CápaBMW fórum
2024. április 23. 11:22:16 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóvásárlási tanácsok  (Megtekintve 731241 alkalommal)
Turi Csaba

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


Csabcser


« Válasz #1290 Dátum: 2013. december 22. 16:29:54 pm »

Isten vagy ma már nem vergődök vele,majd holnap megnézem átakarom iratni mert eddig üzembentartója voltam,de olyan kellemetlen ez így,legyen csak a nevemen.Az alv@zsz@m az könnyű volt,mert az TSCM-es.Köszi még egyszer. sm_68
Naplózva

Csabcser
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #1291 Dátum: 2013. december 22. 16:48:02 pm »

Akkor valószínűleg motorszáma sem lesz, csak motorkódja. Forgalmiban a motorszámnál mi van? Nem 246TA?  Smiley
Naplózva

70/627-5355
Turi Csaba

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


Csabcser


« Válasz #1292 Dátum: 2013. december 22. 17:15:16 pm »

Megnéztem igen ez van a forgalmiban meg a törzskönyvén is na most akkor azt a számot ott ne is keressem vagy mi van ilyenkor?Az faja lesz ha eredetvizsgán elcsúszik ezért.Bár az ember akié volt vagyis ismerősöm ő átiratta...
Naplózva

Csabcser
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #1293 Dátum: 2013. december 22. 17:27:14 pm »

Semmi gond nem lesz átíráskor! Az autód utólagos TSCM (új AF) alvázszámos és motorkódos. A 246TA a 2.4 td motort jelöli, mivel nincs benne olvasható motorsz@m. Őszintén? Így még könnyebben átmegy majd akármilyen eredetvizsgán! Mivel nem is nézik majd pl a motorodat... Csak az új helyre beütött TSCM-et.
Naplózva

70/627-5355
Turi Csaba

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


Csabcser


« Válasz #1294 Dátum: 2013. december 22. 17:50:09 pm »

Remélem,mert az bele van ütve a torony alá,el tudom képzelni,hogy egy kék köpenyes svájci sapkás cigarettázó faluvégi "autószerelő" műve   Grin
Naplózva

Csabcser
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #1295 Dátum: 2013. december 22. 18:00:25 pm »

Az egy magyar narancssárga mellényes NKH-s műve Cheesy  Evil
Naplózva

70/627-5355
jAbel

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #1296 Dátum: 2014. január 01. 13:06:29 pm »

Sziasztok!
Egy E21-es vásárlása előtt állok (csak még nem tudom, hogy mennyivel), viszont túl sok tapasztalatom még nincs önmagam hobbiautóval való szívatásában.
Mik azok a részletek, amikre érdemes odafigyelni várárlásnál? Gondolom lakatolást úgysem úsznám meg, de van egyértelmű jele, ha valaminek már nem érdemes nekiállni?
Vannak olyan apróságok, amik sok bosszúságot okozhatnak, mert pl nem beszerezhetőek már, esetleg olyan nagyobbnak tűnő bajok, amik egyszerűen javíthatóak, így nem érdemes megijedni tőlük vásárláskor? Nagyságrendileg mekkora összeget igényel egy normális kilakatolás, fényezés? (konkrét árat sehol sem találtam, de gondolom úgyis minden eset egyedi)
Köszönöm a segítségeteket előre is és boldog új évet!
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5166



« Válasz #1297 Dátum: 2014. január 01. 14:43:29 pm »

viszont túl sok tapasztalatom még nincs önmagam hobbiautóval való szívatásában.

Ez jól esett így másnap.  Cheesy

Szerintem azt döntsd el először, hogy gyári állapotút szeretnél, vagy egy építettet, saját izlés szerint.
A gyárinál is elég széles a paletta, 316i-től a sokkal ritkább 323i-n át a még ritkább Alpina modellekig. És itt már az összegek is nagyságrendeket ugranak a felújítás/építés tekintetében.

Ha évjáratspecifikus, gyártásihónapnak megfelelő tökéletes oldtimert akarsz, egyszerűbb és olcsóbb keresni egy rozsdamentes bácsiautót drágábban, és azzal foglakozni, végül olcsóbb lesz.

Ha építeni akarsz, akkor nagyjából mindegy, ott úgy is az építés maga az utazás önmagad (és a család tűrőképességének) jobb megismerése felé.

Egy full lakat+üregvédelem+védőbevonatok+fényezés szintén attól függ, hogy mennyi mindent tudsz magad megcsinálni, és mennyit kell mással elvégeztetni.

És az sem mindegy, mennyire vagy originalteile fetisiszta.
Naplózva

1985 E28 530i
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5166



« Válasz #1298 Dátum: 2014. január 01. 14:51:56 pm »

És még egy dolog: egy autó sokszor felújítható, de eredeti csak egyszer lesz. Rajtad is múlik, hogy mit szeretnél.

Ezt még mondjuk senki sem véleményezte a fórumról, viszont képeken jól mutat:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/316/bmw_316_nagyon_szep_allapotu-7519636
Naplózva

1985 E28 530i
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1299 Dátum: 2014. január 01. 15:03:41 pm »

kzolee: Az utólag betákolt rádió és a spúrmodellben a szövetes oldalkárpit érdekes... a fontos részekről pedig nincs kép...

jAbel: A kasztni legyen a lehető legjobb... azt a legmókásabb javítani, illetve egy törött görbe vázból nagyon nehezen lesz szép/jó autó.
Illetve megerősíteném, amit kzolee írt. Először döntsd el mit akarsz vele mit szeretnél belőle kihozni: tipus, használati mód, stílus/irányzat, egyben, vagy folyamatosan tennéd bele a pénzt, ktgvetés nagysága, ütemezése! (később ugyanilyen legyen a  szakemberek, folyamatok ütemezése is!)  Ezután mindent célirányosan intézni és csak nagyon indokolt esetben eltérni a tervtől. A kerülőutak rengeteg pénzbe időbe kerülnek és ezt senki nem fogja utána kifizetni neked...
Naplózva
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 556



« Válasz #1300 Dátum: 2014. január 01. 15:17:18 pm »

És még egy dolog: egy autó sokszor felújítható, de eredeti csak egyszer lesz. Rajtad is múlik, hogy mit szeretnél.

Ezt még mondjuk senki sem véleményezte a fórumról, viszont képeken jól mutat:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/316/bmw_316_nagyon_szep_allapotu-7519636

Azt az összeget, amibe ez az autó kerül, könnyen el lehet költeni egy felújítás során.
Egy teljes fényezés ( Budapesten) kb.300.000.-tól indul, egy motorfelújításnál (típustól, alkatrészek minőségétől függően) bele lehet futni akár 3-500.000.-
Forintba. És akkor még nem beszéltünk a lakatosmunkáról, kárpitozásról, új alkatrészek beszerzéséről, stb.
Én azt javaslom, hogy döntsd el, mit szeretnél (és mire van pénzed), utána nézz meg néhány autót, majd egy olyannal nézzétek át együtt, aki már javított vagy újított fel ilyen autót.
Sok sikert a kereséshez! Smiley
Naplózva
jAbel

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #1301 Dátum: 2014. január 01. 15:26:08 pm »

Köszönöm a tippeket!
Igazából a terv valami olcsóbb gép, forgalomból kivonva, és utána hosszabb idő alatt ölni bele a pénzt és a munkát. Sajnos pénzem sem lenne egy összegben kifizetni egy frissen restaurált példányt. 2 fő motiváció van a projekthez: saját autót szeretnék, nem másét megvenni, illetve kezd mindenem telelenni az egyetem hasonló irányúnak mondott, de nagyrészt korlátozottan használható, elméleti anyagával, amit jó lenne kis gyakorlati tudással megtoldani.  Smiley
Az irány pedig 6 henger lenne, 2 lépéssel hátrébb az OT-től, enyhe Alpina utalásokkal. De ez a része még messze van
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1302 Dátum: 2014. január 01. 15:30:28 pm »

Hozzátenném még: a krómok, kiegészítők, apróságok nagyrésze legyen jó. Pl lökhárítók krómozása is legyen jó, díszlécek, beltéri elemek, ha ezek khiányosak vagy pótolandók azok sok bosszúságot tudnak okozni.

Én 6 hengeresre mennék. Elég meredeken megindult az áruk felfelé. Főleg a gyári 323i-knek.
Nemrég hirdetgettek egy 320/6-ot 8-900 körül, az best buy.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/oldtimer/bmw_oldtimer_e21_320_m60-7491613

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318_i_automata-7453956
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5166



« Válasz #1303 Dátum: 2014. január 01. 15:41:28 pm »

Na még egy utolsó tanács: ha építesz, akkor a kész autó értéke a töredéke lesz a befektetett pénznek/energiának.
Naplózva

1985 E28 530i
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #1304 Dátum: 2014. január 01. 16:35:20 pm »

Ahogy írtad egyetemista vagy,vagyis ifjú,és bátor  Cool ,először lépj egyet hátra,nézd egy kicsit még messzebbről,pl. mi a helyzet a garázzsal,akna/csápos emelővel,szerszámokkal,(flex/lángvágó/tízkilás  Azn )udvarral,tetőtérrel,akármivel,ahol a sok rozsdás vasat,kárpitot,ülést,azt sem tudod már mi,micsodát tárolod,amíg a bódéval furulyázol,ésatöbbi,ésatöbbi? Roll Eyes
 Wink

Nézz szét a garázsokban,mekkora háttér is szükségeltetik a pénzen,meg a lelkesedésen kívül is.  Wink
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
gagus
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5405


Csak az M30 adhat erőt!


WWW
« Válasz #1305 Dátum: 2014. január 01. 22:48:27 pm »

Illetve olyan csajod legyen, aki mindezt tolerálja, mert ha épp alá akarnál gyújtani majd  a projektnek, és még valaki hergel is, abból 105 lesz.
Naplózva

E23 730i '81, E23 728iA '81
http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,1378.0.html

30/3388166 Csak saját felelősségre!!
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1051


« Válasz #1306 Dátum: 2014. január 02. 12:48:53 pm »

Szerintem (is) a 320-asra menj rá. A 323-asok már méregdrágák, a 2 literes még megfizethető (egy ideig). Alpina "utalások"; eredeti ill. Alpina utánzatú felniket e21-re még bőven tudsz választani a piacról, pénztárcádtól függően. Spoilerezést jó minőségű utángyártottból, mert az eredeti horror. Csíkozást tudsz készíttetni, mert az eredeti kb. 250 EUR. Tovább minden más, eredeti Alpina alkatrészről mondj le, ha spórolni akarsz, egy kormány 200 EUR-tól, óraegység 300 EUR-tól, ülések 800 EUR-tól kezdődnek, és akkor még nem beszéltünk a funkcionális cuccokról, mint futómű, fékek, stb. Szerintem a klasszikus szép felni (pl. Rial vagy Ronal)+enyhe ültetés kombónál nagyon ne menj tovább, így viszonylag kevés pénzből ízléses autód lesz...
Naplózva
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 861



« Válasz #1307 Dátum: 2014. január 08. 22:57:18 pm »

Köszönöm a tippeket!
Igazából a terv valami olcsóbb gép, forgalomból kivonva, és utána hosszabb idő alatt ölni bele a pénzt és a munkát. Sajnos pénzem sem lenne egy összegben kifizetni egy frissen restaurált példányt. 2 fő motiváció van a projekthez: saját autót szeretnék, nem másét megvenni, illetve kezd mindenem telelenni az egyetem hasonló irányúnak mondott, de nagyrészt korlátozottan használható, elméleti anyagával, amit jó lenne kis gyakorlati tudással megtoldani.  Smiley
Az irány pedig 6 henger lenne, 2 lépéssel hátrébb az OT-től, enyhe Alpina utalásokkal. De ez a része még messze van

Jabel szerintem ez pont neked való. Wink
Meg is tudom nézni ha gondolod.

http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e21-kis-capa-elado-ID1CiIJ.html#4de94171fb
Naplózva
jAbel

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Válasz #1308 Dátum: 2014. január 13. 18:12:45 pm »

Köszönöm, néztem én is, csak 16-nál azért többre vágynék. Viszont elég sok időt töltöttem a lehetőségek után számolni, és arra jutotta, hogy idén még biztos nem érné meg belevágni. Szép álom, de azokat a lehetőségeket nem tudom megteremteni, hogy a magamtól elvárt, minimális minőséget hozni lehessen. Csak azért, hogy elmondhassam, hogy van egy cápám darabokban valahol, ahová időm sincs kijárni, nem szeretnék tönkretenni egy olyan gépet, amivel valaki még érdemben foglalkozhatna.
Nem volt könnyű döntés, de ez nem jelenti azt, hogy végleg lemondtam volna a cápámról. Csak remélem 1-2 év múlva lesz még eladó Smiley
Naplózva
gabos666

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


« Válasz #1309 Dátum: 2014. január 19. 18:45:01 pm »

Sziasztok!

 Egy elég komplex kéréssel/kérdéssel fordulnék hozzátok! A kérdésem nem cápákra vonatkozik, úgyhogy, ha nincs helye itt, nyugodtan szedjétek ki!
A felállás az lenne, hogy barátnőm most kezd bele egy saját kis vállalkozásba, amiből kifolyólag sokat kellene mászkálnia országszerte. Ehhez kellene egy megbízható autó, amibe lehet pakolni. Mivel  :sm_68:BMW sm_68 mániás vagyok, neki pedig mindegy, hogy mit vezet, ezért én mindenképpen BMW-t szeretnék ,ha már lúd alapon...
Nektek hatalmas tapasztalatotok van az újabb BMW-k körében is, ezért kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy mit lenne érdemes venni, ha egyáltalán ajánlani tudjátok a BMW-ket az összegkeretünk tükrében, ami egyenlőre kevéske, nagyjából 400.000 Ft.
Amiket eddig kinéztem:
e36 318tds
előny alacsony fogyasztás <> hátrány félek a dízeltől,(pl.:téli indulás) van pár eladó az összegkeretig, de az igazán szépek meghaladják a keretet
e34 520i egyenlőre benzinesként használva, aztán, ha van már bevétel kaphatna egy gázszettet
előny: viszonylag nagy a kínálat, megbízhatóság  <> hátrány: nagyobb fogyasztás

Szívesen hallanám a véleményeteket, előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Gábor

u.i.:Lenne még e30 is, de azok már szerintem túl öregek, de javítsatok ki, ha tévednék.
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1310 Dátum: 2014. január 19. 18:53:04 pm »

Felejtsd el. Ennyiből szívódízel F astra caravant kell venni.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1311 Dátum: 2014. január 19. 19:20:56 pm »

Cuccolni kell sokat vagy csak menni ? Mert ha cuccolni akkor mindenképp kombi kell...

Kérdés továbbá hogy mennyi az a sokat kell menni, mert az meghatározza a Diesel/Benzines kérdést
Naplózva

Bence
gabos666

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 137


« Válasz #1312 Dátum: 2014. január 19. 19:32:55 pm »

Cuccolni kell sokat vagy csak menni ? Mert ha cuccolni akkor mindenképp kombi kell...

Kérdés továbbá hogy mennyi az a sokat kell menni, mert az meghatározza a Diesel/Benzines kérdést

Szia!
Az ország egész területén fog tartani masszázs tanfolyamokat, amihez 5-6 összecsukható masszázs ágyat+a sok kis miegymást kell elvinnie. Tehát km lesz gazdagon, ha minden jól megy. Tehát a fogyasztás egy érzékeny pont, de nem a legfontosabb, az, hogy biztonságban, és kényelmesen odaérjen az nálam elsőbbséget élvez. Egy átmeneti autó kellene, amíg nincs pénz egy újabbra. amennyiben ez megoldható BMW-vel, inkább azt vennék, ha azt mondjátok, hogy felejtős, akkor nézek mást.

Köszi
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1313 Dátum: 2014. január 19. 19:36:19 pm »

Eddig E39 525TDS Touring szagú  és szerintem hátsó üléseket is valószínű le kell hajtani... Roll Eyes
Naplózva

Bence
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #1314 Dátum: 2014. január 19. 19:36:43 pm »

5-6 összecsukható masszázságy szerintem nem fér be egy BMW-be... mekkorák ezek pontosan?
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1315 Dátum: 2014. január 19. 19:50:00 pm »

Eddig E39 525TDS Touring szagú  és szerintem hátsó üléseket is valószínű le kell hajtani... Roll Eyes

4 kilóért? Szvsz 400 ezerért melósautónak, sok km-re nem szabad BMW-t venni... Pláne ha a fogyasztás is szempont. Továbbra is a dízel Astrát ajánlom.

400-ért max valami olyat kap, ami húzza a belét maga után...
Esetleg E34-ből még talál ennyiért szépet, jót, mondjuk benzinesben.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1316 Dátum: 2014. január 19. 20:19:01 pm »

Nem is itthon kell venni...  1000€ ért jót kapsz kint papírozva 4-500ból megvan.
Éppen tegnap egy jóbarátomnak elég sok hasonló kategóriás kocsit hivtam fel az osztrákoknál...
Naplózva

Bence
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1317 Dátum: 2014. január 19. 20:27:41 pm »

Plusz regadó, plusz átírás, plusz eztazt nem árt majd rajta megszerelni meg miegymás...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1318 Dátum: 2014. január 19. 20:48:21 pm »

A megszerelni miegymást az tuti több van egy magyar kocsin mint egy osztrák/németen  afro... regelés műszaki miegymás 100-150e kb
Naplózva

Bence
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1051


« Válasz #1319 Dátum: 2014. január 20. 09:28:15 am »

Akár itthoni, akár kinti az autó, a 400-at úgy kell nézni, hogy még legalább egy 100-as belemehet csak alkatrészekbe, javításba. Ennyiért szerintem még E34 touringból sem lehet megbízhatót kapni. Vmi egyszerűbb konstrukciójú egyterűt kellene nézni a sok cumó miatt...
Naplózva
Oldalak: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!