CápaBMW fórum
2024. július 27. 03:30:54 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Dátum: 2024. július 18. 20:29:11 pm 
Indította Boge - Utolsó üzenet: írta Kátrány Joe
 sm_68 Evil

 2 
 Dátum: 2024. július 18. 14:17:26 pm 
Indította Boge - Utolsó üzenet: írta tom
Azt szeretném megkérdezni hogy idén lesz-e Salgótali? Már ha szabad megszólítani a Polgármester urat.  1075 Cheesy Wink Smiley
Amúgy gratulálunk hogy megválasztottak!  eusa_clap 36

 3 
 Dátum: 2024. június 09. 20:20:17 pm 
Indította collins - Utolsó üzenet: írta collins
bezzeg, hogy a peugeottal mi lesz, arról nem is számolsz be Evil
jó kis autót vettél, én bírom ezeket az Audikat, es igen sokszor sokkal kevésbé problémásak, mint a bajorok. sokszor szemezek én is hetesekkel, irtó jó utazóautó, de kosz, nem fogok motorfelujitasokkal szórakozni a kötelező karbantartás menüpont alatt.
jó utazásokat kívánok vele, csajoknak csak udvariasan integess belőle, nehogy megijedjenek Roll Eyes

 4 
 Dátum: 2024. június 09. 12:35:52 pm 
Indította collins - Utolsó üzenet: írta MR.V12
Na,csak,hogy ti is egészséges lelki életet élhessetek... Azn

10 éve minimum esz a fene,hogy miután eladtam az E39-et,legyen megint BMW-m,de kicsit kezdő buzi vagyok a gőzfürdő előtt,mert legyen nagy,és erős,de ne fájjon,avagy vegyen nőül valaki,de a dugás az tabu.
Elég szigorú vagyok bmw téren a színek,és a motor kombinációt illetőleg,a másét is szívesen leszarozom,de a sajtomat nem,inkább nem veszem meg,ha nem fér bele a kritériumaimba.
Szóval kerülgettem itt a bangle heteseket,mint éhes mackó a méhkast,a villanypásztor mögött,de az a dó,mega biztosítás,meg a 35-től felefelé a fogyasztás,még mindig kicsit hosszú volt,és vastag is,aztán modom erre van a vazelin,mega törölköző a tövére,akkor legyen dízel,végül is a 30d az egy élhető valami,mégiscsak 6 henger,3 liter,a hetest is felviszi a felüljáróra,meg ki áll vele a mélygarázsból.
Most abba nem megyek bele,hogy milyen csúfnak látom a bangle 7-et,milyen könnyű álmokat kívánok a formatervezőinek esténként,de lassan bele öregszik az ember abba is,csak bmw legyen.Akkor kezdődjön a vásárlás,persze itt is kellene tartani egy minimumot,ami a színeket,állapotot,futottt métereket illeti.
ezzel el is ment vagy 5 év.
Akkor megvilágosodtam,hogy ebből nem lesz koitáció,mert közben befutott a következő széria,elég olcsó lett,hogy már ne szögelgessék a bangle 7-eket,hanem a kevésbé tehetősek is megvegyék,no,kezdtem letekerni a vazelinos butélia kupakját,mert itt erotika lesz,ha beledöglünk is.
Kezdődjék show,elkezdtem figyelni az újabb heteseket,faszom tudja a kódját,a bangle utánit.volt pár ígéretes,ami belefért a keretbe is,kinézett valahogy,ekkor elkezdtek feljönni a csövön a lánccsere,csapágysor gondok,elkezdtem utánajárni miről is van itt nagybaszó.
Hát,tele is lett a tököm az egésszel,ugye 200k környékén a csapágysor,meg a komplett vezérlés csereéretté válik,vagy benéz a lóné,a kancácska,oszt nagy baj van.
Valamilyen érthetetlen okból képtelenek elengedni ez alublokk koncepciót,ráadásul a dízelekbe nem tesznek vashüvelyt,mert már bevált az M70-nél is... shocked
nem vagyok mérnök,meg le szarom mi okozza a folyamatos lánc,és csapágy problémákat,pont le is szarom,ennyi lett volna a dolga a gyárnak,hogy úgy rakja össze a 6 hengeres dízeleket,hogy kibírjon annyit mint a konkurencia kor,és kategória társai.
Nem ment... crazy2
Aztán felhívtam párat,ami még 200 000km környékén volt,hogy meg volt a már csapágyazva,láncozva,persze azt se tudták a tulajok miről beszélek,vagyis egy sem volt megcsinálva,így nekem jutott volna ez a feladat,aminek szintén utána jártam,hát nem lettem boldogabb az árak megismerése után.
Kipróbáltam párat,nem rossz,jól megy,van benne hely,kényelmes,teljesen jó a formálya,főleg a fészlifteseknek,de folyton ott volt a zabszem,hogy mikor szakad össze ha megveszem,vagy kezdhetem a tulajdonlást vagy 3000 pénz elfüstölésével,úgyhogy elengedtem a 730d projektet,majd ha lesz 70 ropim a 2020 körüli 740d-re,addig maradok az offnál.
A kortárs S osztály nem adja,maradt a népautó,ami bmw akar lenni,futottam pár kört az asb motor,meg a D3 A8 légrugó témában,a motor a hibátlan,kb sosem kell csapágyazni,láncozni,beszéltem dögvész mesterrel is,ő is igazolta a napi tapasztalataival az én elméleti ismereteimet,ebben a szériában még nagyon tartós a motor,a vezérlés,a nagnyomású szivattyú,injektorok,és lényegesen olcsóbb is minden hozzá,mint a bajor motorokhoz.
A váltó kb ugynaz mint a bajorban,a kottró hajtás is kibír annyit,mint a bajor hajtáslánc,nagyjából csereszabatosak a korabeli 3.0tdi motorral szerelt kottró alkatrészek a teljes modell palettán belül,szóval van belőle bőven.
A légrugózás még kritikus pont,de ez is relatív,mert jellemzően 200 000km-t simán elmegy,amit nem sok spirálrugó/hagyományos gátlóval szerelt kocsiról mondható el,most cseréltettem a pözsóban a két hátsó gátlót,rugókat,600 fabatka volt munkadíjjal,és nem ment el 200-at.
Kicsit meg gugliztam a témát,találtam 4 légrugót,a 4 gátlóval együtt 1000 euró alatt,német gyártmányt,ha ígynézzük,nem is sok.
Na,vigyázó tekintetem rávetettem az eladó A8-akra,a D3 szériára,és a türelem meghozta a gyümölcsét,lett ez a gép,2009-es,második tulaj,194 000 km,igaz bézs belső,de minden nem lehet,de lagalább 2 tónusú a beltér,a padló,műszerfal,az ajtók teteje fekete.
Életre keltetem a francia technikát,elmentünk megnézni,itt volt 260 km-re  Evil ,előszedte a tulaj a papírokat,2000 km-el ezelőtt cseréltek benn 4 gátlót légrugókkal,kompresszorral,meg a szeleptömbbel,cirka 2600 pénzért,majd 400 ért volt a váltó szevizelve,minden vw szervizben,az első tulaj ott szervizeltette 10 évig,ahonnan újonnan vette,minden számla,megvan,minden benne a szervízkönyvben,minden vizsgalap megvan,követhető a futás,passzol időben  a javítási számlákkal,mert a szervízben mindig beírták a km-t is,újszerű gumik,kitakarítva várt minket.
Hát na,amikor a bubut vettem,rögtön éreztem,hogy a 4x4 más világ a futóművet illetően,légrugózással kombinálva meg,hű bazdmeg.  shocked
Olyan a bangle utáni 7-ből átülni ebbe,mintha az egyel előbbi hetesből ülnél át a következő szériába,úgy vasal ki mindent az úton,hogy beszarsz,nem billeg,nem himbálózik a komfort állásban sem,van dinamikus,automata,meg emelt állása is futóműnek,dinamikusban befeszül mint állat,mint egy gti,csak megőrzi a méltóságát is.
Van a váltónak sport programja,nem tudom minek a dízelhez,kipróbáltam egyszer,szerintem jobban megy a normál állásban,sportban nagyon kihúzatja értelmetlenül az olajkályhát,normál programban is elindul ahogy kell.
Nincs sibeda,ezért csendes,van fejtér,nem folyik be vasszer,nincs túl extrázva,nincs memória az üléshez,hátul nem motoros,de fűthető az ülés.Nagyon jó minőségűek benne az anyagok,nem nyiszog,ropog semmi,teljesen hibátlan a bőr,az egészen világos bézs van benne,majdnem fehér,mivel audi,ennyi hiba belefér.eddig hozza a amit kell,kb 5000 mentem vele eddig,most cseréltem benne motor olajat,kicsit beszoptam,mert mindig cserélni kell a csavart,a réz alátéttel együtt,olyan roppanó alátét van benne,nyomatékra kell húzni,de nem tudtam,ezért nem vettem újat,a régit raktam vissza,ezért kicsit csepeg,de már megjött az új csavar,meg az alátét,valamelyik nap,munka után meg ejtem,akkor visszateszem a takarót is az aljára,mert nem tettem vissza a csöpögés miatt.
Ez inkább még a bangle 7 megfelelője műszakilag,233 le,450 nm,nekem teljesen megfelel,szerintem a bangle utáni 7 már jobban megy,az valami 530nm,250 ló környéke,meg nem 4x4,de mondom ez is jól megy.
Ami fura,a motorhang sokkal jobban bejön mint vártam,vagy mint a bmw-be,de szépen szól,olyan kis durca a V6,nem olyan turbina,selymes mint a bmw,papíron pár tizeddel jobban gyorsul mint az E39 28i-m ment,de érzetre ezzel simán kikerülném,az 1,2 hamar lepörög,de 3-tól már hosszabbak a sebességek,betölt a csiga,és folyamatosan húz,egyszer elengedtem 180 magasságára,tolt mintamókus.

 5 
 Dátum: 2024. május 24. 08:58:03 am 
Indította collins - Utolsó üzenet: írta collins
popcornt bekészítem, képekkel varom a teleregényt  Evil

 6 
 Dátum: 2024. május 24. 06:41:16 am 
Indította collins - Utolsó üzenet: írta MR.V12
Subidubi rókaprém,más is dízel pözsót vett nem csak én?  Cheesy
A skodri motor felújítása cirka 9 hónapig tartott,az eddig megbízható lengyel szerelő elhajintotta a kalapács nyelet ezzel a húzásával rendesen,mióta legális lett,és adót fizet,egyre több gond van vele  Cheesy.
Elfüstöltem olyan 2200 pénzt a skodri motorjára,és még a fűtőventillátor mindig szar,le kell műszakiztatni,meg kell rá negyedéves útadó,majd remélem 2000 körül el tudom adni... crazy2
Ugye mikor leköszönt vennem kellett valami olcsó szart,ami elvisz dolgozni,ez sikerült is,egy laguna formályában,1350-ért vettem,ha jól emlékszem,8 hónap alatt abba is beleszaladt olyam 800 pénz,generátor,szilentblokk,gumik,aksi,miazmás formályában,majd egy barátságos 500 eurónyi útadó,mert nem vettem menet közben,hiszen mindjárt kész a skodri,de a mindjárt az 8 hónap lett. Cheesy
Igy sikerült ez éven bő 6-7000 pénzt elégetni a 2 fostalicskára,amiből lett 2 műszakitlan,adótlan szar,egyikben sem működik a klíma,a laguna még tuti bekért volna 3-500 pénzt a műszakira,a skodri szerintem átmegy ahogy van,de a fűtőventillátort meg kell javíttatni,ami f az tudja mennyi lesz,mert tél előtt senki sem fog fűtés nélküli kocsit venni,vélhetően.
Ja,110-ért takaríttattam ki a skodrit,a műszaki 55 lesz. Wink
Avagy a lobotómia felszabadít! Cheesy
Nade...
Egy 2016-os 508 pug lett a befutó 2.0 blue hdi,140km van benne,kb fullos,navi,fűthető villanyos bőr,körbe parkolás segítő pittyegők,hónaljmankó csuklópánttal,all the bells,and wisthles,ahogy a művelt kelták mondják.
14 pénzt akart érte a díler,lealkudtam 13-ra,meg 1000-ért beszámoltattam a lagunát,a maradék harmadát kifizettem,a többit a bankra bíztam,így heti 4 órai nettó munkabért kell fizetnem érte,ill a lényeg,hogy V12-né régóta rágja a fülem,hogy vegyünk újabb kocsikat,én meg az övét,hogy fejezze abba dohányzást,nem sokat füstölt,3-4 doboz cigit hetente,viszont itt 15 pénz 1 doboz cigi,így összekötöttem a kellemest a hasznossal,mondtam neki,hogy a cigi árát a kocsira költjük,akkor vehetünk újabb szekeret,szóval így lett a cigi helyett pözsó. Azn
Nem mellesleg,az éves útadója 1 havi törlesztővel olcsóbb mint a skodrié,olyan 1 literrel kevesebbet eszik,mivel ismét kirúgtam a céget,és heti 700 km-t megyek munkába,így ezen is marad mémi apró.Pályán 125 tempomattal 4.4-et kér,80-nál 2.2-t,másodrendű utakon,persze vegyesben megeszi az 5-5.5-t,de még ez is jobb mint a skodrié,a laguna meg még szomjatosabb volt. crazy2
4 vatta új 18-as gumival jött,full szervízzel,minden szűrő,olaj,meg hűtőfolyadék,ill 15k km volt hátra a vezkó szíj cseréig,annak a munkadíját is bele alkudtam,így 130 pénz anyagárban kapott új vezérlést,vízpumpát,hosszbordás szíjat,a következő 140k km-re rendben lesz,fél év teljes gari,meg teljes varázs garázs volt átadás előtt.
Miért nem BMW?
Mert mostanra a bangle 5-ök mind lánc cserések,400 körüli futással,kipróbáltam pár 20d-t,nem mondom,hogy annyira szarul mentek,de ajtómatával nem az igazi,csippelni nem akarom,ami tényleg szép,és jó,és 200 körül van benne az 5 ropi körül van,de az még mindig csak 20d,már 12/12+éves,itt egy lánccsere 1500 pénz minimum,akkor már cseréljünk váltó,difi olajat is,fagyállót,fékolajat,ez így mégegy ezres,és akkor van gy öreg,satnya 20d-m,ami jövőre a felét fogja érni. Tongue
30 a bangléből kb nincs,mármint kései2008-2010 körüli,vagy 1.5x annyiért mint a 20d-k,azt ugyanúgy le kék szuervizelni a fenti összegért,így akkor 10 ropiért van egy 5-öm ami jövőre a felét éri.
Igazából a bangle utáni 5-ből egy 30d lenne a befutó,de azokból a jó,fészliftes már 18 ropi körül van,és annak a szervizelése,lánc cseréje is csücskös,asszem annak már a motor hátulján van a lánc,ami megdobja a csere árát,utána nézegettem a neten,van velük szopás rendesen,és annyira nem is jön be,párszor mentem a volt főnökével,attól függetlenül,hogy az 20d,nem szerettem bele,régebben írtam róla.
Nézegettem a bangle 7 utáni heteseket,ugye itt csak dízel van,nem sértődtem volna meg ha 40d lenne,de eddig kb 3 db 40d volt itt eladó,de valamiért a covid előtt,alatt olyan 9 ropitól indultak,most 11 alatt nincs,és az elsőkre még 1200 az útadó,a fészliftesekre is 750,no meg a vásárlás után azt is láncozni,full szevíz,és akkor megint 15-ből van egy drága adós hetesem,ami jövőre 10-et ha ér,ill 30d,no,meg a 20db eladó 30d-ből talán 2 volt olyan szín kombóbam,amiért pénzt adtam volna,szóval itt tartottam,amikor bekerült a pözsó,ami sima liba volt,felhívtam,itt volt 8km-re,este megnéztem,megnézte a lagunát,megadtam az adatokat,másnap hívott,hogy kész a papírmunka,aláírom,és vihetem.
Ez van.
Lesznek képek,igen,a skodriról is,mert kari előtt jár a virgács,hamarosan.  Evil



Pálinkás jó reggelt mindenkinek,a pözsóból átültem egy A8 3.0 tdi-be,2009-es,mivel a kortárs 730dezsőkből kifelejtették a vez láncot,mega csapágysort,így a júzernek kellene azt pótolni 3-4 évente,úgyhogy az élet szép,este bővebb sztori,képek,pacapörkölt,5 puttonyos,dohány,meg miegymás.

 7 
 Dátum: 2024. május 15. 12:43:09 pm 
Indította M5swap - Utolsó üzenet: írta mikóE28
Sziasztok fórumtársak!

Szervezünk egy kimondottan hetesekkel rendelkező tulajok találkozóját!2024.06.01 szombat!
Gyertek el gurulunk szép tájakon átvezettő útakón és végül megérkezünk Tardosra Malomvölgy büfé Nagyfüves tisztásra ahol egy kis tó is található.
Megcsodáljuk egymás Bömöseit, köttetlen beszélgetős program és aki megéhezne az ott található büfében jól is lakhat.Itt készítik az ország legjobb hekkjét!

Én annak örülnék ha minél több E23 és E32 jönne! sm_68

A program leírásban láttok minden hasznos infót.

Üdv,
MikóE28
06702478581

 8 
 Dátum: 2024. április 16. 21:24:24 pm 
Indította M5swap - Utolsó üzenet: írta collins
de jo latni Attila 02-esét!

 9 
 Dátum: 2024. április 16. 19:23:22 pm 
Indította M5swap - Utolsó üzenet: írta Zottya
Még 2 +

 10 
 Dátum: 2024. április 16. 08:26:58 am 
Indította M5swap - Utolsó üzenet: írta Zottya
Vasárnap, Százhalombattán Oldtimer Youngtimer találkozó volt

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!