CápaBMW fórum
2024. május 04. 23:06:37 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2715145 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1650 Dátum: 2010. január 14. 15:27:41 pm »

De igazából annyira nevetségesen olcsó a gyári kerékcsapágy szett előre (olcsóbb, mint az u.gy.) ,hogy belefér 20-25ezrenként cserélni Cheesy
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
gim_e12
Vendég
« Válasz #1651 Dátum: 2010. január 14. 15:41:03 pm »

Lehet bele sem kellene vauznom, mert nem vagyok szakmabeli, de szerintem a Promega álltal leírt álláspont rendben van.
Mert lényegében a pogácsával teszed a gyárival megegyező (vagy közelítő) értékre az ET-t, tehát ua. terhelést biztosítod.
vagy nem?
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1652 Dátum: 2010. január 14. 16:00:25 pm »

Az jutott eszembe,hogy már volt ez téma régebben is és ki is lett ez vesézve. Talán Dannert rajzolta be az erőket, hogy mikor mire hat...
Végülis lényegtelen mit agyalunk, mit rajzolunk, morog a nem régi csapágy és ez tény.
Nem az ET szám beli kiegyenlítésén van a hangsúly,hanem azon,hogy a felnit a külső csapágytól kijjebb rögzíted
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
gim_e12
Vendég
« Válasz #1653 Dátum: 2010. január 14. 16:08:39 pm »

priv. ment hogy ne ismételje magát akkor a történelem itt az oldalon.
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1654 Dátum: 2010. január 14. 16:13:12 pm »

én is alkottam móricka ábrát, felhasználva a tiedet:
Egyszerűsítettem, pl nem vettem figyelembe a kerékdőlést, és a gumiköpeny valós profilját (az is külön számítás lenne, hogy hol van pontosan a terhelés támadáspontja, itt most ez egyszerűség kedvéért a "felni" középsíkjában.

Az esetek jobbról balra:
- kis et-számú kerék a kis et számú agyon: a terhelés hatásvonala a két csapágy közé esik, ez jól működik hosszú távon.
- kis et számú felni pogácsázva: a terhelés kitolódik a külső csapágyra, ez nem jó.
- nagy et számú felni a kis et-számú agyon, a terhelés eltolódik a belső csapágyra, ez sem jó megoldás, legtöbbször fizikailag sem működik, mert előbb akad meg a felni a gömbcsuklóban.
- nagy et számú felni pogácsával a kis et számú agyon, a terhelést visszatettük a két csapágy közé, így elvileg megint hosszú távon jól kellene működne a dolognak.

A rögzítés helye elvileg nem gond, ha elég merevek az alkatrészek.
Márcsak abból kiindulva, hogy egy csomó alufelninél újabban a gyártás egyszrűsítése miatt csak 1 öntvényt készítenek, és a különböző ez számú variánsokat simán a felfekvő felület esztergálási síkjával, és a csavarok mélyítési mélységével oldják meg.
A jó pogácsa olyan, mintha a felni vagy az agy saját anyaga lenne. A probléma akkor van, amikor egy vastag pogácsát átmenőcsavarral akarnak felrakni, mert ott a hosszú csavar miatt már nem csak húzásra (és nyírásra), hanem kihajlásra is igénybe van véve a csavar.  

A múltkori vita ha jól emlékszem, akkor a fékekről volt...


* kerekek.jpg (87.18 KB, 800x600 - megtekintve 495 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 14. 16:26:06 pm írta Promega » Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #1655 Dátum: 2010. január 14. 16:17:29 pm »

De igazából annyira nevetségesen olcsó a gyári kerékcsapágy szett előre (olcsóbb, mint az u.gy.) ,hogy belefér 20-25ezrenként cserélni Cheesy

az mit jelent, mennyibe fáj? huh
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
gim_e12
Vendég
« Válasz #1656 Dátum: 2010. január 14. 16:21:09 pm »

Promega. Te vagy a szócsövem. Smiley
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1657 Dátum: 2010. január 14. 16:34:08 pm »

Én sem érteni hozzá ennyire csak próbálok logikusan gondolkodni.
Csak egy kérdés maradt... Egy ilyen pogi ha acél akkor kb 1 kila / db lehet.
Ez + súlyként jelentkezik a külső csapágyon szerintem bár nem tudom ez mit befolyásol és mennyire.
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 14. 16:39:54 pm írta Promega » Naplózva

Bence
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1658 Dátum: 2010. január 14. 16:41:43 pm »

Növeli a rugózatlan tömeget, amit éppen csökkenteni kellene... de a 22"-os kerék is azt csinálja... Valahol olvastam, hogy egy "átlag" autóra egy 13"-os szerelt kerék 7-9 kg, egy "modern" suv-ra 23-29kg! Ez az igazi fejlődés...  angry undecided

A súlyával növeli a külső csapágyra ható erőt, de ha hozzávesszük, hogy az adott csapágy azon kívül még az autó súlyát, és a mozgásból eredő dinamikus terheléseket is viseli, elvileg azokhoz képest elhanyagolható.
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 14. 16:51:09 pm írta Promega » Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1659 Dátum: 2010. január 14. 16:50:59 pm »

én is alkottam móricka ábrát, felhasználva a tiedet:
Egyszerűsítettem, pl nem vettem figyelembe a kerékdőlést, és a gumiköpeny valós profilját (az is külön számítás lenne, hogy hol van pontosan a terhelés támadáspontja, itt most ez egyszerűség kedvéért a "felni" középsíkjában.

Az esetek jobbról balra:
- kis et-számú kerék a kis et számú agyon: a terhelés hatásvonala a két csapágy közé esik, ez jól működik hosszú távon.
- kis et számú felni pogácsázva: a terhelés kitolódik a külső csapágyra, ez nem jó.
- nagy et számú felni a kis et-számú agyon, a terhelés eltolódik a belső csapágyra, ez sem jó megoldás, legtöbbször fizikailag sem működik, mert előbb akad meg a felni a gömbcsuklóban.
- nagy et számú felni pogácsával a kis et számú agyon, a terhelést visszatettük a két csapágy közé, így elvileg megint hosszú távon jól kellene működne a dolognak.

A rögzítés helye elvileg nem gond, ha elég merevek az alkatrészek.
Márcsak abból kiindulva, hogy egy csomó alufelninél újabban a gyártás egyszrűsítése miatt csak 1 öntvényt készítenek, és a különböző ez számú variánsokat simán a felfekvő felület esztergálási síkjával, és a csavarok mélyítési mélységével oldják meg.
A jó pogácsa olyan, mintha a felni vagy az agy saját anyaga lenne. A probléma akkor van, amikor egy vastag pogácsát átmenőcsavarral akarnak felrakni, mert ott a hosszú csavar miatt már nem csak húzásra (és nyírásra), hanem kihajlásra is igénybe van véve a csavar.  

A múltkori vita ha jól emlékszem, akkor a fékekről volt...

Egy dolog van,mégpedig az utolsó
- nagy et számú felni pogácsával a kis et számú agyon, a terhelést visszatettük a két csapágy közé, így elvileg megint hosszú távon jól kellene működne a dolognak.

Ez rendben van,de a gyakorlatban a külső csapágyra némileg nagyobb terhelés jut a pogi súlya és csapágytól való távolsága miatt és itt már közrejátszik a futómű további geometriája.

Azt viszont hozzátenném,hogy az esetek 98%-ában a 2. és a 3. eset áll fenn, jelen esetben,amivel találkoztam és a csapágycserét eredményezte, az a :

- nagy et számú felni a kis et-számú agyon, a terhelés eltolódik a belső csapágyra, ez sem jó megoldás, legtöbbször fizikailag sem működik, mert előbb akad meg a felni a gömbcsuklóban.

Igaz, a gömbcsuklóba nem ér bele és nem extrém nagy ET, csak az E21 ET méretéhez elég lett volna egy max. 5mm-es korrekció, de lett belőle közel 30mm-es pogácsa.

Egyébként amikor felteszel egy kereket, ami el is fér és pogácsa sem kell, de nagyobb, mint az előírt maximum,akkor is terheli a csapágyat, csuklókat, egész futóművet.

Amit emlegettem,az nem a fékes dolog volt, hanem még korábbi, talán 2006-2007-ből még...

Örülök,hogy végülis egyről beszéltünk Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1660 Dátum: 2010. január 14. 16:57:37 pm »

Igen, a  legtöbbször ugyanarról beszélünk, csak más oldalról közelítjük meg.  Te a gyakorlati oldalról, én meg inkább elméleti emberke vagyok...

Ez pont olyanvolt, mint amikor  2 embernek megmutatjuk ugyanazt a testet, az egyik egy körnek látja, a másik háromszögnek...
De a végén csak kitalálják, hogy egy kúpot láttak  Wink


"Igaz, a gömbcsuklóba nem ér bele és nem extrém nagy ET, csak az E21 ET méretéhez elég lett volna egy max. 5mm-es korrekció, de lett belőle közel 30mm-es pogácsa."
Na erre mondom, hogy ész nélkül csinálják a dolgot...
Én egyszer csináltam pogácsát, et49-ről et13-ra, ott tényleg csak az et visszahozása volt a cél, azután megvettem az egyenesküllős garnitúrát...  Smiley
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1661 Dátum: 2010. január 14. 17:29:56 pm »

Itt van egy jóféle progi, nem muszáj rajzolgatni...  Evil

http://www.bigcustomwheels.com/info_specs.jsp
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #1662 Dátum: 2010. január 16. 12:30:55 pm »

Kérdésem: Szervotartályba milyen folyadékot töltsek? Van még benne némi nyál, csak autómatikusan beolajozza a tartály alatt lévő dolgokat. Gondolom ez az olajozás/korrózióvédelem opcionális extra volt a 7-esekben Cheesy

ATF Dextron II, vagy Dextron III. automataváltó olaj.
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1663 Dátum: 2010. január 16. 13:09:54 pm »

Kérdésem: Szervotartályba milyen folyadékot töltsek? Van még benne némi nyál, csak autómatikusan beolajozza a tartály alatt lévő dolgokat. Gondolom ez az olajozás/korrózióvédelem opcionális extra volt a 7-esekben Cheesy

nem,a mienkből kimaradt:Smiley)a csöveket és a tartályt nézd meg...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1664 Dátum: 2010. január 16. 14:02:40 pm »

valaki meg tudja mondani, hogy az e21 benzinszint-jeladójának mekkora az ellenállása  a tank tele, és üres állapotában?

A "mérd meg" nem működik, mert jelenleg 1 db-om sincs belőle...
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1665 Dátum: 2010. január 16. 14:24:19 pm »

minden bilincsen tudtam húzni egy kicsit...
akksit viszont kell vennem.

Tudja valaki, h hogyan jön ki egyszerűen a fűtéskonzol? a hőmérséklet szabályzó szétesett valahol a hideg és a langyos között. Épp nem fagyok meg a kocsiban..

e12 sokkal királyabb szerelés szempontjából Cry

Egyszerűen??Sehogy mire rájöttem...A kardánalagút burkolatát hátulról tudod szétszedni, értsd a hátsó ülés felöli végénél,és onnan tudsz előrefele haladni..Lezs pár érdekes helyen levő csavar, de a végére belejössz..Egyébként csak akkor állj neki, ha van pótalkatrészed..Sztem azt is az egyik vákumos-elektromos relé vezérli, de Miki24 kiigazít,ha nem így van..egyébként van komplett fűtésboxom,ha az a ludas, bár nem klímásé..Lehet hogy ez a része ugyanaz, de az is lehet,hogy a bowdened van kiakadva...Ha erre jársz megnézhetjük, épp van időm...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1666 Dátum: 2010. január 16. 14:26:07 pm »

Szerintem a bowdenje van kiakadva!

Promega:

Próbálok utánanézni, de csak 5-ös,7-es infóm van itthon. Vagy lemérek egy úszót, csak kérdés jó-e..
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1667 Dátum: 2010. január 16. 15:06:36 pm »

köfi.
szóval lassabban lehet haladni, mintha végignyalogatnám a csajszi testét...
lényegében a hőmérséklet állítóm van szétesve, csak ehhez moindent le kell bontanom ...áááá

Asszem le:Sad(
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1668 Dátum: 2010. január 16. 16:27:35 pm »

lebontottam mindent. a bowden az állítókorongnál működik, de valahol beljebb a dzsungelben lehet a cumi. a bowdenház rögzítő sem volt a helyén.
Visszaszerelés kicsit gyorsabb volt. ja és rengeteg pótalkatrész megmaradt, ez volt a haszon  Evil
Ha majd tavasszal nekiállunk a garázs építésnek akkor széjjelbontom rendesen... ( akkor meg már minek?? akkor nem lesz hideg  Grin

Jössz garázst építeni??Roll Eyes)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #1669 Dátum: 2010. január 16. 16:29:16 pm »

Kiszedtem a váltókart hogy kell 2 db-ba szedni? Cheesy
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1670 Dátum: 2010. január 16. 16:55:59 pm »

mehetek Smiley

OKé:Smiley)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1671 Dátum: 2010. január 16. 20:01:41 pm »

Háj mindenkinek!
Valaki esetleg tud valamit egy Meyle nevű gyártótól? Unix szerint van nekik íves láncfeszítőjük ami jó a verdámba. Ránézésre jó utángyártott szaga van, de egyenlőre csak ilyet találtam. Tapasztalatok, mennyire tartós stb..?
Így néz ki: http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/%5C00435%5C00435345.unk
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1672 Dátum: 2010. január 16. 23:08:53 pm »

Nyugodtan megveheted, gyári beszállító Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 17. 22:29:36 pm írta collins » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #1673 Dátum: 2010. január 18. 18:46:58 pm »

valaki meg tudja mondani, hogy az e21 benzinszint-jeladójának mekkora az ellenállása  a tank tele, és üres állapotában?

A "mérd meg" nem működik, mert jelenleg 1 db-om sincs belőle...

Abban a könyvben ami nálad volt szerintem benne van..
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
toxi92
Vendég
« Válasz #1674 Dátum: 2010. január 19. 16:20:13 pm »

e21 m10b18 pierburg 2b4 karbival szerelt Cápába lehet valami más karbit rárakni??
Valami közdarabbal vagy nem tom?!
Ha lehet milyet.és kell e valamit alakítani??
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1675 Dátum: 2010. január 19. 16:26:27 pm »

Ha a szívókalácsot lecseréled szerintem tuti. De lehet még az is egyezik...
Naplózva

Bence
toxi92
Vendég
« Válasz #1676 Dátum: 2010. január 19. 21:11:21 pm »

Mire cserélném vagy mi?
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1677 Dátum: 2010. január 19. 21:38:12 pm »

Üdv!
Azt jól vágom hogy az olajteknő fölfogató csavarjai M6osak és 16os menethosszuk van?
Ebből hány darab kell nekem, ugyan is ki szeretném cserélni imbusz fejűre a csavarokat?
M10B18 a motor.
Előre is köszi!
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1678 Dátum: 2010. január 19. 23:55:04 pm »

Pontosan annyi, mint amennyi lyuk van neki  Evil
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 19. 23:59:34 pm írta collins » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #1679 Dátum: 2010. január 20. 00:24:58 am »

ha jól emlékszem akkor 21db van,de ha veszel 25 db-ot tuti elég lesz....
« Utoljára szerkesztve: 2010. január 20. 10:46:52 am írta collins » Naplózva

steffe
Oldalak: 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!