gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #1 Dátum: 2010. július 06. 13:42:06 pm » |
|
E-12 szériák és jellemzőik:
1. széria 1972/02-1976/08 - Gyártott típusok: 518, 520, 520i, 525, 528, 530i - Homorított motorháztető a 4 hengeres, domborított a 6 hengeres motoroknál - A vese nem lóg bele az egyenesen futó motorháztető-élbe - A külső visszapillantó tükrök az ajtón (nem az ablak háromszögében) rögzülnek - Tank-betöltő nyílás az autó hátulján, a jobb hátsó lámpa belső oldala felől - Hátsó lámpák keskenyebbek
2. széria 1976/03-1981/07 - Gyártott típusok: összes modell - Hosszában domborított motorháztető az összes típusnál - A vese felső része beilleszkedik a motorháztető megtört élébe - Külső visszapillantó tükrök az ablak-háromszögben - Tank-betöltő nyílás az autó jobb oldalán, a csomagtér oldalán - Szélesebb hátsó lámpák
3. széria 1982/02-1985/05 (Dél-Afrika) - 2. szériás E12 karosszéria E28 belsővel, elektronikával és felfüggesztéssel.
Amerikai változat - Alapfelszereltség volt az elektromos-ablak, fa díszítés és legtöbbször a bőr belső és légkondicionáló. - Hivatalosan csak injektoros változatokat szállítottak az amerikai piacra a 6 hengeres típusokból. - Amerikai szabványnak megfelelő lökhárítók, helyzetjelzők. - Az ország emissziós normáihoz igazított motorok
BMW Motorsport - 530 M3.0: 525/528 típusokból építették a vevők kérésére. (egy csöves kipufogóvég) Módosított áttételt, 25% speer-t, hűtött féktárcsákat és Blistein lengéscsillapítókat kapott. Lehetett automata váltóval is rendelni, a gyári kormányt pedig cserélték 380mm-s sport kormányra. Két féle sport ülés közül választhattak a vevők (Scheel vagy Recaro). - 530i M3.0i: A gyártás kezdetén Bosch D-Jetronic majd '76-tól L-Jetronic vezérléssel. (Dupla kipufogóvéggel) - 533i M3.3i: Alapként az 525/528/528i modelleket használták, a motort pedig az E24 633CSi-ből vették. A megrendelő akár kérhette a M-spoilerek nélkül is. Scheel vagy Recaro ülésekkel volt rendelhető. - 535i M3.5i: A motort ebben az esetben is az E24-ből, itt a 635Csi-ből vették és a kipufogó rendszer is ebből a modellből való. 5 sebességes GETRAG váltót kapott. Alapból szervó kormánnyal készítették és Blistein gátlókkal. A fékrendszer szintén a 6-osból jött. Ülések az ASS-től vagy a Recaro-tól. A kilométer-óra 240-ig volt skálázva. - M535i: Megkülönböztető jegyek: Motorsport első spoiler és hátsó légterelő, Recaro sport-ülések, rövid áttételű sebességváltó, speer diferenciálmű, nagyobb fékek. 1979 és 1981 között gyártották, 1410 darab készült belőle. - 530MLE: súly-csökkentett verzió, verseny-homologizációhoz, szintén a BMW Motorsport-tól.
Limitált szériák - 518 delux: az 528i felszereltségével és hátsó fejtámlával rendelkezett. Eredetileg az Irán kormánynak készültek, de az Iráni forradalom miatt soha sem lettek leszállítva. E helyett Belgiumban lettek speciális modellként eladva. - 518i (2. széria): csak Japán és Svéd piacra gyártották. Japán piacon kizárólag automata sebesség- váltóval és az USA piacra jellemző kiegészítő helyzetjelző lámpával az első sárvédők elején, és ezen kívül a hátsó lökhárító alatt. - 518i/520i Luxus (2. széria): csak Svéd piacra készült, a következő extrákkal: központi zár, szervó kormány, szinezett üveg, manuális sibeda, krómozott hűtőrácskeret és hátsó fejtámla. - 523/523i (1. széria): USA piacra tervezett modell volt. A motor az M10-es 4 hengeres 520(i) változatából készült, módosított furattal amivel alacsonyabb kompressziót és jobb emissziós értéket értek el. Viszont épp a bemutatása előtt esett át az 520 és 520i egy teljesítmény növelő kúrán, mellyel nagyon megközelítették (~10Le differencia) az 523 tervezett teljesítményét más részről közeledett az 525 (M30 alapú) bemutatása, melynél ennél is nagyobb teljesítménnyel számoltak.
|