CápaBMW fórum
2020. október 31. 01:21:49 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autovillamosság  (Megtekintve 774681 alkalommal)
mbmx

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 464



« Válasz #2070 Dátum: 2012. december 14. 11:45:14 am »

Üdv Urak!

Kis segítség kellene, e30 324 td touringhoz keresek összes kapcsolási rajzot, ha valakinek esetleg van, küldje el legyen szíves privátba.

Előre is köszönöm!
Naplózva
BaltusE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



« Válasz #2071 Dátum: 2012. december 26. 14:18:52 pm »

Lehetséges hogy a nem megfelelő olajgomba hibás működése olajnyomás-hiányt mutat? Vettem egy új MEYLE olajgombát és két hét hibátlan működés után most kigyullad az olajnyomás. Alapjáraton 14 másodperc után gyullad ki,nagyjából ezerötös fordulaton meg nyolc másodperc után. Fordulatra sem alszik el.  Minden gyártó más olajnyomást ír a kapcsolásra,a gyári értéket meg nem tudom hol leellenőrizni.
Meglett az eredmény! Az újonnan vásárolt MEYLE olajgomba nagyjából 5 üzemóra után elkezdett fals jeleket közölni.  Most kapott egy EPS-Facet olasz feleannyiba kerülő olajgombát és tökéletes.  Már inditózásnál elalszik az olajnyomás visszajelző,leállítás után pedig 4-5 másodperc elteltével villan fel.
Naplózva

MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6030


Üzemképtelenítő


« Válasz #2072 Dátum: 2012. december 29. 23:51:40 pm »

Izé,próbálom nem túl távolról indítani,de hátha mást is érdekel. Roll Eyes
Szóval megjött tegnap a januári BMW-s cejtung,negyed évszázados évforduló van,az M70-el szerelt bicaj szalonokba kerülésének,az eddigi legteljesebb technikai,meg történelmi leírás,és,hogy a lényegre térjek,ott is írja,hogy hengersoronként szabájozta a benzin befecskendezést,és a gyújtást is.Na,és itt van a fehér folt  crazy2 Cheesy,nem igazán értem,hogy a bánatba tudott bármit is szabályozni,ha egyszer a rotor fixen a veztengely végén van. huh
Ugye a már nem rotoros motoroknál értem,mert a komputer kitalálja a ft/x,y jeladó adataiból,hogy mikor gyújtson,hiszen nincs mechanikus kapcsolat a jeladó,és a rotor között.
Nem emlékszek semmilyen,az elosztót,vagy a benne lévő cuccokat elmozgató mechanizmusra az elosztóban.
Akkor most mi van?
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3723



« Válasz #2073 Dátum: 2012. december 30. 08:01:09 am »

Igazat írt, mert 2 db m20b25 van mindenestől egybeépítve, külön gyújtás, injektor, ecu a két oldalnak...

A kérdésed nem igazán értem, mert - amennyiben ugyanazt nevezük  rotornak - , a jelzett alkatész a gyújtás szekuner körében van, így semmilyen szabályozást nem végez a hengerkiválasztáson kívül.

A jeladó és a rotor között van mechanikus kapcsolat, mégpedig a főtengely-vezérműlánc-vezérműtengely hajtáslánc által.

A kérdésedre válaszolva...  a rotoros motor is lehet jeladós-ecus...  ( a gyújtásjeladók jele alapján az ecu által kitalált időben 1 db gyújtásvégfok hergel 1db trafót, aminek a nagyfesz. impulzusait a rotor osztja a megfelelő hengerre) amire te gondolsz - gondolom - , az wasted spark, vagy a hengerenkénti gyújtótrafós megoldás ( itt minden hengerre vagy hengerpárra van 1-1 végfoka az ecunak, amik külön-külön trafókat működtetnek, itt már nincs gyújtáselosztó és rotor).
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5134



« Válasz #2074 Dátum: 2012. december 30. 08:51:22 am »

A trafó 1-es pontján keresztül szabályozza az előgyuszit. Az ecu szaggatja meg a primer kör testjét és akkor gyújt...
Ha megnézed a rotort, akkor látszik, hogy a szikraátadó része elég széles, pont a variálható gyújtás miatt.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6030


Üzemképtelenítő


« Válasz #2075 Dátum: 2012. december 30. 11:32:54 am »

A trafó 1-es pontján keresztül szabályozza az előgyuszit. Az ecu szaggatja meg a primer kör testjét és akkor gyújt...
Ha megnézed a rotort, akkor látszik, hogy a szikraátadó része elég széles, pont a variálható gyújtás miatt.


Vagyis addig nem ad testet,amíg a megfelelő állásba/szögbe nem ér a rotor?


Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6030


Üzemképtelenítő


« Válasz #2076 Dátum: 2012. december 30. 11:43:35 am »

Igazat írt, mert 2 db m20b25 van mindenestől egybeépítve, külön gyújtás, injektor, ecu a két oldalnak...

A kérdésed nem igazán értem, mert - amennyiben ugyanazt nevezük  rotornak - , a jelzett alkatész a gyújtás szekuner körében van, így semmilyen szabályozást nem végez a hengerkiválasztáson kívül.

Hát ez az,ezt nem értettem,hogy akkor mégis,hogy a brében ad több előgyét,pl. sport módban?!

A jeladó és a rotor között van mechanikus kapcsolat, mégpedig a főtengely-vezérműlánc-vezérműtengely hajtáslánc által.

A kérdésedre válaszolva...  a rotoros motor is lehet jeladós-ecus...  ( a gyújtásjeladók jele alapján az ecu által kitalált időben 1 db gyújtásvégfok hergel 1db trafót, aminek a nagyfesz. impulzusait a rotor osztja a megfelelő hengerre) amire te gondolsz - gondolom - , az wasted spark, vagy a hengerenkénti gyújtótrafós megoldás ( itt minden hengerre vagy hengerpárra van 1-1 végfoka az ecunak, amik külön-külön trafókat működtetnek, itt már nincs gyújtáselosztó és rotor).

Igen,azt én is tudom,hagy ott már,pl az én 28i-mben már nincs mit tudni,mert ott mindent az ecu csinál.Arra van valami egzakt mérték egység,hogy mekkora energiával szikrázik?Vagy simán csak X volt?Gondolok itt hiper-super-satöbbi gyújtás rendszerekre,(msd) amiket a magas cr-es/feltöltött /verseny motorokhoz lehet megvásárolni,illetve x töltőnyomás felett már a gyári gyújtás nem képes beröccinteni a keveréket,akkor azok több voltot,vagy wattot,vagy joulet,akármit használnak?
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3723



« Válasz #2077 Dátum: 2012. december 30. 12:18:57 pm »

Mr!  Fordítva ülsz a lovon rotorügyben!
annak a helyzetét semmi nem nézi, mert arra senki nem kíváncsi (mivel a gy.rendszer kimenetén van), ha minden jól van összerakva, és a vezérlés is a helyén van, akkor annak jó helyen kell lennie... ha nem ott van, akkor simán nem fog beindulni a motor... bár ekkor már lehet, hogy egy csomó leszakadt fejű szelep miatt..

az előgyújtás mértékét is az ecu intézni... van benne egy 3d-s jellegmező, ahol motorfordulatra és motorterhelésre ( ez lehet akár map, tps, stb) szerepelnek a mérnökök által kikísérletezett értékek. Ehhez hozzájön még néhány  2d-s módosító görbe, ami bizonyos jeladók alapján eltolja az értéket ( pl hideg beszívott levegő hőmérséklet esetén nagyobb előgyújtás adható, mert kisebb az öngyulladás veszélye, viszont ha még hideg a motor, akkor valószínűleg ez a funkció kiiktatásra kerül, mert nem lenne jó a hideg motort a nagy előgyújtással csapágyasra vágni... szóval ezeknek a módosító görbéknek még prioritási sorrendjük is van egymáshoz képest...

A végén pedig az egész móka tetejére ráültetik a kopogásérzékelést, ami lecsökkenti az előgyújtást, ha kopogásos égést érzékel... (az m43-ban pl a következő logika alapján: kopogás esetén 3 fokkal vágja az előgyújtást, összesen 9 fokot tud visszavenni, és 0,5 fokonként adja vissza. 
Ez utóbbi értékekre ne vegyetek mérget, lehet, hogy rosszul emlékszem rájuk!

A szekunder rendszernek két jellemző paramétere van, az egyik a feszültség, a másik a szikraenergia.
A feszültség ugyebár a szigetelés átülésállósága miatt lényeges, a szikraenergiát gondolom nem kell ecsetelnem... mindezeknek ugyebár van egy gyári értéke.
Ha változtattál a motoron, lehetséges, hogy a gyári rendszer már nem képes begyújtani a keveréket ( ugyanúgy, ahogy a szabad levegőn jól működő gyertya sem biztos, hogy átüti a nyomás alatt lévő levegőt!!)

A tuning-gyújtásoknál bármelyik értéket növelhetik... az egyszerűbb a trafó áttételét növelni, ekkor nagyobb lesz a feszültség, tehát elvileg üzembiztosabban gyullad a keverék, de csak akkor, ha el is jut a gyertyáig és nem üt át már a trafóból kijövő szarrárepedt gyújtókábelen... ( mert azt sokan nem cserélik ki a hipertrafóval együt... Evil )

najó... eleget körmöltem, a többinek olvass utána  Evil 653
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5134



« Válasz #2078 Dátum: 2012. december 30. 12:22:12 pm »


Vagyis addig nem ad testet,amíg a megfelelő állásba/szögbe nem ér a rotor?




Igen, a ft helyzetjeladónek figyeli a jelét, ehhez képest figyelembe veszi a fordulatszámot és kiszámolja mikor kell megszakítani a primer feszkót.
A rotornak/elosztófedélnek annyi szerepe van a buliban, hogy a megfelelő hengerhez jusson el a delej.

A modernebb hengerenkénti trafós mociknál a gyári a trafók (is) elég jók, igen ritkán cserélik le (csilliárdokból épült projekteknél).

M20-nál szokták kiváltani a gyári 1db trafót, meg a rotort a wasted spark rendszerrel (pl valami ford v6 trafósorral), aminek annyi a lényege, hogy a 6 henger 3db trafóról működik (egy trafónak 2 gyertyacsatija van), egyszerre 2 hengernek adja a szikrát, az egyiket tök fölöslegesen kipufogó ütemben gyújtja (innen ered a neve, "pazarolt szikra").
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6030


Üzemképtelenítő


« Válasz #2079 Dátum: 2012. december 30. 17:18:15 pm »

Jól van,már kezdek képben lenni Cheesy ,amit Sam írt,az a lényeg,mert azt pl tudtam/értettem a ladánál,meg látható is volt,hogy a kis vákundob egy rudacskával mozgatja az alaplapot,a vákum,vagyis a gázpedál állásának megfelelően.
Ebből kiindulva voltam beszorulva,hogy ilyesmi nem van a motronikokban,és mégis baszogtatja az előgyét,és ahogy Sam rávilágított azért olyan széles a rotor,hogy legyen vágási lehetőség.Ha jól emlékszem,a K-jetes 323i-men még volt vákumdob,és lent volt az elosztó a motor mellett,nem a veztengely végén,szintúgy a karbis 730-on.
Szóval köszi az együttműködést.
 Cheesy sm_68

Uppdate:átlapoztam Bob cartárs egyik garázsát,és íme....... sm_68


* Bob 23i.JPG (249.03 KB, 1024x768 - megtekintve 829 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2012. december 30. 17:33:08 pm írta MR.V12 » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6030


Üzemképtelenítő


« Válasz #2080 Dátum: 2013. január 08. 20:39:21 pm »

Lehetséges,hogy bekapcsolt hátsó ablak fűtés miatt recseg a rádió? huh
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #2081 Dátum: 2013. január 08. 21:52:01 pm »

Lehetséges,hogy bekapcsolt hátsó ablak fűtés miatt recseg a rádió? huh

Lehetséges.
Naplózva

Főmordor.
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6030


Üzemképtelenítő


« Válasz #2082 Dátum: 2013. január 09. 20:11:24 pm »

Megoldás? Roll Eyes Cool Cheesy
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5134



« Válasz #2083 Dátum: 2013. január 09. 20:37:10 pm »

Ne kapcsold be a hátsó ablak fűtést.  crazy2
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #2084 Dátum: 2013. január 09. 22:30:26 pm »

Vagy a rádiót!  Evil

Naplózva

Főmordor.
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #2085 Dátum: 2013. január 09. 22:32:19 pm »

Megoldás? Roll Eyes Cool Cheesy

Antenna vezeték csere, vagy nem használod egyszerre a kettőt. Persze, ha egyértelműen ez a baja.
Naplózva

Főmordor.
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #2086 Dátum: 2013. január 29. 22:44:45 pm »

Nem megy az ablakmosó, pont a legjobbkor Sad
Ha direktbe áramot adok a motornak akkor spriccel. Ha lehúzom a pumpa kábelét akkor megy egy párat az ablaktörlő ahogy kell neki és van feszültség is a pumpa csatijában. Ha visszadugom a csatit akkor nem megy semmi. Ez lehet a relé hibája vagy valami más?
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4134



« Válasz #2087 Dátum: 2013. január 30. 15:59:10 pm »

Az csak látszólagos , hogy van áram nézd meg visszafelé mert valami miatt nem folyik át megfelelő erősségű áram vagy nem kap megfelelő testet.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
Volvo 740GL
Triumph Herald 13/60
Yamaha XJ900F
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 665



« Válasz #2088 Dátum: 2013. február 13. 22:29:34 pm »

Sziasztok ,
van itt fórumon aki tud, vagy tud olyat aki csippel motorvezérlőt.Elfogadható árban.081-es vezérlőről lenne szó.
vagy esetleg csippelt vezérlője valakinek vagy csipp 081-es vezérlőbe.
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #2089 Dátum: 2013. február 24. 22:16:16 pm »

Közben észre vettem hogy ha be van kapcsolva az ablaktörlő  akkor megy az ablakmosó, csak ha ki van kapcsolva akkor nem, ebből gondolom hogy kapcsolóba lehet a hiba. Szét lehet azt szedni? Meg lehet javítani?
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4134



« Válasz #2090 Dátum: 2013. február 25. 08:36:00 am »

Teljesen jól működik.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
Volvo 740GL
Triumph Herald 13/60
Yamaha XJ900F
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #2091 Dátum: 2013. február 25. 09:36:48 am »

Nekem eddig ha kikapcsolt állásban magam felé húztam a kart akkor addig spriccel míg húztam és automatikusan törölt párat  az ablaktörlöm.
Most csak bekapcsolt ablatörlőnél működik a mosó, ezért gondoltam hogy esetleg nem jól érintkezik a kapcsolónál.
Apropó az indexkar sem ugrik már vissza azt meg lehet javítani?
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4134



« Válasz #2092 Dátum: 2013. február 25. 10:36:29 am »

Állj akkor én elnéztem. Magad felé húzott karnál gyújtáson mennie kell.
Kormány volt mostanában levéve?
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
Volvo 740GL
Triumph Herald 13/60
Yamaha XJ900F
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5134



« Válasz #2093 Dátum: 2013. február 25. 10:47:49 am »

Nekem eddig ha kikapcsolt állásban magam felé húztam a kart akkor addig spriccel míg húztam és automatikusan törölt párat  az ablaktörlöm.
Most csak bekapcsolt ablatörlőnél működik a mosó, ezért gondoltam hogy esetleg nem jól érintkezik a kapcsolónál.
Apropó az indexkar sem ugrik már vissza azt meg lehet javítani?

Nem lehet sajnos egyiket sem szétszedni. Illetve szétszedni szét lehet csak összerakni nem...  Cheesy
Lehet a Wishwashintervallmaschine is hibás.
Az ablaktörlő karba próbálj meg egy kis WD40-et injektálni hátha jó lesz.  Wink
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4134



« Válasz #2094 Dátum: 2013. február 25. 11:05:59 am »

WD-t eszedbe ne jusson a halálom!
Béla az csak olaj és nem kontakt javító! Ha roncsolás mentesen szét lehet szedni akkor javítani is lehet....
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
Volvo 740GL
Triumph Herald 13/60
Yamaha XJ900F
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5134



« Válasz #2095 Dátum: 2013. február 25. 11:55:13 am »

Nem lehet roncsolásmentesen szétszedni...  Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


320/6 1982/06


« Válasz #2096 Dátum: 2013. február 25. 15:54:25 pm »

Igen, cseréltem a kormánykereket, az ebayen lőttem egyet, de beszoptam mert ez szerintem valami utángyártott lehet, mert igaz hogy nem kopott de, nem olyan puha mint a régi és mintha picit vékonyabb is lenne, illetve ennek nincs 4 lyuk a hátulján a kürtnyomógombok mögött. Ebből gondolom hogy utángyártott, vagy csak majd idővel felpuhul az izzadságtól? A kürt amúgy szól.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4134



« Válasz #2097 Dátum: 2013. február 25. 17:03:38 pm »

Nem lehet roncsolásmentesen szétszedni...  Cheesy
Miért szegecselve van?
Laci nem volt esetleg kirakva valamelyik oldalra az index amikor visszaraktad a kormányt?
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
Volvo 740GL
Triumph Herald 13/60
Yamaha XJ900F
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #2098 Dátum: 2013. február 25. 19:57:28 pm »

Van itthon kb 20 pár ilyen kapcsolóm, ha kell valakinek csak megtalál.
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5100



« Válasz #2099 Dátum: 2013. március 15. 15:05:09 pm »

Kicseréltem az irányjelzőkapcsolót a BC-s verzióra.

Viszont a régi kapcsoló kötegéből ment egy szál erre a fehér csatlakozóra, az újon pedig nem pöcsös a csatlakozó, hanem ugyanolyan, így nem tudom összedugni.

Mi lehet ennek a funkciója? (Látszólag minden működik amúgy....)


* ezmiez.jpg (82.12 KB, 800x533 - megtekintve 543 alkalommal.)
Naplózva

1985 E28 530i
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 [70] 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!