CápaBMW fórum
2024. május 18. 14:30:01 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 [112] 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2726227 alkalommal)
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7125


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3330 Dátum: 2010. november 01. 10:46:30 am »

hát nézd. kurva jó szerelő lehet, aki hülyeségeket beszél, de olyan motort fog turbosítani -amit ezek alapján joggal feltételezem-, nem próbált még.
mindazonáltal sok sikert!
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3331 Dátum: 2010. november 01. 11:10:54 am »

Ráadásul egy olyan turbóval (gondolom a 2literes dízel turbója), ami kb alapjáraton betölt egy 2.8 -as benzinmotorral motorral, és 3000 fölött meg fojtani fogja.
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 01. 11:36:32 am írta collins » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7125


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3332 Dátum: 2010. november 01. 11:36:58 am »

ezt már nem mertem leírni, mert akkor hetek múlva jön a komment, hogy collins okoskodik...
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
gyertya85

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Válasz #3333 Dátum: 2010. november 01. 12:00:38 pm »

miki 24v      képek a vonóhorogról
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 01. 13:32:18 pm írta collins » Naplózva

bmw e12 528i
gyertya85

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Válasz #3334 Dátum: 2010. november 01. 12:03:48 pm »

miki 24v             képek a váltórol
száma:262 0 051090    225   1.3
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 01. 13:31:57 pm írta collins » Naplózva

bmw e12 528i
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3335 Dátum: 2010. november 01. 12:36:17 pm »

Köszi a képeket, erre a váltóra gondoltam. Ellesz ez az én 28asomon Smiley

A horog érdekes. Neked merről van a kipufogóvéged a hátfalon?

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lóránd

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 233


e23 732i


« Válasz #3336 Dátum: 2010. november 01. 16:10:20 pm »

nem turbo! hanem feltöltő/kompresszor
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3337 Dátum: 2010. november 01. 20:00:37 pm »

Hogyan kell megállapítani, hogy milyen vastagságú hfejtömítést használjak? Illetve mivan akkor, ha vékonyabb tömítést használok? Mondjuk 2mm-es helyett 1,7-est. Az odáig OK, hogy a kopresszióviszony nagyobb lesz (meg talán pár + ló), de van más negatívuma/pozitívuma?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3338 Dátum: 2010. november 02. 10:33:15 am »

A tömítés vastagsága függ a síkolás mértékétől és a fejtömb magasságától.

Negatívumot nem tudok rá mondani, a gyújtással majd utána kell menned.

Persze csak ésszel, mert baj is lehet.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3339 Dátum: 2010. november 02. 10:48:03 am »

Hogyan kell megállapítani, hogy milyen vastagságú hfejtömítést használjak? Illetve mivan akkor, ha vékonyabb tömítést használok? Mondjuk 2mm-es helyett 1,7-est. Az odáig OK, hogy a kopresszióviszony nagyobb lesz (meg talán pár + ló), de van más negatívuma/pozitívuma?

szerintem ki kell szamolni mekkora suritesi viszonyt akarsz,mert attol is fugg hogy porgosebb vagy nyomatekosabb motort kapsz..

ugy gondolom egy kiss igenyesen osszerakott motor+sikolas+jaratok optimalizalasa aramlastanilag+az Y utani kipuff bovites hoz egy kis pluszt.... egykis finomsag dugattyu+hajtokarok grammolasa
fotengely+lendkerek+kuplung egyben centirozva is finomit a motoron

de ez mar motorsport kategoria ..utcara iss remek
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3340 Dátum: 2010. november 02. 17:03:30 pm »

Csak azért kérdem, mert a vékonyabb 6000 körül van, a vastagabb meg 16000 (Reinz mindegyik).  huh huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #3341 Dátum: 2010. november 02. 17:25:47 pm »

Sam abban a készletben amit vittem neked nem volt hengefejtömítés?  Roll Eyes
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3342 Dátum: 2010. november 02. 17:35:48 pm »

Nem, sajnos az csak alsó tömítésszett volt.  Tongue

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3343 Dátum: 2010. november 02. 19:27:30 pm »

Csak azért kérdem, mert a vékonyabb 6000 körül van, a vastagabb meg 16000 (Reinz mindegyik).  huh huh

Bazz, ne ez döntse már... figyi, ha síkoltatsz, akkor az is pénzbe van... Sőt, minden. Ha nincs, akkor inkább gyűjtögess, ne csinálj semmit. Így főleg ne.

De egyáltalán mit tudni? Egyáltalán indokolt? Alapméret a fej? Nem minden esetben kell ám síkolni...elég csak egy "érintőt" vetetni, hogy a felület sima maradjon az esetek 98%ában.

Amúgy fejtömítésből legyen az Reinz,Göetze,Elring szentháromság és vastagabb, az sem éri el a 10ezr Ft-ot Wink

Kérdezzzzzéééé Cheesy
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3344 Dátum: 2010. november 02. 19:33:48 pm »

Őőőő-eeee leütöttem a vaterán egy Reinz tömítést 4000-ért...  Cheesy Meglátjuk milyen lesz. Síkoltatás és érintő nem ugyanaz?  Cheesy Kértem árajánlatot a Kacsó-géptől. Egy szelepbecsiszolás+tisztítás+akkor egy érintő mennyiből jöhet ki kb?  Smiley

Meg is jött a lista, egészen barátságos áraik vannak, ~52-ből kijön: nyomáspróba, síkköszörülés, szelepek gyöngyfújása-repedésvizsgálata-köszörülése, szelepfészkek megmunkálása, szelepvezetők cseréje, hengerfej mosása-gyöngyfújása.

Kezdhetek gyűjteni.  Smiley


* BMW_m20b23_hengerfej_ar.doc (25 KB - letöltve 308 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 02. 20:43:37 pm írta Sam8888 » Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3345 Dátum: 2010. november 03. 07:02:45 am »

Alsó hajtókar csapágyat lehet cserélni a motorblokk kiszedése nélkül?
Naplózva

Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3346 Dátum: 2010. november 03. 11:00:54 am »

Alsó hajtókar csapágy? Van Felső hajtókar is?  crazy2

Van ennek egy menete, mikor suhancként legyeskedtem a néhai BMW szervizben, épp csináltak ilyesmit. Akkor elmondták, hogy ez így nem az igazi, de a szükség sokszor nagy úr...

Az előkészülethez 2 választásod van lehetőség szerint.

1. a motort megemeled, hogy eltávolodjon a bölcsőtől és úgy dolgozol, csak ilyenkor necces lehet, mert van,hogy nem férsz oda lehúzásnál rendesen a kulccsal. Ezt a hibát követték el FCS topiktársunk 633-asán is...

2. ezt ajánlom,ez válik be.

A motort emeld el a tartóbakoktól. Nem kell nagyon, csak épp a pogácsáról jöjjön fel, ne terhelje.
Ekkor a motort felkötöd egy kereszttartóra, amit lehet kapni szerszámboltokban. Ezt a kereszttartót a doblemezekre fekteted fel.
Így a motor súlya már azon fekszik.
Ekkor a kormányműről leoldod a fentről jövő rudat. Fontos! A csavard szedd ki teljesen, mert káromkodás lesz a vége Cheesy
Lekötöd a szervó csöveket is, olajat értelem szerűen nem engeded a szabadba Wink

Ezután jöhet a stabrúd leszerelése.

Majd a gólyalábak 3-3 talpcsavarját leoldod, felszabadítva evvel az összekötőket, lengőkarokat.

Ekkor alátolsz egy aknaperem emelőt/csáposnál váltóemelőt/egyébnél tökmindegy, csak támaszd meg a bölcsőt középen.

Végül kihajtod a 4 db bölcsőfogató csavart és leemeled szépen

Ekkor teljes mértékben hozzáférsz a motor aljához.

Karter le, HK fedelek le.... stb stb stb...

Persze csak ésszel. Inkább kérdezz, mint baj legyen bármiből.

Annyit még hozzá kell tennem, hogy ezt csak akkor érdemes, mikor a motort kár megbontani, mert tényleg csak ennyi a hibája.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3347 Dátum: 2010. november 03. 11:37:31 am »

Biztosra mentem crazy2

Amúgy nem az enyém az áldozat. Csak elvi szinten érdekelt hogy lehetséges-e, a bölcsőt mindenképpen le terveztük bontani. A motor amúgy elvileg jó, a pénzhiány az oka hogy csak ennyire lenne bontva. Mondjuk így lehet hogy a végén kiderül hogy nem is hajtókarcsapágy. Nekem is csak mondták, mert négyesben meg ötösben 1500 alatt terhelésen zörög fémesen valami a motorban(nem becsörgés, nem olyan, hanem kevésbé csilingelős hangja van állítólag, bár már arra se emlékszem hogy milyen, a b20 csinálta 95össel anno). Mondjuk nekem ez a csak négyben meg ötben zörgök ez gyanús.

ja meg hogy alapjáraton valami néha kattog rendszertelenül. félmeleg motornál.
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 03. 13:46:56 pm írta collins » Naplózva

Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3348 Dátum: 2010. november 03. 11:46:47 am »

Milyen motorról van szó?
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3349 Dátum: 2010. november 03. 11:50:39 am »

Nem értek hozzé de ha csak 4 meg 5ben van a hang, akkor nem lehet hogy a váltó ?  Lips Sealed
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 03. 13:47:34 pm írta collins » Naplózva

Bence
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3350 Dátum: 2010. november 03. 14:20:57 pm »

m10-es.

Én is váltóra gondoltam, lehet kapna olajat rendesen akkor el is múlna. De akkoris kattog valami a motornál.
Naplózva

bmw745iturbo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Válasz #3351 Dátum: 2010. november 03. 20:04:36 pm »

Hello.
Érdeklődnék e28 524td-t mennyiből lehetne átalakitani automataváltóst kéziváltósra?Mert már a második váltom kezdett el szarakodni és nagyon unom már.Pedig a vásárlásnál ez volt a fő szempont,hogy automata legyen.Jó automataváltót meg lehetetlen szerezni legalább is eddig még nem sikerült.

Előre is köszi az infokat.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3352 Dátum: 2010. november 03. 23:25:19 pm »

Milyen tüneteket produkál a váltód és kb. mennyi idő után?

Kéziváltóhoz, ami kell:

- kéttömegű lendkerék+kuplung
- kardán
- difi (évjáratfüggő)
- értelemszerűen váltókulissza
- ajánlott egy másik középbox,mert az automatás konzol lefogató csavarjainak a helyét pont nem takarja a váltószoknya (engem ez zavart)
- hardy

Kb. ennyi.

Lendkerékből és kuplungból, ha teheted vegyél újat, mert 99%-ban ami eladó bontva az "mindig új,most szedtem le", aztán csak köpködés van Sad Vagy olyan autóból szedd ki, ami kipróbálható.

Pedálspr maradhat, kell egy hosszabb csavartengely, kuplungfőhenger/munkahenger, értelem szerűen pedál, a váltóban érdemes csapágyakat cserélni, érdemes az olajzására odafigyelni, mert elég egy rossz olaj és kampec a td váltónak...brrrr, most más nem jut eszembe. Sokba tud fájni, ha tökéleteset és olyat akarsz, hogy ne kelljen állandóan javítgatni Wink

Ja igen. A váltókulisszában minden csuklópontot érdemes megperselyeztetni, hogy újabb 300ezr km-ig jól kapcsolható legyen, de ennek a műveletnek a többszöröséért lehet újat is venni... kinek mi, mind2 megoldás tökéletes Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3353 Dátum: 2010. november 03. 23:31:22 pm »

m10-es.

Én is váltóra gondoltam, lehet kapna olajat rendesen akkor el is múlna. De akkoris kattog valami a motornál.

Várjatok már... ennek az egésznek köze sincs a csapágyakhoz!

Ez csak rossz gyújtásbeállítás/ szétment gy.elosztó párosítva egy ...hát hogy is mondjam...balf.... nem elég rutinos vezetővel.

Eleve az,hogy 1500 alól egy M10-el nem erőlködünk 5-ben... de még egy M30-al sem. Talán B35-el.... etával és 27i-vel tudsz olyat, hogy 30-nál dobsz egy 5-et és torpanás, csörgés nélkül elhúzod 200 fölé...

Szóval gyújtást ellenőrizzétek, valamint fordulatra és megfelelő fokozatra odafigyelni Wink

a kattogás pedig lánc is lehet ám Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3354 Dátum: 2010. november 04. 00:08:16 am »

na majd hétvégén meghallgatom. De a 2.8asom is elmegy 1500ról, simán végig tudok menni a régi hetesen fehérvártól pestig úgy hogy nem veszem ki ötösből. igaz az nem 30, hanem 60.

De akkor ha gyújtás, akkor bármi fokozatban kéne csörögnie alacsony fordulaton terhelve nem?

A láncra meg ránézünk.

Amúgy meg valami szerelő mondta a hajtókart, én nem nyúlok hozzá,(nem is értek hozzá) csak gondoltam megkérdem.
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 04. 21:31:15 pm írta collins » Naplózva

bmw745iturbo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Válasz #3355 Dátum: 2010. november 04. 06:49:08 am »

Hello.Köszönöm az infokat.
Az egyik váltó ami jelen pillanataban a kocsiba van azt csinálja,hogy menet közben gázadásra felpőrög olyan mintha a kuplugja csuszna és egy bizony gázadás felett a kocsi nem tud gyorsabban menni max 130km/h de ez már padlógázas történet.Eddig ezt nem csinálta.

A másik váltónak pedig a következő baja van 70-80 km/h sebességnél a váltó elkezdi dobálni a sebességeket 4-ből 3-ba és nem mindig vált vissza 4-be.
Amúgy a sebességeket is eléggé durván váltja.Ezzel a válóval vettem a kocsit,de persze a vásárlás után pár 1000km-rel jött ki a hiba.

üdv bmw745iturbo
Naplózva
boczy46

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14



WWW
« Válasz #3356 Dátum: 2010. november 06. 19:59:51 pm »

Hali!Szépen indul,jár a motor a kis cápiban,viszont melegen nem akar beindulni,olyan mintha le lenne merülve az akksi és lassan teker,kicsit lehül és pöccre indul,önindító lehet a rossz?
itt egy kép,hogy ne csak kérdésekkel jöjjek:szélvédő koszorú kilakatolva,lefújva sk:

Naplózva
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #3357 Dátum: 2010. november 06. 20:53:44 pm »

Hello!
Szerintem az önindítódnak van valamilyen baja, de azért nézd meg a főkábelt és a testkábelt is.Mindkettő okozhat nehéz indulást, de legvalószínűbb az önindító probléma.
Üdv:Hofoglu
Naplózva
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3358 Dátum: 2010. november 06. 22:34:36 pm »

Sziasztok!
Jün a tél és elöjöttek az inditási nehézségek is..............brrrrrrrrrrrrrrrrr
A gondom a következö:Hideg motort inditok ha bei röffen hamar leesik a fordulat 400 köré és fulldokol.gázadásra felpörög de utána olyan mintha pár henger nem menne valamint eléggé füstöl.olyan mintha sok benyát kapna
Ugyanezt csinálja ha kis gázzal inditok.elsöre beröffen csak szar a hangja és füstöl kb 10-20 mp.ig.utána minden normálisan megy.Melegen semmi baja sincsen indul mint ahogy kell.
tavaly nem csinálta ezt........................
Naplózva
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3359 Dátum: 2010. november 06. 22:36:22 pm »

a lényeg.'83 e24.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 [112] 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!