CápaBMW fórum
2024. április 28. 09:44:14 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2326921 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4380 Dátum: 2009. december 20. 15:07:08 pm »

82 végén már gyártották az etát,tehát volt hamarabb is. Mind1. Annak a V12-nek gondolom annyi köze van az M20-hoz, mint az M70-nek... A szelepfedele M20-nak néz ki.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:58:59 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4381 Dátum: 2009. december 20. 21:44:28 pm »

82-ben is volt?Végülis tökmindegy, asszem sose tudom meg, mit tudott az a motor...

Na. Az a V12 4,5 liter volt és "250ló feletti" ,vagyis 272 ló.Motorkódja M66.
 És jobban utánanézve elég sok köze volt az M20-hoz...ugyanis szíjas volt és enyhe túlzással azonos hengerfejjel, mint az M20. Szelepvezérlését illetően legalább is. Blokkja "szürkeöntvény" ,vagyis mint az M10,M20,M30...
A befecskendezésért L-jetronik felelt, de a gyújtása hasonlított a motronicra,de az osztást azt hagyományos 6hengeres elosztók adták, teljesen elektronikus tekercsgyújtással. Érdekes lehetett... L-jet,de a gyújtás mégis már motronic elvhez közel azonosan működött (lényegében úgy, mint ahogyan összeagyaltam a motronic 1.3-at az L-jet kinézetre az E12-höz,mikor még M30-at terveztem bele).

"Eine simple Rechnung für BMW: zwei Sechszylinder ergeben einen Zwölfzylindermotor. Das Superaggregat basiert auf dem 323i Motor und besitzt 4,5 Liter Hubraum. "

Motordaten 
    

Bohrung/Hub    80/74 mm    

Hubraum    4.463 ccm    

Verdichtung    9,3:1
   
Leistung    220 kW (272 PS) bei 5.700 U/Min.    

Drehmoment    365 Nm bei 4.500 U/Min.
   
Motorleistungsgewicht    1 kg/PS    
 
mittlere Kolbengeschwindigkeit bei Nenndrehzahl    14,06 m/s    
 
Ölfüllmenge    9,0 l    

spez. Krafstoffverbrauch    270 g/kWh    

Kraftstoff    Superbenzin
   
Wärmewert Zündkerzen    145    

Beschleunigung 0-100 km/h im 7er-BMW    7,4 s    

Höchstgeschwindigkeit    227 km/h    

A motor tömege 275kg volt,ami 60 kilóval volt nehezebb, mint az M30 "nagy hatos".







* v12 1.JPG (22.63 KB, 800x600 - megtekintve 828 alkalommal.)

* v12 2.JPG (26.1 KB, 800x600 - megtekintve 911 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 20. 22:04:05 pm írta Miki 24V » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
bento

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1035


I run the Death Star


« Válasz #4382 Dátum: 2009. december 20. 22:34:04 pm »

érdekes, az adatokhoz képest alacsonynak tűnik a végsebessége, nem?
Naplózva

e24 635csi 1984, "A legszebb cápa" díj nyertese (2008. Budaörs)
<(*¿*)>
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4383 Dátum: 2009. december 20. 23:34:42 pm »

Meglehetősen alacsony,de ennek sok oka lehet. Lehet 3 gangos automatával tesztelték, vagy esetleg sport kézissel, vagy 4 sebes kézissel... de a gumik minőségén sem csodálkoznék,hogy akkoriban az szabott határt egy ilyen tömegű autó száguldozásának,de ahogy nézem, a nyomaték aránylag "kicsi". Ekkora motortól 365Nm, ráadásul 4500-on eléggé karcsú(nak tűnik), figyelembe véve egy mezei M30B35 310-320Nm közötti nyomatékát 4000-en...
..nem véletlenül lett egy turbós B35 inkább. (szerintem)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
gim_e12
Vendég
« Válasz #4384 Dátum: 2009. december 21. 10:39:15 am »

Kicsit lekéstem, mert Miki azóta linkelt egy jót, de épp azt akartam mondani, hogy már E21-ben ott volt az M20B23.
Erre meg itt az info.

Ilyeneket egyébként honnan vadászol Miki?

Érdekességnek egyébéként jópofa. Azért meg-néznék/hallgatnék/tapasztalnék egy ilyet élőben.
Még az M10 V8-se lehet rossz. Ott is megvan a 4L kapcsiból.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4385 Dátum: 2009. december 21. 11:08:35 am »

Igazából 2 dolgot tudtam csak erről.

1. létezett
2. valahol olvastam róla

Annak kellett beugrania,hogy hol olvastam Smiley Végül végignéztem a gépemen elmentett linkeket és meglett pofon egyszerű helyen Smiley Gyorsan nagyjából átolvastam és próbáltam dióhéjban a lényeget leírni ide. Smiley

http://www.7-forum.com/modelle/e23/e23-6-zyl.php

http://www.7-forum.com/modelle/e23/e23-12-zyl.php

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
gim_e12
Vendég
« Válasz #4386 Dátum: 2009. december 21. 11:14:51 am »

bitte-danke! Wink
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #4387 Dátum: 2009. december 21. 15:51:23 pm »

http://www.youtube.com/watch?v=2jt_Ua_Zsew#
Naplózva

Főmordor.
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4388 Dátum: 2009. december 21. 19:29:58 pm »

Honnan tudom meg biztosan egy ETA-ról, hogy ETA-e?? VAn valami egyedi száma a fejnek vagy a motorsz@m esetleg?? Szívósor, compi, egyebek cserélhetők (még ha nem is kompatibilisek crazy2), szóval ezekbe nem bízok.
Köff!
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #4389 Dátum: 2009. december 21. 20:16:01 pm »

Onnan, hogy nem megy.Cheesy

Szívósor, kompi, fordszámmérő. A HF és blokk jelöléséből nem derül ki, illetve nem biztos, legalábbis E30-nál.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 15:59:43 pm írta Promega » Naplózva

Főmordor.
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4390 Dátum: 2009. december 21. 20:41:57 pm »

Honnan tudom meg biztosan egy ETA-ról, hogy ETA-e?? VAn valami egyedi száma a fejnek vagy a motorsz@m esetleg?? Szívósor, compi, egyebek cserélhetők (még ha nem is kompatibilisek crazy2), szóval ezekbe nem bízok.
Köff!


Realoem nem dobja ki mototrszám alapján?  huh
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #4391 Dátum: 2009. december 21. 20:48:02 pm »

ki kéne
Naplózva

Bence
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4392 Dátum: 2009. december 21. 20:54:18 pm »

Az ETA motorszáma/kódja 27 6 E A/B/C/D ,vagy 27 6 K A/B/C

A hengerfej szívónyílásai kicsik, olyan, mint a karbis M20B20-é, valamint a kipuff oldalon a HF öntvényéven van egy rész,ahová bele van öntve,hogy ETA, vagy 27, vagy 27 ETA ,ez változó.
Valamint. Szelepfedelet leveszed és belekukkantasz a vezértengelyhez. Az ETA veztengelye csak 3 !!! helyen van támasztva/csapágyazva.

A szívósor nagyon hosszú, ha régi eta akkor a szelepfedélen egy nagy furcsa szerkezet van csavarozva (alapjárati szabályzó), újabbaknál a szívósor kipufogó felőli részén lóg egy alapjárati motor,amin van egy réz csavar, az elektromos csatlakozása pedig 2 pólusú.Mind2 esetnél a kipuff oldalon a szelepfedélnél van 2 db csati,amibe a fordulat és helyzetjeladók mennek a váltó harangjáról.
 A harmadik féle ETA motronic pedig a jól ismert, elöl jeladós 1.3, ez a szokásos gumikönyökre csatlakoztatott alapjárati motor, de itt már becsapós,mert a szívósor már nem nagyon különbözik a 20-asétól.

Fordulatszám mérő pedig 5500-ig kalibrálva, utolsó daraboknál 6000-ig csak, valamint 5250-nél letilt a vezérlő.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4393 Dátum: 2009. december 21. 21:38:56 pm »

Onnan, hogy nem megy.Cheesy

Szívósor, kompi, fordszámmérő. A HF és blokk jelöléséből nem derül ki, illetve nem biztos, legalábbis E30-nál.

Mike ez fájt! Te most ittál vagy Gróf babérjaira akarsz törni?? crazy2

Nem kocsiról, csak motorról beszéltem! Volt etám, én is ismerem, de az apró részleteket anno nem figyeltem. Ha tuningmatyiföldön járt már a kocsi, akkor bármi megeshet, másik fej, szívósorral együtt, compi dekli kicserélve, akármi, láttam már érdekes dolgokat. Direkt ezért írtam hogy milyen árulkodó jelek vannak a fejen, a blokkon. Nem akarok lukra futni. A motorsz@m meg nem mindig olvasható, köszönhetően egyeseknek angry.

A többi infót köszönöm!!! Te meg inkább jöhetnél ide síelni oszt együtt innánk 67
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #4394 Dátum: 2009. december 21. 22:49:07 pm »

Mike ez fájt! Te most ittál vagy Gróf babérjaira akarsz törni?? crazy2

Nem, nem ittam, viccnek indult. Úgyis tudtam, hogy jön Miki és elmondja.

Kárpótlásul.

http://www.youtube.com/watch?v=zMOq2kaSuKo&feature=related#
Naplózva

Főmordor.
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4395 Dátum: 2009. december 22. 17:44:44 pm »

Csóri verdák!! Cry
Tipikus skandináv terep, kemény murva, tempós-sodrós kanyarok, széle kifelé dől és árokban végződik. Büntetik, úsztatják, lecsúszik a háta, leakad és TK. Nagyon sok ilyen videjóm van:(
Talán ugyanebben a kanyarban van egy Manta is, ami leakad, de ahogy borul az oldalára, telibekap egy fát tetővel. Nagyon csúnya látvány, főleg hogy félig berogyik a tető.....nem tudom túléltek-e.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 16:00:28 pm írta Promega » Naplózva
c_sonty

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Válasz #4396 Dátum: 2010. január 02. 21:36:13 pm »

Mondjuk nem szar! Evil
http://www.youtube.com/watch?v=CcR-v5NzRik#

Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4397 Dátum: 2010. január 02. 22:18:17 pm »

asztakurva....

http://www.youtube.com/watch?v=Xc58k3iqB3Q#
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #4398 Dátum: 2010. január 02. 22:48:12 pm »

 Shocked shocked 1177 Nem űltem volna benne....
Naplózva

70/627-5355
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #4399 Dátum: 2010. január 02. 23:06:47 pm »

http://www.youtube.com/watch?v=0LXxhEPxIqo&NR=1#

0.41-nél figyeld...
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #4400 Dátum: 2010. január 02. 23:14:29 pm »

 Shocked Shocked  shocked shocked shocked

Nem sok kellett, hogy a fejét vigye kintebb a karó..... Aztakurva.........
Naplózva

70/627-5355
gim_e12
Vendég
« Válasz #4401 Dátum: 2010. január 05. 13:28:41 pm »

Ezt a powerről csentem:
http://www.imca-slotracing.com/2008-XMAS3.htm

Van off is, de M1 és E21 Group5 is!!!

INDY!!!! kukken
Naplózva
VA E21
Vendég
« Válasz #4402 Dátum: 2010. január 06. 21:39:26 pm »

Ehhh  shocked :'(

http://www.youtube.com/watch?v=k0tsTBbx4Ow&feature=related#
Naplózva
VA E21
Vendég
« Válasz #4403 Dátum: 2010. január 06. 21:55:32 pm »

Ezt a powerről csentem:
http://www.imca-slotracing.com/2008-XMAS3.htm

Van off is, de M1 és E21 Group5 is!!!

INDY!!!! kukken
thx  Wink
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4404 Dátum: 2010. január 08. 00:48:23 am »

sztrírészingre elég lenne a teljesítmény?
 afro
http://www.youtube.com/watch?v=-Jkwt79AxDQ&feature=related#
Naplózva
VA E21
Vendég
« Válasz #4405 Dátum: 2010. január 08. 00:56:19 am »

Majd jön Mr. és megmondja a tuttkert!  Evil
De ismerve.... NEM  angel
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4406 Dátum: 2010. január 08. 01:02:48 am »

Picit még fokozom a teljesítményszegény hangulatot:
1. jót szól:)
http://www.youtube.com/watch?v=7bHFnksj5Lc#
2. ahol egy futam, egy motor:) óccsóóó lehet
http://www.youtube.com/watch?v=XugdIaObfQo&feature=fvsr#
3. érdemes figyelni a ponyvát, szemetest vagy bármit. Pici a légnyomás:)
http://www.youtube.com/watch?v=A9loEbwLkYQ#
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4407 Dátum: 2010. január 08. 01:17:44 am »

sztrírészingre elég lenne a teljesítmény?
 afro
http://www.youtube.com/watch?v=-Jkwt79AxDQ&feature=related#

Még a negyede is icon_razz
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6071


Üzemképtelenítő


« Válasz #4408 Dátum: 2010. január 09. 00:43:31 am »

Néha elgondolkodom,biztos,hogy a pénz boldogít?Huh? Evil Roll Eyes Cool
Mindenki döntse el,nem mondom,hogy a rendszámon kívül sokkal több dolog kellene bele,max 2 kényelmesebb első ülés,na de öveket bekapcsolni,3 2 1 BUUUUUMMMMMMMM


* E28 bomba.JPG (96.42 KB, 820x615 - megtekintve 931 alkalommal.)

* E28 bomba 1.jpg (84.09 KB, 800x600 - megtekintve 791 alkalommal.)

* E28 bomba 2.jpg (84.89 KB, 800x600 - megtekintve 949 alkalommal.)

* E28 bomba 3.jpg (52.56 KB, 600x450 - megtekintve 948 alkalommal.)

* E28 bomba 4.jpg (49.94 KB, 600x450 - megtekintve 846 alkalommal.)

* E28 bomba 5.jpg (58.12 KB, 650x488 - megtekintve 854 alkalommal.)

* E28 bomba 6.jpg (47.39 KB, 650x488 - megtekintve 913 alkalommal.)

* E28 bomba 7.jpg (60.14 KB, 650x488 - megtekintve 958 alkalommal.)

* E28 bomba 8.jpg (98.13 KB, 800x533 - megtekintve 1128 alkalommal.)

* E28 bomba 9.JPG (105.16 KB, 640x480 - megtekintve 893 alkalommal.)
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6802


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #4409 Dátum: 2010. január 09. 00:49:21 am »

Hát igen....... Amikor először találtam rá a neten, mondanom se kell hogy  jawdrop jawdrop jawdrop icon_slyuni icon_slyuni icon_slyuni peace 409
Naplózva

70/627-5355
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!