MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6078
Üzemképtelenítő
|
 |
« Válasz #660 Dátum: 2021. március 26. 20:45:44 pm » |
|
Én voltam,az 599 GTO szervízben van,addig a fostos v8 marad,csak a mentőkkel merek kezdeni... 
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
 |
« Válasz #661 Dátum: 2021. március 31. 18:35:28 pm » |
|
Az emberek egyre jobban be vannak feszülve, ha megint lesz suli, én inkább két utcányira kirakom a gyerekeimet mint ezelőtt, nem akarok minden reggel az egysejtű vadászkiállítás-résztvevőkkel polgárokkal cirkuszolni...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2021. április 01. 18:43:42 pm írta kzolee »
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5409
Csak az M30 adhat erőt!
|
 |
« Válasz #662 Dátum: 2021. április 01. 09:50:31 am » |
|
 politika please 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7144
18i 82/11 B6 81/11
|
 |
« Válasz #663 Dátum: 2021. október 25. 10:10:24 am » |
|
Srácok, azt tudja valaki, hogy jelenleg hogy vannak a gépjárműadó szabályok Magyarországon? Gondolok itt arra, hogy továbbra is az fizeti az egész évest aki az autót január elsején birtokolja, vagy pedig nap/365 bontásban ezt visszafizetik a tulajdonosnak, ha tulajdonosváltásra kerül a sor? Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4239
|
 |
« Válasz #664 Dátum: 2021. október 26. 12:25:25 pm » |
|
Nem változott. Akinek a nevén van ( nem az a lényeg ki birtokolja) január elsején az fizeti az egész éves adót
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6078
Üzemképtelenítő
|
 |
« Válasz #665 Dátum: 2021. október 30. 22:29:14 pm » |
|
Subidubi rókaprém,más is dízel pözsót vett nem csak én?  A skodri motor felújítása cirka 9 hónapig tartott,az eddig megbízható lengyel szerelő elhajintotta a kalapács nyelet ezzel a húzásával rendesen,mióta legális lett,és adót fizet,egyre több gond van vele  . Elfüstöltem olyan 2200 pénzt a skodri motorjára,és még a fűtőventillátor mindig szar,le kell műszakiztatni,meg kell rá negyedéves útadó,majd remélem 2000 körül el tudom adni...  Ugye mikor leköszönt vennem kellett valami olcsó szart,ami elvisz dolgozni,ez sikerült is,egy laguna formályában,1350-ért vettem,ha jól emlékszem,8 hónap alatt abba is beleszaladt olyam 800 pénz,generátor,szilentblokk,gumik,aksi,miazmás formályában,majd egy barátságos 500 eurónyi útadó,mert nem vettem menet közben,hiszen mindjárt kész a skodri,de a mindjárt az 8 hónap lett.  Igy sikerült ez éven bő 6-7000 pénzt elégetni a 2 fostalicskára,amiből lett 2 műszakitlan,adótlan szar,egyikben sem működik a klíma,a laguna még tuti bekért volna 3-500 pénzt a műszakira,a skodri szerintem átmegy ahogy van,de a fűtőventillátort meg kell javíttatni,ami f az tudja mennyi lesz,mert tél előtt senki sem fog fűtés nélküli kocsit venni,vélhetően. Ja,110-ért takaríttattam ki a skodrit,a műszaki 55 lesz.  Avagy a lobotómia felszabadít!  Nade... Egy 2016-os 508 pug lett a befutó 2.0 blue hdi,140km van benne,kb fullos,navi,fűthető villanyos bőr,körbe parkolás segítő pittyegők,hónaljmankó csuklópánttal,all the bells,and wisthles,ahogy a művelt kelták mondják. 14 pénzt akart érte a díler,lealkudtam 13-ra,meg 1000-ért beszámoltattam a lagunát,a maradék harmadát kifizettem,a többit a bankra bíztam,így heti 4 órai nettó munkabért kell fizetnem érte,ill a lényeg,hogy V12-né régóta rágja a fülem,hogy vegyünk újabb kocsikat,én meg az övét,hogy fejezze abba dohányzást,nem sokat füstölt,3-4 doboz cigit hetente,viszont itt 15 pénz 1 doboz cigi,így összekötöttem a kellemest a hasznossal,mondtam neki,hogy a cigi árát a kocsira költjük,akkor vehetünk újabb szekeret,szóval így lett a cigi helyett pözsó.  Nem mellesleg,az éves útadója 1 havi törlesztővel olcsóbb mint a skodrié,olyan 1 literrel kevesebbet eszik,mivel ismét kirúgtam a céget,és heti 700 km-t megyek munkába,így ezen is marad mémi apró.Pályán 125 tempomattal 4.4-et kér,80-nál 2.2-t,másodrendű utakon,persze vegyesben megeszi az 5-5.5-t,de még ez is jobb mint a skodrié,a laguna meg még szomjatosabb volt.  4 vatta új 18-as gumival jött,full szervízzel,minden szűrő,olaj,meg hűtőfolyadék,ill 15k km volt hátra a vezkó szíj cseréig,annak a munkadíját is bele alkudtam,így 130 pénz anyagárban kapott új vezérlést,vízpumpát,hosszbordás szíjat,a következő 140k km-re rendben lesz,fél év teljes gari,meg teljes varázs garázs volt átadás előtt. Miért nem BMW? Mert mostanra a bangle 5-ök mind lánc cserések,400 körüli futással,kipróbáltam pár 20d-t,nem mondom,hogy annyira szarul mentek,de ajtómatával nem az igazi,csippelni nem akarom,ami tényleg szép,és jó,és 200 körül van benne az 5 ropi körül van,de az még mindig csak 20d,már 12/12+éves,itt egy lánccsere 1500 pénz minimum,akkor már cseréljünk váltó,difi olajat is,fagyállót,fékolajat,ez így mégegy ezres,és akkor van gy öreg,satnya 20d-m,ami jövőre a felét fogja érni.  30 a bangléből kb nincs,mármint kései2008-2010 körüli,vagy 1.5x annyiért mint a 20d-k,azt ugyanúgy le kék szuervizelni a fenti összegért,így akkor 10 ropiért van egy 5-öm ami jövőre a felét éri. Igazából a bangle utáni 5-ből egy 30d lenne a befutó,de azokból a jó,fészliftes már 18 ropi körül van,és annak a szervizelése,lánc cseréje is csücskös,asszem annak már a motor hátulján van a lánc,ami megdobja a csere árát,utána nézegettem a neten,van velük szopás rendesen,és annyira nem is jön be,párszor mentem a volt főnökével,attól függetlenül,hogy az 20d,nem szerettem bele,régebben írtam róla. Nézegettem a bangle 7 utáni heteseket,ugye itt csak dízel van,nem sértődtem volna meg ha 40d lenne,de eddig kb 3 db 40d volt itt eladó,de valamiért a covid előtt,alatt olyan 9 ropitól indultak,most 11 alatt nincs,és az elsőkre még 1200 az útadó,a fészliftesekre is 750,no meg a vásárlás után azt is láncozni,full szevíz,és akkor megint 15-ből van egy drága adós hetesem,ami jövőre 10-et ha ér,ill 30d,no,meg a 20db eladó 30d-ből talán 2 volt olyan szín kombóbam,amiért pénzt adtam volna,szóval itt tartottam,amikor bekerült a pözsó,ami sima liba volt,felhívtam,itt volt 8km-re,este megnéztem,megnézte a lagunát,megadtam az adatokat,másnap hívott,hogy kész a papírmunka,aláírom,és vihetem. Ez van. Lesznek képek,igen,a skodriról is,mert kari előtt jár a virgács,hamarosan. 
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5409
Csak az M30 adhat erőt!
|
 |
« Válasz #666 Dátum: 2021. november 17. 17:10:27 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5409
Csak az M30 adhat erőt!
|
 |
« Válasz #667 Dátum: 2021. november 17. 17:19:49 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7144
18i 82/11 B6 81/11
|
 |
« Válasz #668 Dátum: 2021. november 17. 21:28:08 pm » |
|
Nem változott. Akinek a nevén van ( nem az a lényeg ki birtokolja) január elsején az fizeti az egész éves adót
Köszi Gisti!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7144
18i 82/11 B6 81/11
|
 |
« Válasz #669 Dátum: 2021. november 17. 21:46:59 pm » |
|
kellett mar egy jo Mr. bejegyzes  igazan elveztem olvasni, es abszolut klappol a logika. kepeket muszaj, anelkul el sem hisszuk!
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
brothaD
Nem elérhető
Hozzászólások: 314
|
 |
« Válasz #670 Dátum: 2022. január 10. 10:32:15 am » |
|
Sziasztok! Sajnos nagyon szomorú hírt kaptam tegnap. “zs_e24” Zsolti itthagyott minket. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4239
|
 |
« Válasz #671 Dátum: 2022. január 12. 09:47:35 am » |
|
Mi történt?
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7144
18i 82/11 B6 81/11
|
 |
« Válasz #672 Dátum: 2022. január 16. 22:44:20 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Agyas
Nem elérhető
Hozzászólások: 1128
|
 |
« Válasz #673 Dátum: 2022. január 24. 22:49:11 pm » |
|
Sziasztok! Sajnos nagyon szomorú hírt kaptam tegnap. “zs_e24” Zsolti itthagyott minket.  Halihó! P. Zsolti? 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4239
|
 |
« Válasz #674 Dátum: 2022. január 27. 18:47:50 pm » |
|
Elvileg igen.
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6078
Üzemképtelenítő
|
 |
« Válasz #675 Dátum: 2024. május 24. 06:41:16 am » |
|
Subidubi rókaprém,más is dízel pözsót vett nem csak én?  A skodri motor felújítása cirka 9 hónapig tartott,az eddig megbízható lengyel szerelő elhajintotta a kalapács nyelet ezzel a húzásával rendesen,mióta legális lett,és adót fizet,egyre több gond van vele  . Elfüstöltem olyan 2200 pénzt a skodri motorjára,és még a fűtőventillátor mindig szar,le kell műszakiztatni,meg kell rá negyedéves útadó,majd remélem 2000 körül el tudom adni...  Ugye mikor leköszönt vennem kellett valami olcsó szart,ami elvisz dolgozni,ez sikerült is,egy laguna formályában,1350-ért vettem,ha jól emlékszem,8 hónap alatt abba is beleszaladt olyam 800 pénz,generátor,szilentblokk,gumik,aksi,miazmás formályában,majd egy barátságos 500 eurónyi útadó,mert nem vettem menet közben,hiszen mindjárt kész a skodri,de a mindjárt az 8 hónap lett.  Igy sikerült ez éven bő 6-7000 pénzt elégetni a 2 fostalicskára,amiből lett 2 műszakitlan,adótlan szar,egyikben sem működik a klíma,a laguna még tuti bekért volna 3-500 pénzt a műszakira,a skodri szerintem átmegy ahogy van,de a fűtőventillátort meg kell javíttatni,ami f az tudja mennyi lesz,mert tél előtt senki sem fog fűtés nélküli kocsit venni,vélhetően. Ja,110-ért takaríttattam ki a skodrit,a műszaki 55 lesz.  Avagy a lobotómia felszabadít!  Nade... Egy 2016-os 508 pug lett a befutó 2.0 blue hdi,140km van benne,kb fullos,navi,fűthető villanyos bőr,körbe parkolás segítő pittyegők,hónaljmankó csuklópánttal,all the bells,and wisthles,ahogy a művelt kelták mondják. 14 pénzt akart érte a díler,lealkudtam 13-ra,meg 1000-ért beszámoltattam a lagunát,a maradék harmadát kifizettem,a többit a bankra bíztam,így heti 4 órai nettó munkabért kell fizetnem érte,ill a lényeg,hogy V12-né régóta rágja a fülem,hogy vegyünk újabb kocsikat,én meg az övét,hogy fejezze abba dohányzást,nem sokat füstölt,3-4 doboz cigit hetente,viszont itt 15 pénz 1 doboz cigi,így összekötöttem a kellemest a hasznossal,mondtam neki,hogy a cigi árát a kocsira költjük,akkor vehetünk újabb szekeret,szóval így lett a cigi helyett pözsó.  Nem mellesleg,az éves útadója 1 havi törlesztővel olcsóbb mint a skodrié,olyan 1 literrel kevesebbet eszik,mivel ismét kirúgtam a céget,és heti 700 km-t megyek munkába,így ezen is marad mémi apró.Pályán 125 tempomattal 4.4-et kér,80-nál 2.2-t,másodrendű utakon,persze vegyesben megeszi az 5-5.5-t,de még ez is jobb mint a skodrié,a laguna meg még szomjatosabb volt.  4 vatta új 18-as gumival jött,full szervízzel,minden szűrő,olaj,meg hűtőfolyadék,ill 15k km volt hátra a vezkó szíj cseréig,annak a munkadíját is bele alkudtam,így 130 pénz anyagárban kapott új vezérlést,vízpumpát,hosszbordás szíjat,a következő 140k km-re rendben lesz,fél év teljes gari,meg teljes varázs garázs volt átadás előtt. Miért nem BMW? Mert mostanra a bangle 5-ök mind lánc cserések,400 körüli futással,kipróbáltam pár 20d-t,nem mondom,hogy annyira szarul mentek,de ajtómatával nem az igazi,csippelni nem akarom,ami tényleg szép,és jó,és 200 körül van benne az 5 ropi körül van,de az még mindig csak 20d,már 12/12+éves,itt egy lánccsere 1500 pénz minimum,akkor már cseréljünk váltó,difi olajat is,fagyállót,fékolajat,ez így mégegy ezres,és akkor van gy öreg,satnya 20d-m,ami jövőre a felét fogja érni.  30 a bangléből kb nincs,mármint kései2008-2010 körüli,vagy 1.5x annyiért mint a 20d-k,azt ugyanúgy le kék szuervizelni a fenti összegért,így akkor 10 ropiért van egy 5-öm ami jövőre a felét éri. Igazából a bangle utáni 5-ből egy 30d lenne a befutó,de azokból a jó,fészliftes már 18 ropi körül van,és annak a szervizelése,lánc cseréje is csücskös,asszem annak már a motor hátulján van a lánc,ami megdobja a csere árát,utána nézegettem a neten,van velük szopás rendesen,és annyira nem is jön be,párszor mentem a volt főnökével,attól függetlenül,hogy az 20d,nem szerettem bele,régebben írtam róla. Nézegettem a bangle 7 utáni heteseket,ugye itt csak dízel van,nem sértődtem volna meg ha 40d lenne,de eddig kb 3 db 40d volt itt eladó,de valamiért a covid előtt,alatt olyan 9 ropitól indultak,most 11 alatt nincs,és az elsőkre még 1200 az útadó,a fészliftesekre is 750,no meg a vásárlás után azt is láncozni,full szevíz,és akkor megint 15-ből van egy drága adós hetesem,ami jövőre 10-et ha ér,ill 30d,no,meg a 20db eladó 30d-ből talán 2 volt olyan szín kombóbam,amiért pénzt adtam volna,szóval itt tartottam,amikor bekerült a pözsó,ami sima liba volt,felhívtam,itt volt 8km-re,este megnéztem,megnézte a lagunát,megadtam az adatokat,másnap hívott,hogy kész a papírmunka,aláírom,és vihetem. Ez van. Lesznek képek,igen,a skodriról is,mert kari előtt jár a virgács,hamarosan.  Pálinkás jó reggelt mindenkinek,a pözsóból átültem egy A8 3.0 tdi-be,2009-es,mivel a kortárs 730dezsőkből kifelejtették a vez láncot,mega csapágysort,így a júzernek kellene azt pótolni 3-4 évente,úgyhogy az élet szép,este bővebb sztori,képek,pacapörkölt,5 puttonyos,dohány,meg miegymás.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7144
18i 82/11 B6 81/11
|
 |
« Válasz #676 Dátum: 2024. május 24. 08:58:03 am » |
|
popcornt bekészítem, képekkel varom a teleregényt 
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6078
Üzemképtelenítő
|
 |
« Válasz #677 Dátum: 2024. június 09. 12:35:52 pm » |
|
Na,csak,hogy ti is egészséges lelki életet élhessetek...  10 éve minimum esz a fene,hogy miután eladtam az E39-et,legyen megint BMW-m,de kicsit kezdő buzi vagyok a gőzfürdő előtt,mert legyen nagy,és erős,de ne fájjon,avagy vegyen nőül valaki,de a dugás az tabu. Elég szigorú vagyok bmw téren a színek,és a motor kombinációt illetőleg,a másét is szívesen leszarozom,de a sajtomat nem,inkább nem veszem meg,ha nem fér bele a kritériumaimba. Szóval kerülgettem itt a bangle heteseket,mint éhes mackó a méhkast,a villanypásztor mögött,de az a dó,mega biztosítás,meg a 35-től felefelé a fogyasztás,még mindig kicsit hosszú volt,és vastag is,aztán modom erre van a vazelin,mega törölköző a tövére,akkor legyen dízel,végül is a 30d az egy élhető valami,mégiscsak 6 henger,3 liter,a hetest is felviszi a felüljáróra,meg ki áll vele a mélygarázsból. Most abba nem megyek bele,hogy milyen csúfnak látom a bangle 7-et,milyen könnyű álmokat kívánok a formatervezőinek esténként,de lassan bele öregszik az ember abba is,csak bmw legyen.Akkor kezdődjön a vásárlás,persze itt is kellene tartani egy minimumot,ami a színeket,állapotot,futottt métereket illeti. ezzel el is ment vagy 5 év. Akkor megvilágosodtam,hogy ebből nem lesz koitáció,mert közben befutott a következő széria,elég olcsó lett,hogy már ne szögelgessék a bangle 7-eket,hanem a kevésbé tehetősek is megvegyék,no,kezdtem letekerni a vazelinos butélia kupakját,mert itt erotika lesz,ha beledöglünk is. Kezdődjék show,elkezdtem figyelni az újabb heteseket,faszom tudja a kódját,a bangle utánit.volt pár ígéretes,ami belefért a keretbe is,kinézett valahogy,ekkor elkezdtek feljönni a csövön a lánccsere,csapágysor gondok,elkezdtem utánajárni miről is van itt nagybaszó. Hát,tele is lett a tököm az egésszel,ugye 200k környékén a csapágysor,meg a komplett vezérlés csereéretté válik,vagy benéz a lóné,a kancácska,oszt nagy baj van. Valamilyen érthetetlen okból képtelenek elengedni ez alublokk koncepciót,ráadásul a dízelekbe nem tesznek vashüvelyt,mert már bevált az M70-nél is...  nem vagyok mérnök,meg le szarom mi okozza a folyamatos lánc,és csapágy problémákat,pont le is szarom,ennyi lett volna a dolga a gyárnak,hogy úgy rakja össze a 6 hengeres dízeleket,hogy kibírjon annyit mint a konkurencia kor,és kategória társai. Nem ment...  Aztán felhívtam párat,ami még 200 000km környékén volt,hogy meg volt a már csapágyazva,láncozva,persze azt se tudták a tulajok miről beszélek,vagyis egy sem volt megcsinálva,így nekem jutott volna ez a feladat,aminek szintén utána jártam,hát nem lettem boldogabb az árak megismerése után. Kipróbáltam párat,nem rossz,jól megy,van benne hely,kényelmes,teljesen jó a formálya,főleg a fészlifteseknek,de folyton ott volt a zabszem,hogy mikor szakad össze ha megveszem,vagy kezdhetem a tulajdonlást vagy 3000 pénz elfüstölésével,úgyhogy elengedtem a 730d projektet,majd ha lesz 70 ropim a 2020 körüli 740d-re,addig maradok az offnál. A kortárs S osztály nem adja,maradt a népautó,ami bmw akar lenni,futottam pár kört az asb motor,meg a D3 A8 légrugó témában,a motor a hibátlan,kb sosem kell csapágyazni,láncozni,beszéltem dögvész mesterrel is,ő is igazolta a napi tapasztalataival az én elméleti ismereteimet,ebben a szériában még nagyon tartós a motor,a vezérlés,a nagnyomású szivattyú,injektorok,és lényegesen olcsóbb is minden hozzá,mint a bajor motorokhoz. A váltó kb ugynaz mint a bajorban,a kottró hajtás is kibír annyit,mint a bajor hajtáslánc,nagyjából csereszabatosak a korabeli 3.0tdi motorral szerelt kottró alkatrészek a teljes modell palettán belül,szóval van belőle bőven. A légrugózás még kritikus pont,de ez is relatív,mert jellemzően 200 000km-t simán elmegy,amit nem sok spirálrugó/hagyományos gátlóval szerelt kocsiról mondható el,most cseréltettem a pözsóban a két hátsó gátlót,rugókat,600 fabatka volt munkadíjjal,és nem ment el 200-at. Kicsit meg gugliztam a témát,találtam 4 légrugót,a 4 gátlóval együtt 1000 euró alatt,német gyártmányt,ha ígynézzük,nem is sok. Na,vigyázó tekintetem rávetettem az eladó A8-akra,a D3 szériára,és a türelem meghozta a gyümölcsét,lett ez a gép,2009-es,második tulaj,194 000 km,igaz bézs belső,de minden nem lehet,de lagalább 2 tónusú a beltér,a padló,műszerfal,az ajtók teteje fekete. Életre keltetem a francia technikát,elmentünk megnézni,itt volt 260 km-re  ,előszedte a tulaj a papírokat,2000 km-el ezelőtt cseréltek benn 4 gátlót légrugókkal,kompresszorral,meg a szeleptömbbel,cirka 2600 pénzért,majd 400 ért volt a váltó szevizelve,minden vw szervizben,az első tulaj ott szervizeltette 10 évig,ahonnan újonnan vette,minden számla,megvan,minden benne a szervízkönyvben,minden vizsgalap megvan,követhető a futás,passzol időben a javítási számlákkal,mert a szervízben mindig beírták a km-t is,újszerű gumik,kitakarítva várt minket. Hát na,amikor a bubut vettem,rögtön éreztem,hogy a 4x4 más világ a futóművet illetően,légrugózással kombinálva meg,hű bazdmeg.  Olyan a bangle utáni 7-ből átülni ebbe,mintha az egyel előbbi hetesből ülnél át a következő szériába,úgy vasal ki mindent az úton,hogy beszarsz,nem billeg,nem himbálózik a komfort állásban sem,van dinamikus,automata,meg emelt állása is futóműnek,dinamikusban befeszül mint állat,mint egy gti,csak megőrzi a méltóságát is. Van a váltónak sport programja,nem tudom minek a dízelhez,kipróbáltam egyszer,szerintem jobban megy a normál állásban,sportban nagyon kihúzatja értelmetlenül az olajkályhát,normál programban is elindul ahogy kell. Nincs sibeda,ezért csendes,van fejtér,nem folyik be vasszer,nincs túl extrázva,nincs memória az üléshez,hátul nem motoros,de fűthető az ülés.Nagyon jó minőségűek benne az anyagok,nem nyiszog,ropog semmi,teljesen hibátlan a bőr,az egészen világos bézs van benne,majdnem fehér,mivel audi,ennyi hiba belefér.eddig hozza a amit kell,kb 5000 mentem vele eddig,most cseréltem benne motor olajat,kicsit beszoptam,mert mindig cserélni kell a csavart,a réz alátéttel együtt,olyan roppanó alátét van benne,nyomatékra kell húzni,de nem tudtam,ezért nem vettem újat,a régit raktam vissza,ezért kicsit csepeg,de már megjött az új csavar,meg az alátét,valamelyik nap,munka után meg ejtem,akkor visszateszem a takarót is az aljára,mert nem tettem vissza a csöpögés miatt. Ez inkább még a bangle 7 megfelelője műszakilag,233 le,450 nm,nekem teljesen megfelel,szerintem a bangle utáni 7 már jobban megy,az valami 530nm,250 ló környéke,meg nem 4x4,de mondom ez is jól megy. Ami fura,a motorhang sokkal jobban bejön mint vártam,vagy mint a bmw-be,de szépen szól,olyan kis durca a V6,nem olyan turbina,selymes mint a bmw,papíron pár tizeddel jobban gyorsul mint az E39 28i-m ment,de érzetre ezzel simán kikerülném,az 1,2 hamar lepörög,de 3-tól már hosszabbak a sebességek,betölt a csiga,és folyamatosan húz,egyszer elengedtem 180 magasságára,tolt mintamókus.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7144
18i 82/11 B6 81/11
|
 |
« Válasz #678 Dátum: 2024. június 09. 20:20:17 pm » |
|
bezzeg, hogy a peugeottal mi lesz, arról nem is számolsz be  jó kis autót vettél, én bírom ezeket az Audikat, es igen sokszor sokkal kevésbé problémásak, mint a bajorok. sokszor szemezek én is hetesekkel, irtó jó utazóautó, de kosz, nem fogok motorfelujitasokkal szórakozni a kötelező karbantartás menüpont alatt. jó utazásokat kívánok vele, csajoknak csak udvariasan integess belőle, nehogy megijedjenek 
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6078
Üzemképtelenítő
|
 |
« Válasz #679 Dátum: 2024. december 15. 20:18:54 pm » |
|
bezzeg, hogy a peugeottal mi lesz, arról nem is számolsz be  jó kis autót vettél, én bírom ezeket az Audikat, es igen sokszor sokkal kevésbé problémásak, mint a bajorok. sokszor szemezek én is hetesekkel, irtó jó utazóautó, de kosz, nem fogok motorfelujitasokkal szórakozni a kötelező karbantartás menüpont alatt. jó utazásokat kívánok vele, csajoknak csak udvariasan integess belőle, nehogy megijedjenek 
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4239
|
 |
« Válasz #680 Dátum: 2025. január 02. 10:11:41 am » |
|
Boldog újévet mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6078
Üzemképtelenítő
|
 |
« Válasz #681 Dátum: 2025. március 20. 23:12:11 pm » |
|
Na,csak,hogy ti is egészséges lelki életet élhessetek...  10 éve minimum esz a fene,hogy miután eladtam az E39-et,legyen megint BMW-m,de kicsit kezdő buzi vagyok a gőzfürdő előtt,mert legyen nagy,és erős,de ne fájjon,avagy vegyen nőül valaki,de a dugás az tabu. Elég szigorú vagyok bmw téren a színek,és a motor kombinációt illetőleg,a másét is szívesen leszarozom,de a sajtomat nem,inkább nem veszem meg,ha nem fér bele a kritériumaimba. Szóval kerülgettem itt a bangle heteseket,mint éhes mackó a méhkast,a villanypásztor mögött,de az a dó,mega biztosítás,meg a 35-től felefelé a fogyasztás,még mindig kicsit hosszú volt,és vastag is,aztán modom erre van a vazelin,mega törölköző a tövére,akkor legyen dízel,végül is a 30d az egy élhető valami,mégiscsak 6 henger,3 liter,a hetest is felviszi a felüljáróra,meg ki áll vele a mélygarázsból. Most abba nem megyek bele,hogy milyen csúfnak látom a bangle 7-et,milyen könnyű álmokat kívánok a formatervezőinek esténként,de lassan bele öregszik az ember abba is,csak bmw legyen.Akkor kezdődjön a vásárlás,persze itt is kellene tartani egy minimumot,ami a színeket,állapotot,futottt métereket illeti. ezzel el is ment vagy 5 év. Akkor megvilágosodtam,hogy ebből nem lesz koitáció,mert közben befutott a következő széria,elég olcsó lett,hogy már ne szögelgessék a bangle 7-eket,hanem a kevésbé tehetősek is megvegyék,no,kezdtem letekerni a vazelinos butélia kupakját,mert itt erotika lesz,ha beledöglünk is. Kezdődjék show,elkezdtem figyelni az újabb heteseket,faszom tudja a kódját,a bangle utánit.volt pár ígéretes,ami belefért a keretbe is,kinézett valahogy,ekkor elkezdtek feljönni a csövön a lánccsere,csapágysor gondok,elkezdtem utánajárni miről is van itt nagybaszó. Hát,tele is lett a tököm az egésszel,ugye 200k környékén a csapágysor,meg a komplett vezérlés csereéretté válik,vagy benéz a lóné,a kancácska,oszt nagy baj van. Valamilyen érthetetlen okból képtelenek elengedni ez alublokk koncepciót,ráadásul a dízelekbe nem tesznek vashüvelyt,mert már bevált az M70-nél is...  nem vagyok mérnök,meg le szarom mi okozza a folyamatos lánc,és csapágy problémákat,pont le is szarom,ennyi lett volna a dolga a gyárnak,hogy úgy rakja össze a 6 hengeres dízeleket,hogy kibírjon annyit mint a konkurencia kor,és kategória társai. Nem ment...  Aztán felhívtam párat,ami még 200 000km környékén volt,hogy meg volt a már csapágyazva,láncozva,persze azt se tudták a tulajok miről beszélek,vagyis egy sem volt megcsinálva,így nekem jutott volna ez a feladat,aminek szintén utána jártam,hát nem lettem boldogabb az árak megismerése után. Kipróbáltam párat,nem rossz,jól megy,van benne hely,kényelmes,teljesen jó a formálya,főleg a fészlifteseknek,de folyton ott volt a zabszem,hogy mikor szakad össze ha megveszem,vagy kezdhetem a tulajdonlást vagy 3000 pénz elfüstölésével,úgyhogy elengedtem a 730d projektet,majd ha lesz 70 ropim a 2020 körüli 740d-re,addig maradok az offnál. A kortárs S osztály nem adja,maradt a népautó,ami bmw akar lenni,futottam pár kört az asb motor,meg a D3 A8 légrugó témában,a motor a hibátlan,kb sosem kell csapágyazni,láncozni,beszéltem dögvész mesterrel is,ő is igazolta a napi tapasztalataival az én elméleti ismereteimet,ebben a szériában még nagyon tartós a motor,a vezérlés,a nagnyomású szivattyú,injektorok,és lényegesen olcsóbb is minden hozzá,mint a bajor motorokhoz. A váltó kb ugynaz mint a bajorban,a kottró hajtás is kibír annyit,mint a bajor hajtáslánc,nagyjából csereszabatosak a korabeli 3.0tdi motorral szerelt kottró alkatrészek a teljes modell palettán belül,szóval van belőle bőven. A légrugózás még kritikus pont,de ez is relatív,mert jellemzően 200 000km-t simán elmegy,amit nem sok spirálrugó/hagyományos gátlóval szerelt kocsiról mondható el,most cseréltettem a pözsóban a két hátsó gátlót,rugókat,600 fabatka volt munkadíjjal,és nem ment el 200-at. Kicsit meg gugliztam a témát,találtam 4 légrugót,a 4 gátlóval együtt 1000 euró alatt,német gyártmányt,ha ígynézzük,nem is sok. Na,vigyázó tekintetem rávetettem az eladó A8-akra,a D3 szériára,és a türelem meghozta a gyümölcsét,lett ez a gép,2009-es,második tulaj,194 000 km,igaz bézs belső,de minden nem lehet,de lagalább 2 tónusú a beltér,a padló,műszerfal,az ajtók teteje fekete. Életre keltetem a francia technikát,elmentünk megnézni,itt volt 260 km-re  ,előszedte a tulaj a papírokat,2000 km-el ezelőtt cseréltek benn 4 gátlót légrugókkal,kompresszorral,meg a szeleptömbbel,cirka 2600 pénzért,majd 400 ért volt a váltó szevizelve,minden vw szervizben,az első tulaj ott szervizeltette 10 évig,ahonnan újonnan vette,minden számla,megvan,minden benne a szervízkönyvben,minden vizsgalap megvan,követhető a futás,passzol időben a javítási számlákkal,mert a szervízben mindig beírták a km-t is,újszerű gumik,kitakarítva várt minket. Hát na,amikor a bubut vettem,rögtön éreztem,hogy a 4x4 más világ a futóművet illetően,légrugózással kombinálva meg,hű bazdmeg.  Olyan a bangle utáni 7-ből átülni ebbe,mintha az egyel előbbi hetesből ülnél át a következő szériába,úgy vasal ki mindent az úton,hogy beszarsz,nem billeg,nem himbálózik a komfort állásban sem,van dinamikus,automata,meg emelt állása is futóműnek,dinamikusban befeszül mint állat,mint egy gti,csak megőrzi a méltóságát is. Van a váltónak sport programja,nem tudom minek a dízelhez,kipróbáltam egyszer,szerintem jobban megy a normál állásban,sportban nagyon kihúzatja értelmetlenül az olajkályhát,normál programban is elindul ahogy kell. Nincs sibeda,ezért csendes,van fejtér,nem folyik be vasszer,nincs túl extrázva,nincs memória az üléshez,hátul nem motoros,de fűthető az ülés.Nagyon jó minőségűek benne az anyagok,nem nyiszog,ropog semmi,teljesen hibátlan a bőr,az egészen világos bézs van benne,majdnem fehér,mivel audi,ennyi hiba belefér.eddig hozza a amit kell,kb 5000 mentem vele eddig,most cseréltem benne motor olajat,kicsit beszoptam,mert mindig cserélni kell a csavart,a réz alátéttel együtt,olyan roppanó alátét van benne,nyomatékra kell húzni,de nem tudtam,ezért nem vettem újat,a régit raktam vissza,ezért kicsit csepeg,de már megjött az új csavar,meg az alátét,valamelyik nap,munka után meg ejtem,akkor visszateszem a takarót is az aljára,mert nem tettem vissza a csöpögés miatt. Ez inkább még a bangle 7 megfelelője műszakilag,233 le,450 nm,nekem teljesen megfelel,szerintem a bangle utáni 7 már jobban megy,az valami 530nm,250 ló környéke,meg nem 4x4,de mondom ez is jól megy. Ami fura,a motorhang sokkal jobban bejön mint vártam,vagy mint a bmw-be,de szépen szól,olyan kis durca a V6,nem olyan turbina,selymes mint a bmw,papíron pár tizeddel jobban gyorsul mint az E39 28i-m ment,de érzetre ezzel simán kikerülném,az 1,2 hamar lepörög,de 3-tól már hosszabbak a sebességek,betölt a csiga,és folyamatosan húz,egyszer elengedtem 180 magasságára,tolt mintamókus. Pusza,buék,meg minden. Szóval éljük a karikás játékokat,kb minden várakozásomat felülmúlta eddig,egyszerűen nagyszerű. A télen sikerült egyszer benznit tankolni bele,mivel a cégnél csak 1 kút van,leakasztom a pisztolyt,és tele locsolom,de a kúton több pisztoly is volt,én magabiztosan levettem egyet,majd locsoltam bele 50 pénzért,mert már pirított a csórólámpa,és este volt,nem akartam kimenni a céghez,majd elindultam,5km után elfogyott a kraft,megáltam vele agy bolt előtt,mert már szaggatott,és utána nem is indult be,3 injektor le is köszönt,tréler,dízelszervíz,szabad rablás de ez ilyen sport,mert az agáca fát nem eszi az olajkályha,mint tudjuk. Műszaki előtt volt nagyobb akció,mind a 3 difiben olyajcsé,motorban is,az első futómű komolyabb felújítást kért,700 pénz volt csak a motyó,ugye itt a légrugó miatt mindig újra kell kalibrálni a szintszabályzót,majd 1 hét múlva megállt az egyik előtét szivattyú a tnakban,mert-szerintem- a benzin felodotta a szlutyát a tnak alján,ami eldugította a szűrőjét,és besült a kis ratyi,ebből mindjárt kettő is van a tankban,úgyhogy ebbe a mondatba ,otthoni pénzben jó 1 misi lett elrejtve,majd,levezetés képpen,kari előtt 4db 19x255 gumi,plusz futómű állítás,de ebben a géposztályban ezt mosolyogva kell fogadni. Nemrég megzakkant 1 modul az ajtóban,amitől előpször elment a hangulat világítás,majd az ablakemelő,utána már a tank ajtót sem tudtam nyitni,ez elég durca volt,mert alv@zsz@m után kellett hozzá rendelni,hiszen,úgy 150 féle ilyen modul van,a felszereltségtől függően,hogy milyen zene van benne,milyen ülések,tükrök,meg a bánatos lóf@sz is . Most leköszönt a csomagtér nyitója,csak a kulccsal,vagy belülről lehet nyitni,vettem rá vonóhorgot,most lesz rátéve,szóval zajlik az élet. 2 hete,levezetés képpen elvittem egy audi szervízbe,mert nem akart fűteni,hogy találják ki,mi a baj,a fűtéscaap,vagy a radiátor,mert a radiátor cseréhez szét kell szedni a fél kocsit,amúgy 40 euró egy új radiátor,de kb a 20xosa a munkadíja a cserének,no,rögtön kibökték,hogy a fűtéscsap kakesz,erről azt kell tudni,hogy 4 mágnes szelepes csap van benne,meg egy elektromos szivattyú is,így az ára is ennek megfelelő,de mit nekünk egy szélroham,mondom cseréljétek ki,utána a munkafelvevő jön velem egy kört,és ha fűt,mindenki boldog,ha nem,akkor tiétek a buli,mert ezért jöttem ide,nem vlacekhez a sarkon. No,röpke 5 óra várakozás után elkészült,persze nem fűtött....  Hirtelen előkerült a szombati ebédidőben vagy 4 menedzser,szép ruhában,hogy mi legyen,mondom visszateszitek a régit ingyen,még most,munkaidőn túl,vagy adtok egy másik A8-et a hétvégére,meg amig ez elkészül.  Nem tartották kostruktívnak az ötletem,mondom akkor kifizetem a csapot,de áfa nélkül,és mehettek a 3.14 csába,ez már jobban tetszett nekik,így van benne 1 új csap,meg elkértem a régit is  ,de közben kitavaszodott,így készülünk a következő télre. Közben nem hagy nyugodni a G szériás hetes,elmentem megnézni kettőt,az egyik Xdrive,a másik nem,az előbbi egy fos volt,lógott a bele,az utóbbi már érdekesebb,de meg kell jegyeznem,hogy max 1 hajszállal ment jobban mint a 1.5 generációval régebbi A8-am,ugyanolyan lassú,gondolkozós volt a váltó,már ordított a motor,mire visszaváltott,ugyanez a másik,Xdrive-os is,ami szerintem botrány,mi a brét csinálnak ott fejlesztés álcája alatt? Botrányosan öregedtek is a hetesek,a műanyag,krómozott díszlécekről pattogott le a króm,el volt vetemedve némyelik,határozottan susogott a sibeda,200km alatt volt mindkettő,szégyen,amit kiadnak a kezükből a BMW-nél. Ettől függetlenül,adtam még egy esélyt neki,hétvégén megnézek egy 740D-t,annak legalább mennie kell,abban átütő erőnek kell lennie a veterán A8-hoz képest,ha nincs nagy baja az első hajtásnak lehet megveszem,megcsináltatom,kicsit használom,és vagy eladom,vagy marad,és az A8 megy,de ha az is egy fos lesz,elengedem az újabb BMW-ket,veszek egy újabb,2015 körüli A8-at,azt is kipróbáltam egyet,na az igen,az luxusautó b@zdmeg,abba beültem,magamra csuktam az ajtót,és igen,még be sem indítottam,és már sütött a minőség érzet,ahogy az össze van rakva,illesztve van,ahogy abban működnek az elektromos dolgok,a műszerfal,az valami. Nem mellesleg az megy,igen,az belenyomott székbe,ahogy a kortásrs 730d nem,ott nem gondolkodik a váltó,hidegen is pontos,gyors,észrevehetetlen ahogy vált,1 napon mentem mind a kettővel,és kibaszott nagy a kontraszt,ki merem jelenteni,hogy az említett gépeknél megfordult a dolog,a BMW akar audi lenni,kb egy fél géposztály a különbség köztük,botrány amit a BMW csinál,nincs rá jobb szó. Az asszony egyből meg is akarta venni az A8-at,be is számolta volna a kereskedő,mondtam neki,hogy várjunk ki egy egészséges 740D-t,aztán döntünk,mert mégegyszer mondom,a nejem nem vezet,de utasként is egyből az audit választotta volna,nagyon összeszedett,kiforrott benyomást keltett,és ment,kukk gyári,de ment,ahogy az elvárható abban a gémposztályban,kb kikerülte volna a kortárs 730D-t. Ez van,majd referálok,ha megveszem,nyitok neki 1 topikot,hogy életre keljen a fórum újra,legalábbis a nejlon szekció. A telefonomon vanak képek,majd teszek fel párat. 
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
|