CápaBMW fórum
2024. május 02. 00:27:52 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2712546 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #60 Dátum: 2009. július 01. 22:41:21 pm »

Megadott vastagságú hézagoló közdarabbal állítod be, amit a mérhető kopásból mérsz és számolsz ki. Igazából ha túlhúzod, akkor a foghézag megnő minimális mértékben, és legalább szorul is Smiley A csapágypályát ki kell húzni, a mögötte lévőt gyűrűt ki ,stb stb stb stb. Nameg a tengelyen is van jelölés,amiből tudod a korrekciós értéket számolni.

Asszem 190 nyújton a lehúzója, de holnap megkukkantom TIS-ben,az a biztos Smiley


Amúgy ma esemény vót. Mentem volna anyagbeszerző portyámra és a kapuig jutottam. Leállt a hetes. Bedöglött a benzinpumpa  angry Aztán előkerestem egy másikat, erre elkezdett dőlni az eső... mire elállt, jól bezárt minden  angry De most már jó Smiley

És üzemanyagpumpa!!!!  Grin Grin Grin

Tudod. Lánc, AC, WD40  Evil
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #61 Dátum: 2009. július 01. 23:07:27 pm »

Megadott vastagságú hézagoló közdarabbal állítod be, amit a mérhető kopásból mérsz és számolsz ki. Igazából ha túlhúzod, akkor a foghézag megnő minimális mértékben, és legalább szorul is Smiley A csapágypályát ki kell húzni, a mögötte lévőt gyűrűt ki ,stb stb stb stb. Nameg a tengelyen is van jelölés,amiből tudod a korrekciós értéket számolni.

Asszem 190 nyújton a lehúzója, de holnap megkukkantom TIS-ben,az a biztos Smiley

Igazatok van! Megkövetek mindenkit akit esetleg kibillentettem lelki nyugalmából a csapágyhézag - foghézag beállítási badarságommal. idiot2 Nyilván nem a roppantó gyűrűre van bízva a foghézag beállítása, ahogy írod is, hanem a hézagolókkal megy ez a "játék".
De az is igaz, hogy az ezredes órával kimért és belőtt hézagot meg lehet növelni, és grátisz a csapágyat is túl lehet terhelni egy jól irányzott mutter túlhúzással.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #62 Dátum: 2009. július 02. 10:10:04 am »

"De az is igaz, hogy az ezredes órával kimért és belőtt hézagot meg lehet növelni, és grátisz a csapágyat is túl lehet terhelni egy jól irányzott mutter túlhúzással."

Így van.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #63 Dátum: 2009. július 03. 17:52:48 pm »

Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Zottya

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 479



« Válasz #64 Dátum: 2009. július 03. 17:56:57 pm »

Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?



 Az a gond vele, hogy az el.pumpának nincs nagy szívó hatása, inkább tol rendesen, ezért kell minél közelebb rakni a tankhoz, vagy újabban bele.   Wink
Naplózva

Zoli


 "A biztonsági öv lehet, hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira, mint a tolószék."

 47°20'20.57"N  18°58'4.30"E

tel:+36 20 4468504
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #65 Dátum: 2009. július 03. 17:59:55 pm »

Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?



 Az a gond vele, hogy az el.pumpának nincs nagy szívó hatása, inkább tol rendesen, ezért kell minél közelebb rakni a tankhoz, vagy újabban bele.   Wink

Na és ha hagyom előtte a gyári mechanikus AC-t is?  Wink
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #66 Dátum: 2009. július 03. 18:11:20 pm »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #67 Dátum: 2009. július 03. 20:32:44 pm »

Önmagában sem keverékproblémától sem pedig fals levegőtől nem tud 2-3 ezren pörögni az alapjárat. Valami torok nem zár el, illetve az automata szivató beszart. Gondolom ebben is valami elb.szott bimetálos fasság van amibe még a hütövizet is be kell vezetni. Hidegindítás az hogy megy neki?
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #68 Dátum: 2009. július 03. 21:31:47 pm »

Önmagában sem keverékproblémától sem pedig fals levegőtől nem tud 2-3 ezren pörögni az alapjárat. Valami torok nem zár el, illetve az automata szivató beszart. Gondolom ebben is valami elb.szott bimetálos fasság van amibe még a hütövizet is be kell vezetni. Hidegindítás az hogy megy neki?

A torok az mind elzár, tuti. Automata szivató: ha jól sejtem, akkor az az, ami a két kisebb torokkal van összefüggésben és ahogy melegszik, egy kis súly úgy nyitja ki a levegőt a kisebb torkoknak...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #69 Dátum: 2009. július 03. 22:48:55 pm »

Mivan akkor, ha a benzinpumpát (elektronyos) nem a tankhoz teszem, hanem a motortérbe?



 Az a gond vele, hogy az el.pumpának nincs nagy szívó hatása, inkább tol rendesen, ezért kell minél közelebb rakni a tankhoz, vagy újabban bele.   Wink

Na és ha hagyom előtte a gyári mechanikus AC-t is?  Wink

Hülyeség. Vagy mech. ,vagy el. pumpa. El. pumpából csak kisnyomásút (max. 0,4 Bar) . Ha van ilyened, azt rakhatod a motortérbe.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #70 Dátum: 2009. július 03. 22:57:13 pm »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed

Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #71 Dátum: 2009. július 04. 07:40:12 am »

"Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt."

Ezzel azért nem értek egyet, ez tökéletesen igaz azonban a képen látható Simson karbira!! Wink


* IMG_5941.jpg (83.13 KB, 850x1133 - megtekintve 921 alkalommal.)
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #72 Dátum: 2009. július 04. 07:40:59 am »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed

Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink

Nekem erről a didta 32/32 jut eszembe...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #73 Dátum: 2009. július 04. 08:12:26 am »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed

Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink
L-jethez is kell vez.tengelyt cserélni?
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #74 Dátum: 2009. július 04. 09:31:38 am »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed

Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink

Húúúúú 1000000 puszi, amiért segítettél!!!  Cheesy Köszike! Kicseréltem a TN-startert egy másikra és most jó lett!  Grin Igaz hidegen kicsit nehezebben indul most (rákell indítás előtt rúgni egyet a gázra), de melegen nagyon szupi. Az életben nem jöttem volna rá, hoyg ez a baja!  Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #75 Dátum: 2009. július 04. 10:39:54 am »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed

Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink

Húúúúú 1000000 puszi, amiért segítettél!!!  Cheesy Köszike! Kicseréltem a TN-startert egy másikra és most jó lett!  Grin Igaz hidegen kicsit nehezebben indul most (rákell indítás előtt rúgni egyet a gázra), de melegen nagyon szupi. Az életben nem jöttem volna rá, hoyg ez a baja!  Cheesy


Örülök,hogy sikerült! Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #76 Dátum: 2009. július 04. 10:47:05 am »

Bónuszkérdés: (főleg Miki24V-nek, nameg annak is, aki ért a Solex 4A1-hez  Wink)

Mivan, ha alapjáraton 2-3ezret pörög a gép, pedig ütközésig vissza van tolva a gáz? Én nagyon arra gyanakszom, hogy a Miki24V által beállított alapjárati keverék nem jó neki. Tömítéseket nem fogok hozzá venni 10ezerért (vagy gyárit 17-ért, felújítókészletet 30ért), mert annyiból simán megvan az injektorosítás is... Meg különben is vettem hozzá egy zsír új tömítést hátha az a baj, de sajnos nem. A többi tömítés meg jó állapotú, tehát passz... Valaki help!  Cry Embarrassed

Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink
L-jethez is kell vez.tengelyt cserélni?

Bizony kell cserélni. Sőt, igazából hengerfejet is kellene ,mert az L-jetnek a szívójáratai nagyobbak, mint a karbis fejen lévő nyílások. Ehhez társul egy másik fokolású veztengely, valamint a Te motorodon 110 fogas vezérmű szíj van, az L-jeten (98%-ban) pedig 125 fogú. Magyarul,ha rárakod erre az L-jetet,akkor beindul, szerencsével még aránylag szépen is fog járni, de a másik tengely miatt és a fix befecskendezési idők miatt nem lesz valami rózsás teljesítmény. A gyújtásról nem is beszélve. Egyszer nagyon régen alakítgattam egy ilyet ,de sosem volt az igazi. Végül nekiültem a BMW bibliáknak és végignéztem,hogy hányféle gyújtáselosztó, HF, veztengely, beállítás létezik. Idővel pedig élőben is találkoztam szinte minddel Smiley Szóval ,ha alakítasz, azt tedd meg rendesen, hozd ki mindenből a maximumot, ne kapkodj vele és meg fogsz lepődni mennyire szépen tudnak ezek dolgozni Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #77 Dátum: 2009. július 04. 11:14:32 am »

L-jethez is kell vez.tengelyt cserélni?

Bizony kell cserélni. Sőt, igazából hengerfejet is kellene ,mert az L-jetnek a szívójáratai nagyobbak, mint a karbis fejen lévő nyílások. Ehhez társul egy másik fokolású veztengely, valamint a Te motorodon 110 fogas vezérmű szíj van, az L-jeten (98%-ban) pedig 125 fogú. Magyarul,ha rárakod erre az L-jetet,akkor beindul, szerencsével még aránylag szépen is fog járni, de a másik tengely miatt és a fix befecskendezési idők miatt nem lesz valami rózsás teljesítmény. A gyújtásról nem is beszélve. Egyszer nagyon régen alakítgattam egy ilyet ,de sosem volt az igazi. Végül nekiültem a BMW bibliáknak és végignéztem,hogy hányféle gyújtáselosztó, HF, veztengely, beállítás létezik. Idővel pedig élőben is találkoztam szinte minddel Smiley Szóval ,ha alakítasz, azt tedd meg rendesen, hozd ki mindenből a maximumot, ne kapkodj vele és meg fogsz lepődni mennyire szépen tudnak ezek dolgozni Wink

Hát most gondolkodóba ejtettél... Nemtervezek hosszútávra az L-jettel, mert előbbutóbb másik mocit szeretnék bele, de viszont, ha már leszedem a HF-et és meglátom, hogy milyen a mocija, akkor szerintem gyűrűzni kéne minimum, vagy lehet még fúrni is...  Sad (kicsit nagy a kartergáz) Plusz, ha leszedem a HF-t, akkor az megen plusz lé, mert kéne mindenhova új tömítés, szíj, vízpumpa, feszítő...  Sad Ennyiből meg már megveszem a beleszánt M20B25-öt, azon is ígyisúgyis elkell követni ezek cseréjét.  1001 Inkább a megbízhatóság lenne a lényeg, amíg nem lesz benne a másik moci.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:32:43 pm írta Promega » Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #78 Dátum: 2009. július 04. 11:26:44 am »

"Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt."

Ezzel azért nem értek egyet, ez tökéletesen igaz azonban a képen látható Simson karbira!! Wink

Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest.  Grin
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #79 Dátum: 2009. július 04. 13:10:37 pm »



Bizony kell cserélni. Sőt, igazából hengerfejet is kellene ,mert az L-jetnek a szívójáratai nagyobbak, mint a karbis fejen lévő nyílások. Ehhez társul egy másik fokolású veztengely, valamint a Te motorodon 110 fogas vezérmű szíj van, az L-jeten (98%-ban) pedig 125 fogú. Magyarul,ha rárakod erre az L-jetet,akkor beindul, szerencsével még aránylag szépen is fog járni, de a másik tengely miatt és a fix befecskendezési idők miatt nem lesz valami rózsás teljesítmény. A gyújtásról nem is beszélve. Egyszer nagyon régen alakítgattam egy ilyet ,de sosem volt az igazi. Végül nekiültem a BMW bibliáknak és végignéztem,hogy hányféle gyújtáselosztó, HF, veztengely, beállítás létezik. Idővel pedig élőben is találkoztam szinte minddel Smiley Szóval ,ha alakítasz, azt tedd meg rendesen, hozd ki mindenből a maximumot, ne kapkodj vele és meg fogsz lepődni mennyire szépen tudnak ezek dolgozni Wink

Hát most gondolkodóba ejtettél... Nemtervezek hosszútávra az L-jettel, mert előbbutóbb másik mocit szeretnék bele, de viszont, ha már leszedem a HF-et és meglátom, hogy milyen a mocija, akkor szerintem gyűrűzni kéne minimum, vagy lehet még fúrni is...  Sad (kicsit nagy a kartergáz) Plusz, ha leszedem a HF-t, akkor az megen plusz lé, mert kéne mindenhova új tömítés, szíj, vízpumpa, feszítő...  Sad Ennyiből meg már megveszem a beleszánt M20B25-öt, azon is ígyisúgyis elkell követni ezek cseréjét.  1001 Inkább a megbízhatóság lenne a lényeg, amíg nem lesz benne a másik moci.

Akkor én azt mondom,hogy ne is vergődj L-jettel, inkább vegyél egy tömítés garnit a karbihoz és máris megbízható. Én anno majd 2 évet bíbelődtem a 4A1-el, mindig volt nyűgje...aztán mikor a td-ben összeszakadt a motor és beletettem a karbis M20-at, vettem egy gyári tömítést. 1100Ft volt.... minden további nélkül jó volt, jól evett, fasza volt, akkor és úgy érte el a 180-at,amikor csak akartam. Kb amúgy 185-190-re jött ki a vége. Szóval megéri.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:32:14 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #80 Dátum: 2009. július 04. 14:25:32 pm »


Hát most gondolkodóba ejtettél... Nemtervezek hosszútávra az L-jettel, mert előbbutóbb másik mocit szeretnék bele, de viszont, ha már leszedem a HF-et és meglátom, hogy milyen a mocija, akkor szerintem gyűrűzni kéne minimum, vagy lehet még fúrni is...  Sad (kicsit nagy a kartergáz) Plusz, ha leszedem a HF-t, akkor az megen plusz lé, mert kéne mindenhova új tömítés, szíj, vízpumpa, feszítő...  Sad Ennyiből meg már megveszem a beleszánt M20B25-öt, azon is ígyisúgyis elkell követni ezek cseréjét.  1001 Inkább a megbízhatóság lenne a lényeg, amíg nem lesz benne a másik moci.

Akkor én azt mondom,hogy ne is vergődj L-jettel, inkább vegyél egy tömítés garnit a karbihoz és máris megbízható. Én anno majd 2 évet bíbelődtem a 4A1-el, mindig volt nyűgje...aztán mikor a td-ben összeszakadt a motor és beletettem a karbis M20-at, vettem egy gyári tömítést. 1100Ft volt.... minden további nélkül jó volt, jól evett, fasza volt, akkor és úgy érte el a 180-at,amikor csak akartam. Kb amúgy 185-190-re jött ki a vége. Szóval megéri.
A 22-es számú tömítésre gondolsz? És mivan, ha a vez.műtengelyt nem rakom át az L-jetről?

« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:31:43 pm írta Promega » Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #81 Dátum: 2009. július 04. 15:28:51 pm »

Igen, a 22-esre gondoltam. Nekem az volt a probléma okozója, nem tömített rendesen és hiába csináltam másikat, nem olyan anyagú volt, és összeveszett a mindig pótkeverék a levegő rendszerrel Cheesy

Ha a tengely marad,akkor abnormális utógyújtás kell a kiegyensúlyozott járáshoz, cserébe nem fog menni az autó, de legalább is erőltetett lesz a gyorsítás. Ha az elosztót meghagyod, akkor ez a része 60%-ban megoldódik,de mivel a karbis tengely más fokolású, ezért nem ott nyit/zár,ami meg van adva az L-jet vezérlő primitív agyában a fecskendezési időnek. Lenne egy üvöltő, de igazán jól sosem menő B20-ad és köpködnéd,hogy mennyire gyenge szar. Holott a köpködés 99%-a ilyenre vezethető vissza,hogy össze vissza rakosgatott tengely/elosztó Wink

Ha B25 lesz előbb utóbb,akkor tényleg csak annyit csinálj,hogy veszel tömítést, ne ölj bele pénzt ,hogy HF tömítés, szimeringek, de akkor már gyűrűk-csapágyak. Még ha magadnak is csinálod, az anyag akkor is ott van egy 100-as, meg mire veszel vákuumcsöveket, gumikönyököt az l-jethet,van az 130 000.- is.
ÉS akkor még ne is beszéljünk arról,hogy az L-jet injektorai be vannak-e ragadva, a nyomászabályzó jól műxik-e, a hőgombák jó értéket adnak-e , a légtömegmérő működik-e,pótlevegő tolattyú le van-e ragadva, vezérlő jó-e, vagy már elárasztja csak benzinnel a motort... de akkor még lehet úgy jársz, mint szegény Csab,hogy rángat, köhög, prüszköl.

3 lehetőséged van:
-B25 (ha ezt akarod, akkor ne L-jetezz)
-B20 L-jet, de akkor koppra felújítod és az l-jetet is rendbehozod, ami anyagáron is ott van 130-180 között,mert akkor már legyen tökéletes
-B20 karbihoz veszel tömítést és boldogan használod,amíg gyűjtöd a lét a B25-re
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #82 Dátum: 2009. július 04. 16:06:23 pm »



Ingyen nem lesz jó karbid, injektorozz. De akkor készülj fel rá,hogy HF le, veztengely kicserél injektorosra a vezérkerekkel, szíjjal, gyuszielosztóval együtt.

Keveréknek nincs köze hozzá, jól mondja Csab.
A TN-Starter marad nyitva, az pörgeti. Ez egy Y ,amire megy 2 db vízcső (van egyáltalán vízkeringése?) ,ami melegíti, ezért a benne lévő táguló elem kinyom egy dugattyút,ami elzárja a pótkeverék járatot. Ezt lehet szabályozni, takarítani szétszedés után, majd mélyhűtőben tárolni, beállítani és 20 fokon is beállítani/ellenőrizni, majd vízben kifőzni és hőmérővel vizsgálni hol zár és mennyire.
De még gyújtásra is rá kéne kukkantani... Vajon műxik-e az indító fedél nyitó/záró mechanikája? Gyorsüresjárat hogy áll? Indítás után visszamegy?

Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt.

Wink

Húúúúú 1000000 puszi, amiért segítettél!!!  Cheesy Köszike! Kicseréltem a TN-startert egy másikra és most jó lett!  Grin Igaz hidegen kicsit nehezebben indul most (rákell indítás előtt rúgni egyet a gázra), de melegen nagyon szupi. Az életben nem jöttem volna rá, hoyg ez a baja!  Cheesy

Nyugodj meg, hidegen rá KELL rúgni egyet,az normális..
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:31:04 pm írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #83 Dátum: 2009. július 04. 16:07:52 pm »

"Igazából ez a világ leg egyszerűbb karbija, csak oda kell rá figyelni és rohadtul nem tűri a kókányt."

Ezzel azért nem értek egyet, ez tökéletesen igaz azonban a képen látható Simson karbira!! Wink

Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest.  Grin

Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #84 Dátum: 2009. július 04. 16:34:15 pm »

Te Miki! Ha megnéznéd ETKban az alkatrészeimet szerintem elméletben megmondanád, miért nem tökéletes a gépem. Szerintem valaki buzerálta keményen, emlékszel, mikor hívtalak hogy már a vezérmütárcsa csavarját takaró aluminim izé két kis csavarjában is totál szét volt nyalva az imbusz csavar? Szóval nem hiszem hogy a kocsimban a veztengely, esetleg az egész hengerfej, netán az elosztó eredeti lenne! A LTmérő pedig tuti 100 hogy eleve nem bele való volt! Ezér szar szegénykém. Meg az olyan rejtélyek miatt, hogy az elosztóról megy cső a+előgyujtás oldalról egy olyan csonkba, ami a szívóöntvényben NINCS KIFÚRVA... Ja és minden szelephimbába bele van karcolva a száma...
Na szóval ennyit az L-jetröl...  Embarrassed
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #85 Dátum: 2009. július 04. 16:35:17 pm »


Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest.  Grin

Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt...

Mi az hogy! A KOMÁR moped az meg ha jól tudom magyar termék!!! És milyen szép kis régies forma!
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:30:39 pm írta Promega » Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #86 Dátum: 2009. július 04. 17:46:14 pm »

Ez? fúziós reaktor a Romet Komáréhoz képest.  Grin

Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt...

Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:25:43 pm írta Promega » Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #87 Dátum: 2009. július 04. 17:49:35 pm »



Annál is inkább, mert a Romet Komár nem létezik, mint motortipus..Romet Kadett volt...

Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana...
A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Evil
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:25:17 pm írta Promega » Naplózva

steffe
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #88 Dátum: 2009. július 04. 18:07:18 pm »



Jó, hát sose voltam nagy motorguru. Bár motorom már van.
Nana...
A Hurrikán elektromos bicikli nem számit annak....Ha motorhangot is adsz hozzá akkor sem..... Evil

Nem is. Smiley


* Kép 163.jpg (500.69 KB, 800x600 - megtekintve 944 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 17:24:56 pm írta Promega » Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #89 Dátum: 2009. július 04. 18:13:31 pm »

Te Miki! Ha megnéznéd ETKban az alkatrészeimet szerintem elméletben megmondanád, miért nem tökéletes a gépem. Szerintem valaki buzerálta keményen, emlékszel, mikor hívtalak hogy már a vezérmütárcsa csavarját takaró aluminim izé két kis csavarjában is totál szét volt nyalva az imbusz csavar? Szóval nem hiszem hogy a kocsimban a veztengely, esetleg az egész hengerfej, netán az elosztó eredeti lenne! A LTmérő pedig tuti 100 hogy eleve nem bele való volt! Ezér szar szegénykém. Meg az olyan rejtélyek miatt, hogy az elosztóról megy cső a+előgyujtás oldalról egy olyan csonkba, ami a szívóöntvényben NINCS KIFÚRVA... Ja és minden szelephimbába bele van karcolva a száma...
Na szóval ennyit az L-jetröl...  Embarrassed

L jet alatt Miki egy normális L jetet értett..
Amennyit a tieddel szívtál már, azt hiszem már akár darabjaira is szedhetted volna, és összerakhattad volna..A mienkkel pld semmi baj nincs,m volt egy dadogós időszaka, de az injektortisztítás megoldotta..Persze ezt valószinüleg nem buherálták szét, ha szét is szedték normálisan rakták össze...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!