Na,csak,hogy ti is egészséges lelki életet élhessetek...
10 éve minimum esz a fene,hogy miután eladtam az E39-et,legyen megint BMW-m,de kicsit kezdő buzi vagyok a gőzfürdő előtt,mert legyen nagy,és erős,de ne fájjon,avagy vegyen nőül valaki,de a dugás az tabu.
Elég szigorú vagyok bmw téren a színek,és a motor kombinációt illetőleg,a másét is szívesen leszarozom,de a sajtomat nem,inkább nem veszem meg,ha nem fér bele a kritériumaimba.
Szóval kerülgettem itt a bangle heteseket,mint éhes mackó a méhkast,a villanypásztor mögött,de az a dó,mega biztosítás,meg a 35-től felefelé a fogyasztás,még mindig kicsit hosszú volt,és vastag is,aztán modom erre van a vazelin,mega törölköző a tövére,akkor legyen dízel,végül is a 30d az egy élhető valami,mégiscsak 6 henger,3 liter,a hetest is felviszi a felüljáróra,meg ki áll vele a mélygarázsból.
Most abba nem megyek bele,hogy milyen csúfnak látom a bangle 7-et,milyen könnyű álmokat kívánok a formatervezőinek esténként,de lassan bele öregszik az ember abba is,csak bmw legyen.Akkor kezdődjön a vásárlás,persze itt is kellene tartani egy minimumot,ami a színeket,állapotot,futottt métereket illeti.
ezzel el is ment vagy 5 év.
Akkor megvilágosodtam,hogy ebből nem lesz koitáció,mert közben befutott a következő széria,elég olcsó lett,hogy már ne szögelgessék a bangle 7-eket,hanem a kevésbé tehetősek is megvegyék,no,kezdtem letekerni a vazelinos butélia kupakját,mert itt erotika lesz,ha beledöglünk is.
Kezdődjék show,elkezdtem figyelni az újabb heteseket,faszom tudja a kódját,a bangle utánit.volt pár ígéretes,ami belefért a keretbe is,kinézett valahogy,ekkor elkezdtek feljönni a csövön a lánccsere,csapágysor gondok,elkezdtem utánajárni miről is van itt nagybaszó.
Hát,tele is lett a tököm az egésszel,ugye 200k környékén a csapágysor,meg a komplett vezérlés csereéretté válik,vagy benéz a lóné,a kancácska,oszt nagy baj van.
Valamilyen érthetetlen okból képtelenek elengedni ez alublokk koncepciót,ráadásul a dízelekbe nem tesznek vashüvelyt,mert már bevált az M70-nél is...
nem vagyok mérnök,meg le szarom mi okozza a folyamatos lánc,és csapágy problémákat,pont le is szarom,ennyi lett volna a dolga a gyárnak,hogy úgy rakja össze a 6 hengeres dízeleket,hogy kibírjon annyit mint a konkurencia kor,és kategória társai.
Nem ment...
Aztán felhívtam párat,ami még 200 000km környékén volt,hogy meg volt a már csapágyazva,láncozva,persze azt se tudták a tulajok miről beszélek,vagyis egy sem volt megcsinálva,így nekem jutott volna ez a feladat,aminek szintén utána jártam,hát nem lettem boldogabb az árak megismerése után.
Kipróbáltam párat,nem rossz,jól megy,van benne hely,kényelmes,teljesen jó a formálya,főleg a fészlifteseknek,de folyton ott volt a zabszem,hogy mikor szakad össze ha megveszem,vagy kezdhetem a tulajdonlást vagy 3000 pénz elfüstölésével,úgyhogy elengedtem a 730d projektet,majd ha lesz 70 ropim a 2020 körüli 740d-re,addig maradok az offnál.
A kortárs S osztály nem adja,maradt a népautó,ami bmw akar lenni,futottam pár kört az asb motor,meg a D3 A8 légrugó témában,a motor a hibátlan,kb sosem kell csapágyazni,láncozni,beszéltem dögvész mesterrel is,ő is igazolta a napi tapasztalataival az én elméleti ismereteimet,ebben a szériában még nagyon tartós a motor,a vezérlés,a nagnyomású szivattyú,injektorok,és lényegesen olcsóbb is minden hozzá,mint a bajor motorokhoz.
A váltó kb ugynaz mint a bajorban,a kottró hajtás is kibír annyit,mint a bajor hajtáslánc,nagyjából csereszabatosak a korabeli 3.0tdi motorral szerelt kottró alkatrészek a teljes modell palettán belül,szóval van belőle bőven.
A légrugózás még kritikus pont,de ez is relatív,mert jellemzően 200 000km-t simán elmegy,amit nem sok spirálrugó/hagyományos gátlóval szerelt kocsiról mondható el,most cseréltettem a pözsóban a két hátsó gátlót,rugókat,600 fabatka volt munkadíjjal,és nem ment el 200-at.
Kicsit meg gugliztam a témát,találtam 4 légrugót,a 4 gátlóval együtt 1000 euró alatt,német gyártmányt,ha ígynézzük,nem is sok.
Na,vigyázó tekintetem rávetettem az eladó A8-akra,a D3 szériára,és a türelem meghozta a gyümölcsét,lett ez a gép,2009-es,második tulaj,194 000 km,igaz bézs belső,de minden nem lehet,de lagalább 2 tónusú a beltér,a padló,műszerfal,az ajtók teteje fekete.
Életre keltetem a francia technikát,elmentünk megnézni,itt volt 260 km-re
,előszedte a tulaj a papírokat,2000 km-el ezelőtt cseréltek benn 4 gátlót légrugókkal,kompresszorral,meg a szeleptömbbel,cirka 2600 pénzért,majd 400 ért volt a váltó szevizelve,minden vw szervizben,az első tulaj ott szervizeltette 10 évig,ahonnan újonnan vette,minden számla,megvan,minden benne a szervízkönyvben,minden vizsgalap megvan,követhető a futás,passzol időben a javítási számlákkal,mert a szervízben mindig beírták a km-t is,újszerű gumik,kitakarítva várt minket.
Hát na,amikor a bubut vettem,rögtön éreztem,hogy a 4x4 más világ a futóművet illetően,légrugózással kombinálva meg,hű bazdmeg.
Olyan a bangle utáni 7-ből átülni ebbe,mintha az egyel előbbi hetesből ülnél át a következő szériába,úgy vasal ki mindent az úton,hogy beszarsz,nem billeg,nem himbálózik a komfort állásban sem,van dinamikus,automata,meg emelt állása is futóműnek,dinamikusban befeszül mint állat,mint egy gti,csak megőrzi a méltóságát is.
Van a váltónak sport programja,nem tudom minek a dízelhez,kipróbáltam egyszer,szerintem jobban megy a normál állásban,sportban nagyon kihúzatja értelmetlenül az olajkályhát,normál programban is elindul ahogy kell.
Nincs sibeda,ezért csendes,van fejtér,nem folyik be vasszer,nincs túl extrázva,nincs memória az üléshez,hátul nem motoros,de fűthető az ülés.Nagyon jó minőségűek benne az anyagok,nem nyiszog,ropog semmi,teljesen hibátlan a bőr,az egészen világos bézs van benne,majdnem fehér,mivel audi,ennyi hiba belefér.eddig hozza a amit kell,kb 5000 mentem vele eddig,most cseréltem benne motor olajat,kicsit beszoptam,mert mindig cserélni kell a csavart,a réz alátéttel együtt,olyan roppanó alátét van benne,nyomatékra kell húzni,de nem tudtam,ezért nem vettem újat,a régit raktam vissza,ezért kicsit csepeg,de már megjött az új csavar,meg az alátét,valamelyik nap,munka után meg ejtem,akkor visszateszem a takarót is az aljára,mert nem tettem vissza a csöpögés miatt.
Ez inkább még a bangle 7 megfelelője műszakilag,233 le,450 nm,nekem teljesen megfelel,szerintem a bangle utáni 7 már jobban megy,az valami 530nm,250 ló környéke,meg nem 4x4,de mondom ez is jól megy.
Ami fura,a motorhang sokkal jobban bejön mint vártam,vagy mint a bmw-be,de szépen szól,olyan kis durca a V6,nem olyan turbina,selymes mint a bmw,papíron pár tizeddel jobban gyorsul mint az E39 28i-m ment,de érzetre ezzel simán kikerülném,az 1,2 hamar lepörög,de 3-tól már hosszabbak a sebességek,betölt a csiga,és folyamatosan húz,egyszer elengedtem 180 magasságára,tolt mintamókus.