CápaBMW fórum
2024. május 16. 04:22:11 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2724326 alkalommal)
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1590 Dátum: 2010. január 05. 22:08:59 pm »

Fent van ez még a vaterán?Kérdezd meg a csávótól a számát,és kiderül..

Kérdeztem és E21-et írt rá, de az E21-nek valahogy máshogyan van a felfogatása. Amúgy Sacex gyártmány és az égvilágon semmi infot nem találtam róla. Egyébként úgy emlékszem, mintha valami cápán vagy cápa előttin már láttam volna ilyet, de már foggalmam sincs, hogy milyenen...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Agyas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1128



« Válasz #1591 Dátum: 2010. január 05. 22:30:26 pm »

Épp most cseréljük haverral a skoda 120Lajos motorját egy skodálatos favorit elvileg ecotronic, de mindenesetre autómata szivatós jóságra, ráadásul szlovák a motor. Hivatalosan lesz, az igaz hogy ismerőssel, de mindenféle kavarc nélkül. Na jó, szárazfutó nem lesz(mert a favorit motorja volt a 135-136osban is, ami szárazfutós volt, az importőr viszont már nem ad igazolást faros skodákhoz, a vizsgáztatók meg nem értenek hozzá, de a fékeket azért mindenképpen javítjuk).

Még gyakorlatom is lesz benne.

Ha szólsz, nem kellett volna Szlovákiáig menni a motorért...  Azn Cool
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1592 Dátum: 2010. január 06. 00:14:38 am »

Sziasztok!

Először is kissé megkésve ugyan, de boldog új évet mindenkinek.

Gondolkodóba estem. Kérlek segítsetek plusz infókkal tapasztalatokkal. (biztatással, lehurrogással)
A téma a bioetanol. http://www.e85kft.hu

Köszi:
F.  sm_68

Háát. Hanyagolnám, vagyis jobban mondva semmi értelme. A BMW max 4%-os keverési arányt engedélyez 95-ös benzin mellé, többet nem, mert károsodáshoz is vezethet.  undecided
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1593 Dátum: 2010. január 06. 00:47:58 am »

Miki megeleőztél Smiley

Számomra 3 ördögi dolog van autóstémában (2-őt sikerült sajna már Sad)

1. Autóba gázt Smiley Azt hittem milyen jó nekem de hamarosan mégis kikerül majd... Akarom mondani már nem használom gázzal csak benne van...

2. Az etanol (még nem próbáltam de az olcsósága ellenére elég sok helyről hallottam rosszat)

3. OFF Trabantba 4ütemű motor Smiley (ez is megvolt)
Naplózva

Bence
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6803


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #1594 Dátum: 2010. január 06. 00:56:02 am »

A 2. pontoddal egyetértettem, nyárig. Akkor ugyanis Pesten azt használtam a céges kocsiba is és az E21-be is azt borítottam... Igaz nem 4%-os arányban, de jóvolt  Cheesy  Evil
Naplózva

70/627-5355
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1595 Dátum: 2010. január 06. 08:22:27 am »

Miki megeleőztél Smiley
Számomra 3 ördögi dolog van autóstémában (2-őt sikerült sajna már Sad)

Köpönyegforgató...
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1596 Dátum: 2010. január 06. 18:50:30 pm »

Miki megeleőztél Smiley

Számomra 3 ördögi dolog van autóstémában (2-őt sikerült sajna már Sad)

1. Autóba gázt Smiley Azt hittem milyen jó nekem de hamarosan mégis kikerül majd... Akarom mondani már nem használom gázzal csak benne van...

2. Az etanol (még nem próbáltam de az olcsósága ellenére elég sok helyről hallottam rosszat)

3. OFF Trabantba 4ütemű motor Smiley (ez is megvolt)

Lehet hogy benned van a hiba, de lehet hogy bennem...Nekem a háromból kettő megvolt, teljesen meg vagyok velük elégedve..Etanolra meg nem vágyom,nem vagyok benne biztos, hoyg a cápák is szeretik...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #1597 Dátum: 2010. január 06. 19:16:42 pm »

Sziasztok!

Köszi az infókat, de azért még kérdeznék.
 
"... de az olcsósága ellenére elég sok helyről hallottam rosszat" - Lehetne kicsit részletesebben, akár priviben is?
 
"Etanolra meg nem vágyom,nem vagyok benne biztos, hogy a cápák is szeretik..." - Kérlek ne értsd félre, de lehet valahonnan tudni,hogy a gázt szeretik-e a cápák?

"A BMW max 4%-os keverési arányt engedélyez 95-ös benzin mellé, többet nem, mert károsodáshoz is vezethet." - Ennyi már a mai benzinekben alapból van, valami uniós előírás miatt. Jól tudom?

Kérlek javítsatok ki, ha nem jól érteném a "feladványt":
Ez a cucc, amit hirdetnek gyakorlatilag azért kell, mert a bioetanol fűtőértéke kisebb a benzinénél ezért, ha nem akarjuk teljesen vérszegénnyé tenni a motort, akkor meg kell növelni a befecskendezési mennyiséget (időt). Ezen kívül mást nem csinál, ugye?

Van valakinek infója arról, hogy milyen nagyságrendű fogyasztásnövekedést jelent(het) az átállás? 1084

Üdv:
F.  sm_68
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1598 Dátum: 2010. január 06. 19:25:52 pm »

Sziasztok!

Köszi az infókat, de azért még kérdeznék.
 
"... de az olcsósága ellenére elég sok helyről hallottam rosszat" - Lehetne kicsit részletesebben, akár priviben is?
 
"Etanolra meg nem vágyom,nem vagyok benne biztos, hogy a cápák is szeretik..." - Kérlek ne értsd félre, de lehet valahonnan tudni,hogy a gázt szeretik-e a cápák?

"A BMW max 4%-os keverési arányt engedélyez 95-ös benzin mellé, többet nem, mert károsodáshoz is vezethet." - Ennyi már a mai benzinekben alapból van, valami uniós előírás miatt. Jól tudom?

Kérlek javítsatok ki, ha nem jól érteném a "feladványt":
Ez a cucc, amit hirdetnek gyakorlatilag azért kell, mert a bioetanol fűtőértéke kisebb a benzinénél ezért, ha nem akarjuk teljesen vérszegénnyé tenni a motort, akkor meg kell növelni a befecskendezési mennyiséget (időt). Ezen kívül mást nem csinál, ugye?

Van valakinek infója arról, hogy milyen nagyságrendű fogyasztásnövekedést jelent(het) az átállás? 1084

Üdv:
F.  sm_68

Ha a gázt ésszel használod, egyiknek se lesz baja tőle.Ha értelmetlenül, akkor mindegy kinyírja.Nekünk az E12-ben több mint 10 éve benne van, ebből mi legalább 6-7 évet használtuk.Ha odafigyelsz rá, nagyon jó dolog,lényegesen tisztább, mint a benzin, és lényegesen olcsóbb is..Az E21-esembe pld 30 ft/liter körül tankoltam,de most benzinkúton is átlag 170 ft/liter.....Vannak hátrányai, de ki mire használja a kocsit..ha sokat mnész vele, visszajön az ára, és ionnan még jobban eső érzés használni.Persze a hátrányai is megvannak, (nehezebb a levegőnél, így összegyűlik a garázs/műhely aknájában, dupla zöldkártya,elveszio a helyet a tartály,stb), devalamit valamiuért.Eleinte úgy fostam tőle, mint a franc, de miután a gázszerelőnk elmagyarázta, mi hova miért, már érthető.persze idősebb motoroknál célszerű a negyedik tankolásnál benzinnel elmenni egy tanknyi malátát, de ennyi.Himizolit kérdezdd meg, neki pár km beleugrott az M5-be..Gondolom ő is utálja:Smiley)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #1599 Dátum: 2010. január 07. 20:09:11 pm »

Köszi.

A gáztól ugyan nem félek, de (a tudomány jelenlegi állása szerint) nem lesz belátható időn belül pénzem gázszettre, meg akkora átalakítást nem is akarok. De ahogy a benzinárak alakulnak, kellene valamit lépni. Ez a rendszer árban közelebb áll ahhoz, amit talán sikerül megvalósítani.
Tudom, (menthetetlenül) naiv vagyok, de bízok abban, hogy ez a rendszer jó.
"Ha odafigyelsz rá, nagyon jó dolog,lényegesen tisztább, mint a benzin, és lényegesen olcsóbb is.."
Ez a mondat is bekerülhetne pl. egy gázszettes honlapra, mint megalapozott vélemény, mégis marketingfogásnak (is) tűnhetne.
Na mindegy, ez még úgyis a jövő zenéje...
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1600 Dátum: 2010. január 07. 20:16:09 pm »

Nekem eladó lesz a komplett gázszett ami kiesik a kocsiból...

Lovato keverős rendszer és tartály 2016ig papíros
Naplózva

Bence
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1601 Dátum: 2010. január 07. 20:20:10 pm »

Viszont azt vedd figyelembe, hogy ő viszont nem biztos, hogy beépítheti a kocsijába! csak, ha tipusszámok 67R 01-esek,
A tartályról tudom, hogy az újfajta, azzal nem lesz baj.
Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #1602 Dátum: 2010. január 07. 20:33:30 pm »

Eddig két gázos BMW-t volt alkalmam vezetni. Az egyik "központi befecskendező" gázrózsával, talán a LMM elé beépítve, a másik hengerenkénti "befecskendezéssel". Hááát van különbség. Főleg a gázreakciót illetően.
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1603 Dátum: 2010. január 07. 20:36:44 pm »

Ez rózsás... Azt hittem jó a gázreakció, de mióta csak benya van rájöttem hogy ég és föld Smiley
Naplózva

Bence
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1604 Dátum: 2010. január 07. 21:04:05 pm »

Még talán 10 évvel ezelőtt egy autószerelő haverom vitt egy E30 320i coupéval, ami el volt gázosítva.
- Figyelj padlógáz...
Mondom neki:
- Ez?
- Most átnyomom benzinre.
VRUUUUUUUUUUUMMM
És ment mint az állat.  Cheesy (Amennyire egy m20b20 5 személlyel tud)
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #1605 Dátum: 2010. január 07. 21:33:21 pm »

A gázzal nincs semmi gáz,a mai hengerenkénti befecskendezős rendszerek teljesen alkalmasak a napi közlekedésre,az autógázban kb negyedével kevesebb energia van mint a benzinben,ezt nem is igazán érezni,amíg nem használnád azt a negyedik negyedet Roll Eyes,viszont simán 40% költségcsökkenést okoz,ami nem tréfa manapság.
Ami 740i-re majdnem elcseréltem a 735i-met annó,abban olyan komoly cucc volt,hogy ha gázzal lerúgtad,akkor 4000ford körül,érezte,hogy elszegényedik a keverék/nincs elég kraft,magától átkapcsolt benzinre,és megindult a gép.Ha csak simán gyorsítottam,akkor elengedte 6000.ig is gázzal,de lerúgva nem.
Az én számomra elérhető dízelek helyett csak ezt!!
Igaz,ha bármilyen dízelt megvehetnék,akkor nem kellene már dízelt venni. huh
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1606 Dátum: 2010. január 07. 22:02:14 pm »

Mondjuk egy ilyen hengerenkénti befecsis szett volt kb 5évvel ezelőtt 4hengeres autóba 300-350ezer Ft... Persze Lovato vagy Landi Renzo.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Agyas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1128



« Válasz #1607 Dátum: 2010. január 07. 22:11:47 pm »

Nekem Zavoli hengerenkénti szett van az E34ben, 2008as cucc. Teljesen jó, benzint is adagol, ha szükséges.
Nemrég hengerfejes lett a kocsim (elfolyt a víz), és nincs szétmenve a fej kb. 50e km után sem... Gázzal talán egy kicsit gyengébb, de a computer programozható  Evil
Annyi biztos, hogy a benzin vs gáz ár különbözetből már a gázszett árának 1,5x-e visszajött.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1608 Dátum: 2010. január 08. 08:54:13 am »

Eddig két gázos BMW-t volt alkalmam vezetni. Az egyik "központi befecskendező" gázrózsával, talán a LMM elé beépítve, a másik hengerenkénti "befecskendezéssel". Hááát van különbség. Főleg a gázreakciót illetően.

Én még csak a központisokból vezettem.A hengerenkénti jobb, ezt hallomásból tudom, drágább is.
A múlt év végén kérdeztem meg pár beszerelőműhelyt, nagy szórás nincs errefelé az árakban.
Tehát a komplett rendszer, ami bekerül, plusz a papirok(magyarul viszed a kocsit, és elhozod beszerelt, bevizsgált, új rendszerrel, engedéllyel, amivel már nem kell egyből vizsgáztatnod, egy éved van rá) a központi cuccal 200000. a hengerenkénti injektorossal 300000..Itt még lehetnek difik,attól függ,milyen tartállyal kéred, stb...Ez egy E28-as M20-asra vonatkozik.A központi cuccossal a beszerelési idő 1 nap, a hengerenkéntivel kb 1,5.
kozik.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1609 Dátum: 2010. január 08. 09:03:52 am »

A rózsásat el kell felejteni, az csak a gáztűzhelyre való....
Azon kívül, hogy olcsón gyártható, semmi jó tulajdonsága nincs, egyszerűen alkalmatlan a dinamikus motorüzemre. stabilgéphez talán jó lehet...
A legtöbbje már gyárilag sem optimális ahhoz, amihez adják, hanem csak mechanikailag rászerelhető. A legtöbbön pl kicsik a futatok. Így nemelég, hogy a gyújtásigény miatt nem megy nagy fordulaton, de még ki is szegényedik a keverék.

Illetve az azonos résméret miatt csak 1 fordulatszámon lesz optimális a keverési arány. (elemi porlasztó)
Ha kiegészítjük valmilyen (pneumetikus/elektronikus) szabályozással, akkor viszont már használható dolgot kapunk.

De ha jót akarsz magadnak, akkor folyadékgáz befecskendezőt veszel, bár drága, de teljesen egyenértékű a benzinbefecskendezéssel, és még az égéstér belső hűtése is működni fog.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1610 Dátum: 2010. január 08. 10:09:26 am »

Az e23-ba mindenképpen a hengerenkénti megy majd, hálistennek az alapok megvannak benne...Sokat lesz használva, így vissza is hozza az árát egy éven belül.A rózsás az E12-be valószinű marad, tekintve hogy az nem fog olyan sokat menni,meg egyébként is karbis..
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 08. 12:22:12 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 862



« Válasz #1611 Dátum: 2010. január 08. 17:48:29 pm »

A gázos dologba az lehet a gázos ha majd megint elzárják a Ruskik! Grin
Akkor inkább már a Hybrid!(biztos Valaki már feltalálta azt is hogy lehet utólag beszerelni!)
Azok milyen kurva csendesek!!!
Más, E-30 as térkép olvasós visszapillantó tükör meg egyezik az E-28-val?Huh??
Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #1612 Dátum: 2010. január 08. 18:32:22 pm »

Pontos számokat a gázról nem tudtam (eddig), de nagyságrendileg ide tippeltem én is, ezért írtam, hogy belátható időn belül biztosan nem is jöhetne szóba.
Úgy néz ki több, mint 300e Ft próbál versenyezni 40e-rel.  139  undecided Illetve egy jobban ismert és elfogadott, egy viszonylag új technológiával.

Ahogy az egyik volt oktatóm mondta:
A szegénységnél drágább dolog a világon nincs.  Sad

Ha egyszer megszületik az elhatározás, majd beszámolok a tapasztalataimról, akármilyenek is legyenek.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1613 Dátum: 2010. január 08. 19:28:33 pm »

A gázos dologba az lehet a gázos ha majd megint elzárják a Ruskik! Grin
Akkor inkább már a Hybrid!(biztos Valaki már feltalálta azt is hogy lehet utólag beszerelni!)
Azok milyen kurva csendesek!!!
Más, E-30 as térkép olvasós visszapillantó tükör meg egyezik az E-28-val?Huh??

Ha elzárják,akkor sincs semmi, ezek más tartályok:Smiley)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1614 Dátum: 2010. január 08. 19:30:37 pm »

Pontos számokat a gázról nem tudtam (eddig), de nagyságrendileg ide tippeltem én is, ezért írtam, hogy belátható időn belül biztosan nem is jöhetne szóba.
Úgy néz ki több, mint 300e Ft próbál versenyezni 40e-rel.  139  undecided Illetve egy jobban ismert és elfogadott, egy viszonylag új technológiával.

Ahogy az egyik volt oktatóm mondta:
A szegénységnél drágább dolog a világon nincs.  Sad

Ha egyszer megszületik az elhatározás, majd beszámolok a tapasztalataimról, akármilyenek is legyenek.

Te döntöd el, én nem érzem akkora spórolásnak az E85-öt, tekintve, hogy talán 10 kúton tudod tankolni, ráadásul úgy hallottam, a fém cuccokat nem szereti..Márpedig a cápa benzinrendszerének 95%-a az...Mindenesetre ha megfcsináltatod, várjuk a tapasztalatokat..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1615 Dátum: 2010. január 08. 21:00:58 pm »

E30 hengerenkénti leömlő jó E21-re? (Leszámítva a lambdaszonda helyét.)
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #1616 Dátum: 2010. január 08. 22:28:51 pm »

1000000 bocsánat, hogy offolok, és chatelek, ha tisztázódik, kéremszépen törölni, de úgy alakult, hogy itt merült fel ismét a kérdés.
Szóval keresgéltem, ez a BMW múzeumban készült kép egy E12 aljáról. Létezik, hogy az ottani autókat nem gyárira csinálták meg? huh
http://picasaweb.google.hu/Feco518i/BMW_Muzeum?feat=directlink#5354019827640029874
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1617 Dátum: 2010. január 09. 11:19:12 am »

Tehát ha mondjuk az autóm átalakul injektoros katalizátorossá, akkor egyből jobb besorolást kap automatikusan?  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1618 Dátum: 2010. január 09. 12:45:24 pm »

Tehát ha mondjuk az autóm átalakul injektoros katalizátorossá, akkor egyből jobb besorolást kap automatikusan?  huh

Csak akkor, ha hivatalosan be van jegyezve a forgalmidba.Ráadásul csak a szabályzott katalizátoros, a hagyományos katalizátor nem.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1619 Dátum: 2010. január 09. 12:47:20 pm »

1000000 bocsánat, hogy offolok, és chatelek, ha tisztázódik, kéremszépen törölni, de úgy alakult, hogy itt merült fel ismét a kérdés.
Szóval keresgéltem, ez a BMW múzeumban készült kép egy E12 aljáról. Létezik, hogy az ottani autókat nem gyárira csinálták meg? huh
http://picasaweb.google.hu/Feco518i/BMW_Muzeum?feat=directlink#5354019827640029874

Nem ismerem ez e12 alját de itt mi a nem gyári ?
Naplózva

Bence
Oldalak: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!