CápaBMW fórum
2024. május 15. 22:59:18 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 [98] 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2723895 alkalommal)
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #2910 Dátum: 2010. augusztus 03. 19:31:11 pm »

Azért mutass már 1db szerelőt BÁRHOL ,aki Cavalli esetében kapásból tudja hol a baj. Találgatáson kívül. Főleg, hogy a hibajelenség olyan, amit Átlag János még használat közben sem vesz észre.
Jó. Ha volna a zsebemben 1 millió (ami egyelőre még nincs) akkor össze tudnám szedni azokat a korabeli cuccokat, amivel ez a hiba 10 perc alatt kiderül, de más szarszemét drága munkájának az olcsó helyrehozásából (mire hozzámkerül a drágán elbaszott autó, már nem tud pénzt áldozni a szerencsétlen tulaj) valószínű erre sosem lesz lehetőségem.

Apropó. Nem ebbe lett a fizetésed négyszereséért kicserélve 6 injektor, nyomásszab. és benzinpumpa?

Haggy'admá',majd ha én Cheesy valamit nem tudok megjavítani 904 44,és utána odaviszem hozzád 1057 Azn,akkor majd bebőrzik a szömöd me'llátod! Evil shocked Cool Cheesy crazy2 sm_68
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2911 Dátum: 2010. augusztus 04. 12:38:44 pm »

Alapból én azt se tudom mi a hiba...
Viszont azért tudnál te is példákat rá, hogy a "szerelők" szeretnek megvetetni mindent, és talán bejön...
a négyszeres árról, meg a kicserélésről tudod a véleményem..Roll Eyes)

Mi a hiba? RÁNGAT  1700 körül!!! Tongue Tongue Tongue
Arra várok másfél éve hogy neki megcsinálják, és így kiderüljön az OKA...
« Utoljára szerkesztve: 2010. augusztus 04. 12:44:34 pm írta csabE28 » Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2912 Dátum: 2010. augusztus 04. 12:44:04 pm »

A gépem 3 hónapja a szerelőnél dekkol ( a 3. ember ) de ő sem találja a hibát, a komputerre gyanakszik, keresek egy 0 261 200 011 számú Bosch vezérlő computert.

Lassan kezdek belefáradni...

Örülnék, ha lenne vkinek, hogy legalább ezt a hibaforrást kizárhassuk ( sztem nem az lesz a hiba... )

Ne add fel, ez egy életre szóló program!!! Nyugdíjas korodban is azt a szart fogod szerelni, mész egy próbakört, aztán vissza a garázsba, (ahol amúgy egy matracon fogsz lakni) és kezded elölröl: Bosch gyertya, osztófej, kábel, jeladó, computer, fals levegő, alapjárati motor, stb stb stb....
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7124


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #2913 Dátum: 2010. augusztus 04. 14:03:32 pm »

Csab! Nem nézted atiTD topikját? van ugyanolyan kompútere, mint ami Neked kellene próbára!
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2914 Dátum: 2010. augusztus 04. 14:16:59 pm »

Már írtam neki privit, hogy nézze meg, de szerintem nem olvasta!  Cheesy Grin Lehet érdemes lenne a kábelköteget, meg minden kiszolgáló berendezéssel együtt megvenni az egészet.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2915 Dátum: 2010. augusztus 04. 20:01:48 pm »

De néztem, köszi is! Csak nem nagyon érdekel a dolog, úgyse segítene semmit.
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7124


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #2916 Dátum: 2010. augusztus 04. 20:17:57 pm »

Már hogy a bánatba ne? huh Hátha tényleg az!
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2315



« Válasz #2917 Dátum: 2010. augusztus 04. 21:48:02 pm »

tádéban a 22-es kompresszió megfelelőnek mondható? huh
Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2918 Dátum: 2010. augusztus 05. 09:25:34 am »

Mi a hiba? RÁNGAT  1700 körül!!! Tongue Tongue Tongue
Arra várok másfél éve hogy neki megcsinálják, és így kiderüljön az OKA...

a tiedről tudom, hogy ez a baja...injektorokat kipucoltattad?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2919 Dátum: 2010. augusztus 05. 09:26:55 am »

De néztem, köszi is! Csak nem nagyon érdekel a dolog, úgyse segítene semmit.

Ha meg se próbálod,nem is fog..attól hogy mondogatod,hogy rángat,nem fog elmúlni...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2920 Dátum: 2010. augusztus 05. 09:29:48 am »

tádéban a 22-es kompresszió megfelelőnek mondható? huh

Bár nemértek a TD-hez, de eszerint igen.

http://www.ultimatespecs.com/?option=4&brand=11&model=60&car=233
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #2921 Dátum: 2010. augusztus 05. 09:44:32 am »


khmm...  az a suritesi viszony nem pedig a mert kompresszio...!!  Lips Sealed Lips Sealed szerintem...



Első lépésként általában a motor kopottsági szintjét állapítjuk meg, aminek első lépcsője lehet a kompresszió végnyomás vizsgálata.
Sajnos még szerelők is összekeverik néha a kompresszió viszony és végnyomás fogalmakat.

A kompresszió viszony (másképpen: sűrítési arány) a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa. Szokásos értéke négyütemű Otto-motornál korábban ritkán volt magasabb, mint 10,0 mára ez egyes típusoknál eléri a 11,5 körüli értéket. A kompresszió viszony a motor teljes élettartama alatt, a futásteljesítménytől, a motor kopottságától függetlenül változatlan marad, amennyiben nem vesznek le a hengerfejből, vagy nem építenek be a gyáritól eltérő vastagságú hengerfej tömítést, stb.

Más a helyzet a kompresszió végnyomással. Ennek az értéke azt mutatja, hogy az adott hengerben, az önindító által generált fordulatszámon, teljesen kinyitott fojtószelepnél a hengertérben mekkora nyomás tud kialakulni. Értéke több tényezőtől is függ, ilyen pl. éppen a feljebb érintett kompresszió viszony, ilyen a mérés alatti főtengely fordulatszám (ami megintcsak konstrukció függvénye is, akkumulátor töltöttség és önindító állapot függvénye is)
A méréshez minden hengerből el kell távolítani a gyújtógyertyát, ezek helyére kell egyenként csatlakoztatni a kompresszió mérőt, melyekből széles ár -és minőségi- határok között választhatunk. Ami miatt ez az eljárás bevonult a motordiagnosztika eszköztárába, az a motor kopottságának foka és a kompresszió végnyomás összefüggése. Pl: a gyárat minden hengerében 13,5 bar-os kompresszió végnyomással elhagyó motor sok tízezer km. megtétele után a természetes kopás okán is veszít ebből az értékből, ráadásul a hengerek nem feltétlenül teljesen egyformán kopnak.
Üzemmeleg motornál, jó állapotú akkuval szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t./ Ez az érték erősen típusfüggő, a gyárak megadják az elfogadható minimum értékét, ez általában 10 bar körül van, turbó motoroknál esetenként 7-8 bar környékén/.
Fontos, hogy a végnyomás két szélső értéke / legjobb és legrosszabb henger / közötti eltérés ne haladja meg az 1 bar-t. Ha nem kielégítő a kapott eredmény, egyszerű módszerekkel következtetni lehet a hiba okára / dugattyúgyűrű ill. hengerfal kopás, vagy szelep, esetleg hengerfej tömítés/. Gyűszűnyi olajat a kérdéses hengerbe töltve a mérést megismételjük, ha az eredmény nem változik jelentősen, valószínűleg a szelepek zárása nem megfelelő, esetleg a hengerfej tömítés sérült /ilyenkor következik a fonendoszkópos vizsgálat/. Ha az így mért eredmény jóval magasabb, mint előtte, akkor feltehetően dugattyúgyűrű ill. hengerfalkopás a gyenge eredmény oka. Erről a motor megbontása után bizonyosságot kapunk: a nagy dugattyúhézagot egyértelműen jelzik a dugattyú palástján látható fekete vagy barna mezők. Ilyen esetben az új, illesztett dugattyúgyűrűkkel a régi dugattyúk visszaszerelése legfeljebb átmeneti javulást hoz.
Más a helyzet, ha csak a dugattyúgyűrűk kopottak.
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
gim_e12
Vendég
« Válasz #2922 Dátum: 2010. augusztus 05. 12:51:12 pm »

Köszi Miki a segítséget! Sikerül le majd vissza is szerelni.... remélem .... jól....
Smiley
Naplózva
cavalli

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15


« Válasz #2923 Dátum: 2010. augusztus 05. 22:05:46 pm »

Igen, az a hiba, hogy rángat. Nem jár tisztán a motor. Mintha néha nem lenne tökéletes a gyújtás.

Az elektromos szaki azt mondta mindent kimért, minden jeladót stb. Az injektorok kipucoltattak és tesztelték is őket...persze tudjuk, hogy mindenhol elcseszhetett vki vmit.

A computer a szerelő utolsó mentsvára. Ha nem attól van akkor kezdheti előről. A legjobb nyilván egy u.ilyen autó lenne és szépen szisztematikusan elkezdeni kicserélgetni rajta a cuccokat...

Persze pont ilyen autó nem nagyon van + senki nem szeretné, hogy a féltett kocsiját elkezdjék basztatni.
Naplózva
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2924 Dátum: 2010. augusztus 06. 10:29:13 am »

Ne aggódj, nekem a Cliom is ugyanezt csinálja, nem csak a BMW. Abból egymás mellé állított kettőt a szerelő (kicsit könnyebb szerezni mégegyet) és elkezdte szisztematikusan átpakolni az összes főbb egységet. trafó, kábel, komplett injektorsor, stb. LÓF.SZ! Semmi, nulla eredmény. Csak hogy megnyugtassalak: Ő áttette a a computert is, azzal is szar volt. Ennyi.
Ha egy kocsi rángat, és egy szerelő nem tudja max egy hét alatt megcsinálni, akkor MOTORCSERE!
És ezt tudtam az első pillanatban mikor Aranka elkezdte, csak nem akartam elfogadni a tényt. undecided A rönó dettó ugyanaz, az injektor.hu-nál azt mondták hogy "ez mind ilyen szarul jár" gyakorlatilag elzavartak, nem voltak hajlandóak belekezdeni, mert tudják, hogy soha nem tudnák megcsinálni. Köszi a megnyugtatást! BoomSmilie_anim
« Utoljára szerkesztve: 2010. augusztus 06. 10:35:10 am írta csabE28 » Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2925 Dátum: 2010. augusztus 06. 10:33:30 am »

Arra egyébként nem gondoltál, hogy felkeresed a probléma részletes elmesélésével a BMW gyárat, hátha esetleg pusztán presztízsből elvállalnák hogy a saját szarjukat megpróbálják használhatóvá tenni? Hátha nem röhögnek ki...nagyon... huh
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2926 Dátum: 2010. augusztus 06. 10:41:25 am »

Most lehet, hogy oltári nagy baromságot mondok, de a rángató BMW-knél néztetek lökethosszt?  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #2927 Dátum: 2010. augusztus 06. 12:32:05 pm »

Igen, az a hiba, hogy rángat. Nem jár tisztán a motor. Mintha néha nem lenne tökéletes a gyújtás.

Az elektromos szaki azt mondta mindent kimért, minden jeladót stb. Az injektorok kipucoltattak és tesztelték is őket...persze tudjuk, hogy mindenhol elcseszhetett vki vmit.

A computer a szerelő utolsó mentsvára. Ha nem attól van akkor kezdheti előről. A legjobb nyilván egy u.ilyen autó lenne és szépen szisztematikusan elkezdeni kicserélgetni rajta a cuccokat...

Persze pont ilyen autó nem nagyon van + senki nem szeretné, hogy a féltett kocsiját elkezdjék basztatni.
Csak egy ötlet.Nem BMW-nél de jártunk már így. Citroen rángatott. Gyertya, trafó, stb. csere, folytószelep ház, befecsk, stb. tisztítás. Utolsó mozzanatként hengerfej le. A megoldás a szelepekben rejtőzött(koksz). Szelepbecsiszolás után jó lett. Mondjuk ez esetedben nagyobb meló lenne mint egy Citroennél.
Naplózva

e28
Agyas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1128



« Válasz #2928 Dátum: 2010. augusztus 06. 12:36:48 pm »

Arra egyébként nem gondoltál, hogy felkeresed a probléma részletes elmesélésével a BMW gyárat, hátha esetleg pusztán presztízsből elvállalnák hogy a saját szarjukat megpróbálják használhatóvá tenni? Hátha nem röhögnek ki...nagyon... huh

Szerintem eléggé kiröhögnének. És valószínűleg azt sem ingyen tennék.  Wink
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2929 Dátum: 2010. augusztus 06. 13:09:55 pm »

Most lehet, hogy oltári nagy baromságot mondok, de a rángató BMW-knél néztetek lökethosszt?  huh

A lökethossznak mi köze is van a rángatáshoz?
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #2930 Dátum: 2010. augusztus 06. 14:22:47 pm »

Gondoltam, ha átalakították pl csab járgányát 2.3-ra és lehet mondjuk emiatt... De csak egy kósza ötlet, nem is tudom, hogy gondoltam.  Cheesy Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2931 Dátum: 2010. augusztus 06. 15:27:43 pm »

Nem, nem biztosan eredeti, bár az biztos, hogy volt leszedve a hf, legalábbis a himbákba kis számokat vésett valaki, nyilván a sorrend miatt.

Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #2932 Dátum: 2010. augusztus 06. 15:30:02 pm »

Csak egy ötlet.Nem BMW-nél de jártunk már így. Citroen rángatott. Gyertya, trafó, stb. csere, folytószelep ház, befecsk, stb. tisztítás. Utolsó mozzanatként hengerfej le. A megoldás a szelepekben rejtőzött(koksz). Szelepbecsiszolás után jó lett. Mondjuk ez esetedben nagyobb meló lenne mint egy Citroennél.
Ezt már én is irtam régebben,nem lehet hogy  a szelep retkes és nem zár jól ezért visszasziv,és berángat?? Miki??
Naplózva

steffe
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #2933 Dátum: 2010. augusztus 06. 15:32:28 pm »

Csak egy ötlet.Nem BMW-nél de jártunk már így. Citroen rángatott. Gyertya, trafó, stb. csere, folytószelep ház, befecsk, stb. tisztítás. Utolsó mozzanatként hengerfej le. A megoldás a szelepekben rejtőzött(koksz). Szelepbecsiszolás után jó lett. Mondjuk ez esetedben nagyobb meló lenne mint egy Citroennél.
Igen, jó amit mondasz, ez az utolsó reménysugár, ezt mondták az egyik Renault szereldében is, csak ezt akkor akarom majd megnézetni, ha cserélni kell majd a vezérmüszíjat, akkor úgyis szétborítják a gépet, nem úgy mint a jókis M20-at ugye. Mondták hogy hajtsam meg, (szlovénia hegyek 1700 km-semmi javulás) tegyek bele szeleptisztító adalékot-semmi hatás, illetve az Ethanol az jól tisztít mindent-semmi hatás.
Na, úgyhogy jövő tavasszal sajnos egy szelepcsiszolás majd bejátszik. 139
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2934 Dátum: 2010. augusztus 06. 19:41:44 pm »

Ezt már én is irtam régebben,nem lehet hogy  a szelep retkes és nem zár jól ezért visszasziv,és berángat?? Miki??

Simán.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #2935 Dátum: 2010. augusztus 07. 16:44:29 pm »

Frigyesben ugrátl a fordszámmérő és a sebességmérő és nem ment a km számláló. Jó nagy pofon a műszerfalnak és a km számláló kivételével ment minden. Szétszed, megtakarít, kontaktszer. A km számlálót megoldottam, lefogazott az egyik fogaskerék, azt kicseréltem működik. Elindulok, a forszámmérő ugrál a sebességmérő hülyeséget mutat. Nagy pofon a műszerfalra, most jó. Hogy lehet ezt pofon nélkül megoldani?
Naplózva

Főmordor.
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2936 Dátum: 2010. augusztus 07. 17:21:42 pm »

Frigyesben ugrátl a fordszámmérő és a sebességmérő és nem ment a km számláló. Jó nagy pofon a műszerfalnak és a km számláló kivételével ment minden. Szétszed, megtakarít, kontaktszer. A km számlálót megoldottam, lefogazott az egyik fogaskerék, azt kicseréltem működik. Elindulok, a forszámmérő ugrál a sebességmérő hülyeséget mutat. Nagy pofon a műszerfalra, most jó. Hogy lehet ezt pofon nélkül megoldani?

Szerintem( ha nem akarsz nagy pofont) a műszerfali panelen levő érintkezőket kontaktoljad le(be),ahol rácsúsznak a műszerek.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #2937 Dátum: 2010. augusztus 07. 18:54:50 pm »

Simán.

Mitől lehet retkes a szelep?
Valami(k) nem égnek el az üzemanyagból,vagy mi a bánat?Hogyan javítható,csak szétszedéssel,helyi takarítással?
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #2938 Dátum: 2010. augusztus 07. 21:13:15 pm »

Realoemnél részletesebb online(vagy nyomtatott) alkatrészkatalógust lehet valahol találni?E23-hoz kellene..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #2939 Dátum: 2010. augusztus 08. 10:09:42 am »

A realoem az ETK rajzait, képeit használja---> attól részletesebb nincs Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 [98] 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!