Na,ma pont került a történet végére,újra BMW tulaj lettem,de ennek sora volt...
Szóval,az utóbbi pár hónapban kipróbáltam minden szóba jöhető audi,meg bmw terméket,az audi bitdi allroadtól,a 4.2 tdi A8-ig,meg a bangle utáni 535d-től,a 640d-ig,a bangle utáni 740d-ig,meg a 2016 utáni hetesekig kb mindent.
Röviden,tömören,az audik hajtása jobb,mármint a quattro az xdrivehoz képest,az audi V6-ok sokkal jobban szerelhetők,igaz a lánc azokban is hátul van,de 2x annyit bír,mint a bajor láncok,de a nagynyomású pl a V térben van,15 perc kiszerelni,semmi köze a vezérléshez.
Ahogy írtam,a 2010 utáni A8-ak jobbak voltak,mint ami 2 G11-et kipróbáltam,igaz azok 30d-k voltak,és ma kiderült,hogy elég kakeszok voltak,a 4.2tdi A8 más liga,az kb a 750d-nek felel meg,nagyon durván megy,olyan mint a gőzmozdony,ugyanúgy tol 160-ról,mint 60-ról,botrányosan megy a nagy vas,de nyilván ehhez képest is van a fnettartása,javítása,és az étvágya is.
Az allroad bitdi kb ugyanez,nem megy úgy ,de nagyon harap,gondolom mivel a kis csiga mindig fújja kicsit,ezért nincs lyuk,vagy késés,ugrik mint a zerge,van hely benne,alig kisebb min az A8,és kombi,mind vonóhorgos,jól néz ki,nem is értem a bmw miért nem csinál ilyen jellegű fünfert?
Aztán az bitdi után beugrott,hogy dicsak,a bmw is gyárt kétcsigás 3.0 dízelt,nosza,vessük csak vigyázó tekintetünket a bangle utáni 535d-kre.
Rávettem párra,na ezek már mentek,jól fogyasztottak,de egyik sem 4x4,és az ötös bódé egyszerűen szűk,nem taálom benne a helyem,ez van.
Na,mi van még kétcsigás bmw?
Előkerült egy 2010-es 740d,mondom mi lehet,elmegyek megnézni,na kéremszépen,itt esett le,hogy nekem 40d kell,az öreg csühös végre olyan volt,amilyennek egy bmw-nem lennie kell,még a hetesben is harap,ugrik mint egy pocakosabb zerge,de ez a motor,mégha 1 generációval idősebbis az audi bitdi-jénél,rögtön hozta amit kellett,ez már tol ahogy kell,úgy pörög fel mint egy bezines,érezhetően simább,finomabb a járása mint az audié,itt meginogtam,kis hiylán megvettem,ez a darab nagyon egybe is volt,még hátul is volt benne villamosszék,igaz az ülésfűtés kimaradt,ezt nehezményezte is V12-né,de mint modtam 2010-es,sok az adója,335k km volt benne,igaz a motorja rendbe lett téve,ezt éreztem is,de,gondoltam várok amíg felbukkan egy fészliftes 740d,és az már 8 gangos,tovább llett finomítva,a türelem fazsa 640d-t terem.
De hiába vártam hónapokat,nem jött,aztán jöttek a képembe a 640d-k,egész jó áron,mondom mi bajom lehet,éppen volt egy szép darab ott,ahonnan a peugeotot vennem annó,így egyik este elmentem kipróbáltam,és azt mondtam,hogy,na,ez az,így kell működnie egy bmw-nek,így kell mennie,így kell mozognia az úton,ez mégjobban ment,agilisabb volt a kisebb bódé,azonnal megtetszett,de elég szűk volt,mögöttem már csak az esernyőnek maradt volna hely,széltében még elment,de hosszában már nem.
Viszont itt léptünk egyet a biturbók evolúciós látráján előre,és kiadta,hogy bizony ebből G11 740d lesz,vagy maradok az audinál,persze ezek már eléggé a lehetőségeim végén vannak,még befigylet egy 740e is,de nem tetszett,valahogy nem adta ki,nem volt szar,de nem is volt az a fíling,amit ennyi pénzért elvár az ember.
Szóval elkezdtem a G11 740d-ket figyelni,kipróbáltam egy nagyon jót,ami természetesen nagyon drága is volt,de legalább kiderült,hogy ez az,ez kell nekem,ez még rátett 1 lapáttal az elődeire,nem volt lelakva,minden szar volt benne,4x4,és ez máár csúnyán megy,durván fogja az utat,a kényelem,a hely,a hang,az optika ott van,nem tudtam belekötni,olcsó az adója,a biztosítása,kevest eszik,a többihez képest,jó,tudom dízel,de az sincs ingyen.
Ma felvirradt nap,megtaláltam az elérhetőt,ami megfelel színre,szagra,még horog is van rajta,sajnos van sibedája is,de mostanra már rugalmasabban kezelem a szépséghibákat,így megvettem a gépet 2017 740D,ha van rá igény nyitok neki témát.
235k km van benne,így ahogy elhozom meg kell láncozni,meg csapágyazni,de még így is jó,nem volt törve,biztosítóban nem járt,3 tulaja volt,kultúrált e belselye,jövő héten kap új műszakit,és elhozom,úgyhogy tartsatok ki,van még remény.

Addig itt vannak a 2010-es 740d képei.