CápaBMW fórum
2018. szeptember 25. 06:08:58 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: E12 1972-81 (-85 Dél-Afrika)  (Megtekintve 6544 alkalommal)
gim_e12
Vendég
« Dátum: 2010. július 06. 13:44:31 pm »

Gondoltam kellene egy ilyen is.... fő forrás a net lesz és a mi kis közösségünk, reményeim szerint.

http://www.e12.de
http://www.firstfives.org
http://en.wikipedia.org

Ha nem nagy kérés, privátban jelezzétek, ha valamit rosszul írtam vagy ki kellene egészíteni - így megtartható a topic egysége. Köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 07. 11:35:10 am írta gim_e12 » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #1 Dátum: 2010. július 06. 14:42:06 pm »

E-12 szériák és jellemzőik:

1. széria 1972/02-1976/08
    - Gyártott típusok: 518, 520, 520i, 525, 528, 530i
    - Homorított motorháztető a 4 hengeres, domborított a 6 hengeres motoroknál
    - A vese nem lóg bele az egyenesen futó motorháztető-élbe
    - A külső visszapillantó tükrök az ajtón (nem az ablak háromszögében) rögzülnek
    - Tank-betöltő nyílás az autó hátulján, a jobb hátsó lámpa belső oldala felől
    - Hátsó lámpák keskenyebbek

2. széria 1976/03-1981/07
    - Gyártott típusok: összes modell
    - Hosszában domborított motorháztető az összes típusnál
    - A vese felső része beilleszkedik a motorháztető megtört élébe
    - Külső visszapillantó tükrök az ablak-háromszögben
    - Tank-betöltő nyílás az autó jobb oldalán, a csomagtér oldalán
    - Szélesebb hátsó lámpák

3. széria 1982/02-1985/05 (Dél-Afrika)
    - 2. szériás E12 karosszéria E28 belsővel, elektronikával és felfüggesztéssel.

Amerikai változat
    - Alapfelszereltség volt az elektromos-ablak, fa díszítés és legtöbbször a  bőr belső és légkondicionáló.
    - Hivatalosan csak injektoros változatokat szállítottak az amerikai piacra a 6 hengeres típusokból.
    - Amerikai szabványnak megfelelő lökhárítók, helyzetjelzők.
    - Az ország emissziós normáihoz igazított motorok

BMW Motorsport
    - 530 M3.0: 525/528 típusokból építették a vevők kérésére. (egy csöves kipufogóvég)
      Módosított áttételt, 25% speer-t, hűtött féktárcsákat és Blistein lengéscsillapítókat kapott.
      Lehetett automata váltóval is rendelni, a gyári kormányt pedig cserélték 380mm-s sport kormányra.
      Két féle sport ülés közül választhattak a vevők (Scheel vagy Recaro).
    - 530i M3.0i: A gyártás kezdetén Bosch D-Jetronic majd '76-tól L-Jetronic vezérléssel.
      (Dupla kipufogóvéggel)
    - 533i M3.3i: Alapként az 525/528/528i modelleket használták, a motort pedig az E24 633CSi-ből
      vették. A megrendelő akár kérhette a M-spoilerek nélkül is. Scheel vagy Recaro ülésekkel volt
      rendelhető.
    - 535i M3.5i: A motort ebben az esetben is az E24-ből, itt a 635Csi-ből vették és a kipufogó rendszer
      is ebből a modellből való. 5 sebességes GETRAG váltót kapott. Alapból szervó kormánnyal készítették
      és Blistein gátlókkal. A fékrendszer szintén a 6-osból jött. Ülések az ASS-től vagy a Recaro-tól.
      A kilométer-óra 240-ig volt skálázva.
    - M535i: Megkülönböztető jegyek:
      Motorsport első spoiler és hátsó légterelő, Recaro sport-ülések,
      rövid áttételű sebességváltó, speer diferenciálmű, nagyobb fékek.
      1979 és 1981 között gyártották, 1410 darab készült belőle.
    - 530MLE: súly-csökkentett verzió, verseny-homologizációhoz, szintén a BMW Motorsport-tól.

Limitált szériák
    
    - 518 delux: az 528i felszereltségével és hátsó fejtámlával rendelkezett.
      Eredetileg az Irán kormánynak készültek, de az Iráni forradalom miatt soha sem lettek leszállítva.
      E helyett Belgiumban lettek speciális modellként eladva.
    - 518i (2. széria): csak Japán és Svéd piacra gyártották. Japán piacon kizárólag automata sebesség-
      váltóval és
      az USA piacra jellemző kiegészítő helyzetjelző lámpával az első sárvédők elején, és ezen kívül a hátsó
      lökhárító alatt.
    - 518i/520i Luxus (2. széria): csak Svéd piacra készült, a következő extrákkal: központi zár, szervó
       kormány, szinezett üveg, manuális sibeda, krómozott hűtőrácskeret és hátsó fejtámla.
    - 523/523i (1. széria): USA piacra tervezett modell volt. A motor az M10-es 4 hengeres 520(i)
       változatából készült, módosított furattal amivel alacsonyabb kompressziót és jobb emissziós értéket
       értek el. Viszont épp a bemutatása előtt esett át az 520 és 520i egy teljesítmény növelő kúrán,
       mellyel nagyon megközelítették (~10Le differencia) az 523 tervezett teljesítményét más részről
       közeledett az 525 (M30 alapú) bemutatása, melynél ennél is nagyobb teljesítménnyel számoltak.
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 15. 14:14:05 pm írta gim_e12 » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #2 Dátum: 2010. július 07. 09:15:58 am »

E12 típusok és adataik:


* e12modells.jpg (190.14 KB, 569x485 - megtekintve 979 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 07. 10:41:16 am írta gim_e12 » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #3 Dátum: 2010. július 07. 10:29:16 am »

E12-ben használt motor-típusok:


* e12engines.jpg (107.68 KB, 656x263 - megtekintve 866 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 14. 13:22:57 pm írta gim_e12 » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #4 Dátum: 2010. július 14. 13:24:21 pm »

E12 méretek (standard/USA)


* e12sizes.gif (131.54 KB, 1024x1200 - megtekintve 907 alkalommal.)

* e12sizesUSA.gif (140.65 KB, 1024x1200 - megtekintve 908 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 14. 13:29:47 pm írta gim_e12 » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #5 Dátum: 2010. július 15. 09:03:19 am »

E12 rendelhető extrák

Belső extrák:
- Habbal párnázott kormánykerék (I. széria első változatainál extra, későbbi modelleknél alapfelszereltség)
- Bőr bevonatú kormánykerék
- Sport kormánykerék
- Ülés-magasságállítás (vezető/anyós oldal) + ehhez tartozó 40mm-t mozgatható kormányoszlop
- Fejtámlák az első üléshez
- Fejtámlák a hátsó üléshez
- Műbőr kárpit
- Bőrkárpit
- Szabványtól eltérő szín és kárpit kombin@ció
- Recaro-ülés vezető oldalon (csak fekete)
- Recaro-ülés a vezető és utas oldalon (csak fekete)
- Első biztonsági övek
- Hátsó biztonsági övek
- Edzett szélvédő
- Zöld hőelnyelő üveg, körben
- Barna hőelnyelő üveg, körben
- Légkondicionáló és hőelnyelő üveg, körben
- Zárható kesztyűtartó
- Hátsó fűtés
- 2 kg-tűzoltókészülék (tartóval)
- Nagy szerszámos
- Elakadásjelző háromszög
- "Dressing pillow"?
- Kárpit színével megegyező, kivehető velúr szőnyegek, valamint sárfogó (durva szövésű) szőnyegek
- Gumi szőnyegek fekete, ill. szürke színben

Váltók, technikai extrák:
- 3 sebességes automata váltó
- 5 sebességes/sport váltó
- 5 sebességes ECO váltó
- Szervó kormány
- 25% sperr differenciálmű
- HD/Erősített-felfüggesztés (K.-Európa részére + erős igénybevétel esetére)
- Vontató felfüggesztés (erősített hátsó rugók+hozzá való gátlók vonóhorgos típushoz)
- Levehető fejű vonóhorog
- Automatikus szintszabályzás (hátul)
- Sport futómű (Bilstein lengéscsillapítók és 30mm-es ültetés)
- Erősebb stabilizátor elöl ás hátul
- Könnyűfém felni
- Króm gyűrű a felnikre

Elektronikai extrák:
- Fordulatszám-mérő (az óra helyére), evvel együtt digitális óra a ventilátorkapcsoló közepébe, korábbi
  típusoknál analóg óra
- Elektromos ablak (csak elöl)
- Elektromos ablak
- Központi zár
- Fűthető hátsó ablak
- Erősebb generátor
- Erősebb akkumulátor
- Akkumulátor burkolat (északi országok részére)
- Motortér világítás


Külső extrák:
- Metálfény
- Elektromos tükrök
- Fényszóró mosó
- Első halogén ködlámpa
- Mechanikus sibeda
- Elektromos sibeda
- Zárható üzemanyagsapka
- 70l üzemanyagtartály
- Hátsó sárvető gumi
- Típusazonosító embléma nélkül
- M-es dekorszett
- nagyobb fényerőt eredményező, módosított foncsorral rendelkező tompított fényszóró
- küszöb díszléc (528i, 535i-n széria)
- króm keretes hűtőmaszk (csak II. szériánál rendelhető, 525,528i,535i-n széria)
- 528i, 535i típusoknál vastagabb, hangszigetelt csomagtér szőnyeg
- csomagtér formáját követő műanyag tároló (mezőgazdaság részére)
- motorvédő alsó burkolat

Kormányzati extrák:
- RKLE 130 Multi-kürt
- RKA I kivehető multi-kürt
- Kesztyűtartó előkészítés
- Sziréna előkészítés
- Külső hangszóró előkészítés
- Kiegészítő akkumulátor
- Fegyvertartó az ajtón
- Megnövelt terhelhetőség és szervokormány
- Tandem visszapillantó tükör
- Civil változat
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 17. 07:42:50 am írta collins » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #6 Dátum: 2010. július 15. 09:11:08 am »

Rendelhető rádió típusok

Becker
- Europa (Mono)                             
- Europa Kurier Mono (forgalomfigyelő sáv)
- Europa Kurier Cassette Stereo (Radio Mono)
- Grand Prix (Mono)
- Grand Prix (Stereo)                             
- Mexico Cassette Stereo                             
- Monza Cassette Stereo (Radio Mono)

Blaupunkt
- Bamberg CR Stereo, Casette
- Frankfurt Mono
- Frankfurt Stereo
- Köln Mono
- Köln Stereo
- Santos Mono

BMW
- Bavaria Mono
- Bavaria S Mono
- Bavaria S Mono (forgalomfigyelő sáv)
- Bavaria Stereo
- Bavaria Stereo (forgalomfigyelő sáv)
- Bavaria CR, kazetta sztereó (forgalomfigyelő sáv)

- Zavarszűrő (antenna és rádió nélkül)
- Automatikus antenna (elektromos)
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #7 Dátum: 2010. július 15. 09:22:49 am »

Rendelhető karosszéria színek (normál és metál-fény)


* e12standardcolours.jpg (225.77 KB, 868x781 - megtekintve 894 alkalommal.)

* e12metalliccolours.jpg (228.9 KB, 868x653 - megtekintve 862 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 15. 09:46:24 am írta gim_e12 » Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #8 Dátum: 2010. július 15. 09:58:21 am »

E12 rendelhető szövetkárpitok


* e12szovet_ser1.jpg (299.31 KB, 726x639 - megtekintve 900 alkalommal.)

* e12szovet_ser2.jpg (247.29 KB, 724x433 - megtekintve 876 alkalommal.)
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #9 Dátum: 2010. július 15. 09:59:49 am »

E12 rendelhető műbőr és bőr kárpitok


* e12mubor.jpg (223.21 KB, 724x450 - megtekintve 872 alkalommal.)

* e12bor.jpg (222.47 KB, 724x493 - megtekintve 864 alkalommal.)
Naplózva
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!