MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #600 Dátum: 2019. április 13. 17:47:53 pm » |
|
Főnököm volt a királyságban árverésen,vett láncot,természetesen nem jót,vett egy értékelhető kotrót kanál nélkül,majd vett hozzá kanalat,az sem jó,más a csapszeg méret,mint a gépé,vett kis tartályos,benzines,de forróvizes mosót,ő kötötte fel,így elgörbült a váza,ahogy felemelték a tgk-ra,vett tgk-t is,de az összes gumi futózott rajta,és több mls van benne mint abban,amit le akar cserélni rá,szóval nem csalódtam,ha elküldtem volna a 17 éve elhunyt nagymamámat,az is tudott volna így licitálni. Persze,3 napig kódorgott a düddő az árverésen,minden este beásítottak,és délre értek ki a tetthelyre,mire a java már elkelt..... Szóval majd egyszer lesz lánc,meg kanál csapszeg is.... Itt az új masina,30 tonnás Case,2015-ös évjárat,6000 üzemóra van benne,én már ezt beszámíttattam volna egy újba,de neki nem lényeges a profit,így lett ez,mondjuk ez így is messze a legélhetőbb szekér a cégnél. Közben vett a főni egy használt,jó csapszeg méretű kanalat,de annak a felfogató része sokkal szélesebb,mint a gép gyors cserélője,így ugyan a gyors cserélő fogja a kanalat,de oldalirányban jó 15 centit tud rajta csúszkálni,így már 3 használhatatlan kanalunk van. Nade... A képen látható,hogy mennyire környezet tudatos a cég,és mennyire törekszik a spórolásra,a költségek optimalizálására,hiszen 20 éve ugyanazzal a elavult,sokat fogyasztó,nagy karbantartási igényű,elavult,kényelmetlen,romhalmazokkal termel,szóval money no object! Megdöbbentő mennyiségű olajat pocsékolunk el,ami nem csak környezet szennyező,de sok felesleges pénz,állásidő,stressz,és járulékos költség is,de itt olyan a gazdasági környezet,hogy nem számít. Még a válság előtt,egyszer utánajártam,160K € magassága lett volna egy új New Holland EC385 ,ami egy nekünk pont megfelelő kotró,ha a felét befizeti,a maradékot be lízingeli 5 évre,akkor pont az üzemanyag fogyasztáson,a szervíz költségen,és a javítások,állásidők költségét is számolva,a lízing végén 0 költségen lett volna a vatta új kotró,amennyiben visszaviszi az 5 éves gépet,és megint kihoz egy újat,de ugye 99cent egy kalkulátor a tesóban,arra nem költünk. Nade... Szóval az élet szép,főleg ha beleszületsz a vagyonba,akkor minden mindegy.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #601 Dátum: 2019. április 16. 20:30:27 pm » |
|
.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
tom
Nem elérhető
Hozzászólások: 1266
|
|
« Válasz #602 Dátum: 2019. április 17. 07:55:25 am » |
|
Szerintem ilyen kultúrkörnyezetért, ( folyató olajoshordók szanaszét....stb. ) már Magyarországon is lelőnék a tulajt.
|
|
|
Naplózva
|
Tom
|
|
|
Apusch
Nem elérhető
Hozzászólások: 350
|
|
« Válasz #603 Dátum: 2019. április 21. 10:22:15 am » |
|
Minden kedves Fórumozónak kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!
|
|
|
Naplózva
|
Öreg autó szivatóval indul...
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #604 Dátum: 2019. április 24. 08:56:38 am » |
|
Azért itt is:
Klíma kompresszort keresek az öreglányra. E23 745i Bj.: "86 Vagy egy jó klímást aki felújítja. (ha tudtok valakit szóljatok légyszi)
Kösz Gisti
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4232
|
|
« Válasz #605 Dátum: 2019. május 03. 15:30:53 pm » |
|
HELP! Ki küldött nekem egy műszercsoportot javításra?
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #606 Dátum: 2019. június 08. 14:14:37 pm » |
|
Van valakinek vw alkatrész vonalon ismeretsége,kedvezménye? Megkotlott az egr a skodrin.... Az élet szép.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Pic
Nem elérhető
Hozzászólások: 377
|
|
« Válasz #607 Dátum: 2019. június 28. 20:11:26 pm » |
|
Hátha valaki fogékony ilyesmire is. Gyártás szerint idén 30 éves.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #608 Dátum: 2019. június 29. 10:07:16 am » |
|
Elképesztő, hogy már ez is 30 éves... milyen motor?
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Pic
Nem elérhető
Hozzászólások: 377
|
|
« Válasz #609 Dátum: 2019. június 29. 22:40:39 pm » |
|
1.7 turbó. Természetesen benzin.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #610 Dátum: 2019. július 03. 19:11:06 pm » |
|
2 hete elzarándokoltam a bányász mekkába,CQMS(construction quarry machinery show)-ra,cirka 11 órát sétálgattunk különböző darálók,osztályzók,kotrók,rakodógépek,és hozzájuk tartozó szerszámok között,de voltak finiserek,beton/aszfalt keverő gépek is,az oldalborda örömére. Menet közben belefutottam a cégnél a homlokrakodón egy szivattyú halálba,meg egy kézifék cserébe,hogy ne unatkozzak,ja,meg pár mágnesszelep is befosott a váltóján,mert az jó helyen van,és olcsó is. Ha van rá igény,pöppentek pár képet,meg költök némi strófát melléje. https://www.youtube.com/watch?v=7BB8__KrhsA
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2019. július 03. 19:18:52 pm írta MR.V12 »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
|
« Válasz #611 Dátum: 2019. július 06. 09:29:04 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #612 Dátum: 2019. augusztus 11. 19:58:27 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #613 Dátum: 2019. szeptember 27. 14:57:30 pm » |
|
Pusszantás,a skodrin elszakadt a vez szíjj,viszont simán átfordul,csak nincs kompresszió,elvileg,ha a vez tengelyek is simán forognak,akkor mehet rá az új szíjj? Nem csattant,vagy akadt mikor történt,semmi szokatlan hangot nem adott,csak elfogyott,lehet, hogy megúszta? Lehet, hogy ezek az újabb cuccok már nem akadnak össze szakadáskor?
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #614 Dátum: 2019. október 06. 17:50:31 pm » |
|
vegig ki volt fizetve az a szij vagy elobb adta meg magat?
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #615 Dátum: 2019. október 08. 21:21:20 pm » |
|
vegig ki volt fizetve az a szij vagy elobb adta meg magat? Közben kiderült,hogy semmi baja aszíjjnak,ebben is vannak hál istennek olyan kis swirl flapok,mint a BMW-kben,ki is cserélték vatta újra 1 éve,de a kis mozgató mocijára már nem jutott 90 pénz,így az a régi mardt. Ettől az úgy bedurcizott,hogy felindultságában bezárta a flappokat menet közben,amitől nem tudott levegő jutni a motorba,nem volt amit sűrítsen,és ettől elment a kompresszió,ill, azt hittem,hogy átugrott/elszakadt a szíj,és azért szaladt szét a ménes. Úgyhogy kapot a kis moci némi pucovációt,kenyőcét,és most megint megyen a szekér,rendeltem hozzá egy újat,meg a szélessávút is,mert az élet szép,a dízel jó,mert keveset fogyaszt De kell még bele első féktárcsa,1 első gumi,meg futómű állítás,a fűtőventi ismét meg-megáll,pedig 80 pénz volt bele az új ellenállás,kell 1 garnitúra téli szőnyeg,nem fűti a tükröket,így hirtelen. De csak 8-9at eszik vegyesben... Megmérgít,becserélem valami nagy alakú láncos benzre,vagy a bangle utáni 730dére,mert a főnök bangle utáni ötöse egy nyomorúság,akkora mint egy golf,vagy valami játékautó,hogy elférjek benne,fél órát kell fészkelődnöm,az oszlop mellettem van,teljesen le eresztve az ülést is karcolom a fejem az ajtókeretbe kiszálláskor,egy fos az egész.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2019. október 08. 21:24:24 pm írta MR.V12 »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
DD_one
Nem elérhető
Hozzászólások: 471
|
|
« Válasz #616 Dátum: 2019. október 23. 14:11:29 pm » |
|
Üdv mindenkinek! Rég nem írtam a fórumra... Múlthétvégén volt egy kis pályanapozás, kivittük a nem rég feltámasztott e34 V12-t. Az alap egy 535i volt, amibe egy barátom kb. 10éve bele rakott egy m70b50-et. Az építő annak idején nem tudta befejezni és egy kert végében várta a szebb jövőt. Láttam benne fantáziát, megvettem tőle, és befejeztük a haverokkal. Volt egy kis vezetékelés és üzemanyag ellátás gondja, illetve a kuplunggal is kellett foglalkozni. A motor saját fojtószelepei lettek mechanikusra alakítva, és 2db m20b25 vezérlővel működik most amihez Kox írta az epromot. (köszi) A váltó egy szerelhető harangos m30 váltó, amire a v12 automata haragja van ráhegesztve. Gyártott lendítőkerék, szinter tárcsa és m3 szerkezet. A v12-t egész nap nyúztuk és semmi komoly problémája nem volt. Persze nem egy 2Jz vagy valami Turbós m50 de amatőr kocsiba tökéletesen elég ez a 300ló, illetve a nyomatéka nagyon könnyen használhatóvá teszi. 17es lemezfelnivel és 225ös gumival mentünk, simán bírta, minden fordulatszám tartományban.
|
|
|
Naplózva
|
e28 524TD, e28 535i?
|
|
|
tom
Nem elérhető
Hozzászólások: 1266
|
|
« Válasz #617 Dátum: 2019. október 25. 14:03:32 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Tom
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #618 Dátum: 2019. december 22. 17:59:27 pm » |
|
Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánunk nektek barátaink!
Mirian és Viktor
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
krivikri
Nem elérhető
Hozzászólások: 701
|
|
« Válasz #619 Dátum: 2019. december 24. 16:08:39 pm » |
|
Kellemes Karácsonyt mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Kátrány Joe
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #620 Dátum: 2019. december 25. 17:17:58 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #621 Dátum: 2020. február 15. 22:15:52 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
DonDr!ft
Nem elérhető
Hozzászólások: 1818
1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d
|
|
« Válasz #622 Dátum: 2020. február 20. 00:33:36 am » |
|
Pár éve építettünk egy E30 M30B35 turbót az ügyfél előadott vele egy elég hasonlót . . . 150 és 170kmh között valahol átugratott vele egy körforgalmon, elmondások szerint igen hosszú 10métereket repült mire a földet ért a szerkezet Ordas nagy szerencséje volt a baromnak, mert kiszállt bár utána masszívan azért kórház! Hozzánk a motor került vissza, hogy mentsünk ki belőle értékelhető alkatrészeket, ha jól emlékszem a 6db injektort a benzinhíddal, a leömlőt és a hengerfejből talán a tengelyt sikerült kibányászni Kár, hogy nem fotóztam, nagyon durván nézett ki, az olajteknő eleje az olajpumpával együtt eltűnt mintha egy karddal vágták volna le Azt hittem ilyen nincs!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #623 Dátum: 2020. február 20. 21:42:43 pm » |
|
az a ko ugy repul, mintha Mr. hajitotta volna el
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #624 Dátum: 2020. április 30. 20:20:37 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #625 Dátum: 2020. május 02. 15:34:56 pm » |
|
Ez sajnos odaveszett szép autó volt pedig. Emberünk lába remélem rendbe jön.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Kátrány Joe
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #626 Dátum: 2020. május 02. 23:51:35 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sztavrosz
Nem elérhető
Hozzászólások: 832
|
|
« Válasz #627 Dátum: 2020. május 03. 07:10:51 am » |
|
Kár érte tényleg szép volt Azért engem izgat a téma hogy a furgonos vágta-e le a kanyart, vagy emberünk vette kicsit szélesebben? (mi is csak azért úsztuk így meg mert pont középen a blokkal sikerült eltalálni a mazdát.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #628 Dátum: 2020. május 03. 23:56:42 pm » |
|
Megkotlott a darálón az excenter tengely főcsapágya,kivonult a mentőcsapat,személyemben ,a szokásos csendélet,1 hüvelykes légkulcs,lángvágó,tízkilós,meg a zégergyűrűfogó... Ha van rá igény,mesélek.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #629 Dátum: 2020. május 04. 01:07:16 am » |
|
Az 50 tonnás letépte láncait,mert az élet szép,holnap csere,és az élet még szebb lesz. Jól látszik a képen,hogy milyen finom holmi is egy ilyen csapszeg,pipec héj edzett acél,a lánc is kemény mint az állat,de a gépet ez nem érdekli,eltépte mint ifjú dózeros a csipkebugyit . Mondjuk a csapszeg miután találkozik régi cimbimmel,lángvágó úrral,azért kijön a formályából,hiába,mindig jön egy még erősebb. Az 50 tonnás is azóta 3x tépte láncait,mert 2 ropi rá 1 új lánckígyó,meg még 1 a szett csavar,a talpakat rácsavarozandó,így a főni ismét szét spórolta az arcocskáját,ugye ronggyá van kopva a lánc,a fele csapszeg törött benne már,de mi inkább részánun fé napot arra,hogy a szétszakadt láncot össze kalapáljuk,mert az jó. Szóval egy ilyen lánc szakadás költsége úgy 120 euro egy új láncszem,50 körül van 1 csapszeg,húszaska a 4xcsavar,fél paLACK OXIGÉN,meg 3-4 óra baszakodás a semmiért,mert ugye ugyanazt a legyalázott láncot tesszük vissza,így akár nekem is adhatná azt a 250 eurót,amit egy-egy ilyen akció bekér,és egyből vehetne 1 új láncot,mert akkor annak az aárát nem a shredderbe dobná,de ugye spórolunk,mint mindíg...(hol a fészpalmos szmájli? ) Ugye eddig sikerült 4x ilyen akciót letudni ugyanazzal a lánccal,az simán 1 ezredes,a kettőnk órabérét nem számolom,ami mégegy százados /alkalom,mert ugye úgyis ott vagyunk,most volt az ötödik alkalom,most 2x láncszemet cseréltünk ki,szóval kétszeres a költség is,elment rá az egész szombat,estére kifárasztott minket a hajsza,futott 2x50km-es kört is a szomszéd faluba,leszedetni fél millkót a csapszegekből,hogy be tudjuk őket kalapálni,mert nem jókat rendelt a professzor,és a másodikat elmérhette az ottani szaki,mert nem tudtuk átütni a lyukon olyan passzosra sikerült esztergálni... Szóval a tegnapi kalanddal kb 2000 pénzbe van már a használhatatlan lánc,kedden újra futnia kell egy 50km-es karikát leszedetni még a csapszegből,és akkor talán visszatérünk a kezdőkörre,miután elköltötte az új lánc árát egy szarra,amit még mindig le kell cserélni,mert vagy 15 másik csapszeg is törött benne,vagyis benne van,hogy 3 méter megtétele után elszakad egy másik törött csapszegnél.... De az élet szép,azért estére be is rúgtunk kicsit,mondtam is neki,hogy a következő szakadásnál,ha nem az új láncot fűzzük fel,akkor ismét azonnali hatállyal felmondok,mert ez már kabaré,nem munka. Újjgyakorlat gyanánt péntek délután fél 4 jörül eldurrant a volvó főnyomó csöve,ami a szivattyútól viszi a kalóriát a vezérőtömbhöz,amit tudni érdemes,hogy a szivattyúk a váltó tetején,az ülés alatt vannak,a vezérlőtömb meg az első tengely felett,és törzscsuklós a drágám,és ezt 1db ~4m hosszúságú csővel sikerült is megoldani,szóval skandináviában sem tudtak a sor végére állni már a mérnökök némi észért,mert addigra már valaki állt a sor végén is... No,legyetek jók,dugjatok sokat,piáljatok ésszel,egyetek sok töltött káposztát,mert az jó.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
|