CápaBMW fórum
2024. május 05. 04:15:52 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 2715287 alkalommal)
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3540 Dátum: 2010. december 06. 16:43:27 pm »

Sziasztok!
Azt szeretnèm kèrdezni,hogy hol talàlom a központizàr elektronikàt?
Tehàt megis kèrdezem:hol talàlom a központizàr elektronikàt?smiley
A vezetöoldali ajtoban szokott lenni.Nem?Ott nincs.83'E24
Köszi
Naplózva
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3541 Dátum: 2010. december 06. 17:41:56 pm »

Mèegy kèrdès..........ET 47-es 15' ös fekni felmegy az E23-re?Huh???fontos leenne tudnom mert ilyen felnivel tudok teligumit rendelni.ha nem jo nem veszem meg
Köszi
Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #3542 Dátum: 2010. december 06. 18:02:42 pm »

Nem megy fel.
Zárelektronika a jobboldali A oszlopban a hangszóró felett van. ( Leveszed az oldalpanelt és aa hangszóró helyén benyúlva éred el.)
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3543 Dátum: 2010. december 07. 07:42:00 am »

haliho....

valaki / valakik rakjon / rakjatok fel lecci e21 vs e28   elso golyalab+hatso telo+lengokar fotokat koszi...

allitolag az e34 hatso telo az joo az e28-ba?
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3544 Dátum: 2010. december 07. 08:47:51 am »

Így hirtelen ezeket találtam:

















Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3545 Dátum: 2010. december 07. 10:24:32 am »

Ez a te kocsid? Mi az "darab vas" a lengőkaron pluszba  és a mi a cál vele ? (lehet nem is vas nem látom pontosan, de ha az nem lesz kicsit kemény?  Shocked)
Naplózva

Bence
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3546 Dátum: 2010. december 07. 10:32:03 am »

koszi..egymas mellett gondoltam e21 vs e28
 a foldon v betonon v...valahol Cool
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3547 Dátum: 2010. december 07. 10:39:37 am »

haliho....

valaki / valakik rakjon / rakjatok fel lecci e21 vs e28   elso golyalab+hatso telo+lengokar fotokat koszi...

allitolag az e34 hatso telo az joo az e28-ba?

Az E34 hátsó teló valóban beépíthető az E28-ba, mivel a lengőkarjuk egyezik, ezáltal az alsó bekötési pont ugyanaz, valamint a torony lyukosztása is azonos.
Viszont betenni nem érdemes, mert

1. az E34 nehezebb, így az E28 lepattog az útról--->veszélyes

2. mivel az e34 nehezebb, más vonalvezetésű, ezáltal üres Tátrásan fognak állni az E28 hátsó kerekei--->idétlen,veszélyes, pattogós

3. E29 rugóval összerakva mégnagyobb a baj--->veszélyes

Épp a múltkor volt nálam ilyen E28...kb a kezeit letörném, aki beletette.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
géza

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73



« Válasz #3548 Dátum: 2010. december 07. 11:15:19 am »

Hát itt azért tudnék vitatkozni....
Nekem is E28-am van és én raktam bele az E34 hátso teloját... 
Tény hogy kicsit "tátrás" üresen, viszont szerintem sokkal jobb az uton mint elötte, a veszélynek a közelében sincs... Wink
És még egy aproság, a torony lukosztása nem egyezik...

A kézletöréstöl meg eltekintek, bár ha van jelentkező meg lehet probálni Tongue
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3549 Dátum: 2010. december 07. 11:16:39 am »

Ez a te kocsid? Mi az "darab vas" a lengőkaron pluszba  és a mi a cál vele ? (lehet nem is vas nem látom pontosan, de ha az nem lesz kicsit kemény?  Shocked)

 46 99 2funny

Csődarab, csavar, alátétek. Nézd a képet vagy 2mp-ig és rájössz miért van ott.  Wink Smiley Cheesy

Ha mégsem: szilent kiszedés/berakás, mint látható a kanyarstabilizátor danamidszilentje már félig benn van.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3550 Dátum: 2010. december 07. 11:32:54 am »

Tippelek: ez egy készülék aminek a segítségével a szilentet cserélted a lengőkarban ?
Elsőre azt hittem valami sufni tunning... Smiley
Naplózva

Bence
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3551 Dátum: 2010. december 07. 11:35:13 am »



Nem megy fel.
Zárelektronika a jobboldali A oszlopban a hangszóró felett van. ( Leveszed az oldalpanelt és aa hangszóró helyén benyúlva éred el.)
Koszi.Megkeresem,mert nem mukodik.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3552 Dátum: 2010. december 07. 12:21:21 pm »

Hát itt azért tudnék vitatkozni....
Nekem is E28-am van és én raktam bele az E34 hátso teloját... 
Tény hogy kicsit "tátrás" üresen, viszont szerintem sokkal jobb az uton mint elötte, a veszélynek a közelében sincs... Wink
És még egy aproság, a torony lukosztása nem egyezik...

A kézletöréstöl meg eltekintek, bár ha van jelentkező meg lehet probálni Tongue

Hát én meg nem hagynám, hogy vitatkozz.

Ennek van pár oka.

Egyrészt, ez egy szerelő topik, ahol nem az a cél,hogy tákolások szülessenek. Ugyanis ha tetszik, ha nem, ez az.

Mérnökök százai biztosan nem azért terveztek, teszteltek annyit, hogy a végén "jóvanazoda" legyen.

Tátrás a kerék. Gondolom nem sok fogalmad van róla, hogy a futómű geometriájának úgy általában mi jelentősége van, nyilván ezért vagy elégedett és állítod, hogy mennyire beválik.

Ajánlanám figyelmedbe, hogy csüccsenj bele egy JÓ  futóművel rendelkező E28-ba és menj vele. Meglepődnél. És ez a "menés" ne azt jelentse, hogy mész vele 100m-t.

Oka, hogy most "jobb", mint volt, nyilván a szarráment régi gátló, ami helyett nyilván jobb, de NEM JÓ.

Semmiféle magyarázkodást nem fogadok el, mert szakmailag nem lehet alátámasztani, hogy ez a megoldás jó és pozitív változást eredményez az úttartásban.


A kézletörésről meg annyit, hogy rohadtul nem érdekel, hogy ki mekkora, milyen erős, milyen beosztásban van, ha egyszer hülyeséget csinál.Nyilván nem fogok senkihez odamenni ilyen szándékkal, de nem jópofizok, hogy hű, de ügyes....és ezt ne kimondottan magadra vedd, ez vonatkozik mindenkire, aki tákol és próbálja megmagyarázni, h az jó.

Nem vagyok kötekedős, de amit gondolok, azt nem fogom magamban tartani.Mint ahogyan eddig sem.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #3553 Dátum: 2010. december 07. 12:48:22 pm »

alakul 900
Naplózva

e28
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3554 Dátum: 2010. december 07. 13:00:24 pm »

Nem alakul itt semmi.

Tessék szakmai érveket -most szólok,hogy nincs- felhozni az E34 gátló-rugóstag mellett.

Részemről lezárva.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
géza

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73



« Válasz #3555 Dátum: 2010. december 07. 15:28:46 pm »

Tény hogy nem vagyok autoszerelő,ezért nincs szakmai érvem, viszont levezettem már 1-2km-ert így akad egy kis tapasztalat, és szerncsére nem is vagyok tudatlan, így tudom hogy mi miért és hogyan jó! Wink
Viszont úgy gondolom hogy látatlanban felesleges vitatkozni ezen amig nem láttad a kocsit, ugyanis a futoműben nem igazán van hiba, mint ahogy az egész kocsiban alig akad...
Viszont az hogy mérnökök hada kitalált valamit, az nem biztos hogy megfelel minden ember igényének, én se véletlenül tettem amit tettem...  Wink
Pl.: másik motor, másik fék, és még sorolhatnám...  mindenkinek más az igénye, ezt nem nevezném tákolásnak, bár nézőpont kérdése....
Naplózva
THT

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 569



« Válasz #3556 Dátum: 2010. december 07. 15:33:05 pm »

Na... felcsigáztál, lássuk azt a kocsit! Smiley
Naplózva

1973 E12 M10B20 automatic
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3557 Dátum: 2010. december 07. 16:26:10 pm »

Sziasztok



Az szerintetek mi lehet,ha egyenletes temponal(automata 2.sebessegfokozat)
Lelepek a gazrol es valami ut hatul alig hallhatoan.inkabb hallom mint erzem.leginkabb 2.sebessegfokozatban.Remelem nem a valto.Difi lehet?vagy kardan?
Automata valtonal hogyan zajlik egy rendes olajszint ellenorzes,es mi utalhat egy esetleges olajcsere szuksegessegere.
2 eve megvan az auto,en nem csereltem meg benne,de mentem vele kb.38000km.-t
Koszonom


« Utoljára szerkesztve: 2010. december 07. 21:21:26 pm írta Bee » Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #3558 Dátum: 2010. december 07. 16:34:30 pm »

Szakmai szempontból konkrétan nem tudok vitatkozni nem is nagyon akarok, de az számomra nem érv, hogy a mérnökök így tervezték tehát csak is így lehet a jó. A mérnököknek számtalan olyan dolgot kell figyelembe venni, ami az autó menettulajdonságaira nem feltétlenül van jó hatással, pl, gyártás megtervezése, alkatrészek raktározása, fejleszthetőség, kompatibilitás későbbi és korábbi modellekkel akkori útviszonyok a célországban stbstb és ne felejtsük el elsősorban olcsó gyárthatóság, még a BMW-nél is. Erről talán azok tudnának bővebben nyilatkozni a fórumon, akik valamilyen alkatrész gyártásán dolgoznak, biztos lenne néhány példa.

A kompatibilitásra jó példa, most vittem leadni egy 94 decemberi E34 katalizátorát. A felvásárló ránézett és közölte, hogy ez nem E34, hanem E38-é. Namármost, saját kezűleg szedtük ki az autóból, ami olyan gyári volt, mint ide Lacháza. Hazajöttem megnéztem az utolsó szériás E34-ek tényleg más katalizátort kaptak, de senki se gondolja, hogy azért, mert a mérnökök rájöttek, hogy az most jobb, egyszerűen már a gyár nem akart rendelni régebbi E34 katalizátort, hanem jó magyar tákolós módon alárakták a nemrég gyártásba vett E38-ét, ami véletlenül kisebb, mint az addig gyártott. Most ez rossz példa a futóműhöz tudom, de a lényeg ugyanaz, nem mindig az a jó, ami gyári.
Naplózva

Főmordor.
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #3559 Dátum: 2010. december 07. 16:43:18 pm »

Édes kibaszott faszom.

Nem a nagyobb fék/futómű, ilyesmiről van szó, hanem egy 1500 kilós 30-50mm-el hosszabb hátsó rugóstagjáról basszátok meg  angry

Ne akarja már egyikőtök se megmagyarázni, hogy az jó, amikor egy BMW hátulja annyira áll, hogy a két hátsó kerék úgy dől, mint a Tátra hátulja.

Nem arról van szó,hogy a gyár által kiadott az isten, mert ugye ha valaki, akkor én voltam/vagyok az, aki mást is beépít.

bár látom kár volt szólni....tákoljatok, taknyoljatok.... kezd már az állandó lenézéstől hányhatnékom lenni, amit azért kapok, mert megpróbálom nem hagyni az ökörséget....

Itt most nem arra gondolok, amit pl. Steffe, Boge, Adorján,DonDrift,Indy -és aki még hirtelen nem jut eszembe- módosít egy futóművön, hanem egy ökörségre próbálok rávilágítani.

Az M5 seggét én is ki tudom emelni, legmagasabbra teszem a rugótányért, de attól még nem lesz Tátrásodás hátul és nem válik olyanná, mint egy 200-400kilóval nehezebb autó ALAPBÓL MAGASABB rugóstagjaival.

Értitek?

Remélem.
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 07. 16:49:24 pm írta Miki 24V » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3560 Dátum: 2010. december 07. 17:08:34 pm »

En ugyan nem autoiparban dolgozok,hanem epitoipar,azonbelul felvonok.Nos azt kell mondjam,hogy ha valami kijon a gyarbol legyen az auto vagy lift,az addig eltelt ido alatt szerzett tapasztalatok es tudas legjavat felhasznalva kerulnek ki a termekek.Ezen termek barmelyik reszenek modositasa csereje nem gyari(esetleg utangyartott ami persze nem gyari lesz)alkatreszekkel torteno modositasa velhetoen felboritja az addig gyarilag grantalt tulajdonsagokat.Azt akarom mondani ezzel,hogy pl.tegnap kerdeztem itt,hogy az et47-es felni felmegy az E24 re?a valasz nem.De lehet,hogy felmehet mert van ra mod,hogy ne erjen bele a teleszkopba a kerek,de onnet semmi garancia hogy olyan lesz mint kellene,hogy legyen es biztonsag rovasara menjen.
Ha esetleg nagy hulyeseget irtam elnezest...............
De en sokkal jobban megbizom a gyari kiprobalt oaszehangolt alkatreszekben
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #3561 Dátum: 2010. december 07. 17:19:17 pm »

E28am van, autógyárban dolgozom, de mégsem értek hozzá...  Evil
De azért ha lehet én is maradnék a gyárinál, még ha ez lenne a cél hogy E34 M5ét betenni mert E28hoz nem kapni sportcuccot akkor megérteném, de hát lehet és nem is olyan vészesen drága. Na jó mégis drága de akkor is inkább az ...
Naplózva

Bence
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3562 Dátum: 2010. december 07. 18:38:15 pm »

Én beleraknám az E21-ét, legalább leülne a segge, hisz' úgy a jó, elvégre a súlypont közelebb kerül az aszfalthoz, és az meg ugye jó. Kapna egy  akkora peremes felnit, hogy bele tudna ülni a szomszéd kutyája, egy seprűnyéllel kiperemezném (lassan!), hogy az éppen megszáradó teddy hengerrel festett hátsó sárvédőn a dukkó ne ugorgyon össze izibe. Ezek után mennék egy kört nyélgázon, hazafele meggyőződnék, hogy nincs jobb, mint egy hegesztett diffi, ami lehetőleg nem BMW, és már mennék is csapatni az utcába.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3563 Dátum: 2010. december 07. 18:50:23 pm »

Én értem miről beszél Miki. Pozitív kerékdőlés. A negatív kerékdőlés ugye jó hatással van a kanyarban lévő úttartásra, a pozitív kerékdőlés (ha nem is lesz teljesen pozitív, de a gyárinál "pozitívabb") pedig pont az ellenkezőjét váltja ki, elvileg (majdnem) minden autó egy kicsit alulkormányozott és érintetlen első futóművel eléggé seggriszálóssá teheti az autót, akár a kiszámíthatatlanság határáig is... Sőt! Inkább csak simán kiszámíthatatlan lesz tőle...

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Bee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 226



« Válasz #3564 Dátum: 2010. december 07. 19:05:28 pm »

A trabant is tátrás hátul üresen.Elöl is............................ Wink
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #3565 Dátum: 2010. december 07. 19:14:08 pm »

A trabant is szereti lóbálni a seggét... Amúgy elöl meg korrigálja a csapszeg lógása...  Cheesy Grin
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #3566 Dátum: 2010. december 07. 19:17:40 pm »

Én beleraknám az E21-ét
...
..
.

Na már csak te hiányoztál  Cheesy  Tongue  Evil
A trabant is szereti lóbálni a seggét... Amúgy elöl meg korrigálja a csapszeg lógása...  Cheesy Grin
Nem véletlenül kapott a trabant sem kerékdőlést. Úgy mint a lada sem  Wink Főleg az előfeszítés miatt, így megszüntették a kotyogásokat  Cheesy  Evil
Naplózva

70/627-5355
BMW Józsi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 480


BMW Mániás


« Válasz #3567 Dátum: 2010. december 07. 19:34:28 pm »

Én értem miről beszél Miki. Pozitív kerékdőlés. A negatív kerékdőlés ugye jó hatással van a kanyarban lévő úttartásra, a pozitív kerékdőlés (ha nem is lesz teljesen pozitív, de a gyárinál "pozitívabb") pedig pont az ellenkezőjét váltja ki, elvileg (majdnem) minden autó egy kicsit alulkormányozott és érintetlen első futóművel eléggé seggriszálóssá teheti az autót, akár a kiszámíthatatlanság határáig is... Sőt! Inkább csak simán kiszámíthatatlan lesz tőle...


A futóműgeometria egyik legsarkallatosabb pontja a kerékdőlés !
 Gyakorlatilag ez határozza meg az egyenesfutást /+csapterpesztés,utánfutás/ egyetemben.
 Egyszerű hétköznapi példa : féloldalasra kopott gumi ,ergo.bármelyik oldali keréknek használod az autó abba az irányba elúszik./félrehúz/
                                                                           sm_68
Naplózva
szöcskE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 186



« Válasz #3568 Dátum: 2010. december 07. 19:40:19 pm »

A mai autócsodákon állíts dőlést! 80%-án nem is lehet.
VAGY ÍGY: Grin Grin


* 1840_03_psd.jpg (77.64 KB, 600x500 - megtekintve 462 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. december 07. 19:44:37 pm írta szöcskE28 » Naplózva

e28
BMW Józsi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 480


BMW Mániás


« Válasz #3569 Dátum: 2010. december 07. 19:45:44 pm »

A mai autócsodákon állíts dőlést! 80%-án nem is lehet.
Ja !
 Pont ebből lehet a legegyszerübben tetten érni az "alig " sérült ,de   körbe mérhető    fajtájú kocsinak nevezett valamit !!!!
                                                           Evil 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!