
|
Akár ide is tehetné. Többszáz oldalnyi dokumentációt gépeljen be, és pár gigabyte kép és videó csatoljon 1 hozzászólásba ? Azért itt még nem tart a technika. Lesz a versenyautó építésnek külön menüpontja a weboldalon.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:08:29 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Sabc
Vendég
|
|
« Válasz #7 Dátum: 2006. június 13. 11:38:41 am » |
|
Az egy nagyon speciálisch théma lesz.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:08:44 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #8 Dátum: 2006. június 13. 11:50:37 am » |
|
Többszáz oldalnyi dokumentációt gépeljen be, és pár gigabyte kép és videó csatoljon 1 hozzászólásba ? Azért itt még nem tart a technika. Lesz a versenyautó építésnek külön menüpontja a weboldalon.
Persze nem úgy gondoltam.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:09:00 am írta Promega »
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #9 Dátum: 2006. június 14. 08:43:09 am » |
|
No kipróbáltam a kézifékbovdenes polírt egy szívótorkon.
Elég jól sikerült, kicsit türelemjáték volt, de határozottan simább lett. Meglepő, hogy mennyi aluport ráztam ki utána a totokból.
Sajnos valami puhább acélból kell csinálni, mert 20 perc pörgetés után megadta magát a bovden és nyakba letört, viszont ennyi idő alatt 1 csövet sem sikerült megfelelőre csiszolni.
Ezután a művelet után valami puhább koronggal át kellene menni rajta és szerintem kész. Határozottan bevállt.
Én próbálkoztam alupolírral,lenne egy tippem. Ha megvagy ezzel a bowdenes cuccal,vegyél vízálló 600-1200-ig csiszpapírt.Mintha a gittelést csiszolnád,mártogasd vízbe a papírt,majd a torkokat kezdd el csiszolni,nekem nagyon faszán sikerült egy két dolog amit csináltam.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #10 Dátum: 2006. szeptember 29. 21:09:10 pm » |
|
Akkor ezennel újra megnyitom a Motorsport részleget. Azért bár szinte lehetetlen, de hátha mégis, én reménykedem benne, hogy visszanyerhetőek a régi infók. A Kürt Kft-ről ódákat zengtek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #11 Dátum: 2006. szeptember 29. 21:36:21 pm » |
|
Six
Egy kis segítség difi ügyben. Egy jó cimbimtől kaptam, akinek egy másik cimbi küldte. Tök jó táblázat, nagyon hasznos és még variálhatod is a paramétereket izlés szerint, sőt egyszerre többet is összehasonlíthatsz. Megértéséhez nekem kellett negyed óra, de lehet csak az én procim ilyen lassú.
Motorfordulatszám 6500 [1/min] sportvaltó sima Hajtott kerék méretei Váltóáttételek Diffi Szélesség 205 [mm] 1 3,764 3,83 4,11 Magasság 50 [%] 2 2,325 2,2 3,91 Felni-átmérő 15 ["] 3 1,612 1,4 3,64 Kerékátmérő 58,60 [cm] 4 1,229 1 3,45 Kerék kerülete 1,84 [m] 5 1 0,81 R 4,096 3,46 Sport váltó SEBESSÉGEK [km/h] rpm rpm 1 46,39 48,76 52,38 55,26 2 75,10 78,94 84,79 4015 89,46 4015 3 108,31 113,85 122,30 4507 129,04 4507 4 142,07 149,34 160,41 4956 169,25 4956 5 174,60 183,53 197,15 5289 208,00 5289 R 42,63 44,81 48,13 50,78 100km/h 5 ben rpm 3723 3542 3297 3125 3,83/2,20/1,40/1,00/0,81/3,46 Sima váltó 1 45,59 47,92 51,47 54,31 2 79,36 83,42 89,61 3734 94,55 3734 3 124,72 131,10 140,82 4136 148,57 4136 4 174,60 183,53 197,15 4643 208,00 4643 5 215,56 226,58 243,39 5265 256,80 5265 R 50,46 53,04 56,98 60,12 100km/h 5 ben rpm 3015 2869 2671 2531
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #12 Dátum: 2006. szeptember 29. 22:08:23 pm » |
|
Ez nekem meg van excelben...
2 féle difihez + eco és sport váltóhoz is kicsit átalakítottam... Akinek kell irjon privit átlököm mailben
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:16:24 am írta Promega »
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #13 Dátum: 2006. szeptember 29. 23:13:24 pm » |
|
Nekem is meg van excelben és minden paraméter változtatható.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #14 Dátum: 2006. szeptember 30. 00:00:58 am » |
|
Akkor ezennel újra megnyitom a Motorsport részleget. Azért bár szinte lehetetlen, de hátha mégis, én reménykedem benne, hogy visszanyerhetőek a régi infók. A Kürt Kft-ről ódákat zengtek.
A 3 db elszállt vincsi adatmentése kb.500-600ezer között lenne!!Nagyon kemény techinával dolgozank,halottam olyat is,hogy az oroszok vittek nekik 3 db összeégett vinyót ,hogy lekéne szedni róla a cuccot!CSak ugy csinálhatték,hogy steril ruhában és szobában!A szerelő ember mögött 2 fazon az egyik figyelte mit csinál a másik meg csőre töltött fegyverrel várte a parancsot!!!És ez nem vicc!!! Az egyik ismerősöm a fia vincsiét(kb. 80G) vitte el,hogy ugyanmár mentsék már a menthetőt,na arra mondtak 200+áfát(azt mondta az ipse:"akkor ott rohad el ahol van"),ja meg 2 hónap várakozási időt!!! És ez Jópár éve volt! Most nem tudom mennyi lehet biztosan,csak az inflációval saccoltam!!! CSak reménykedek,hogy olcsóbb lett azóta!
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #15 Dátum: 2006. szeptember 30. 00:28:22 am » |
|
Tudom off, de talán belefér:
Tényleg nagyon kemény a brigád, az áraikról nem tudtam pontosat, csak azt hogy agy vagyon:( A technológia viszont ver mindent.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:16:07 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
sixpack525i
Vendég
|
|
« Válasz #16 Dátum: 2006. szeptember 30. 08:37:51 am » |
|
Six
Egy kis segítség difi ügyben. ...
Boge Köszi a mailt, nekem is megvan a file Egész nap ezt nézegetem és variálom. A 3,64eset már eldöntöttem, sikerült is szereznem egyet e34 530i m30-ból.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:16:46 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #17 Dátum: 2006. szeptember 30. 15:54:53 pm » |
|
Six Nem lesz túl nagy a változás, de Te tudod. Ennyit számít egy picit eltérő gumi is. Sőt 195/55 és 195/55 között is szokott lenni ennyi különbség, a gyártóktól függően. Simán elférne a 3.9-is, nem lenne katasztrófa.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #18 Dátum: 2006. szeptember 30. 17:00:15 pm » |
|
sőt biztire nem lesz, szintehogy semmi változás! 3,9-et már megérezné, viszont mivel az m30 nem szeret forogni, így minek alá rövid difi?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:17:11 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
sixpack525i
Vendég
|
|
« Válasz #19 Dátum: 2006. szeptember 30. 17:55:16 pm » |
|
Six Nem lesz túl nagy a változás, de Te tudod. Ennyit számít egy picit eltérő gumi is. Sőt 195/55 és 195/55 között is szokott lenni ennyi különbség, a gyártóktól függően. Simán elférne a 3.9-is, nem lenne katasztrófa.
Boge Nem is akarok túl nagy változást. Ennél még rövidebb difivel már érezhetően nagyobb lenne a fogyi és azt nem szeretném ) Így meg ezzel gondolom, hangyányit spiccesebb lesz a gép.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #20 Dátum: 2006. szeptember 30. 20:01:57 pm » |
|
Miért gondolod, hogy többet enne? Nem feltétlen következik belőle. A 3.9 nem egy extrém rövid áttétel. Nagyon sok kocsiban van ilyen, sőt rövidebb. A BMW pont aról híres, hogy marha hosszú áttételei vannak. Érthető, mert a németek magukból indultak ki. Ha száguldozni akarnak, ott lehet bűntetlenül és meg is teszik. A BMW autópályán érzi jól magát, ott lenyomja pl. a gti-ket, de a gti-k elverik gyorsulásban. Pont az áttétel miatt, illetve főként ezért. Ha orba-szájba autópályázol, lehet hogy észrevennéd a különbséget, de közúton nem hinném. Az hogy 5. ben 90-nel mész és nem 2200 forog hanem 2300-at, szerintem nem oszt, nem szoroz. Meg amúgysem mindig a fordulattól függ a fogyi, mert egy erőlködő motorba, ami nem tud felpörögni, abba is dől a benya ha padlózod, meg a üvegen forgóba is ha padlózod. De ez a Te döntésed, Neked kell eldöntened, én csak segíteni akarok a döntésben. Én pl. nagyon féltem a 4.75-től, hogy túl rövid lesz. A motorom most 8200-8500-öt forog és itt kb 185-öt megy. Ez ügye nem túl sok, de ha azt vesszük, hogy egy rally pályán nem szokás egyfolytában 180-al menni..... Egyébként a tipikus rally áttétel 4.5 és 5 között szokott lenni, pályától, kocsitól függően. A ringre viszont a 3.9-eset teszem be, mert oda meg az lesz az ideális....remélem.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:17:36 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
sixpack525i
Vendég
|
|
« Válasz #21 Dátum: 2006. szeptember 30. 20:22:20 pm » |
|
Hello, tudom, hogy nem nagy a különbség, csak egy kicsit félek a rövid difitől, mert ez alapvetően nem egy pörgős motor. Elég olcsón tudok hozzájtuni ehhez a difihez, szal ha nem válik be, akkor is visszajön árában legalább De akkor a következő lépés egy 3,91es lesz
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:18:43 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
sixpack525i
Vendég
|
|
« Válasz #22 Dátum: 2006. szeptember 30. 20:28:12 pm » |
|
Összehasonlítgattam apám e34 525i-jével a váltóáttételeket és azt tapasztalatam, mintha az enyém 4 sebességes lenne az övéhez képest, persze ez is 5ös. Ott a fokozatok sokkal közelebb vannak egymáshoz és az 5. meg 1,00. A difi viszont 3,23as, és nekem pont az tetszik benne, hogy 80tól rohadtól húz 5.ben és afölött bárhol odalépsz neki egyből elkezd húzni. Viszont meg itt dől meg a nagyfordulat =nagy fogyi, mert 160nál pörög 4000et és pont 10et eszik ennél a temponál. Ahogy elnéztem az m30 sportváltó nagyon hasonlít ehhez a váltóáttételhez.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:19:04 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
kopter
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
|
|
« Válasz #23 Dátum: 2006. szeptember 30. 21:12:15 pm » |
|
Megtörtént a motorcsere a rallizós cápinkban, estére már be is indult. Kis alapjárat probléma még van, lehet hogy a lendkerék könnyítés miatt. Most már remélhetőleg a tesztelés és száguldozás következik
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #24 Dátum: 2006. október 01. 09:13:48 am » |
|
Óhhhh jeah!!!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:19:43 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #25 Dátum: 2006. október 01. 09:16:59 am » |
|
Összehasonlítgattam apám e34 525i-jével a váltóáttételeket és azt tapasztalatam, mintha az enyém 4 sebességes lenne az övéhez képest, persze ez is 5ös. Ott a fokozatok sokkal közelebb vannak egymáshoz és az 5. meg 1,00. A difi viszont 3,23as, és nekem pont az tetszik benne, hogy 80tól rohadtól húz 5.ben és afölött bárhol odalépsz neki egyből elkezd húzni. Viszont meg itt dől meg a nagyfordulat =nagy fogyi, mert 160nál pörög 4000et és pont 10et eszik ennél a temponál. Ahogy elnéztem az m30 sportváltó nagyon hasonlít ehhez a váltóáttételhez.
Az egy elég jó váltó, én is vadásztam olyanra, de aztán megismerkedtem az igazival:)))
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:20:01 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
sixpack525i
Vendég
|
|
« Válasz #26 Dátum: 2006. október 01. 12:28:46 pm » |
|
Most tudnék venni m30 sportváltót 75ért...........Szted érdemes? Megéri az árát? Melyik igazival ismerkedtél meg? )
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:20:18 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #27 Dátum: 2006. október 01. 12:54:51 pm » |
|
A sportváltó áttételei mindben ugyan azok, legalább is a szakirodalom és a tapasztalataim szerint (ebből az adódik, hogy legalább 3 másik is van), tehát mindegy miből van. Én eddig az m20-ból m10-be cserét csináltam, mert a ház bár más, de a belső itt is ugyanaz. Nekem is ő az igazi, bár messze nem olyan jó, mint egy biguli tolókerekes váltó, de legalább megbízható és alkalmas a versenyzésre is. Utcai sportoláshoz több mint jó!!! Baromi jó!
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:20:34 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #28 Dátum: 2006. október 01. 13:37:41 pm » |
|
Egyet értek Boge Tesóval. A sportváltó egyszerűen olyan élményt tesz az autóba ami eddig közel sem volt olyan. Ezért is szereztem az M5höz is egyet 75 pénz szeintem baráti ha jó a váltó.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. június 09. 09:21:02 am írta Promega »
|
Naplózva
|
|
|
|
|
|