CápaBMW fórum
2024. május 15. 23:49:37 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 206   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Újabb BMW modellek: E30, E32, E34, E36, E39 ..  (Megtekintve 3125072 alkalommal)
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3120 Dátum: 2010. december 11. 10:11:49 am »

Igen, akkoriban az volt a BMW legkisebb kupéja, DE!!!!!! Az akkor 1200kg volt, az E24 volt kb 1,5t, amennyi most az 1-es kupé, ami (első ránézésre) kisebb, mint az E30!!!!!!

Ja! Utódnak meg ott van az E46 M3CSL... Igaz az jóval drágább, de azt inkább nevezném az utódjának, mint az 1M kupét (mondjuk külsőre elég jól néz ki).
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Mpower
Vendég
« Válasz #3121 Dátum: 2010. december 11. 10:22:32 am »

Nekem furcsa olyan mint egy compakt,olyan mintha picsánrúgták volna az autót Sad
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 11. 11:23:54 am írta collins » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #3122 Dátum: 2010. december 11. 11:10:13 am »

Szerintem az egész egyes sorozat egy gyalázat,tudom,hogy pénzt hoz,és csak az számít,de akkor is! angry
Az E30 M3-mat már sosem fogják utolérni,mivel annyi kütyü,szir-szar,fis-fos kell legyen már az új autókban,hogy nehéz mint a dög!Mi a fakkomnak egy ilyen dodzsembe digit klíma,motoros bőr,navigáció?Még sorolhatnám!
Minek,minek hát,hogy azt higgye a T júzer,hogy BMW-be ül Azn,pedig senem. Cheesy icon_mad eusa_naughty
Amúgy az E30 M3 nekem tetszik,bár nem kéne,a formája jó,pont eltalálták a szélesítést,de súlyosan cilinder hiányos,bár akkoriban az S14 még komoly cuccnak számíthatott shocked,de hát én elfogult vagyok a hengerszámot illetően.
Amúgy meg E21,hat hengerrel,oszt csókolom,mivel az egyes is töltött,egy 25i 1bárral kb hozza azt a 340lovat,és az legalább BMW motor Evil,nem az a sokturbós,sokszelepes,vanosos,bisz-baszos szerencsétlenség huh angry Sad,amit az egyes kapott. tickedoff
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 11. 11:24:16 am írta collins » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7124


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3123 Dátum: 2010. december 11. 11:24:55 am »

ezaz!!! Cheesy
ezek a viták a jók, nem az, hogy az 524 td automata legyen-e, vagy kézi Evil
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3124 Dátum: 2010. december 11. 11:31:17 am »

Szerintem az egész egyes sorozat egy gyalázat,tudom,hogy pénzt hoz,és csak az számít,de akkor is! angry
Az E30 M3-mat már sosem fogják utolérni,mivel annyi kütyü,szir-szar,fis-fos kell legyen már az új autókban,hogy nehéz mint a dög!Mi a fakkomnak egy ilyen dodzsembe digit klíma,motoros bőr,navigáció?Még sorolhatnám!
Minek,minek hát,hogy azt higgye a T júzer,hogy BMW-be ül Azn,pedig senem. Cheesy icon_mad eusa_naughty
Amúgy az E30 M3 nekem tetszik,bár nem kéne,a formája jó,pont eltalálták a szélesítést,de súlyosan cilinder hiányos,bár akkoriban az S14 még komoly cuccnak számíthatott shocked,de hát én elfogult vagyok a hengerszámot illetően.
Amúgy meg E21,hat hengerrel,oszt csókolom,mivel az egyes is töltött,egy 25i 1bárral kb hozza azt a 340lovat,és az legalább BMW motor Evil,nem az a sokturbós,sokszelepes,vanosos,bisz-baszos szerencsétlenség huh angry Sad,amit az egyes kapott. tickedoff

Szerintem nem az 1M a gáz hanem hogy az új 1es elöl kapar majd Sad

Az extrák meg szerintem simán elférnek gondolom a + súly miatt mondod, viszont lehetne egy full versenygép szerű kivitel még kevesebb súllyal mondjuk... nemrég volt a kezemben egy Command (merci nagy multimédiás cucca amiben navi is van) hihetetlen könnyű volt...
Naplózva

Bence
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7124


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3125 Dátum: 2010. december 11. 11:44:28 am »

szerintem teljesen rendben van a tömege.
mi indokolja?

-nagyobb motor, sokkal több kiegészítő cuccal
-jóval erősebb kasztni
-előzőhöz tartozik ugyan, de egy csomó biztonsági alkalmatosság
-igen, kell bele klíma, ami ugye egy rendes e30 m3-ba is illik, hogy legyen
-elképesztően jól megy videók alapján
-nagyon jól néz ki...



Bence!
azzal azért nem lesz baj szerintem, mert ugye elvileg ez lesz a 2-es BMW szintje, és az 1-es elöl fog hajtani. most őszintén. szerinted aki vesz egy SL mercit, azt érdekli, hogy az A-B elöl hajt? na ugye. nem azt mondták, hogy vedd meg, de megteheted. arról meg szó sincs, hogy az egész kínálatra kiterjesztenék ezt.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
rnie
Vendég
« Válasz #3126 Dátum: 2010. december 11. 11:49:28 am »

Szerintem az egész egyes sorozat egy gyalázat,tudom,hogy pénzt hoz,és csak az számít,de akkor is! angry
Az E30 M3-mat már sosem fogják utolérni,mivel annyi kütyü,szir-szar,fis-fos kell legyen már az új autókban,hogy nehéz mint a dög!Mi a fakkomnak egy ilyen dodzsembe digit klíma,motoros bőr,navigáció?Még sorolhatnám!
Minek,minek hát,hogy azt higgye a T júzer,hogy BMW-be ül Azn,pedig senem. Cheesy icon_mad eusa_naughty
Amúgy az E30 M3 nekem tetszik,bár nem kéne,a formája jó,pont eltalálták a szélesítést,de súlyosan cilinder hiányos,bár akkoriban az S14 még komoly cuccnak számíthatott shocked,de hát én elfogult vagyok a hengerszámot illetően.
Amúgy meg E21,hat hengerrel,oszt csókolom,mivel az egyes is töltött,egy 25i 1bárral kb hozza azt a 340lovat,és az legalább BMW motor Evil,nem az a sokturbós,sokszelepes,vanosos,bisz-baszos szerencsétlenség huh angry Sad,amit az egyes kapott. tickedoff
Az E30 M3 biztos egy csoda volt (sokáig azt akartam venni, aztán E36 lett), de egy sportos kisautó is odaveri ma már. Az 1-s M szerintem jól sikerült, és ami nem mellékes, a súlynövekedés egyik oka, hogy ezzel az autóval egy olyan bukfenc is karcolás nélkül túlélhető, ami az E30-ban még a hullák azonosítását is megnehezíti. 10 év múlva 3 milláért kéne egy ilyen!:))
Végre értelmes téma!:)
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3127 Dátum: 2010. december 11. 11:52:24 am »

Ez semmi másról nem szól, csak a pénzlehúzásról... Toltak egy kicsit a turbónyomáson, kapott egy sperrt, áthangoltáka  futóművet oszt' csá, mint a többi M-es modellnél, csak azokban kicsit nagyobb az ugrás a legerősebb "sima" modell és az M-es között.

Collins: ez mind szép és jó, csak akkor ne az E30 M3 naaaagy utódjának harangozzák be! Megy mint állat? Ja, elhiszem, elvégre 340 ló az 340 ló, de azért megnézném, hogy a hringen melyik megy jobbat...

Etalonnak meg marad az E46 M3CSL...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
rnie
Vendég
« Válasz #3128 Dátum: 2010. december 11. 11:53:58 am »

Andersen BMW M5-je.
Én ismerek egy fekete Hammann M5-öst (fenn is volt mostanában a hasznaltautón), amit egy ilyen fiatalka srác vezet... Nem egyforma családi háttérből jöttünk mindannyian:)
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #3129 Dátum: 2010. december 11. 11:55:35 am »

Ez semmi másról nem szól, csak a pénzlehúzásról... Toltak egy kicsit a turbónyomáson, kapott egy sperrt, áthangoltáka  futóművet oszt' csá, mint a többi M-es modellnél, csak azokban kicsit nagyobb az ugrás a legerősebb "sima" modell és az M-es között.

Collins: ez mind szép és jó, csak akkor ne az E30 M3 naaaagy utódjának harangozzák be! Megy mint állat? Ja, elhiszem, elvégre 340 ló az 340 ló, de azért megnézném, hogy a hringen melyik megy jobbat...
A Hringen egy E30-at a Clió RS-ek is odavernek, belinkeljem az EVO Integrale vs E30 M3 Fifth Gear videót?
Az igazi pénzlehúzás azonban az E92 M3 GTS verziója, ott télleg alig valami kis pluszért kell kifizetni egy 135i árát - a széria M3-ason felül Smiley))
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3130 Dátum: 2010. december 11. 11:56:30 am »

szerintem teljesen rendben van a tömege.
mi indokolja?

-nagyobb motor, sokkal több kiegészítő cuccal
-jóval erősebb kasztni
-előzőhöz tartozik ugyan, de egy csomó biztonsági alkalmatosság
-igen, kell bele klíma, ami ugye egy rendes e30 m3-ba is illik, hogy legyen
-elképesztően jól megy videók alapján
-nagyon jól néz ki...



Bence!
azzal azért nem lesz baj szerintem, mert ugye elvileg ez lesz a 2-es BMW szintje, és az 1-es elöl fog hajtani. most őszintén. szerinted aki vesz egy SL mercit, azt érdekli, hogy az A-B elöl hajt? na ugye. nem azt mondták, hogy vedd meg, de megteheted. arról meg szó sincs, hogy az egész kínálatra kiterjesztenék ezt.

Részben igazad van... a B klasse pl egyre jobban tetszik és ahhoz képest hogy elölhaj egész jó... Az Új meg még jól is néz ki... Láttam nemrég a kasznit álcázatlanul  Evil

Visszatérve a lényegre... az 1es remélem nem csak a kezdet hanem a vég is a hajtás előrehejezése szempontjából mert a BMW kaparjon hátul... punktum!  afro
Naplózva

Bence
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3131 Dátum: 2010. december 11. 12:02:14 pm »

A Hringen egy E30-at a Clió RS-ek is odavernek, belinkeljem az EVO Integrale vs E30 M3 Fifth Gear videót?
Az igazi pénzlehúzás azonban az E92 M3 GTS verziója, ott télleg alig valami kis pluszért kell kifizetni egy 135i árát - a széria M3-ason felül Smiley))

Egy kis futóműtuning és már nem is veri oda. Az Integrale meg egy remek autó, 6x nyertek vele rali VB-t az nem ér! Tongue (Mellesleg alig kapott ki tőle az M3)

Amúgy a klió rs hány kiló? huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3132 Dátum: 2010. december 11. 12:04:59 pm »

Igazából nem maguk a kütyük a nehezek, mert azok már igen régóta könnyűek. Hanem az a mérhetetlen sok kábel, hangszigetelés,légzsákok, esetleg motoros ülések.
Maga a futómű, bódé, kezelőszervek pl. fényévekkel könnyebbek, mint pl. a cápáinkban, vagy egy E32 esetében. Persze az arányokat vegyük figyelembe.

Pl. kábelezés már egy E32-ben is kitesz 40 kilót, egy E21 teljes hang és hő szigetelése is kitesz 50kg körül (Boge mérte le egyszer és emlékszem, hogy nem volt kicsi az érték)...akkor gondoljatok bele, hogy ezekben, ahol 200-nál is olyan csöndben utazol, mint a régiekben 100-nál, mennyit tesz ki a szigetelés, zaj elnyelő. A kipufogó rendszerről nem is beszélve. Emeltetek már E32/E34 kipuff rendszert egyben? És hozzá képest egy E28 535i-ét? Hát meredek a különbség... Egy E39 528i kipufogója meg dögnehéz.

Másik ilyen + súly az autó kipufogó rendszerén, hátsó futóművén és váltó felfogatásán lévő baszott nehéz ellensúlyok, hogy Te belül tényleg semmit ne érezz. Ha ezek nincsenek fönn, kb úgy jönnek át a rezonanciák akkusztikus zajjá alakulva, mint amikor nem jár szépen az öreg M30 és el is van szakadva a motortartóbakja.



Milyen az 1-es BMW?Számomra okádék volt és az is marad.
Mikor megjelent, poénkodtunk az egyik ismerősömmel ,hogy még a végén lehet majd kapni fehér színben, fényezetlen lökhárítóval és 3hengeres 1.2es motorral  Evil Hááát...nem járunk már ettől messze úgyérzem.

Én mondjuk a jelenlegi BMW vezetést kirugdalnám a picsába.  Evil




Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
rnie
Vendég
« Válasz #3133 Dátum: 2010. december 11. 12:15:08 pm »

Egy kis futóműtuning és már nem is veri oda. Az Integrale meg egy remek autó, 6x nyertek vele rali VB-t az nem ér! Tongue (Mellesleg alig kapott ki tőle az M3)

Amúgy a klió rs hány kiló? huh

És tedd bele ugyanezt a tuningot egy Clioba is, és megint odaveri. Én nagy rajongója vagyok a régi autóknak, de azért látom azt is, h ami nagy durranás volt 15 vagy 25 éve, az ma már természetes sokkal kisebb kategóriákban is. Mennyire más volt egy E36 M3 is 1992-ben, meg ma, amikor van nála gyorsabb Golf!!!Arról nem is szólva, h amíg az E36 kupéban 180-al menni maga a száguldás, az E90 320d-ben meg vizes úton is ennyi az utazó, és csak azért nem mentem vele tartós 200 felett, h szét ne hulljon a blokk - amúgy csendes, kényelmes könnyen vezethető. Az M3-ban meg azért, h ne süketüljek meg, illetve már izgága:)))
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3134 Dátum: 2010. december 11. 12:17:17 pm »

Ez semmi másról nem szól, csak a pénzlehúzásról... Toltak egy kicsit a turbónyomáson, kapott egy sperrt, áthangoltáka  futóművet oszt' csá, mint a többi M-es modellnél, csak azokban kicsit nagyobb az ugrás a legerősebb "sima" modell és az M-es között.

Collins: ez mind szép és jó, csak akkor ne az E30 M3 naaaagy utódjának harangozzák be! Megy mint állat? Ja, elhiszem, elvégre 340 ló az 340 ló, de azért megnézném, hogy a hringen melyik megy jobbat...

Etalonnak meg marad az E46 M3CSL...

Eszem ágában sincs lehúzni az E30-at és annak használóinak a lelkesedését sem, de szerintem ez az 1M, vagy mi a szösz tökéletes utódja. Mind értékben, mind minőségben.
Az M3 akkor a BMW legkisebb modelljének sport változata volt, pont mint most ez az kis "újzsiguli"  Evil . Manapság az utódot nem úgy kell érteni,hogy hasonlítson rá, vagy ilyesmi, hanem üzletpolitikailag hol helyezkedik el. Szerintem.

Ha méretre és egyében alakulna az, hogy mi minek az utódja, akkor egy E12 528i utódja kb. egy E46 320d. Mondjuk az E46-nak nevetségesen picurka a csomagtartója, tehát ebből a szempontból zsiguli marad az is a szememben  Evil Evil Evil Evil
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #3135 Dátum: 2010. december 11. 12:25:34 pm »

Megint nem értem, miért hőzöngtök. Ez cápabmw fórum. Szerintem annak kéne idegesnek lenni, aki a név miatt szeretne venni egy új bmw-t, mert bevett szokása, hogy az előző generációst váltja a legújabb, amikor piacra dobják. A BMW tulajdonképpen az ilyeneknek gyártja az autóit, nem pedig azoknak, akik az előző gazdának fizetik ki a vételárat. Bár az kétség kívül szégyen, hogy a modellfrissítésig mi lóvét kell elkölteni egy adott tipusra, hogy normálisan működjön. Azért szerintem a cápák korában ez nem egészen így működött. Kijött pl az E21 75-ben, és amíg 82-ben nem váltotta az E30, addig kizártnak tartom, hogy különösebben cserben hagyta volna a júzert (mert a cápák ugye manapság sem igazán romlanak el egyik pillanatról a másikra. De az érthető, hogy 25-30 éves alkatrészek amik acélból, aluból, vagy müanyagból készültek az idő múlásával elfáradnak, de az esetek nagy hányadában látszik, hogy lassan cserélni kell)
A designt meg szerintem ne is említsük. Mégegyszer akkorát nem fognak dobni a BMW-nél, mint a cápa forma, amit rá lehetett húzni kicsire, nagyra minden esetben kitűnő eredménnyel. Ma már kicsit úgy fogja fel a BMW is, mint bármelyik másik autógyár. A hoffmeister íven és a veséken kívül semmi állandót nem tudnak ráakasztani a formákra. Nekem úgy tűnik, hogy szenvednek, keresik az új irányt, mint anno a háború után, amikor az isetta mellett 507est gyártottak. Az más kérdés, hogy egy csodálatos időszak született a nyűglődéseik után, aminek szemmel látható eredménye ez a fórum, és kézzel fogható eredménye a fórumozók gépparkja. Azt mondják, hogy a történelem ismétli magát. Ennek fényében újabb legendáknak kellene születniük a későbbiekben, de én ezt elég szkeptikusan élem meg. Nem abba az irányba változik a világ, mint annak idején, ma nem az örökkévalóságnak kell autót tervezni, hanem a pillanatnak, amikor a várárló döntést hoz, és átutalja az összeget.
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Sztavrosz

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 830



« Válasz #3136 Dátum: 2010. december 11. 12:35:05 pm »

"modellfrissítésig mi lóvét kell elkölteni egy adott tipusra, hogy normálisan működjön."

Ez meg szinte minden hasonló kategóriára igaz. A kedvelt dízel mondeokra is. Ismerek valakit aki 170ezernél és egymillió-6 nál jár (vételáron felül), pedig újat vett belőle.
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3137 Dátum: 2010. december 11. 12:35:36 pm »

És tedd bele ugyanezt a tuningot egy Clioba is, és megint odaveri.

Nem hinném... Szerintem kb egy szinten lenne a kettő, ha versenyfutóművet raknánk alájuk. Súly, erő kb egyezik, a hátulhajtás pedig a BMW mellett szól.

Idézet
Én nagy rajongója vagyok a régi autóknak, de azért látom azt is, h ami nagy durranás volt 15 vagy 25 éve, az ma már természetes sokkal kisebb kategóriákban is.

Részben egyetértek és részben nem. Abban egyetérek, hogy míg régebben a nagymotor/klíma/bőrülés... stb. "extrák" (szerintem fölösleges vacak, szervónak látom értelmét, meg talán a klímának a szahara közepén...) csak a felsőbb kategóriákban volt elérhető az beleköltözött az alsóbb kategóriákba is és manapság már csak az autók mérete határozza meg az árát.

Idézet
Mennyire más volt egy E36 M3 is 1992-ben, meg ma, amikor van nála gyorsabb Golf!!!

Persze, hogy van nála gyorsabb autó... Egyenesekben... Ugyan ezt tudnám mondani a régi GTI Golf és a mai GTI Golf között. Erősebb az új? Igen. Egyenesben gyorsabb? Igen. És kanyarban? Talán... A sportgépeknél mindig is kényes szempont a súly és tartom magam ahhoz, hogy egy pici sportos kupé NE legyen már 1,5 tonna!! 1,5T számomra már grandturizmo kategória...

Idézet
Arról nem is szólva, h amíg az E36 kupéban 180-al menni maga a száguldás, az E90 320d-ben meg vizes úton is ennyi az utazó, és csak azért nem mentem vele tartós 200 felett, h szét ne hulljon a blokk - amúgy csendes, kényelmes könnyen vezethető. Az M3-ban meg azért, h ne süketüljek meg, illetve már izgága:)))

Ez teljesen rendjén van. Az E36 M3 egy sportos autó, az újabb 320d meg egy munkábajárós, gyerekeket óvodába/isibe vivős autó.

Miki:
Idézet
Az M3 akkor a BMW legkisebb modelljének sport változata volt, pont mint most ez az kis "újzsiguli"  Evil . Manapság az utódot nem úgy kell érteni,hogy hasonlítson rá, vagy ilyesmi, hanem üzletpolitikailag hol helyezkedik el. Szerintem.

Ja. A BMW szerint is. Sajnos...  Cry Sad
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
totyy528

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 320


Sámán


« Válasz #3138 Dátum: 2010. december 11. 12:50:00 pm »

Reszeljük még a  fingot egy kicsit!
Kínában meg éhenhalnak az emberek... Roll Eyes
Ezt Nektek, ha nem tetszik az 1-es BMW!


* 68573_1272040941.jpg (201.16 KB, 592x444 - megtekintve 525 alkalommal.)
Naplózva

E21 320 M10,E30 318I,E21 320 M20,<E12 528I>,E34 520I 24V,E12 520,E36 325I COUPE,E39 523I TOURING,E46 318Ci< E87 116d>
szabibmw.s5.com
rnie
Vendég
« Válasz #3139 Dátum: 2010. december 11. 12:56:49 pm »

Az E30 M3 jobban kéne, de sztem sokkal nagyobbat kéne reszelni rajta, annak ellenére, hogy versenyautó alap volt (25 éve), mint az alapvetően sportos utcai autónak szánt Clio RS-en. Az utóbbi eleve gyárilag feszesebb, nagyobb fék, merevebb kasztni, jobb gumik. Az M3-ast valszeg jobb vezetni, de ha jól emlékszem, az E30-as fórumon reszelt M3-asok közül egyik sem érte el az (előző) kupás Clio-k köridejét a ringen.
Naplózva
totyy528

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 320


Sámán


« Válasz #3140 Dátum: 2010. december 11. 12:57:11 pm »

Ha meg nagyon demagóg szeretnék lenni, azért nem kell fikázni pl az elsőkerekes BMW-t, mert ezzel éli túl a gyár a többi olyan autógyárat(pl jaguár) aki megkövülten ragaszkodik a hagyományokhoz. A porschésok is hogy sírtak, mikor vízhűtéses lett a boxer, meg terepjárójuk lett stb, de ezzel biztosították a túlélésüket. A megkédezettek 50% ma is azt hiszi, hogy az egyes BMW-je elől hajt, és nagyobb számban vennének BMW-t emberek, ha az elöl hajtana. nyilván a gyárnak si jó lenne a miniéhez hasonló meghajtás, többet lehetne belőle gyártani, ergo olcsóbb lenne. Aki nem fejlődik, az lemarad szokták mondani, és asszem semelyikőnk nem szeretné, ha 10év múlva a Bmw gyárat is megvennék a kínaiak, mint a volvót, meg a rovert stb. Mi nyílván nem veszünk soha elsőkerekes 3hengeres 1,2 es turbós bmw-t (bár egy idő után már csak ilyen  lesz), majd restaurát 6hengeres bömbikben feszítűnk, az unokáink meg nem értik, hogy a nagypapa, mit magyaráz.
Naplózva

E21 320 M10,E30 318I,E21 320 M20,<E12 528I>,E34 520I 24V,E12 520,E36 325I COUPE,E39 523I TOURING,E46 318Ci< E87 116d>
szabibmw.s5.com
pic
Vendég
« Válasz #3141 Dátum: 2010. december 11. 13:07:59 pm »

Mint a régi szép időkben! "Nem a papa zsigulija gyorsabb mint a te anyukád wartburgja!" Evil
Naplózva
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #3142 Dátum: 2010. december 11. 13:09:03 pm »

Én mindenért a számítástechnikát okolom. Egy mocsok műfaj szerintem. Bár ez már nagyon off része a dolognak, de nekem mostanában egyik műszaki cikkem romlik el a másik után, és elég bosszantó tud lenni, mert tudom, hogy azok a dolgok, amik gyerekkoromban körülvettek, a mai napig ugyanúgy működnek, mint 20 évvel ezelőtt. A pincében idestova 40 éve szakadatlanul működik a Lehel hűtő, aminek már szétmállott a szigetelése és a beáramló kinti levegő páratartalmát megfagyasztva vaskos jégréteg képződik, ezért rengeteg áramot eszik, és a haszos űrtartalma is lecsökken. MAjd egyszer szerelek rá egy bajonett zárat, hogy biztosítsam a hermetikus záródást, de ez mellékes.  Csak ugye ronda, ezért kb 10 éve lekerült a pincébe, és vettünk egy újat. Mondanom sem kell, hogy nem az utolsót, mert garanciaidőn felül már meg vannak számlálva a napjaik, és az értékének többszörösébe kerül hozzájuk a kis áramkör panel, amin nem látszik semmiféle hiba, de más baja nem lehet. Mosogép ugyanez. Azért írom ezeket az ezer éve feltalált dolgokat, mert összehasonlíthatatlan mondjuk egy digitális fényképezővel, vagy mobiltelefonnal, aminek számomra misztikus a működése. De egy hűtőszekrénynél nem szempont, hogy a szivattyú mekkora helyet foglal el, és nem kell rá érintőkijelző sem. Akkor miért bírja csak tized annyi ideig, mint egy olyan, aminél a technológia gyerekcipőben járt? A nyomtatás is egy igen régen feltalált dolog. Történt egyszer, hogy egy barátommal véletlenül szinte egyszerre teljesen ugyanolyan nyomtatót vettünk. Nemrég járt le a garanciaidő, és törvényszerűen tönkre is ment az eszköz. Szóltam hát a cimborámnak, hogy van vadiúj patronom bele, nekiadom, mert az én nyomtatóm megszűnt működni. Meg sem lepődtem, amikor megtudtam, hogy az övé is azokban a napokban múlt ki. Szerintem a gyártás napjától ketyeg az óra, amibe belekalkulálják az x év garanciát, és még a biztonság kedvéért mondjuk fél évet, hogy legyen idő eladni is a terméket. Amibe ma bele lehet építeni az önmegsemmisítést, abba bele is építik, legyen az autó, vagy mobiltelefon. Olyan szinten kiforrott techológiával rendelkezik az emberiség, amivel biztosra lehet venni, hogy mi fog történni egy műszaki cikkel. Szerintem régen nem volt ilyen kényes a határvonal a működik és a nem működik között. Ezért van az, hogy egy Nokia 3210-es a mai napig működne, ha az akkumulátor nem menne tönkre. Nyilván akkor sem az volt a cél, hogy a végtelenségig működjön egy telefon, csak egyszerűen nem volt még annyira kifinomult technológiájuk, amivel évek múlva bekövetkező fatal errort tudtak generálni. Szerintem. Vagy akkor még más volt az üzletpolitikájuk. Elvégre akkor még a telefonipar gyerekcipőben járt, lehetett bizonyítani a minőséggel, konkurenciát kellett legyőzni, stb. Ma ezt elérik a sok kütyüvel, amik bele vannak építve egy készülékbe. Ez a kis monológ csupán azért tartozik ide, mert mindezt én kivetítem az autóiparra is. Megváltozott a világ, vele együtt az igények is, és az igényekhez alkalmazkodtak a gyártók is, méghozzá úgy, hogy a legjobb profitot tudják magukénak.
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3143 Dátum: 2010. december 11. 13:14:44 pm »

Dávid!

A hűtőre vegyetek új ajtókédert és nem kell bajonettel szarozni Smiley

Valahol még tuti van elfekvőben Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #3144 Dátum: 2010. december 11. 13:21:32 pm »

Jó lesz az bajonettel is  Wink Nem hiszem, hogy forgalmaznak még 40 éves hűtőszekrényhez szigetelést... Ha meg igen, az egy év múlva úgyis újra tönkremenne.
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3145 Dátum: 2010. december 11. 13:27:41 pm »

2000-ben még lehetett kapni újat és nem 1 évet bír ki Wink

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
rnie
Vendég
« Válasz #3146 Dátum: 2010. december 11. 14:24:34 pm »

A rövidebb élettartam az sok elektronikus eszköz esetében valós, elképesztően szar kínai cuccok kaphatóak mindenféle (ismert) márkanév alatt (ugyanakkor nagyon jó minőség is, nagyon drágán), de a beépített önmegsemmisítő az biztosan nincs, ilyennel könnyű lenne megbukni, és elég lenne egyszer. A mai autók is sokkal többet bírnak ki, mint a régiek, elég Májki 525d-jére gondolni, de egy mai dízel Thalia is elmegy 300.000-et (az indexen egyszer egy 500.000-et futottba kerestek cseremotort!), míg egy Renault 5 dízel nem volt jó állapotban ennyi km után.
Az más kérdés, hogyha elromlik, akkor szar van, de cápaBMW sem futna ennyi, ha mindig gyári áron kéne az alkatrészt venni, nem fillérekért bontóból. Az M3-ast én sem tudnám fenntartani, ha időnként nem tudnék 1-2 dolgot olcsóbban megvenni (pl. téli felniszettből mennyi lenne a gyári új?), pl a váltó 1.2m lett volna, márkaszervíz nem vállalta, Boge fillérekért javította - ez a cápáknál hatványozottan így van - különben 1-2 lenne csak életben, ha mindig márkaszervízbe kéne hordani.
Egyébként rengeteg minden megkapható ma is egyszerű kivitelben, nagyon olcsón, pl. porszívó is van 8000-ért, ami "semmit nem tud", de nekem 10 éve működik, meg van 300.000-es, ami sokkal kevesebbet bír... ugyanez igaz a tv-re, telefonra, autóra is. És azt se felejtsuk el, hogy a "műanyag" BMW-k Mercedesek sem pusztultak ki teljesen, pedig újkorukban mindről azt mondták, h ez a rendszer vége, 5 évre gyártott konzum termékek:)
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #3147 Dátum: 2010. december 11. 14:25:44 pm »

Egyébként a számítógép tényleg a rákfenéje az egésznek, az újítások nagyobb része teljesen fölösleges...
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7124


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3148 Dátum: 2010. december 11. 22:29:02 pm »

Én is belevauznék...

Nem rég volt egy cikk a Totalcar-on erről a témáról. Van benne sok okosság, érdemes tájékozódni.
( http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/12/02/segitseg_busz_van_az_automban/ )


A probléma az szerintem, hogy kicsit tágabbról nézzétek a dolgokat. Mindig azt mondják itt többen, hogy a gyár miért szemét, mindenki micsoda büdös gyökér, na meg hogy csak pénzt akarnak lehúzni rólunk (nem tudom ki a rólunk a klubból, de ez mellékes Cheesy). Ebben mind van igazság, de a lényeg szerintem nem ilyen egyszerű.


Vegyünk egy esetet. A főnököm Mr. és pic által sokat fikázott 320d-jében most van 210 ezer km. Ez kevesebb, mint öt év alatt ment bele, vegyünk mondjuk egy 40 ezres évi futást átlagban (városi használatban alig van, és egyre jobban megéri repülővel utazni..). Emellett a futásteljesítmény mellett apró (hátsó lámpavisszajelző) bajoktól eltekintve egyszer légtömegmérőt, és főtengely jeladót kellet ugye cserélni cca. 110 ezernél. (Lehetett vele járni, stb, tehát nem volt üzemképtelen.)
Én szabályosan közlekedem vele, azonban sorra fizetem a csekkeket, mert általában 150 alatt nem megy pályán vele a tulajdonosa. Üzemmelegen, gyakori olajcserékkel semmi baja sem lesz, erre való, erre találták ki, akkor is nagyon jól fogyaszt, de ebbe nem kezdek bele. Hajtva van, és ez lényeg. (ezt lényegében egy cápa sem bírná huzamosan)

Mr. mindig jön az M30 dologgal. Részben igaza van. Elpusztíthatatlannak hitt egy motor, szerelhető-cserélhető perifériákkal, jó cucc. Vezettem pár b35-öt, és mégis mindig lenyűgöz a nyomatéka, és az, ahogy épül fel a teljesítménye. Egészen máshogy, mint egy "mai" autónak, de nem jobban, vagy rosszabbul, hanem máshogy. Más volt akkor az igény, más ma.
Azok az autók, amikbe készült közel sem voltak annyira hajtva annak idején, mint ma egy BMW. Vagyis ha mégis voltak, akkor is rövidebb ideig.

Egy jó pár 20d, 30d leszolgál kint 160-as utazókkal három-négy év alatt 200-400 ezer km-t. Ez után idejön, lesz benne hirtelen 130. Az új tulaj használja, örül neki, ezt-azt kicserél, és használja egy százast. Ekkorra már iszonyat sok km van benne, és elkezd beszarni az egész. Oszt' megy a csodálkozás, hogy 250-nél szétesik a taliga.

Ekkor mondja Mr, hogy bezzeg az M30/M70! Cheesy

Szerintem kérdezzük meg Mikit, hogy mennyibe került a 7-es "új" motorja, kiegészítői. Gyurit, vagy Mikit, hogy mennyibe fog kerülni hozzá még ez-az, és mikorra lesz tökéletes. Mennyit kellene arra az autóra költeni, hogy olyan legyen, mint '88-ban. Ne felejtsük el, csak és kizárólag gyári BMW alkatrészekből. Baromira nem vagyunk beljebb ám, a kétszeres üzemanyagköltséget nem számítva Smiley.


Lehet fikázni a változást. Sőt, szerintem kell is. Csak nem szabad, hogy elvakítson. Változnak az igények. Igények, amik úgy jelentkeznek, hogy van mondjuk most egy E46, de következőnek már újabb kell... Van feleség, majd jön a gyerek, 3 év múlva kell egy akkor egy-két éves X3. Lesz benne 8 sebességes dízel, automata (szét lesz fikázva az is Evil). És bizony jobb lesz. Nagyobb lesz, erősebb, ugyanennyit fog fogyasztani, biztonságosabb lesz.


Nem az a baj, hogy most ilyen autókat gyártanak az autógyárak, mert bizony jó irányba változtak a dolgok, kimerem jelenteni. A baj azzal van, hogy a tulajdonosok/szerelők nem tanultak meg együtt élni az új dolgokkal.


Hogy kicsit visszakanyarodjak a témához. Az E30 M3 egy bomba jó autó. Azért ne felejtsük el, hogy mikor volt a király. Nem ma.
Mondjuk úgy, hogy a múltkor vezettem egyet... Lényegében mindenhol egy picit jobban elment egy Subaru Outback. Egyszerűen ma 6,5 sec az nem számít különösen jónak. A kanyarsebessége igen jó, de egy erős dízel autó 100-tól már nagyon el tud menni.
Nem sebesség dimenzióban kell nézni már azt az autót sem. Lehet, de akkor el kell ismerni, hogy hol, és miben gyengébb egy újjal szemben.



1 M Coupe-ra visszatérve: Egy E30 M3 59 ezer márkától indult a gyártás kezdetén. Ez jelen értékben jóval több, mint ennek az ára...
Annak idején egyébként valószínűleg a Barokk Angyal levelezőbarátok pont így fikázták az E30-at, meg az E34-et, mint itt mi az újakat! Cheesy
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3149 Dátum: 2010. december 12. 08:47:35 am »

Idézet
Azok az autók, amikbe készült közel sem voltak annyira hajtva annak idején, mint ma egy BMW. Vagyis ha mégis voltak, akkor is rövidebb ideig.

 Grin Nem a lófüttyöt nem! Láttad pl az én autómat, hogy nézett ki amikor megvettem?  Cheesy Azért a cápák kapták az ívet a 90-es évek elején, amikor kezdett olcsóbb lenni, odakerült sok a sztrítracsingos hülyegyerekekhez, nem is beszélve (ha úgy nézzük) az E30-akban pl ugyanaz a motorpaletta volt (m10, m20 csak L-Jetroniccal), az E34-ekben, 32-kbne ott szolgál(t) sokáig az M30, nézd meg Mitju valentin napi E32-jét az mit kap!  Cheesy Én nem hiszem, hogy ezt egy újabb csodadízel huzamosabban bírná. Más gyorsan menni egy autóval és más, ha valaki állandóan padlógázzal gyorsít, kipörgetve a motort.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 [105] 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 206   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!