CápaBMW fórum
2024. április 28. 10:16:43 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2326924 alkalommal)
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #4560 Dátum: 2010. február 16. 08:03:08 am »

Tegnap végignyálaztam...majd kigüvedt a szemem Shocked Malacpasszát benzinesé jónak tűnik, de majd kiderül.
Zolka! Tudnál valami cikkszámot??

Bardinal Renault Super5 1.4 (cikk sz: RA0230061)
Naplózva
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4561 Dátum: 2010. február 16. 18:28:07 pm »

e21 futómű upgrade?


http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=8002&postdays=0&postorder=asc&start=0
Naplózva
VA E21
Vendég
« Válasz #4562 Dátum: 2010. február 16. 18:49:23 pm »

Ez szép és jó, csak épp nincs stabrúd. Ennyire bízik a billstein gátlókban?

Lengőkarba golyó, lukkal a közepén, bele a stabrúd! Masszív, és nem tud mozdulni sem előre, hátra, mint a gyári. Csak annyit ami kell a rugózáshoz!

Nekem amúgy alulméretezett. Nem mondom, hogy a gsx-r váltó rudazata nagyobb, de ez ide kicsi. Bár nem fog patkákra, fel, ill. le parkolni, mert akkor van igazán kitéve, hirtelen "nyomásnak".
Szóval szerintem azt a kiálló 10 centis 12-es átmérőjű rudat, úgy el huzza, mint a szart, ha kap egyet a kerék! Mi a kasznihoz van heggesztve.
Ennek annyi értelme van jelen pillanatban, hogy kiküszöbölte a gyári gumiágyazást, mi szokás szerint kiszakad, de mint mondottam, hol a stabrúd?


De szóljatok közbe  Azn  

Kox! Hogy - hogy még nem vagy itt! Téma van!  Cheesy

u.i.: Jelentem  a hátsó stabrúd megoldás Bepben tökéletesen működik ... kopp, kopp     
Pedig kapja az ívet rendesen  Tongue
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 18:53:41 pm írta Indy » Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4563 Dátum: 2010. február 16. 19:26:53 pm »

Elnézést a késedelemért mester!  Grin

Agyári megoldással nem csak a gumiszilent nyúlása a probléma, hanem az hogy a stabrúd is hajlik, mivel rugóacél és egy S alakú kanyar van benne ami még hozzáad a rugalmasságához. Ezt az áltálad említett megoldás nem küszöböli ki.
Vizont ami a képen látható az összehasonlíthatatlanul merevebb a gyárinál, mivel egyenes, de ez egyben az utcai használatot is kérdésessé teszi, mivel drasztikusan lecsökkenti a maximális kormányszöget. A gyári stabrúdon sem véletlenül van az a hajlítás, mert lülönben nem tudna eléggé befordulni a kerék. Szerintem ez a megoldás csak pályaversenyzésre alkalmas, a többit el kell felejteni vele. Egyébként meg szokták a stabrúd erőkarját is ilyen megoldással kiváltani, csak akkor a stabrús felőli végen nincs GE-szem, tehát megoldható hogy megmaradjon a stabrúd is.
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 19:39:40 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4564 Dátum: 2010. február 16. 19:39:20 pm »

Szóval akkor ez szerinted is továbbfejlesztésre érdemes megoldás?
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4565 Dátum: 2010. február 16. 20:06:17 pm »

Szerintem igen, de a kasztni felőli bekötési pont elég rossz helyen van, bentebb kéne helyezni hogy ne csak egyenesen lehessen menni az autóval. Cheesy Amúgy meg a komolyabb pályaautók mind ilyen GE-szemes rudakból építkeznek.

Egy kis nézegetni való: (sajna nem e21, de viszont E30 DTM versenyautó, alulnézetből)

http://www.s14.net/jakesdtmtours/suspension.html
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 20:13:05 pm írta Promega » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4566 Dátum: 2010. február 16. 20:15:17 pm »

Én is ilyesmire gondoltam...
e21 eredeti stabilizátor marad a helyén, kutyacsonttal a gólyalábra kötva a'la E30m3, a ge szemes kitámasztórúd pedig a stabilrúd ívén "belül" bekötve a hossztartóra...
Így nem csökken a kormányszög, keresztstabilizálás is van, és a "fix" bekötést is megvalósítottuk...
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4567 Dátum: 2010. február 16. 20:27:41 pm »

Szerintem ez életképes elképzelés, kérdés hogy a gyári stab és a kitámasztórúd mennyire fognak elférni egymástól. Bár ez sem jelent feltétlenül pdoblémát, mert ha már egyszer a lengőkar kitámasztást megoldottad, onnantól kezdve  nem kell ragaszkodni a gyári stabrúdhoz, mehet alá más is.
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 16. 21:27:51 pm írta collins » Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274


« Válasz #4568 Dátum: 2010. február 17. 08:16:41 am »

Legyen egy kis kézzelfogható is a motorsport rovatban, ne csak az elméleti tákolás:


* e9_1.jpg (101.94 KB, 800x600 - megtekintve 822 alkalommal.)

* e9_2.jpg (65.87 KB, 800x600 - megtekintve 801 alkalommal.)
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #4569 Dátum: 2010. február 17. 08:45:32 am »

Legyen egy kis kézzelfogható is a motorsport rovatban, ne csak az elméleti tákolás:


Jól megindult az utolsó találkozásunk óta. Ki lett végül a projekt manager?



* Kép090.jpg (95.92 KB, 1280x960 - megtekintve 679 alkalommal.)
Naplózva

Főmordor.
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274


« Válasz #4570 Dátum: 2010. február 17. 08:49:54 am »

Idézet
Jól megindult az utolsó találkozásunk óta. Ki lett végül a projekt manager?

Ezt hogy érted?
Az autó ugyanabban a műhelyben készül, ahol elkezdték. Most ért megvalósítási fázisba.
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #4571 Dátum: 2010. február 17. 08:52:23 am »

Egy másik raktárban volt egy ideig. Vagy az is ugyanoda tartozik?
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 17. 12:39:57 pm írta collins » Naplózva

Főmordor.
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274


« Válasz #4572 Dátum: 2010. február 17. 18:57:33 pm »

Ott csak tárolták.
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 17. 19:13:21 pm írta collins » Naplózva
Agyas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1128



« Válasz #4573 Dátum: 2010. február 17. 21:59:54 pm »

Legyen egy kis kézzelfogható is a motorsport rovatban, ne csak az elméleti tákolás:


Nem is lett rossz ez a Bomber dzsekis E9  Evil
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4574 Dátum: 2010. február 19. 11:05:54 am »

Én is ilyesmire gondoltam...
e21 eredeti stabilizátor marad a helyén, kutyacsonttal a gólyalábra kötva a'la E30m3, a ge szemes kitámasztórúd pedig a stabilrúd ívén "belül" bekötve a hossztartóra...
Így nem csökken a kormányszög, keresztstabilizálás is van, és a "fix" bekötést is megvalósítottuk...

Én idén talán nem változtatok már az elején, több okból sem, de ha belefogok az újba, valószínűleg hátulról fogom megtámasztani, ott úgy is van megerősített pont, ahová be tudnám kötni. De mint ahogy azt már többször is írtam, a nálam lévő változtatásokkal semmi gondom sincs az elejét illetően, kizárólag a súlycsökkentés miatt vágnék bele az új futóműbe. A DTM megoldás parádés, le a kalappal előtte. Nekem nem vagyok biztos hogy működne (tartósan), mert a rally nem erről szól, ott szar úton is kell menni, nem is keveset Sad
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #4575 Dátum: 2010. február 19. 23:39:18 pm »

Apropo, ha már futómű tuning. Az a kérdés, hogy hogy működik ez az ültetőrugó dolog? Mert ugye a vágott rugó szar, mert a gyári rugó elő van feszítve a telóban, ha ebből levágnak akkor nincs meg ez a feszítés, ez tiszta sor. Ha ültető rugót veszek, akkor az hogy ültet? Mert ha rövidebb mint a gyári, akkor az ugyan úgy nem lesz előfeszítve, ha meg ugyan olyan hosszú, akkor az mitől ülteti meg a kocsit? Huh
Köszi előre is, T!
Naplózva

Thommy
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4576 Dátum: 2010. február 19. 23:47:39 pm »

Apropo, ha már futómű tuning. Az a kérdés, hogy hogy működik ez az ültetőrugó dolog? Mert ugye a vágott rugó szar, mert a gyári rugó elő van feszítve a telóban, ha ebből levágnak akkor nincs meg ez a feszítés, ez tiszta sor. Ha ültető rugót veszek, akkor az hogy ültet? Mert ha rövidebb mint a gyári, akkor az ugyan úgy nem lesz előfeszítve, ha meg ugyan olyan hosszú, akkor az mitől ülteti meg a kocsit? Huh
Köszi előre is, T!

Nem attól ültet hogy rövidebb, hanem attól hogy van egy puhább része ami jobban összeül.
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #4577 Dátum: 2010. február 19. 23:53:52 pm »

Jaaaaaa, akkor már vágesz, köszi.
Naplózva

Thommy
pic
Vendég
« Válasz #4578 Dátum: 2010. február 20. 10:56:16 am »

Az én rugóm rövidebb. Ezért rövidebb szárú gátló kell hozzá. Wink
Naplózva
Kox

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1361


Powered by rozsda


« Válasz #4579 Dátum: 2010. február 20. 11:50:41 am »

Az én rugóm rövidebb. Ezért rövidebb szárú gátló kell hozzá. Wink

Van olyan is, de a legtöbb ültető rugesz progresszív, amilyenről beszéltem. coolsmiley
Naplózva

hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
Buszos69
Vendég
« Válasz #4580 Dátum: 2010. február 20. 22:50:30 pm »

Nekem elől gyári ültetőrugó van aminek az előfeszítése kb. 20mm és eredetileg Boge olajos telók voltak benne amiben belül van még egy rugó és az nem engedi szét teljesen,vagyis előfeszíti.Így 60mm az ültetés de normál telónál sem esik ki a rugó amikor megemeled a kocsit.
Nekem meg az lenne a kérdésem,hogy az E21-re előlre lehet e nagyobb féktárcsákat tenni,komolyabb féknyereggel ami a 15"-os felnibe még befér és melyik BMW-jét?
Ezen a képen látható milyen az eredeti hátsó sportrugó a telóval.Amúgy a teló és a rugó hossza is ugyanannyi mint a gyári nem ültetett cuccé,csak a rugón eggyel több csavarás van és sűrűbb az alja.


* DSC00025.JPG (242.59 KB, 1224x1632 - megtekintve 648 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 21. 13:51:50 pm írta Buszos69 » Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4581 Dátum: 2010. február 23. 07:46:11 am »

Ha igazán nagyot akarsz:

http://silverstone.fortunecity.com/chicane/541/specials.htm#big brake
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
VA E21
Vendég
« Válasz #4582 Dátum: 2010. február 25. 03:37:13 am »

Japán oldschool gp  Azn Wink

http://www.youtube.com/watch?v=mGQA08rF-mc&feature=related#
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #4583 Dátum: 2010. február 25. 07:54:52 am »

Azért ez még nem nagy 284mm-rel, nekem 302mm-es van fent.  Evil
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4584 Dátum: 2010. február 25. 08:12:04 am »

Jó de te csalsz! Porka nyergek meg mittudomén...  Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Buszos69
Vendég
« Válasz #4585 Dátum: 2010. február 25. 16:52:44 pm »

Köszi!Még arra vagyok kíváncsi hol és mennyiért lehet ezeket beszerezni?Még azt szeretnén tudni ki lehet e furkálni a féktárcsákat,nem robbannak e szét fékezésnél egy idő mulva?
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4586 Dátum: 2010. február 25. 19:31:20 pm »

Azért ez még nem nagy 284mm-rel, nekem 302mm-es van fent.  Evil

Nekem 328mm  Cool
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4587 Dátum: 2010. február 25. 19:33:59 pm »

Köszi!Még arra vagyok kíváncsi hol és mennyiért lehet ezeket beszerezni?Még azt szeretnén tudni ki lehet e furkálni a féktárcsákat,nem robbannak e szét fékezésnél egy idő mulva?

Csak akkor érdemes, ha még "nyers" a tárcsa, figyelni kell a furatok méretére és helyére, sorjázni pedig tilos. Az öntvény kráteresen sorjázható csak, mindig innen indul el a repedés. Be kell tenni egy dobós betétet, 20 perc alatt elvégzi a dolgát tökéletesen. Amúgy az acél tárcsákat lehet "büntetlenül" furkálni, de olyat nem kapni a bótban.  Cry
Naplózva
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274


« Válasz #4588 Dátum: 2010. február 25. 20:13:20 pm »

Köszi!Még arra vagyok kíváncsi hol és mennyiért lehet ezeket beszerezni?Még azt szeretnén tudni ki lehet e furkálni a féktárcsákat,nem robbannak e szét fékezésnél egy idő mulva?

Miért akarod kifurkálni a tárcsákat?
Az összes elrepedt tárcsám a furattól indult meg. És nem gagyi sufni fúrt szarok voltak, hanem versenytárcsák.
Igaz, megálláskor kékeltek rendesen....
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #4589 Dátum: 2010. február 25. 20:15:09 pm »

Miért akarod kifurkálni a tárcsákat?
Az összes elrepedt tárcsám a furattól indult meg. És nem gagyi sufni fúrt szarok voltak, hanem versenytárcsák.
Igaz, megálláskor kékeltek rendesen....

Én inkább más kárán tanultam, hogy hogyan NEM kell kifúrni! Nekem nincsenek gondjaim vele, pedig színesek ezek is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!