CápaBMW fórum
2024. április 28. 08:05:14 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 [146] 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2326912 alkalommal)
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4350 Dátum: 2009. december 15. 20:34:11 pm »

Elsőkörben elméleti kérdésként...

14:1-hez sűrítési viszonyú motort szeretnék építeni m10-ből,
az alapötlet az, hogy egy 318i k-jetes blokkból indulok ki, mert annak alapból 10:1-hez a cr-je,  hf síkolásra , szelepzseb marásra (az eredeti szelep-dugó távot szeretném tartani), a láncfeszítés átalakítására, és egy fokolható vezérműkerékre gondoltam első körben...

- egyáltalán kiadja-e a 8 szelepes konstrukció ezt a cr-t?
- létezik-e olyan dugattyú, ami a gyári k-jetnél nagyobb púppal rendelkezik, de nem "aranyból" öntötték? (mert akkor nem kell síkolni)
- van-e valakinek adata az égéstér, és a k-jet dugó púpjának térfogatáról?
- fogja-e bírni a hf tömítés,

- mire nem gondoltam, ami még fontos lehet?
- van-e valakinek valami építő ötlete?

Promega

« Utoljára szerkesztve: 2009. december 15. 20:41:06 pm írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4351 Dátum: 2009. december 15. 20:51:34 pm »

12-es feletti aránynál már gondod lehet az öngyulladással!!  Én nem forszíroznám. Ráadásul az önindító sem repes majd az örömtől. Ha 99 vagy 100 as benyával jársz, akkor nincs gond, esetleg 95 EVO vagy valami ilyesmi, de egyébként becsöröghet, attól meg könnyen leszakad a dugó. Én túl soknak tartom, ráadásul púpos dugó nélkül nem is lehet elérni ezt az arányt. Létezik púpos dugó, de a púp formája nem illeszkedik a K-jet fejhez:(
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:54:30 pm írta Promega » Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4352 Dátum: 2009. december 15. 20:53:57 pm »

az öngyulladástól nem félek, lpg rulez, finnyásabbaknak e85  Evil
tudomásom van 14-es sűrítésű működő e85-ös motorról
a púpos dugó melyik fejhez illeszkedik?
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 15. 21:01:10 pm írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4353 Dátum: 2009. december 15. 21:09:29 pm »

E12 M10b20

Mérted a 14-es kompressziót vagy legenda? Mert én nem hiszek az ilyenben, hogy valaki mondta....de Te tudod. A 13 felettiek már az Evo-val sem mennek el csak helikopter benzinnel, ami 108-as.

« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:54:51 pm írta Promega » Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4354 Dátum: 2009. december 15. 21:16:07 pm »

Akkor ebből már m10b20 lesz, mert a dugóhoz a hozzávaló főtengelyre is szükség van gondolom...

mivel jelenleg egy teljesen elméleti motort tervezgetünk, így ennek még utána tudok járni bár az biztos, hogy az lpg, és az e85 is 100 fölötti oktánszámmal bír
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4355 Dátum: 2009. december 15. 21:16:23 pm »

Mit akarsz?
Plusz kraftot?A válasz lökettérfogat,ill. még nagyobb lökettérfogat.Mi más?14-es kompresszió,nem'á,minek,bővítsd az M10-et mint pl.BUBÓ ,az lesz az övé. Azn Azn Wink sm_68 angel angel
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4356 Dátum: 2009. december 15. 21:19:20 pm »

más irányba induni, mint bubó   Wink
egy olyan motort szertnék, amivel ki lehet aknázni az lpg/e85 kopogástűrésében rejlő tartalékait. e85 105, az lpg keveréktől és szennyezéstől függően 100-112...
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4357 Dátum: 2009. december 15. 21:35:37 pm »

Te érzed. Wink Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:55:39 pm írta Promega » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4358 Dátum: 2009. december 15. 21:47:25 pm »

Én utánajárnék még az E85-ös tapasztalatoknak. Turboának megette az üzema. rendszerét pl.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4359 Dátum: 2009. december 15. 21:54:09 pm »

Ezt én is hallottam, de 1000 kocsinak meg nem?? Na mindegy, de az E85-ben nincs annyi kraft, ez vitán felül áll. Ha felemeled a kompressziót, akkor is csak kompenzálni tudod a hiányát. Járj felesbe, az jó kompromisszum. Egy ismerős TDI offal jár, kb 50 liter fáradt olaj és 5-10 liter benzinnel. kb 70-100ezret megy el a motorja, aztán kivágja. max 100-ért szerez újat. Ő így gondolja. Sokat spórol, az tény.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:55:54 pm írta Promega » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4360 Dátum: 2009. december 15. 22:29:30 pm »

Hoppiri Roll Eyes Evilhttp://www.youtube.com/watch?v=S4OlfSAulyc&feature=related
#
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4361 Dátum: 2009. december 16. 08:43:27 am »

Ezt én is hallottam, de 1000 kocsinak meg nem?? Na mindegy, de az E85-ben nincs annyi kraft, ez vitán felül áll. Ha felemeled a kompressziót, akkor is csak kompenzálni tudod a hiányát. Járj felesbe, az jó kompromisszum. Egy ismerős TDI offal jár, kb 50 liter fáradt olaj és 5-10 liter benzinnel. kb 70-100ezret megy el a motorja, aztán kivágja. max 100-ért szerez újat. Ő így gondolja. Sokat spórol, az tény.


A fáradtolajjal simán el lehet menni rengeteget, csak ésszel kell.Beszerezni elsősorban..Én ott dolgoztam, akik begyűjtik, és lefinomítva a mol a legnagyobb vevőnk..Gondolta volna valaki?Roll Eyes)
Taxisok és autómentősök rengeteget vittek belőle szűretlenül, persze ez nem annyira legális, mert a jövedéki adót nem fizetik utánna(a sütőolajra nem is tudom minek kellene)...Benzint csak télen tesznek bele, mert nyáron felesleges..haverom az Aviávan szibériába járt evvel a konfiggal, és mindig haza ius ért  rendben.Nekem is járt már a Td evvel az üzemanyaggal, de még előttem, a sima étolajjal is elmegy egyébként...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4362 Dátum: 2009. december 17. 17:57:05 pm »

Most gondold el, a csákó autószerelő, van neki ingyé akármennyi és néha beleereszt 5-10 lityó benyát. Na az a nem mindegy. Tudja, hogy kinyírja a mocit, de tesz bele másikat. Aki sokat megy, annál meggondolandó. Amúgy mire fizetünk jövedéki adót?? Megy az útalapba?? Autópálya díj van ezerrel, teherautóknak meg minden főúton, akkor is, ha nincs autópálya alternatíva. Pl. a 21-esre is van "pályadíj" a teherautóknak, pálya párhuzamosan nincs, cserébe van atomszar út. Azért fizetsz, hogy széthulljon a kocsid, jó mi??
Na ez az igazi rablás.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:56:32 pm írta Promega » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4363 Dátum: 2009. december 17. 23:04:06 pm »

Csak nektek,csak most:


* Sniccer meg csiga!.jpg (43.91 KB, 500x613 - megtekintve 579 alkalommal.)

* F1.jpg (111.33 KB, 640x691 - megtekintve 663 alkalommal.)

* M10 V8.jpg (21.79 KB, 351x240 - megtekintve 640 alkalommal.)
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4364 Dátum: 2009. december 17. 23:06:09 pm »

És a non-plusz ultra,V12 7L,M30 alapon,sajna nem került gyártásba,pedig rögtön más dimenzióba került volna az E23. Roll Eyes Cool


* M30 V12.jpg (21.14 KB, 351x240 - megtekintve 587 alkalommal.)
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
pic
Vendég
« Válasz #4365 Dátum: 2009. december 18. 11:00:43 am »

Durva. És az miaz ami a kék e23 motorterében hever?
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4366 Dátum: 2009. december 18. 11:18:26 am »

M10 alapú V8.
Természetesen.
Az én véleményem szerint,ezek a motorok jobban illettek volna a zíbenerbe,csúcsmotorként,mint a meglehelt big six.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:56:59 pm írta Promega » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4367 Dátum: 2009. december 19. 10:40:00 am »

Egyáltalán nem vagyok benne biztos,hogy jobbak, mondjuk egy B35-nél...Nameg a tartósságuk is később derült volna ki...Powerben mit tudtak volna?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:08 pm írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4368 Dátum: 2009. december 19. 13:38:26 pm »

És a non-plusz ultra,V12 7L,M30 alapon,sajna nem került gyártásba,pedig rögtön más dimenzióba került volna az E23. Roll Eyes Cool

Az a V12 nekem nagyon M20 alapúnak tűnik. Túl rövid...
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4369 Dátum: 2009. december 19. 15:30:20 pm »

Ha igaz a 7L, akkor ha M20 lenne, sokat kellene gyalulni...Mindenesetre kiváncsi volnék a teljesítményadataira, meg a fogyasztására...Bár ezt a képet pár éve már láttam, valahol..
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:23 pm írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4370 Dátum: 2009. december 19. 16:30:50 pm »

Valahol nemrégiben olvastam róla és abban volt,hogy M20 alap...de az is lehet,hogy benéztem valamit  1084 Csak jobban megnézve a képet túl rövid a motor M30-hoz képest... nade majd Mr. V12 megmondja a frankót, mert neki frissebbek az emlékei Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:34 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4371 Dátum: 2009. december 19. 17:58:47 pm »

Most,hogy mondod 1084 1084 confused confused peace,a powerről lőttem,a napokban,a nyálcsorgatós topikból,ott írta aki felrakta,hogy M30,meg 7liter,most,hogy nézem,inkább M20 nekem is Shocked Sad Sad undecided.
Én úgy tudom,hogy 82-ben gördült az első M20 alapú V12 a gyári tesztpálya aszfaltjára,és már az is alublokk volt,3évig kísérleteztek a megfelelő ötvözet eléréséig a klokkal,és a hozzávaló dugattyú/dugattyúgyűrű ötvözet kitalálásáig.Ez egy igen magas szilícium tartalmú alu ötvözet,ez adja a blokk szilárdságát,a hüvelyek kopásáállóságát,ill. a dugattyú tartósságát.Ehhez a kombóhoz egy,a vasblokkban használtakhoz képest sokkal lágyabb dugattyúgyűrű ötvözet lett a befutó,ez az M70 leggyengébb pontja,azzal kezdődik a motorprobléma=kompresszióvesztés,hogy ez a "puha" dugattyúgyűrű megkopik,kilágyul,ettől elkezd lejárni az elégő üzemanyag lángja,ez pikk-pakk rendberakja az olajlehúzó gyűrűket is,és a dugattyút is,nekem a tök jó,bivaj M70 elkezdett füstölögni,majd kb. 300km alatt sz@rrá ment,egyszerűen úgy elégtek/elkoptak a gyűrűk,hogy elkezdett csikorogni a gépben,majd rázkódni az egész,itt már éreztem,hogy vége a dalnak,sztenderre tettem,majd később mikor széthajintottam akkor láttam,hogy a gyűrűk pozdorjává vannak törve,elegánsan távozóban vannak,mind a karter,mind a felül fellelhető kijáratok irányába,természetesen a dugattyú,és a hengerfal közti helyet sem kifelejtve az odüsszeiából. Embarrassed
A reparaturanleitung-om nem írja,hogy xkm után gyűrűzni kell,csupán az übermassok vannak benne,így utólag azt mondom,hogy ha az első gyanús füstölésnél utánajárok a dolognak,pl egy komprsszió méréssel,és azonnal meggyűrűzöm akkor újabb  260 000 mls várt volna ránk Smiley sm_68 drive,de taktikusankivártam amíg elpukkan Embarrassed.Cigi Tongue
Bocsi a történelem óráért. angel
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:57:46 pm írta Promega » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4372 Dátum: 2009. december 19. 18:32:02 pm »

Köszi a töriórát Mr. Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4373 Dátum: 2009. december 19. 19:11:49 pm »

Semmi gond,volt egy tuti M70,M73,S70-nel foglalkozó oldalam,egy amcsi skac csinálta,maga javította a 750/850-eit,meg BMW szervizben melózott,az ektromosságot is leírta,mikor,milyen feszkókat kell mérni külömböző szenzorokon,meg ilyenek,de mikor másodszor megroggyant a VISTA akkor elment minden a gépemről,ez a farok tűzróka még kedvenceket sem jegyez meg,ezért pór a "tudásom",csak fejből írok,amire emlékszem.Ott volt történelem óra,sokkal bővebben,napra pontosan,motorkódokkal,teljesítmény adatokkal,ahogy azt egy V12 kezelthez illik.



* V12.jpg (148.29 KB, 1024x768 - megtekintve 600 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:01 pm írta Promega » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4374 Dátum: 2009. december 20. 11:48:08 am »

A 7 litert akkor se értem az M20-ból...Na mindegy..Szóval akkor nem tudni, mekkora powert tudtak?
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:12 pm írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4375 Dátum: 2009. december 20. 11:52:50 am »

Nem is kell értened,mert lehetetlen,írtam,hogy aki feltette a powerra az írta ,hogy M30 alapú,és 7liter,aztán Miki 24v kolléga kiszúrta,hogy inkább M20 lesz az,mostmár szerintem is,jobban rápillantva,érthető voltam?
 Cool
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:23 pm írta Promega » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #4376 Dátum: 2009. december 20. 11:53:51 am »

valaki regebben emlitette hogy az m60 az nem huvejes...mondjuk ez nehiszem hogy gyari teljesen...


* Picture 933.jpg (212.03 KB, 1024x768 - megtekintve 625 alkalommal.)
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4377 Dátum: 2009. december 20. 12:05:22 pm »

Nem is kell értened,mert lehetetlen,írtam,hogy aki feltette a powerra az írta ,hogy M30 alapú,és 7liter,aztán Miki 24v kolléga kiszúrta,hogy inkább M20 lesz az,mostmár szerintem is,jobban rápillantva,érthető voltam?
 Cool

A 7 liter egy dolog..Két M20 esetén ez talán 4L..De a power érdekelne..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4378 Dátum: 2009. december 20. 14:46:21 pm »

M20-ból nem csak 20-as volt. Volt ott 27 is .
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4379 Dátum: 2009. december 20. 15:00:43 pm »

82-ben is volt?Végülis tökmindegy, asszem sose tudom meg, mit tudott az a motor...
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:48 pm írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Oldalak: 1 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 [146] 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!