CápaBMW fórum
2024. május 04. 22:37:55 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2715134 alkalommal)
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3210 Dátum: 2010. október 01. 11:52:30 am »

Smiley Viszont a lényeg pont nem látszik hogy az M20 K-jetnél a Hf-ben vagy a szívókalácsban van az injektorfej

ahoz,hogy első ránézésre beazonositható legyen,mi a francnak kellene a hengerfejnek látszódnia?elég szembeötlő a különbség a két rendszer között asszem.de ha valaki a hengerfejet akarja nézegetni,és onnan akarja kikövetkeztetni,akkor tegye.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3211 Dátum: 2010. október 01. 11:53:56 am »

Nem nem... mivel a szívókalács Motronikos volt így a gázosításkor el kellett követni a galádságot és választania kellett hogy gázüzem vagy benzin... mondjuk akkor meg nem értem (na jó értem  Evil),hogy volt műszakija ZKja mert elvileg ott mindkettővel mennie kéne nem ?  huh

ez hülyeség.nem is tudom honnan vetted.a mienk is motronicos, és vegyes üzemű lesz.össze lehet hozni, legfeljebb nem a sufniban, hanem kell hozzá olyan szerelő, aki ért is hozzá..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lacsni
Vendég
« Válasz #3212 Dátum: 2010. október 01. 11:58:37 am »

Ahham értem. Tehát a K-jet-nél külön külön kap a befecskendező anyagot, az L-jet-nél pedíg benzin híd osztja el.
Akkor a következő kérdés: melyik rendszer a beváltabb ( megbízhatóbb, kevesebb elektronika, könnyebb szerelhetőség, illetve alkatrész ár )
Köszi előre is
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3213 Dátum: 2010. október 01. 12:00:07 pm »

ez hülyeség.nem is tudom honnan vetted.a mienk is motronicos, és vegyes üzemű lesz.össze lehet hozni, legfeljebb nem a sufniban, hanem kell hozzá olyan szerelő, aki ért is hozzá..
Onnan vettem hogy láttam a motorterét a kocsimnak... Annyira tákolt volt hogy az nem lehetett összehozni úgy hogy mindkettővel menjen....
Persze hogy lehet Gázos is meg benyás is de ahogy ez meg volt oldva úgy nem összeegyeztethető a gáz és a benzin...
Naplózva

Bence
Lacsni
Vendég
« Válasz #3214 Dátum: 2010. október 01. 12:04:02 pm »

Ja és ha már itt tartunk akkor az L-jet elvileg az újabb?? A motorvezérlőből gondolom. És ha már motorvezérlő akkor legalább Bosch ?
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3215 Dátum: 2010. október 01. 12:30:24 pm »

Igen az L-jet az újabb és igen Bosch a motorvezérlő  afro

esetleg ott van még a mégújabb Motronic is...
Naplózva

Bence
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3216 Dátum: 2010. október 01. 12:37:51 pm »

Nem nem... mivel a szívókalács Motronikos volt így a gázosításkor el kellett követni a galádságot és választania kellett hogy gázüzem vagy benzin... mondjuk akkor meg nem értem (na jó értem  Evil),hogy volt műszakija ZKja mert elvileg ott mindkettővel mennie kéne nem ?  huh
Csak egy kérdésem van: miből tudod minden kétséget kizáróan megállapítani, hogy a motronikos szívósor a gázosításkor került rá...
csak megdönthetetlen bizonyítékokat és év, nap, óra, perc, másodperc pontosságú  időmeghatározást fogadok el. Találgatásokat nem Cool

Smiley Viszont a lényeg pont nem látszik hogy az M20 K-jetnél a Hf-ben vagy a szívókalácsban van az injektorfej
A lényeg pont látszik... ott a 6 db nagynyomású cső, ez a modernebbeknél nincs...  És a titkot is elárulom, m20-nál mindig a szívócsőben van a befecsi  Smiley

ha véletlen mégsem, majd jön Miki és megmondja a frankót


... de ahogy ez meg volt oldva úgy nem összeegyeztethető a gáz és a benzin...
ez a mondat tartalmazza a lényeget
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 12:57:52 pm írta Promega » Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3217 Dátum: 2010. október 01. 12:49:27 pm »

tudom azért írtam... afro
Naplózva

Bence
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3218 Dátum: 2010. október 01. 12:52:34 pm »

Csak egy kérdésem van: miből tudod minden kétséget kizáróan megállapítani, hogy a motronikos szívósor a gázosításkor került rá...
csak megdönthetetlen bizonyítékokat és év, nap, óra, perc, másodperc pontosságú  időmeghatározást fogadok el. Találgatásokat nem Cool

Biztos akkor került fel és kész  Evil
Naplózva

Bence
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3219 Dátum: 2010. október 01. 13:02:01 pm »

Ahham értem. Tehát a K-jet-nél külön külön kap a befecskendező anyagot, az L-jet-nél pedíg benzin híd osztja el.
Akkor a következő kérdés: melyik rendszer a beváltabb ( megbízhatóbb, kevesebb elektronika, könnyebb szerelhetőség, illetve alkatrész ár )
Köszi előre is

hogy melyik a beváltabb, ez jó kérdés, ki erre esküszik, ki arra..a K-jet mechanikus, az elektromos ac-n kivül asszem semmi elektronika nincs benne.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3220 Dátum: 2010. október 01. 13:04:21 pm »

Onnan vettem hogy láttam a motorterét a kocsimnak... Annyira tákolt volt hogy az nem lehetett összehozni úgy hogy mindkettővel menjen....
Persze hogy lehet Gázos is meg benyás is de ahogy ez meg volt oldva úgy nem összeegyeztethető a gáz és a benzin...

de ez nem a motronicos vezérlés "hibája",hanem a kókler szerelőjé...
tehát:gyakorlatilag bármelyik vezérlést össze lehet hozni úgy,hogy benzinnel, és másmilyen(lpg,E85) üzemanyaggal is menjen,csak olyan szerelőre kell bizni, aki ért is hozzá.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3221 Dátum: 2010. október 01. 13:07:30 pm »

Ahham értem. Tehát a K-jet-nél külön külön kap a befecskendező anyagot, az L-jet-nél pedíg benzin híd osztja el.
Akkor a következő kérdés: melyik rendszer a beváltabb ( megbízhatóbb, kevesebb elektronika, könnyebb szerelhetőség, illetve alkatrész ár )
Köszi előre is

A K-Jet az folyamatos befecskendezés, amint megvan a kellő benzinnyomás, nyitnak befecskendezők és spriccel a benya a szívósorba, a mennyiséget nyomásváltozással szabályozza. (Mint a régi dízel porlasztócsúcsok kb.)

L-Jetnél a befecskendezés már elektromos módon történik, szakaszosan, a benzinhídba csatlakoznak a befecskendezőfejek, mindegyikre megy elektromos vezeték, ami a kellő pillanatban nyitja a szelepeket, a nyomást állandó (közben rájöttem, hogy nem) a szívósor váákuma alapján változik egy benzinnyomásszabályzón keresztül, ha mégtöbb benya kell, akkor tovább tartja nyitva a szelepet a computer. L-Jetből (m20-nál) van 2 féle is, a régebbi fajtánál van egy plusz befecskendezőszelep a szívósorban (hidegindító "szelep"), amit egy hő-idő kapcsoló nevű cucc vezérel. Az újabbfélénél hideg motornál már a computer vezérli a több üzemanyagmennyiséget.

Hogy melyik beváltabb? Nézőpont kérdése.  Evil K-Jet nagyon jó cucc, csak sajnos szinte senki sem ért hozzá és nagyon nehéz (és főleg sok-sok pénz) jóra megcsinálni, viszont ha hibátlan, akkor szerintem messze a legmegbízhatóbb rendszer, az egyetlen elektromos cucc benne a benzinpumpa. (Ez sem igaz teljesen, mert a hidegindítást itt is segíti egy hő-idő kapcsoló által vezérelt befecskendezőszelep, mint a korai L-Jetnél. És még a bemelegedésszabályzó nevű misztikus kütyüben is van egy fűtőszál, ez hidegen nagyobb benzinnyomást engedélyez)

Azért az is sokat elárul, hogy nagyon sokan K-Jetről L-Jetre, vagy Motronicra váltanak. Az L-Jet mellett szól, hogy az elektronika ellenére talán egyszerűbb, szerelhetőbb, otthon is lehet vele "barkácsolni", viszont ha a K-Jeten vmi szar, akkor azt csak műszerekkel lehet "megnézni", javítani.
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 13:18:55 pm írta Sam8888 » Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #3222 Dátum: 2010. október 01. 13:34:08 pm »

Ja műszerekkel: Nyomásmérő és egy CO mérőés mindent be lehet állítani rajta csak tudni kell, hogy mit és hol...
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3223 Dátum: 2010. október 01. 13:58:52 pm »

a két kulcsszó benne van:mit és hol...
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 18:35:58 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #3224 Dátum: 2010. október 01. 14:07:37 pm »

Az viszont bármelyik rendszerre igaz
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3225 Dátum: 2010. október 01. 15:43:14 pm »

épp ezt irtam én is...hajlamosak az emberek egy szar szerelő után a rendszert leszarozni,pusztán azért mert kontár szarrágó a szerelő....ezért viszem én olyan szerelőhöz akit már ajánlottak,és tudom hogy normális munkát csinál.olyanokhoz még véletlen se, akik önmagukat sztárolják..
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 18:36:20 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3226 Dátum: 2010. október 01. 16:29:37 pm »

Ja műszerekkel: Nyomásmérő és egy CO mérőés mindent be lehet állítani rajta csak tudni kell, hogy mit és hol...

Azért aki egy K-Jet bemelegedésszabályzót megcsinál egy CO-mérővel és egy nyomásmérővel, az előtt meghajlok.  Wink Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3227 Dátum: 2010. október 01. 17:13:34 pm »

Azért aki egy K-Jet bemelegedésszabályzót megcsinál egy CO-mérővel és egy nyomásmérővel, az előtt meghajlok.  Wink Smiley

beálliásról volt szó... Wink
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3228 Dátum: 2010. október 01. 17:33:12 pm »

Azért aki egy K-Jet bemelegedésszabályzót megcsinál egy CO-mérővel és egy nyomásmérővel, az előtt meghajlok.  Wink Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA#

 Wink Wink és még a co mérőre nem is volt szükség... Cheesy

www.landsharkoz.com/images/pdf/wurfix.pdf

http://www.scribd.com/doc/3299223/Bosch-KJetronic-Fuel-Injection-Manual-#
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 01. 17:36:30 pm írta Promega » Naplózva
Lacsni
Vendég
« Válasz #3229 Dátum: 2010. október 01. 17:51:43 pm »

Tetyaúristen!
Inkább legyen motronic. Még egy kérdés: mikortól váltottak L-jetrőr K-jetre és mikor motronicra. Csak azért kérdem mert e28-at szeretnék de ezek után az évjárat is kezd számítani.................
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3230 Dátum: 2010. október 01. 18:08:32 pm »


 408 408 408  Cheesy Wink
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3231 Dátum: 2010. október 01. 18:31:28 pm »

miért mi a baj velem? confused

nem használod az autót, hanem folyamatosan csak szerelgeted. engem kiakaszt az ilyen Evil
bár most kezdesz jó útra térni, ahogy a naplódat nézegetem Azn
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
pic
Vendég
« Válasz #3232 Dátum: 2010. október 01. 20:59:18 pm »

Ezt nem lehetne GYIK-be vagy wiki-be betenni? 7
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #3233 Dátum: 2010. október 02. 05:38:02 am »

Tetyaúristen!
Inkább legyen motronic. Még egy kérdés: mikortól váltottak L-jetrőr K-jetre és mikor motronicra. Csak azért kérdem mert e28-at szeretnék de ezek után az évjárat is kezd számítani.................

Hello,

Nem vagyok nagy spíler, de ha jól tudom a sorrend: K-jet -> L-jet -> Motronic (mint az abc)
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #3234 Dátum: 2010. október 02. 05:51:31 am »

nem használod az autót, hanem folyamatosan csak szerelgeted. engem kiakaszt az ilyen Evil
bár most kezdesz jó útra térni, ahogy a naplódat nézegetem Azn
2 mondat mert ez itt off...
ez teljesen igaz. Nekem az autóbütykölés hobby... (igazából az egész "garázs" azért van, hogy legyen hol levezetni a fölös feszöltséget) és mint minden hobbyra erre is kevés idő jut ( napi 8 órában gyorsabban készülne, mint heti 7-ben) ... meg igazából nem is vagyok rászorulva az autóra, mert mindig volt mellette másik...
Most új hobbyt találtam  Wink

Akkor az már nem is gond, hogy szanaszétfaragom  Evil Evil
« Utoljára szerkesztve: 2010. október 02. 06:40:46 am írta Promega » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #3235 Dátum: 2010. október 02. 08:15:42 am »

2 mondat mert ez itt off...
ez teljesen igaz. Nekem az autóbütykölés hobby... (igazából az egész "garázs" azért van, hogy legyen hol levezetni a fölös feszöltséget) és mint minden hobbyra erre is kevés idő jut ( napi 8 órában gyorsabban készülne, mint heti 7-ben) ... meg igazából nem is vagyok rászorulva az autóra, mert mindig volt mellette másik...
Most új hobbyt találtam  Wink

Akkor az már nem is gond, hogy szanaszétfaragom  Evil Evil

De nem ám!!!!!
Pont úgy a jó,ahogy csinálod!!NEKED feleljen meg!! Wink
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3236 Dátum: 2010. október 04. 18:01:28 pm »

következő lenne a problémám: A hétvégén kuplungtárcsát cseréltem az e30-on. Minden rendben ment, jó is lett az autó, nem csúszott, kiemelt rendesen, teljesen problémamentes lett. De nem tartott sokáig az öröm, másnap délután menet közben, egyszer csak beesett a pedál, és onnantól kezdve nem emelt ki a kuplung. Hazavontattam, majd otthon lelélgtelenítettem, pumpáltam, rányitottam, pumpáltam rányitott, és faszán el is kezdett felkeményedni a pedál. A munkahengert is levettem, de nem láttam rajta folyást, és az O gyűrű is sértetlen volt rajta.
A légtelenítés után a pedál érzetre ugyanolyan kemény mint normál esetben, de a kuplung mégsem emel ki. Mi lehet a baj? HELP!
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3237 Dátum: 2010. október 04. 18:04:51 pm »

A kiemelővilla nem törött el? Esetleg a kuplungfőhenger? A munkahengernél nálam a külső gumiburkolat szét volt szakadva és hasonló tüneteket produkált, igaz nagyon ritkán...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #3238 Dátum: 2010. október 04. 20:36:36 pm »

A kiemelővilla nem törött el? Esetleg a kuplungfőhenger? A munkahengernél nálam a külső gumiburkolat szét volt szakadva és hasonló tüneteket produkált, igaz nagyon ritkán...

Ha a villa eltörött volna, akkor nem jönne vissza a pedál. A gumiharmónikát most cseréltem. A felső munkahengert is megnéztem, és az sem folyik.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3239 Dátum: 2010. október 04. 21:42:02 pm »

Hmmm... Úgy emlékszem van rugó a munkahengerekben, szóval szerintem visszatolná...  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Oldalak: 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!