Cím: M20 hengerfejek Írta: Sam8888 - 2010. augusztus 10. 15:11:10 pm Merészkedtem indítani egy új témát. Előfordulhat, hogy tévedek, javítsatok ki, bármilyen kiegészítést, stb szívesen fogadok.
Szóval a hfejek: A BMW M20 motorokat 3 féle hengerfejjel szerelték: számok szerint a 1-264-200 E12 520/6, E21 320/6, 323i, E28 520i K-Jet (talán), korai E30 323i ('82 dec.-ig), valamint az ETA motorok. Érdekessége, hogy gyakorlatilag ugyanaz a motor (E21 323i és E30 323i) K-Jetronickal 4 LE-vel többet tudott. Szívószelep: 40mm Kipuffszelep: 34mm 20-ason és 23-ason 7-helyen van csapágyazva, csak az etán van 4-helyen, pontosabban az etánál 3 vezértengelycsapágynál egyszerűen nincs kifúrva az olajzó furat. (http://img7.indafoto.hu/7/9/11679_780261c4b9a55cd803080619d0cc3e11/8892053_01ce158e007f49cb9c7940b69de4429a_l.jpg) 1-277-731 E30 320i, 323i és talán(?) E28 520i L-Jet Szívószelep: 40mm Kipuffszelep: Vezérműtengely 7 helyen csapágyazva. (http://img4.indafoto.hu/7/9/11679_780261c4b9a55cd803080619d0cc3e11/8892063_f06226322399c570e5161b1c75b3f2de_l.jpg) 1-705-885 E30 325i E34 325i, ill. az ún. super ETA motorokban ('87-'88). Annyit érdemes róla tudni, hogy ennek a legnagyobbak a szelepei és a csatornái, a super ETA mociknál gyengébb szeleprugók kerültek bele, Szívószelep: 42mm Kipuffszelep: 36mm Szelepfészek: 45° Vezérműtengely 7 helyen csapágyazva. A 885-ös fejet is szerelték az etára 4-vezércsapággyal 86.11-87.09 ugyanúgy mint a 200-as fejnél, nem fúrtak ki 3 furatot. 87.09-től az eta is 7-helyen csapágyazott tengelyt kapott. (http://img4.indafoto.hu/7/9/11679_780261c4b9a55cd803080619d0cc3e11/8892049_4fed627b25f5f812f24036b7ae6b325c_l.jpg) A képeken jól láthatók az egyes hengerfejek szívócsatornái közti különbségek. Forrásként ezt használtam: http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=52085 (http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=52085) Kiegészítve zsolt-E28 észrevételei alapján. |