CápaBMW fórum
2024. május 08. 11:20:09 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2332172 alkalommal)
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 725



« Válasz #2100 Dátum: 2007. június 06. 18:24:01 pm »

Kösz az infókat I-Scream,és Szisandor!
Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #2101 Dátum: 2007. június 06. 19:20:45 pm »

Azért tarthatnánk egy kicsike szavazást,h ki mennyinek mérte/tudja akár M20,akár egyéb tengely méreteit. Én most forgattam fel a szobát,kersvén a papírt,amire rákopíroztam a bütyökprofilt,de úgy emlékszem,az M20 alapköre 28mm, a bütyökmagasság 35mm ->tehát ez 7mm-t nyit.Szívó,és kipu oldalon is.Bár úgy szokták,h a szívósz nagyobb átmérőjű,de kevsebbet nyit,a kipu meg fordítva.Én meg sokat dumálok.

Karell, beraktad már az alkatrészeket,megy az ótó?Huh Smiley
Naplózva
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 725



« Válasz #2102 Dátum: 2007. június 06. 19:54:07 pm »

Beraktam már,műszakim is van,és öröm is vala,mert megy.Még a sperr hiányzik amit igyekszem pótolni,de egyenlőre még polcon van.
Én a nyitást picivel többnek mértem mindkét oldalon talán 2-3 tizeddel,de csak kötekedésképpen:-D
Igazából van egy másik tengelyem ami kis alapkörös,ez egy 23i tengely volt,de mást nem vettem észre rajta,kb 1,5mm nyit többet mint a gyári.
Viszont amit nem értek,ez a tengely bennt volt anno a kocsiban,a hengerfejet én szedtem darabokra miután szarrá hullot,és elraktam a himbákat.Most hogy beraknám,az istennek sem jön össze mert a szelephézag kb 2-3 mm,pedig megnéztem az összes himbát és excentert.
Szóval ciki van.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:33:18 pm írta Promega » Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
DonDr!ft

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1818


1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d


« Válasz #2103 Dátum: 2007. június 06. 20:33:55 pm »

Idézet
ha jó az utánfutásod meg a kerékdőlésed igen ... különben, ha elengeded nem történik semmi és berakod az árokba Grin
Így van!! Lacka jól mondja.... Jó /drift/futómű + beállítás kérdése a dolog ... Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:03 pm írta Promega » Naplózva
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #2104 Dátum: 2007. június 07. 11:33:16 am »

Kösz az infókat I-Scream,és Szisandor!

meg egy kis adalek info...a schrick azt javasolja hogy 296-s tengely meg elmegy a gyari szelepekkel es a rugokkal ..utanna visszont ha nagyobbat akarsz akkor mindenkeppen ki kell cserelni oket mert nem tudja visszahuzni a szelepet a rugo igy jon letre a dugo+szelep nemkivant talalkozo..Smiley

plussz ha profibb motortunig akkor kellene bele gorgos,csapagyazott szelephimba....nagyon kiraly/draga


* craneLead.jpg (41.88 KB, 466x273 - megtekintve 569 alkalommal.)
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #2105 Dátum: 2007. június 07. 12:40:10 pm »

Ezeken látszik, 8500-nál sem fognak eltörni.És nagyon szépek.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:22 pm írta Promega » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2106 Dátum: 2007. június 07. 13:01:48 pm »

Shocked
Szépek?
A múltkor rendeltem 1.4 12V Fiat motorba himbákat.(eltörtek)
Azok 60 éve rohadó hulladékvas formák voltak ezekhez képest. Cheesy
Kár hogy nincsen átlátszó szelepfedél,ezeket kár elrejteni,olyan mutatósak. Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:40 pm írta Promega » Naplózva
Begi
Vendég
« Válasz #2107 Dátum: 2007. június 07. 13:08:29 pm »

Hát igen, azok a brutális erőhatások, amik érték... Grin az a csoda hogy addig kibírták! Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:34:53 pm írta Promega » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2108 Dátum: 2007. június 07. 13:54:46 pm »

Két hónap/5000-6000Km.
Kicsit kevéske,főleg annak fényében hogy 70 ropi volt veztengelyestől,és ennyi Km alatt az is megkopott.Rendesen. Sad
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:35:09 pm írta Promega » Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #2109 Dátum: 2007. június 07. 15:36:16 pm »

Lehet, hogy nem Fuchs olajat kéne betőteni a teknyőbe?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:35:30 pm írta Promega » Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2110 Dátum: 2007. június 07. 15:38:49 pm »

Miért?
A Fuchs az nem jó olaj? Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:35:46 pm írta Promega » Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4231



« Válasz #2111 Dátum: 2007. június 07. 15:47:39 pm »

Két hónap/5000-6000Km.
Kicsit kevéske,főleg annak fényében hogy 70 ropi volt veztengelyestől,és ennyi Km alatt az is megkopott.Rendesen. Sad

Szerintem ha ez történt akkor két dolog lehet:vagy nincs olajozásod rendes vagy vagy gyönge az olaj. Én egyébként lassan 16 éve a Quaker State olajat használom és amikor megbontottam amotort akkor nem volt olajsár, aranybarna aluminium felület nézett velem szembe. smiley
Ezzel én nem azt mondtam, hogy nem jó olaj de lehet, hogy ide nem megfelelő...
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2112 Dátum: 2007. június 07. 15:59:14 pm »

Értem.
Az olajat nem kérdeztem miféle volt benne.
Idegenül jött be,és kétségbe volt esve hogy megint ennyit ki kell adni.
Egyébként gyári hibásak ezek a 12V-s Fiat blokkok,neki már ez a cserélt cucc volt benne. Sad
Tehát a második garesz ment a levesbe.
90.000-rel vette a kocsit,nemsokra rá már jártányi erő sem volt benne.
Akkor vette a "JAVÍTÓ" készletet.
Ezek bírták ennyi ideig.
Én hoztam neki 31.000.- ért egy garnitúra AE-gyártmányú himbát,amit beletettek és már ment is a következő kereskedésbe. Roll Eyes Mármint az autó.
Csoda hogy nem tudod mit veszel meg? Roll Eyes Angry
Egyébként a FUCHS olajtól a főnököm M52B25-ös mocija cca:300.000 Km-rel egészen elhalkult,és ezt nem is csipegeti.
A Haver 2.5TDS motoros Omegája 500.000 közelében van,neki most a CFE MC-ből kell 5000 km-enként 0,5 lityi.
Előtte CASTROL volt benne,abból a literest beharapta ugyan ennyin.
(Minnyá kapok Sixpack-tól) Roll Eyes
Naplózva
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 725



« Válasz #2113 Dátum: 2007. június 07. 19:11:51 pm »

meg egy kis adalek info...a schrick azt javasolja hogy 296-s tengely meg elmegy a gyari szelepekkel es a rugokkal ..utanna visszont ha nagyobbat akarsz akkor mindenkeppen ki kell cserelni oket mert nem tudja visszahuzni a szelepet a rugo igy jon letre a dugo+szelep nemkivant talalkozo..Smiley
plussz ha profibb motortunig akkor kellene bele gorgos,csapagyazott szelephimba....nagyon kiraly/draga
Ez csecse,bár egyenlőre ott tartok,hogy van kb 4 tengőm,és azon variálok hogy mellik legyen az áldozat.
Meg a macera nekem,hogy ritkán járok pest megye fele,sőt ha tehetem kihagyom(sorry mindenkitől).
Szóval inkább az a para hogy mikorra lesz ebből vmi.

Mert javítsatok ki ha tévedek, kell egy tengely amit Herr Szurominak elküldök-átadok,amiből nékem olyat köszörül amilyet szeretnék.
Vagy nem?
Vagy nem Huh
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:37:02 pm írta Promega » Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #2114 Dátum: 2007. június 07. 23:12:26 pm »

Már egy ideje meg akartam kérdezni Karel, te milyen nemzetiségü vagy?
Talán Finn vagy Gott?

Csak vicc volt, bocsi!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:37:45 pm írta Promega » Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #2115 Dátum: 2007. június 07. 23:16:40 pm »

Ez olyan igazi moderálni való poén volt. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:37:57 pm írta Promega » Naplózva

Főmordor.
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #2116 Dátum: 2007. június 08. 04:46:29 am »

Karell.
Ha más lesz a tengelyed és nem nyúlsz az üzemanyag ellátáshoz, el fog szegényedni a keveréked, mert a hosszabb nyitásidő miatt szívja a levegőt, de nem kap elég benyát. Sajnos ez nem olyan egyszerű. Próbálkozz nagyobb befecsk fejekkel, találd meg az optimálisat. Ha van ződkártyás ismerősöd, tud mérni lambda értéket és az segít eltalálni az megfelelőt. A légtömeg Co csavarja is segít, de az max a finomhangoláshoz, mert a benyát nem pótolja. Fokolókerék kis tengelyhez nem feltétlen szükséges, nagyot meg ne akarj, ha tényleg nagy, akkor használhatatlan utcára. Egyébként nem nagyon szeretem a csinált tengelyeket, de Szurominak azért van tapasztalata, főleg m10-m20 ügyben. Vidd el hozzá, beszélj vele. Mond majd sok jót, többet mint mi.
Naplózva
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274


« Válasz #2117 Dátum: 2007. június 08. 11:18:24 am »

A köszörült tengely mindig kétélű. Olcsó, de sok a kompromisszum. Most biztos jön okos, h az milyen jó. De a köszörült tengelynél kisebb lesz az alapkör, h a nagyobb nyitást meg lehessen oldani. (ilyenkor nem éri el az excenter a szelepet = nagyobb excenter gyártása) Nem véletlen, h a köszörülést csak nagyon kis módosítást igénylő tengelyeknél alkalmazzák. Ha vki nagyobbat akar (és jót), akkor meg kell venni a nagy alapkörös tengelyt.
M20 témában jártak már köszörült tengellyel úgy, h alapjárat 2000, 6000ig semmi, utána elindult és ment 7000ig. Ugyanez a motor dbilas tengellyel, normál alapjárat, és 3000től folyamatosan húzó motor.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:38:40 pm írta Promega » Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2118 Dátum: 2007. június 08. 15:30:49 pm »

Egy kis kedvesség a "köröző" kollégáknak
Motorsport? Roll Eyes



* 204568_max.jpg (39.45 KB, 400x374 - megtekintve 665 alkalommal.)
Naplózva
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2315



« Válasz #2119 Dátum: 2007. június 08. 15:42:08 pm »

nemtetszik a színe Sad
Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:39:26 pm írta Promega » Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2120 Dátum: 2007. június 08. 15:42:42 pm »

Az nekem se. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:39:36 pm írta Promega » Naplózva
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #2121 Dátum: 2007. június 08. 15:52:30 pm »

hali.
ha a nemturbos motorra rakunk turbot vagy kompresszort v vmi mast akkor kellene a dugattyuk huteset is megoldani...minden egyebb dolog mellet.Huh?
koszi
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #2122 Dátum: 2007. június 08. 15:56:27 pm »

Szerintem kell,legalább is Én olyanokkal találkoztam amikhűtöttek voltak. (olaj)
De biztossan jönnek a nagy hekkerek és elmondják az élest. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:52:58 pm írta Promega » Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #2123 Dátum: 2007. június 08. 16:17:17 pm »

Egy kis kedvesség a "köröző" kollégáknak
Motorsport? Roll Eyes




ÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!! Az az autó az enyém! Mondtam már a poweren is: Enyém,enyém,enyém!
Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #2124 Dátum: 2007. június 08. 16:25:18 pm »

hali.
ha a nemturbos motorra rakunk turbot vagy kompresszort v vmi mast akkor kellene a dugattyuk huteset is megoldani...minden egyebb dolog mellet.Huh?
koszi

Nem fontos. Az L-jetes 45i motorban sincs dugóhűtés, a motronicosban viszont már van. Más kérdés, hogy azért ajánlott.
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #2125 Dátum: 2007. június 08. 17:28:14 pm »

hali.
ha a nemturbos motorra rakunk turbot vagy kompresszort v vmi mast akkor kellene a dugattyuk huteset is megoldani...minden egyebb dolog mellet.Huh?
koszi

Ha méred az EGT (exhaust gas temperature) , akkor megfelelő benzin-levegő esetén  és gyújtás esetén nem kell.
A programozhato elektronikával tudod  ezeket a paramétereket figyelni és szabályozni.
Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #2126 Dátum: 2007. június 08. 19:10:51 pm »

Karell.
Ha más lesz a tengelyed és nem nyúlsz az üzemanyag ellátáshoz, el fog szegényedni a keveréked, mert a hosszabb nyitásidő miatt szívja a levegőt, de nem kap elég benyát. Sajnos ez nem olyan egyszerű. Próbálkozz nagyobb befecsk fejekkel, találd meg az optimálisat. Ha van ződkártyás ismerősöd, tud mérni lambda értéket és az segít eltalálni az megfelelőt. A légtömeg Co csavarja is segít, de az max a finomhangoláshoz, mert a benyát nem pótolja. Fokolókerék kis tengelyhez nem feltétlen szükséges, nagyot meg ne akarj, ha tényleg nagy, akkor használhatatlan utcára. Egyébként nem nagyon szeretem a csinált tengelyeket, de Szurominak azért van tapasztalata, főleg m10-m20 ügyben. Vidd el hozzá, beszélj vele. Mond majd sok jót, többet mint mi.

Néhány komolyabb szerszámüzletben lehet kapni keverékaránymérőt.Én kinéztem magamnak pont e célból egy Drapert cirka 6 ezerért.Lehet,ha egy trabiból szerelnénk ki, akkor is hozná az eredményt,azért jobb biztosra menni.És lehet vele mérni vákuumot,benyanyomást,sztem megéri.
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #2127 Dátum: 2007. június 08. 22:30:11 pm »


A köszörült tengely mindig kétélű. Olcsó, de sok a kompromisszum. Most biztos jön okos, h az milyen jó. De a köszörült tengelynél kisebb lesz az alapkör, h a nagyobb nyitást meg lehessen oldani. (ilyenkor nem éri el az excenter a szelepet = nagyobb excenter gyártása) Nem véletlen, h a köszörülést csak nagyon kis módosítást igénylő tengelyeknél alkalmazzák. Ha vki nagyobbat akar (és jót), akkor meg kell venni a nagy alapkörös tengelyt.
M20 témában jártak már köszörült tengellyel úgy, h alapjárat 2000, 6000ig semmi, utána elindult és ment 7000ig. Ugyanez a motor dbilas tengellyel, normál alapjárat, és 3000től folyamatosan húzó motor.

Vagy hosszabb szelepeket raksz bele. Mi annó esztergáltattunk a szelepek végre egy sapkát 150 ft/db áron, ami tökéletesen bevállt.
Naplózva

Főmordor.
Karell Gott

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 725



« Válasz #2128 Dátum: 2007. június 09. 08:09:13 am »

Már egy ideje meg akartam kérdezni Karel, te milyen nemzetiségü vagy?
Talán Finn vagy Gott?
Csak vicc volt, bocsi!
Ezen jót mosolyogtam magamban hehe grin
 
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:54:38 pm írta Promega » Naplózva

E21 323i
E32 750iL
E36 323iT
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #2129 Dátum: 2007. június 09. 11:28:25 am »

Amúgy ez egy név?Jelent valamit? Bocs,de kultúrálisan alultáplált vagyok Shocked
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 01. 16:54:53 pm írta Promega » Naplózva
Oldalak: 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!