CápaBMW fórum
2024. november 27. 15:23:35 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 [170] 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3037143 alkalommal)
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #5070 Dátum: 2012. május 05. 20:34:07 pm »

Sziasztok!
Tudom, hogy nem itt van a helye, de nem találtam alkalmasabbat.
INGYEN elvihető
E23 barna szőnyeggarnitúra és barna ajtókárpitok, valamint 4 db kerék lemezfelnin ( 3 db E23, a 4. ismeretlen BMW)
Ha nem kell senkinek, 2 hét múlva megy a szemétbe.
Üdv:Hofoglu
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #5071 Dátum: 2012. május 16. 07:51:17 am »

Tudom, hogy hülye vagyok, de tényleg nincs cikkszáma annak a műanyag csőnek, amibe belefut a 4, 17, és 10-es számú cső?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG51&mospid=47454&btnr=11_1501&hg=11&fg=35
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #5072 Dátum: 2012. május 16. 08:04:26 am »

Meglett: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG51&mospid=47454&btnr=11_1154&hg=11&fg=10
Csak azért hagyom itt, hátha valakinek ilyesmire lenne szüksége. Meg hogy tanuljunk belőle, hogy a fűtés cső elemei, időnként a motorblock cuccai között találhatóak meg crazy2
Naplózva
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5073 Dátum: 2012. május 22. 16:46:34 pm »

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=1831&mospid=47174&btnr=11_0280&hg=11&fg=20
M20
Kérdésem 6-os számú csavarra szegeződne,
jobbos vagy balos menetű? nem szeretném beletörni, és milyen nyomatékkal kell vissza húzni? (vagy elegendő ha kihajtásnál nyomaték kulccsal játszok és ahol megindul nyertem? Smiley )


Még egy kérdésem lenne ,a válasz jöhet privátba vagy másoknak is információ jelleggel ide.
M20b23 főtengely első bordás szíj kerék és minden más szíj tárcsa ,valamint a lendkerék összerakható -e b25e főtengellyel/motorral?
Remélem érthetően tettem fel a kérdésem Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
gabos666

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


« Válasz #5074 Dátum: 2012. május 22. 17:02:02 pm »

Sziasztok!

Abban kérnék segítséget, hogy igaz-e, hogy az e34 futóművét 1 az 1ben be lehet rakni e28 alá?
Haverommal vettünk egy '82-es e28-at, nemsokára nyitunk neki garázst Smiley hátul sajnos még dobfékes, ezért szeretnénk a cserét.
Egy másik haverom viszont most bontott el egy e34-et, és megvan még neki a komplett első hátsó futómű. Baráti áron adná.

Mi a véleményetek?

Válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #5075 Dátum: 2012. május 22. 19:57:03 pm »

Egy az egyben nem megy be alá, nézz szét az én, vagy Sixpack garázsban. A hátsó lengőkarok passzolnak, de a hátsó dobfékes illetve korai tárcsás hídba nem. Pittmannkaros hídba belemegy az E34 hátsó lengőkar.

Az első rugók kompatibilisek még a szettből.

Naplózva

1985 E28 530i
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #5076 Dátum: 2012. május 24. 13:07:26 pm »

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=1831&mospid=47174&btnr=11_0280&hg=11&fg=20
M20
Kérdésem 6-os számú csavarra szegeződne,
jobbos vagy balos menetű? nem szeretném beletörni, és milyen nyomatékkal kell vissza húzni? (vagy elegendő ha kihajtásnál nyomaték kulccsal játszok és ahol megindul nyertem? Smiley )


Még egy kérdésem lenne ,a válasz jöhet privátba vagy másoknak is információ jelleggel ide.
M20b23 főtengely első bordás szíj kerék és minden más szíj tárcsa ,valamint a lendkerék összerakható -e b25e főtengellyel/motorral?
Remélem érthetően tettem fel a kérdésem Smiley

Jobbmenetes, csak eléggé neki kell feszülni. Tegyétek sebességbe, és valaki nyomja a féket.
A nyomékkulcsot ne tedd tönkre. A húzó nyomaték mindig kisebb, mint az oldó, eleve fals lenne az érték.
Meghúzási nyomaték:http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/50/04

Igen, passzolnak az alkatrészek.
Naplózva
oliver320

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 235



« Válasz #5077 Dátum: 2012. május 25. 17:32:29 pm »

Tudom nem ide való,de nem tudom hol szoktátok ezeket megbeszélni.

Valaki tudna segíteni abban,hogy az e28-as rugók megegyeznek-e vagy jók-e az e21-be?

Köszönöm!

Üdv:O.
« Utoljára szerkesztve: 2012. május 25. 17:42:48 pm írta oliver320 » Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #5078 Dátum: 2012. május 25. 19:24:28 pm »

Van az autóreszelgetős, oda szokott menni az ilyen eszmefuttatás.

Nem csereszabatosak a rugók, Promega próbálja befaragni coiloverrel, ő tud sokmindent erről.  Wink
Naplózva

1985 E28 530i
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5079 Dátum: 2012. május 26. 00:11:28 am »

Sziasztok,

M20
olajpumpát ami fogaskerék hajtja ...az hajtja ugye a régi megszakítót ...
kérdésem az lenne hogy a megszakítót ha eltávolítom akkor nem hajtja semmi az olajpumpát ,hogyan ,mivel lehet áthidalni.
Lényeg hogy nem kell a megszakító...Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
gabos666

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


« Válasz #5080 Dátum: 2012. május 26. 12:07:46 pm »

Sziasztok!

  Nemsokára lesz e28 tárcsás hátsó hidunk, valamint 1 komplett szett e34 fék. A tárcsák is rámennek plug&play az e28 hídra, vagy csak a nyergek mennek rá az e28 féktárcsákra? Ez nem volt tiszta. 16"-os kerekek, valószínűleg aláfér a nagyobb tárcsa, de azért megkérdezem.

 Valamint abban segítsetek, hogy mit kell még cserélni ahhoz, hogy hátul tárcsás fékeink legyenek.
 
 Gondolom kelleni fog egy másik fő fékhenger, fékcsövek stb. stb. Meg van-e az összes felfogatási pont a kasztnin az új hídhoz?

Aki csinált már ilyet, kérem segítsen nekünk!!!

Előre is köszönöm!
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #5081 Dátum: 2012. május 26. 12:19:49 pm »

Sziasztok,

M20
olajpumpát ami fogaskerék hajtja ...az hajtja ugye a régi megszakítót ...
kérdésem az lenne hogy a megszakítót ha eltávolítom akkor nem hajtja semmi az olajpumpát ,hogyan ,mivel lehet áthidalni.
Lényeg hogy nem kell a megszakító...Smiley

Gyárilag van ott egy fogaskerék és egy dugó a motronicos mocikon.

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #5082 Dátum: 2012. május 26. 12:32:07 pm »

Sziasztok!

  Nemsokára lesz e28 tárcsás hátsó hidunk, valamint 1 komplett szett e34 fék. A tárcsák is rámennek plug&play az e28 hídra, vagy csak a nyergek mennek rá az e28 féktárcsákra? Ez nem volt tiszta. 16"-os kerekek, valószínűleg aláfér a nagyobb tárcsa, de azért megkérdezem.

 Valamint abban segítsetek, hogy mit kell még cserélni ahhoz, hogy hátul tárcsás fékeink legyenek.
 
 Gondolom kelleni fog egy másik fő fékhenger, fékcsövek stb. stb. Meg van-e az összes felfogatási pont a kasztnin az új hídhoz?

Aki csinált már ilyet, kérem segítsen nekünk!!!

Előre is köszönöm!
Bmwwww Viktornak mindene van szerintem ami kellhet legfőképp szakértelme...
Naplózva

Bence
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5083 Dátum: 2012. május 26. 13:03:20 pm »

Gyárilag van ott egy fogaskerék és egy dugó a motronicos mocikon.



Igen, valami ilyesmi dugóra gondoltam én is csak ugye az én motronicom az utólagos és még fent a megszakító(fele) és ha nem nagy meló akkor megszabadulnék szívesen tőle Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #5084 Dátum: 2012. május 26. 19:48:48 pm »

Szép napot Uraim!
Egy elméleti gondolatsorom lenne, véleményezésre.
Amióta egy lelkes fórumtársunk kérdésemre egy összeszedett válaszában felsorolta a príma M30-as motorok változatait, nem hagy nyugodni a gondolat, hogy a E34 530i motronikból, ill. egy E28 28i blokkból, és a korai porlasztós 730ból összamixelhető lenne egy motronikos 89x89 furatxlöketű E28ba rakható kb 3430cm3 moci?  
Itt a nagy kérdés, hogy a porlasztós blokk tényleg 89 löketű-e? S hogy egyéb változástatások engedik-e? Várom a tapasztalt építők, szerelők gondolatát is.

Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5178



« Válasz #5085 Dátum: 2012. május 27. 06:31:24 am »


 Gondolom kelleni fog egy másik fő fékhenger, fékcsövek stb. stb. Meg van-e az összes felfogatási pont a kasztnin az új hídhoz?


Minden felfogatási pont megvan a kasztnin.
Naplózva

1985 E28 530i
oliver320

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 235



« Válasz #5086 Dátum: 2012. május 30. 13:55:38 pm »

Helló!

Azt szeretném kérdezni,hogy az e30-as szervós kormánykardán megeggyezik e az e34 szervóséval?
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #5087 Dátum: 2012. május 30. 17:31:25 pm »

Helló!

Azt szeretném kérdezni,hogy az e30-as szervós kormánykardán megeggyezik e az e34 szervóséval?

Nem sajnos.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
oliver320

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 235



« Válasz #5088 Dátum: 2012. május 30. 17:57:57 pm »

:/

Köszi.
Naplózva
gegE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100



« Válasz #5089 Dátum: 2012. június 01. 06:58:59 am »

Hello!
Tdízel e28 szörnyetegre hova lehet a turbón a turbónyomásmérőt rákötni? kerestem a "csöcst" ahová a cső menne, de nemtaláltam rajta igaz még csak kívülről néztem meg a turbót, ha lehet rákötni akkor hol találom rajta? 
előre is köszi
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5090 Dátum: 2012. június 01. 07:38:30 am »

Bár nekem nincs ilyenem, de én a "szívó" öntvényen keresnék megfelelő kivezetést, elvégre a nyomóágban (kis különbségekkel) elvileg mindenhol azonos a nyomás.
Naplózva
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5091 Dátum: 2012. június 03. 13:25:37 pm »

Sziasztok,
-m20-ból fagydugókat hogyan lehet kiszedni?
 amit már kivettem érdemes vissza tenni? vagy nem?
 hol lehet venni újat? milyen árban van az ami már elfogadható?

-mivel lehet kimosni egy motor víz csatornáit?
 ecet, trisó amivel én próbáltam már és sokadig leeresztés után is zavaros kakás vizet borítok ki belőle.
 (szerencsére nem olajos zavaros,hanem rozsdás még mielőtt valaki rosszabbra gondolna Smiley )

Köszönöm!
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5092 Dátum: 2012. június 03. 17:34:42 pm »

fagydugó kiszedésre egy módszer: pl belefúrsz és belehajtasz egy lemezcsavart, így fogóval kihúzható és nem illik visszatenni.

Naplózva
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5093 Dátum: 2012. június 03. 21:30:54 pm »

m20-as kérdésem lenne még Smiley

főtengely, hajtókar, csapágy, kopását honnan veszem észre, milyen nyomai vannak ?...
ami tegyük fel még nem volt köszörülve ,mekkora az átmérője?és a köszörült tengelyeknek a mérete?

további méretekkel esetleg valami tud szolgálni?
sajnos neten semmi ilyen jellegű leírást, fórumot nem találtam

Minden segítséget szívesen fogadok,
Köszönöm Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5094 Dátum: 2012. június 04. 05:07:56 am »

A csapokat, szemeket (ahol 2 darabból áll, ott az előírt nyomatékkal történt lehúzás után) meg kell mérni mikrométerrel, ha már látható kopás van rajta, az már valószínűleg javítadó. A csapágyaknak egységes matt felületűeknek kell lenniük, ha bármilyen kifényesedés, kopás látszik rajtuk, akkor már "rosszak", bár a siklócsapágyakat állapottól függetlenül illik cserélni, ha megbontottad.

Szakanyag után pedig elég lett volna itt az oldalon körbenézni:
http://picasaweb.google.com/c9a8p0a/Bmw3konyv_kek?authkey=Gv1sRgCPa_n_2F4s-gSg&feat=directlink#5316795782464446754

(bocs a távirati stílusért)
Naplózva
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5095 Dátum: 2012. június 04. 15:58:55 pm »

A csapokat, szemeket (ahol 2 darabból áll, ott az előírt nyomatékkal történt lehúzás után) meg kell mérni mikrométerrel, ha már látható kopás van rajta, az már valószínűleg javítadó. A csapágyaknak egységes matt felületűeknek kell lenniük, ha bármilyen kifényesedés, kopás látszik rajtuk, akkor már "rosszak", bár a siklócsapágyakat állapottól függetlenül illik cserélni, ha megbontottad.

Szakanyag után pedig elég lett volna itt az oldalon körbenézni:
http://picasaweb.google.com/c9a8p0a/Bmw3konyv_kek?authkey=Gv1sRgCPa_n_2F4s-gSg&feat=directlink#5316795782464446754

(bocs a távirati stílusért)

Stílus mind1 ,infó a lényeg és azt köszönöm is! Smiley
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666



« Válasz #5096 Dátum: 2012. június 05. 19:55:16 pm »

Sziasztok,
m20 eta-ra az m21 324d-ről lendkereket érdem e átrakni? súly miatt érdekel.
Esetleg kuplung szerkezetet is vele együtt?

Valamint érdemes-e foglalkozni dizel váltóval ha kidobálja a 3dikat? szinkron gyűrű vagy kicsivel nagyobb kaland van vele?

Előre is köszönöm!
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
gagus
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5405


Csak az M30 adhat erőt!


WWW
« Válasz #5097 Dátum: 2012. június 10. 22:27:01 pm »

M30B30-nál mennyi az optimális CO-érték? Illetve hol tudom elvenni tőle a kaját? Köszi!
Naplózva

E23 730i '81, E23 728iA '81
http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,1378.0.html

30/3388166 Csak saját felelősségre!!
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #5098 Dátum: 2012. június 11. 17:54:30 pm »

Valamint érdemes-e foglalkozni dizel váltóval ha kidobálja a 3dikat? szinkron gyűrű vagy kicsivel nagyobb kaland van vele?
Előre is köszönöm!
A váltó javításával - hacsak nem valami ritka kivitel pl lentegyeses, sportváltó, lassanként a spirálos Getrag245 - nem érdemes foglalkozni, mert emberi áron tudsz helyette másikat venni, mondjuk olcsóbban, mint a pótalkatrész ára.

A gyári nehézlendkerék helyett érdemes feltenni a gyári könnyűlendkereket.  (az egyedileg esztergált, könnyített már más téma) A gyárilag létező lendkerekek közötti súlykülönbség a motor karakterisztikájának kialakításában is segít.

A konkrét esetben sajna nem tudok véleményt mondani, mert az m21-re e30 és e28-nál is kéttömegű lendkereket (12kg) hoz... az etához egytömegűt 6 és 10 kg-mal.

Up:  az etk szerint (csak az európai piacos 4 ajtósakat néztem) csak a td-hez volt egytömegű lendkerék, de az nehezebb, mint pl az eta lendkereke.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/Sedan/Europe/524td-M21/browse/engine/twin_mass_flywheel/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/Sedan/Europe/525e-M20/browse/engine/twin_mass_flywheel/

ez pedig az e21m20b23:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/Sedan/Europe/323i-M20/browse/engine/twin_mass_flywheel/

Azt el is felejtettem megkérdezni, hogy mi a célod az átalakítással, mert ugyebár az is lehet, hogy nehezebb lendkereket szeretnél feltenni,,,
« Utoljára szerkesztve: 2012. június 12. 06:01:36 am írta Promega » Naplózva
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6809


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #5099 Dátum: 2012. június 11. 20:14:28 pm »

M30B30-nál mennyi az optimális CO-érték? Illetve hol tudom elvenni tőle a kaját? Köszi!
Várjál Gagus, mert ez megint nem teljesen jó információ tartalom Cheesy

Nem mindegy azért, hogy egy B30 L-jet-é mennyi vagy egy B30 1.1/1.3 Motronic-é mennyi Cheesy

Neked egy M30B30-ad van, rajta egy B34 1.0 pótlevegő tolattyús Motronic-kal.

Így keress infót. Szerintem nyugodtan nézhettek egy 735i-hez (1.0 basic) adatokat.
Naplózva

70/627-5355
Oldalak: 1 ... 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 [170] 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!