Cím: E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 06. 12:44:31 pm Gondoltam kellene egy ilyen is.... fő forrás a net lesz és a mi kis közösségünk, reményeim szerint.
http://www.e12.de (http://www.e12.de) http://www.firstfives.org (http://www.firstfives.org/) http://en.wikipedia.org (http://en.wikipedia.org) Ha nem nagy kérés, privátban jelezzétek, ha valamit rosszul írtam vagy ki kellene egészíteni - így megtartható a topic egysége. Köszönöm! Cím: Re:E12 1972-81 (-85 South Africa) Írta: gim_e12 - 2010. július 06. 13:42:06 pm E-12 szériák és jellemzőik:
1. széria 1972/02-1976/08 - Gyártott típusok: 518, 520, 520i, 525, 528, 530i - Homorított motorháztető a 4 hengeres, domborított a 6 hengeres motoroknál - A vese nem lóg bele az egyenesen futó motorháztető-élbe - A külső visszapillantó tükrök az ajtón (nem az ablak háromszögében) rögzülnek - Tank-betöltő nyílás az autó hátulján, a jobb hátsó lámpa belső oldala felől - Hátsó lámpák keskenyebbek 2. széria 1976/03-1981/07 - Gyártott típusok: összes modell - Hosszában domborított motorháztető az összes típusnál - A vese felső része beilleszkedik a motorháztető megtört élébe - Külső visszapillantó tükrök az ablak-háromszögben - Tank-betöltő nyílás az autó jobb oldalán, a csomagtér oldalán - Szélesebb hátsó lámpák 3. széria 1982/02-1985/05 (Dél-Afrika) - 2. szériás E12 karosszéria E28 belsővel, elektronikával és felfüggesztéssel. Amerikai változat - Alapfelszereltség volt az elektromos-ablak, fa díszítés és legtöbbször a bőr belső és légkondicionáló. - Hivatalosan csak injektoros változatokat szállítottak az amerikai piacra a 6 hengeres típusokból. - Amerikai szabványnak megfelelő lökhárítók, helyzetjelzők. - Az ország emissziós normáihoz igazított motorok BMW Motorsport - 530 M3.0: 525/528 típusokból építették a vevők kérésére. (egy csöves kipufogóvég) Módosított áttételt, 25% speer-t, hűtött féktárcsákat és Blistein lengéscsillapítókat kapott. Lehetett automata váltóval is rendelni, a gyári kormányt pedig cserélték 380mm-s sport kormányra. Két féle sport ülés közül választhattak a vevők (Scheel vagy Recaro). - 530i M3.0i: A gyártás kezdetén Bosch D-Jetronic majd '76-tól L-Jetronic vezérléssel. (Dupla kipufogóvéggel) - 533i M3.3i: Alapként az 525/528/528i modelleket használták, a motort pedig az E24 633CSi-ből vették. A megrendelő akár kérhette a M-spoilerek nélkül is. Scheel vagy Recaro ülésekkel volt rendelhető. - 535i M3.5i: A motort ebben az esetben is az E24-ből, itt a 635Csi-ből vették és a kipufogó rendszer is ebből a modellből való. 5 sebességes GETRAG váltót kapott. Alapból szervó kormánnyal készítették és Blistein gátlókkal. A fékrendszer szintén a 6-osból jött. Ülések az ASS-től vagy a Recaro-tól. A kilométer-óra 240-ig volt skálázva. - M535i: Megkülönböztető jegyek: Motorsport első spoiler és hátsó légterelő, Recaro sport-ülések, rövid áttételű sebességváltó, speer diferenciálmű, nagyobb fékek. 1979 és 1981 között gyártották, 1410 darab készült belőle. - 530MLE: súly-csökkentett verzió, verseny-homologizációhoz, szintén a BMW Motorsport-tól. Limitált szériák - 518 delux: az 528i felszereltségével és hátsó fejtámlával rendelkezett. Eredetileg az Irán kormánynak készültek, de az Iráni forradalom miatt soha sem lettek leszállítva. E helyett Belgiumban lettek speciális modellként eladva. - 518i (2. széria): csak Japán és Svéd piacra gyártották. Japán piacon kizárólag automata sebesség- váltóval és az USA piacra jellemző kiegészítő helyzetjelző lámpával az első sárvédők elején, és ezen kívül a hátsó lökhárító alatt. - 518i/520i Luxus (2. széria): csak Svéd piacra készült, a következő extrákkal: központi zár, szervó kormány, szinezett üveg, manuális sibeda, krómozott hűtőrácskeret és hátsó fejtámla. - 523/523i (1. széria): USA piacra tervezett modell volt. A motor az M10-es 4 hengeres 520(i) változatából készült, módosított furattal amivel alacsonyabb kompressziót és jobb emissziós értéket értek el. Viszont épp a bemutatása előtt esett át az 520 és 520i egy teljesítmény növelő kúrán, mellyel nagyon megközelítették (~10Le differencia) az 523 tervezett teljesítményét más részről közeledett az 525 (M30 alapú) bemutatása, melynél ennél is nagyobb teljesítménnyel számoltak. Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 07. 08:15:58 am E12 típusok és adataik:
Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 07. 09:29:16 am E12-ben használt motor-típusok:
Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 14. 12:24:21 pm E12 méretek (standard/USA)
Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 15. 08:03:19 am E12 rendelhető extrák
Belső extrák: - Habbal párnázott kormánykerék (I. széria első változatainál extra, későbbi modelleknél alapfelszereltség) - Bőr bevonatú kormánykerék - Sport kormánykerék - Ülés-magasságállítás (vezető/anyós oldal) + ehhez tartozó 40mm-t mozgatható kormányoszlop - Fejtámlák az első üléshez - Fejtámlák a hátsó üléshez - Műbőr kárpit - Bőrkárpit - Szabványtól eltérő szín és kárpit kombin@ció - Recaro-ülés vezető oldalon (csak fekete) - Recaro-ülés a vezető és utas oldalon (csak fekete) - Első biztonsági övek - Hátsó biztonsági övek - Edzett szélvédő - Zöld hőelnyelő üveg, körben - Barna hőelnyelő üveg, körben - Légkondicionáló és hőelnyelő üveg, körben - Zárható kesztyűtartó - Hátsó fűtés - 2 kg-tűzoltókészülék (tartóval) - Nagy szerszámos - Elakadásjelző háromszög - "Dressing pillow"? - Kárpit színével megegyező, kivehető velúr szőnyegek, valamint sárfogó (durva szövésű) szőnyegek - Gumi szőnyegek fekete, ill. szürke színben Váltók, technikai extrák: - 3 sebességes automata váltó - 5 sebességes/sport váltó - 5 sebességes ECO váltó - Szervó kormány - 25% sperr differenciálmű - HD/Erősített-felfüggesztés (K.-Európa részére + erős igénybevétel esetére) - Vontató felfüggesztés (erősített hátsó rugók+hozzá való gátlók vonóhorgos típushoz) - Levehető fejű vonóhorog - Automatikus szintszabályzás (hátul) - Sport futómű (Bilstein lengéscsillapítók és 30mm-es ültetés) - Erősebb stabilizátor elöl ás hátul - Könnyűfém felni - Króm gyűrű a felnikre Elektronikai extrák: - Fordulatszám-mérő (az óra helyére), evvel együtt digitális óra a ventilátorkapcsoló közepébe, korábbi típusoknál analóg óra - Elektromos ablak (csak elöl) - Elektromos ablak - Központi zár - Fűthető hátsó ablak - Erősebb generátor - Erősebb akkumulátor - Akkumulátor burkolat (északi országok részére) - Motortér világítás Külső extrák: - Metálfény - Elektromos tükrök - Fényszóró mosó - Első halogén ködlámpa - Mechanikus sibeda - Elektromos sibeda - Zárható üzemanyagsapka - 70l üzemanyagtartály - Hátsó sárvető gumi - Típusazonosító embléma nélkül - M-es dekorszett - nagyobb fényerőt eredményező, módosított foncsorral rendelkező tompított fényszóró - küszöb díszléc (528i, 535i-n széria) - króm keretes hűtőmaszk (csak II. szériánál rendelhető, 525,528i,535i-n széria) - 528i, 535i típusoknál vastagabb, hangszigetelt csomagtér szőnyeg - csomagtér formáját követő műanyag tároló (mezőgazdaság részére) - motorvédő alsó burkolat Kormányzati extrák: - RKLE 130 Multi-kürt - RKA I kivehető multi-kürt - Kesztyűtartó előkészítés - Sziréna előkészítés - Külső hangszóró előkészítés - Kiegészítő akkumulátor - Fegyvertartó az ajtón - Megnövelt terhelhetőség és szervokormány - Tandem visszapillantó tükör - Civil változat Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 15. 08:11:08 am Rendelhető rádió típusok
Becker - Europa (Mono) - Europa Kurier Mono (forgalomfigyelő sáv) - Europa Kurier Cassette Stereo (Radio Mono) - Grand Prix (Mono) - Grand Prix (Stereo) - Mexico Cassette Stereo - Monza Cassette Stereo (Radio Mono) Blaupunkt - Bamberg CR Stereo, Casette - Frankfurt Mono - Frankfurt Stereo - Köln Mono - Köln Stereo - Santos Mono BMW - Bavaria Mono - Bavaria S Mono - Bavaria S Mono (forgalomfigyelő sáv) - Bavaria Stereo - Bavaria Stereo (forgalomfigyelő sáv) - Bavaria CR, kazetta sztereó (forgalomfigyelő sáv) - Zavarszűrő (antenna és rádió nélkül) - Automatikus antenna (elektromos) Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 15. 08:22:49 am Rendelhető karosszéria színek (normál és metál-fény)
Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 15. 08:58:21 am E12 rendelhető szövetkárpitok
Cím: Re:E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika) Írta: gim_e12 - 2010. július 15. 08:59:49 am E12 rendelhető műbőr és bőr kárpitok
|