CápaBMW fórum
2025. április 01. 22:40:05 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Dátum: 2025. március 28. 22:23:25 pm 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta collins
Ezt már szeretem Gagus! Tongue nézek repjegyeket és beszélek a frauval a hétvégén. Baromi jó lenne bandázni!

 2 
 Dátum: 2025. március 20. 23:12:11 pm 
Indította collins - Utolsó üzenet: írta MR.V12
Na,csak,hogy ti is egészséges lelki életet élhessetek... Azn

10 éve minimum esz a fene,hogy miután eladtam az E39-et,legyen megint BMW-m,de kicsit kezdő buzi vagyok a gőzfürdő előtt,mert legyen nagy,és erős,de ne fájjon,avagy vegyen nőül valaki,de a dugás az tabu.
Elég szigorú vagyok bmw téren a színek,és a motor kombinációt illetőleg,a másét is szívesen leszarozom,de a sajtomat nem,inkább nem veszem meg,ha nem fér bele a kritériumaimba.
Szóval kerülgettem itt a bangle heteseket,mint éhes mackó a méhkast,a villanypásztor mögött,de az a dó,mega biztosítás,meg a 35-től felefelé a fogyasztás,még mindig kicsit hosszú volt,és vastag is,aztán modom erre van a vazelin,mega törölköző a tövére,akkor legyen dízel,végül is a 30d az egy élhető valami,mégiscsak 6 henger,3 liter,a hetest is felviszi a felüljáróra,meg ki áll vele a mélygarázsból.
Most abba nem megyek bele,hogy milyen csúfnak látom a bangle 7-et,milyen könnyű álmokat kívánok a formatervezőinek esténként,de lassan bele öregszik az ember abba is,csak bmw legyen.Akkor kezdődjön a vásárlás,persze itt is kellene tartani egy minimumot,ami a színeket,állapotot,futottt métereket illeti.
ezzel el is ment vagy 5 év.
Akkor megvilágosodtam,hogy ebből nem lesz koitáció,mert közben befutott a következő széria,elég olcsó lett,hogy már ne szögelgessék a bangle 7-eket,hanem a kevésbé tehetősek is megvegyék,no,kezdtem letekerni a vazelinos butélia kupakját,mert itt erotika lesz,ha beledöglünk is.
Kezdődjék show,elkezdtem figyelni az újabb heteseket,faszom tudja a kódját,a bangle utánit.volt pár ígéretes,ami belefért a keretbe is,kinézett valahogy,ekkor elkezdtek feljönni a csövön a lánccsere,csapágysor gondok,elkezdtem utánajárni miről is van itt nagybaszó.
Hát,tele is lett a tököm az egésszel,ugye 200k környékén a csapágysor,meg a komplett vezérlés csereéretté válik,vagy benéz a lóné,a kancácska,oszt nagy baj van.
Valamilyen érthetetlen okból képtelenek elengedni ez alublokk koncepciót,ráadásul a dízelekbe nem tesznek vashüvelyt,mert már bevált az M70-nél is... shocked
nem vagyok mérnök,meg le szarom mi okozza a folyamatos lánc,és csapágy problémákat,pont le is szarom,ennyi lett volna a dolga a gyárnak,hogy úgy rakja össze a 6 hengeres dízeleket,hogy kibírjon annyit mint a konkurencia kor,és kategória társai.
Nem ment... crazy2
Aztán felhívtam párat,ami még 200 000km környékén volt,hogy meg volt a már csapágyazva,láncozva,persze azt se tudták a tulajok miről beszélek,vagyis egy sem volt megcsinálva,így nekem jutott volna ez a feladat,aminek szintén utána jártam,hát nem lettem boldogabb az árak megismerése után.
Kipróbáltam párat,nem rossz,jól megy,van benne hely,kényelmes,teljesen jó a formálya,főleg a fészlifteseknek,de folyton ott volt a zabszem,hogy mikor szakad össze ha megveszem,vagy kezdhetem a tulajdonlást vagy 3000 pénz elfüstölésével,úgyhogy elengedtem a 730d projektet,majd ha lesz 70 ropim a 2020 körüli 740d-re,addig maradok az offnál.
A kortárs S osztály nem adja,maradt a népautó,ami bmw akar lenni,futottam pár kört az asb motor,meg a D3 A8 légrugó témában,a motor a hibátlan,kb sosem kell csapágyazni,láncozni,beszéltem dögvész mesterrel is,ő is igazolta a napi tapasztalataival az én elméleti ismereteimet,ebben a szériában még nagyon tartós a motor,a vezérlés,a nagnyomású szivattyú,injektorok,és lényegesen olcsóbb is minden hozzá,mint a bajor motorokhoz.
A váltó kb ugynaz mint a bajorban,a kottró hajtás is kibír annyit,mint a bajor hajtáslánc,nagyjából csereszabatosak a korabeli 3.0tdi motorral szerelt kottró alkatrészek a teljes modell palettán belül,szóval van belőle bőven.
A légrugózás még kritikus pont,de ez is relatív,mert jellemzően 200 000km-t simán elmegy,amit nem sok spirálrugó/hagyományos gátlóval szerelt kocsiról mondható el,most cseréltettem a pözsóban a két hátsó gátlót,rugókat,600 fabatka volt munkadíjjal,és nem ment el 200-at.
Kicsit meg gugliztam a témát,találtam 4 légrugót,a 4 gátlóval együtt 1000 euró alatt,német gyártmányt,ha ígynézzük,nem is sok.
Na,vigyázó tekintetem rávetettem az eladó A8-akra,a D3 szériára,és a türelem meghozta a gyümölcsét,lett ez a gép,2009-es,második tulaj,194 000 km,igaz bézs belső,de minden nem lehet,de lagalább 2 tónusú a beltér,a padló,műszerfal,az ajtók teteje fekete.
Életre keltetem a francia technikát,elmentünk megnézni,itt volt 260 km-re  Evil ,előszedte a tulaj a papírokat,2000 km-el ezelőtt cseréltek benn 4 gátlót légrugókkal,kompresszorral,meg a szeleptömbbel,cirka 2600 pénzért,majd 400 ért volt a váltó szevizelve,minden vw szervizben,az első tulaj ott szervizeltette 10 évig,ahonnan újonnan vette,minden számla,megvan,minden benne a szervízkönyvben,minden vizsgalap megvan,követhető a futás,passzol időben  a javítási számlákkal,mert a szervízben mindig beírták a km-t is,újszerű gumik,kitakarítva várt minket.
Hát na,amikor a bubut vettem,rögtön éreztem,hogy a 4x4 más világ a futóművet illetően,légrugózással kombinálva meg,hű bazdmeg.  shocked
Olyan a bangle utáni 7-ből átülni ebbe,mintha az egyel előbbi hetesből ülnél át a következő szériába,úgy vasal ki mindent az úton,hogy beszarsz,nem billeg,nem himbálózik a komfort állásban sem,van dinamikus,automata,meg emelt állása is futóműnek,dinamikusban befeszül mint állat,mint egy gti,csak megőrzi a méltóságát is.
Van a váltónak sport programja,nem tudom minek a dízelhez,kipróbáltam egyszer,szerintem jobban megy a normál állásban,sportban nagyon kihúzatja értelmetlenül az olajkályhát,normál programban is elindul ahogy kell.
Nincs sibeda,ezért csendes,van fejtér,nem folyik be vasszer,nincs túl extrázva,nincs memória az üléshez,hátul nem motoros,de fűthető az ülés.Nagyon jó minőségűek benne az anyagok,nem nyiszog,ropog semmi,teljesen hibátlan a bőr,az egészen világos bézs van benne,majdnem fehér,mivel audi,ennyi hiba belefér.eddig hozza a amit kell,kb 5000 mentem vele eddig,most cseréltem benne motor olajat,kicsit beszoptam,mert mindig cserélni kell a csavart,a réz alátéttel együtt,olyan roppanó alátét van benne,nyomatékra kell húzni,de nem tudtam,ezért nem vettem újat,a régit raktam vissza,ezért kicsit csepeg,de már megjött az új csavar,meg az alátét,valamelyik nap,munka után meg ejtem,akkor visszateszem a takarót is az aljára,mert nem tettem vissza a csöpögés miatt.
Ez inkább még a bangle 7 megfelelője műszakilag,233 le,450 nm,nekem teljesen megfelel,szerintem a bangle utáni 7 már jobban megy,az valami 530nm,250 ló környéke,meg nem 4x4,de mondom ez is jól megy.
Ami fura,a motorhang sokkal jobban bejön mint vártam,vagy mint a bmw-be,de szépen szól,olyan kis durca a V6,nem olyan turbina,selymes mint a bmw,papíron pár tizeddel jobban gyorsul mint az E39 28i-m ment,de érzetre ezzel simán kikerülném,az 1,2 hamar lepörög,de 3-tól már hosszabbak a sebességek,betölt a csiga,és folyamatosan húz,egyszer elengedtem 180 magasságára,tolt mintamókus.


Pusza,buék,meg minden.
Szóval éljük a karikás játékokat,kb minden várakozásomat felülmúlta eddig,egyszerűen nagyszerű.
A télen sikerült egyszer benznit tankolni bele,mivel a cégnél csak 1 kút van,leakasztom a pisztolyt,és tele locsolom,de a kúton több pisztoly is volt,én magabiztosan levettem egyet,majd locsoltam bele 50 pénzért,mert már pirított a csórólámpa,és este volt,nem akartam kimenni a céghez,majd elindultam,5km után elfogyott a kraft,megáltam vele agy bolt előtt,mert már szaggatott,és utána nem is indult be,3 injektor le is köszönt,tréler,dízelszervíz,szabad rablás de ez ilyen sport,mert az agáca fát nem eszi az olajkályha,mint tudjuk.
Műszaki előtt volt nagyobb akció,mind a 3 difiben olyajcsé,motorban is,az első futómű komolyabb felújítást kért,700 pénz volt csak a motyó,ugye itt a légrugó miatt mindig újra kell kalibrálni a szintszabályzót,majd 1 hét múlva megállt az egyik előtét szivattyú a tnakban,mert-szerintem- a benzin felodotta a szlutyát a tnak alján,ami eldugította a szűrőjét,és besült a kis ratyi,ebből mindjárt kettő is van a tankban,úgyhogy ebbe a mondatba ,otthoni pénzben jó 1 misi lett elrejtve,majd,levezetés képpen,kari előtt 4db 19x255 gumi,plusz futómű állítás,de ebben a géposztályban ezt mosolyogva kell fogadni.
Nemrég megzakkant 1 modul az ajtóban,amitől előpször elment a hangulat világítás,majd az ablakemelő,utána már a tank ajtót sem tudtam nyitni,ez elég durca volt,mert alv@zsz@m után kellett hozzá rendelni,hiszen,úgy 150 féle ilyen modul van,a felszereltségtől függően,hogy milyen zene van  benne,milyen ülések,tükrök,meg a bánatos lóf@sz is .
Most leköszönt a csomagtér nyitója,csak a kulccsal,vagy belülről lehet nyitni,vettem rá vonóhorgot,most lesz rátéve,szóval zajlik az élet.
2 hete,levezetés képpen elvittem egy audi szervízbe,mert nem akart fűteni,hogy találják ki,mi a baj,a fűtéscaap,vagy a radiátor,mert  a radiátor cseréhez szét kell szedni a fél kocsit,amúgy 40 euró egy új radiátor,de kb a 20xosa a munkadíja a cserének,no,rögtön kibökték,hogy a fűtéscsap kakesz,erről azt kell tudni,hogy 4 mágnes szelepes csap van benne,meg egy elektromos szivattyú is,így az ára is ennek megfelelő,de mit nekünk egy szélroham,mondom cseréljétek ki,utána a munkafelvevő jön velem egy kört,és ha fűt,mindenki boldog,ha nem,akkor tiétek a buli,mert ezért jöttem ide,nem vlacekhez a sarkon.
No,röpke 5 óra várakozás után elkészült,persze nem fűtött....
 Cheesy
Hirtelen előkerült a szombati ebédidőben vagy 4 menedzser,szép ruhában,hogy mi legyen,mondom visszateszitek a régit ingyen,még most,munkaidőn túl,vagy adtok egy másik A8-et a hétvégére,meg amig ez elkészül.   Evil
Nem tartották kostruktívnak az ötletem,mondom akkor kifizetem a csapot,de áfa nélkül,és mehettek a 3.14 csába,ez már jobban tetszett nekik,így van benne 1 új csap,meg elkértem a régit is  Cheesy ,de közben kitavaszodott,így készülünk a következő télre.
Közben nem hagy nyugodni a G szériás hetes,elmentem megnézni kettőt,az egyik Xdrive,a másik nem,az előbbi egy fos volt,lógott a bele,az utóbbi már érdekesebb,de meg kell jegyeznem,hogy max 1 hajszállal ment jobban mint a 1.5 generációval régebbi A8-am,ugyanolyan lassú,gondolkozós volt a váltó,már ordított a motor,mire visszaváltott,ugyanez a másik,Xdrive-os is,ami szerintem botrány,mi a brét csinálnak ott fejlesztés álcája alatt?
Botrányosan öregedtek is a hetesek,a műanyag,krómozott díszlécekről pattogott le a króm,el volt vetemedve némyelik,határozottan susogott a sibeda,200km alatt volt mindkettő,szégyen,amit kiadnak a kezükből a BMW-nél.
Ettől függetlenül,adtam még egy esélyt neki,hétvégén megnézek egy 740D-t,annak legalább mennie kell,abban átütő erőnek kell lennie a veterán A8-hoz képest,ha nincs nagy baja az első hajtásnak lehet megveszem,megcsináltatom,kicsit használom,és vagy eladom,vagy marad,és az A8 megy,de ha az is egy fos lesz,elengedem az újabb BMW-ket,veszek egy újabb,2015 körüli A8-at,azt is kipróbáltam egyet,na az igen,az luxusautó b@zdmeg,abba beültem,magamra csuktam az ajtót,és igen,még be sem indítottam,és már sütött a minőség érzet,ahogy az össze van rakva,illesztve van,ahogy abban működnek az elektromos dolgok,a műszerfal,az valami.
Nem mellesleg az megy,igen,az belenyomott székbe,ahogy a kortásrs 730d nem,ott nem gondolkodik a váltó,hidegen is pontos,gyors,észrevehetetlen ahogy vált,1 napon mentem mind a kettővel,és kibaszott nagy a kontraszt,ki merem jelenteni,hogy az említett gépeknél megfordult a dolog,a BMW akar audi lenni,kb egy fél géposztály a különbség köztük,botrány amit a BMW csinál,nincs rá jobb szó.
Az asszony egyből meg is akarta venni az A8-at,be is számolta volna a kereskedő,mondtam neki,hogy várjunk ki egy egészséges 740D-t,aztán döntünk,mert mégegyszer mondom,a nejem nem vezet,de utasként is egyből az audit választotta volna,nagyon összeszedett,kiforrott benyomást keltett,és ment,kukk gyári,de ment,ahogy az elvárható abban a gémposztályban,kb kikerülte volna a kortárs 730D-t.
Ez van,majd referálok,ha megveszem,nyitok neki 1 topikot,hogy életre keljen a fórum újra,legalábbis a nejlon szekció.
A telefonomon vanak képek,majd teszek fel párat.
 sm_68

 3 
 Dátum: 2025. március 15. 14:34:42 pm 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta gagus
Offal is lehet menni?


Csak olyannal, amit nem vonz a szalagkorlát Tongue

Persze.

 4 
 Dátum: 2025. március 14. 22:28:10 pm 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta Promega
Offal is lehet menni?

 5 
 Dátum: 2025. március 12. 13:56:21 pm 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta gagus

1. Gagus+Gagusné+1-2 inas
2. Indy+Indyné
3. Zsiráf
4. Kzolee 3 fő
5. Realdrifte21 + Himizoli
6. Bubó + inas csak kaja
7. Gisti+né  (feltételes mód)
8. Sam8888 + 1 (feltételes mód)
9. Tom + Tomné + 1-2 inas
10. Dénes
11. Hemilton

 6 
 Dátum: 2025. március 11. 08:52:34 am 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta tom
1. Gagus+Gagusné+1-2 inas
2. Indy+Indyné
3. Zsiráf
4. Kzolee 3 fő
5. Realdrifte21 + Himizoli
6. Bubó + inas csak kaja
7. Gisti+né  (feltételes mód)
8. Sam8888 + 1 (feltételes mód)
9. Tom + Tomné + 1-2 inas

 7 
 Dátum: 2025. március 10. 09:33:44 am 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta Sam8888
1. Gagus+Gagusné+1-2 inas
2. Indy+Indyné
3. Zsiráf
4. Kzolee 3 fő
5. Realdrifte21 + Himizoli
6. Bubó + inas csak kaja
7. Gisti+né  (feltételes mód)
8. Sam8888 + 1 (feltételes mód)

 8 
 Dátum: 2025. március 08. 18:20:54 pm 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta gagus
1. Gagus+Gagusné+1-2 inas
2. Indy+Indyné
3. Zsiráf
4. Kzolee 3 fő
5. Realdrifte21 + Himizoli
6. Bubó + inas csak kaja
7. Gisti+né  (feltételes mód)

 9 
 Dátum: 2025. március 08. 18:19:22 pm 
Indította gagus - Utolsó üzenet: írta gagus
Sziasztok!

Mint moderátor  Evil Azn Cheesy vettem a bátorságot, hogy megkeressem az általam ismert táborokat Salgóban. Az utóbbi évek helyszíne sajnos foglalt szeptember végéig minden hétvégére, de a lenti táborban ( https://www.tarjantabor.hu/) sikerült megcsípni egy üresedést.

A kőházat foglaltam le, a fűthetőség miatt. 54 fő szállásolható el. A szállás díja: 6500 ft/fő, + megrendeltem a bográcsgulyást, 1500 ft/fő áron. Igény szerint aki külön akar lenni/kutyával jön, faház is kinyitható, az 5000 Ft. Kutyabarát a hely.

A szobák a csülközést követően átvehetők, nincsenek előző nap bérlők.

Program gyanánt, ha van igény vonulásra, nemcsak vonaglásra, akkor felgurulhatunk Salgó várához, az Indy-part fölé. Ott megállapítjuk, hogy szép, lefelé egy jó kávé a helyen, fotózás, aztán a szálláson világmegváltás Himizoli narrálásával.

A gulyás 18 órára készül el. Az éjszakai csurgatott kenyérhez a cuccot megvesszük a Sparban, prést plíz hozzon, akinek van. A tüzet a leghangosabb horkolók csiholják a hagyományok tiszteletére.

Bocsánat, ha nem voltam túl demokratikus, meg szavazást sem indítottam, de örülök, hogy ez az időpont összejött. Szervezném én Nyíregyre is, csak attól tartok, az állatkertből nem engednének ki minket.

A szokásos módon írjuk a névsort, kérlek jelezzetek alább, ki jön, hány fővel.

 angel sm_68

 10 
 Dátum: 2025. január 02. 10:11:41 am 
Indította collins - Utolsó üzenet: írta Gisti
Boldog újévet mindenkinek!

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!