CápaBMW fórum
2024. november 24. 00:04:45 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2592424 alkalommal)
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3210 Dátum: 2008. január 15. 18:32:05 pm »

A kényelmedet hogyan mérik??Roll Eyes)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:12:17 am írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #3211 Dátum: 2008. január 15. 19:11:20 pm »

Úgy ahogy a szebbséget.  Grin Wink
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:12:25 am írta Promega » Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3212 Dátum: 2008. január 15. 19:33:32 pm »

Tudtam.Csak nem sejtettem:Smiley)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:12:37 am írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
SikuE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 345



« Válasz #3213 Dátum: 2008. január 16. 21:36:56 pm »

HY!
Találtam donort az Autóba! Egy M20B25 300 -as sport vez.tengellyel.
A vajon élettartamra mennyit fog kibírni? Nem vagyok egy versenyző, gumiégető tipus ,de szeretem fordulaton használni az autót!  sm_68
Miben lesz más mint egy mezei M20B25?
Fogyasztás M20b20- hoz képest mennyire változhat normál használatkor?
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3214 Dátum: 2008. január 16. 21:39:19 pm »

nem vagyok otthon "motorsport" terén, de szerintem sűrűbben cserélj olajat, és szűrőket! ez mindenképpen fontos egy sportosabb motornál - úgy gondolom.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
SikuE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 345



« Válasz #3215 Dátum: 2008. január 16. 22:25:37 pm »

Rendben, köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:13:05 am írta Promega » Naplózva
SikuE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 345



« Válasz #3216 Dátum: 2008. január 16. 23:15:49 pm »

A sperr-ekről mit kell tudni? Mi aza kis és nagyházas sperr?
E-28 -ra mennyibe kerül?

Közben megkérdeztem a guglit is:
http://rebelworks.atw.hu/article/Sperr/sperr.html
« Utoljára szerkesztve: 2008. január 16. 23:20:51 pm írta SikuE28 » Naplózva
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3217 Dátum: 2008. január 17. 05:51:24 am »

Idézet
Miben lesz más mint egy mezei M20B25?
Fogyasztás M20b20- hoz képest mennyire változhat normál használatkor?

Annyiban lesz más, hogy alul jó szarul fog menni, forgatni kell mint barom, de ettől aztán fog is enni városba vagy 15litert. Viszont fordulaton beszarás!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:13:27 am írta Promega » Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
g

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 140


Az ördög jobb és bal keze


« Válasz #3218 Dátum: 2008. január 17. 14:05:01 pm »

A sperr-ekről mit kell tudni? Mi aza kis és nagyházas sperr?
E-28 -ra mennyibe kerül?

Közben megkérdeztem a guglit is:
http://rebelworks.atw.hu/article/Sperr/sperr.html

E28ra legjobb tudomásom szerint nagyházas kell, egy hátlapcserével feltehető rá az e30 sperrje is, így ott a Donáté Wink Evil
Naplózva

Ősállat...
DonDr!ft

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1818


1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d


« Válasz #3219 Dátum: 2008. január 17. 14:17:12 pm »

Ha felhívnám hogy szeretném beméretni a Td-t,röhögőgörcsöt kapna?  huh undecided
Szerintem bátran hívhatod, biztosan leméri! Ha kéred, akkor nem rakja ki az oldalra a mérést, de Neked mégis lesz egy grafikon a zsebedben Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:13:48 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3220 Dátum: 2008. január 17. 14:23:18 pm »

A sperr-ekről mit kell tudni? Mi aza kis és nagyházas sperr?
E-28 -ra mennyibe kerül?

Közben megkérdeztem a guglit is:
http://rebelworks.atw.hu/article/Sperr/sperr.html

Kis és nagyházas, neve is mutatja. Kisházas felejtős, mi a 335i-vel 120km alatt lefogaztuk  Grin Grin Egyébként előtte hibátlan volt.  Cheesy
Nagyházas volt a td-kben, és minden benzinesben ami legalább 25i (eta is). E34 518i-520i és dízelekből jó, vagy e30ból ami td és 25i vagy 25e.
Ára? Elég jó árfolyama van, 50alatt már nem nagyon kapsz, főleg e28-e30ét.
Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3221 Dátum: 2008. január 17. 14:25:55 pm »

Rendben, köszi!
Meg a hidegen nem hajtásra fokozottan figyelj oda, sajnos az m20b25 hengerfej baromira instabil, e34.de-n olyat is olvastam, hogy nagyobb hajtások után érdemes alapjáraton pár percig járatni, mint a dízeleket Smiley Nekik bevált, biztos van benne vmi.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:14:11 am írta Promega » Naplózva
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #3222 Dátum: 2008. január 17. 18:10:49 pm »

azthittem ez mindenfajta kocsinál alap,hogy hajtás után nem állítjuk le azonnal...
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:14:24 am írta Promega » Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3223 Dátum: 2008. január 17. 18:14:18 pm »

Bár nem autó, de én az ETZ-mnél emlékszem ha nagyon meghajtottam, akor nem is lehetett leállítani. Levettem a gyújtást és még vagy fél percig ment.  Cheesy Cheesy Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:14:35 am írta Promega » Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
SikuE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 345



« Válasz #3224 Dátum: 2008. január 17. 18:14:30 pm »

Meg a hidegen nem hajtásra fokozottan figyelj oda, sajnos az m20b25 hengerfej baromira instabil, e34.de-n olyat is olvastam, hogy nagyobb hajtások után érdemes alapjáraton pár percig járatni, mint a dízeleket Smiley Nekik bevált, biztos van benne vmi.

 angel Azn
Oks ezt valahol régen én is hallottam, asszem a turbós autóknál kell fokozottan figyelni a bemelegítésre és a visszahűlésre!
 Köszi az infót!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:22:09 am írta Promega » Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3225 Dátum: 2008. január 17. 18:15:55 pm »

Bár nem autó, de én az ETZ-mnél emlékszem ha nagyon meghajtottam, akor nem is lehetett leállítani. Levettem a gyújtást és még vagy fél percig ment.  Cheesy Cheesy Cheesy
Naja, de ozz a dugó tetején a koksz izzott, azért..Roll Eyes)
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:22:18 am írta Promega » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
csmario

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2316



« Válasz #3226 Dátum: 2008. január 17. 18:17:45 pm »

hát én nyáron egyszer nagymelegbe meghajtottam a TS-t,aztán slusszogott és leállt,kb negyed óra múlva indult újra Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:22:29 am írta Promega » Naplózva

BMW e21 323i,BMW e30 325ix
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3227 Dátum: 2008. január 17. 18:59:52 pm »

azthittem ez mindenfajta kocsinál alap,hogy hajtás után nem állítjuk le azonnal...
Igen, a turbosoknál alap.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:22:41 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #3228 Dátum: 2008. január 17. 20:24:45 pm »

HY!
Találtam donort az Autóba! Egy M20B25 300 -as sport vez.tengellyel.
A vajon élettartamra mennyit fog kibírni? Nem vagyok egy versenyző, gumiégető tipus ,de szeretem fordulaton használni az autót!  sm_68
Miben lesz más mint egy mezei M20B25?
Fogyasztás M20b20- hoz képest mennyire változhat normál használatkor?

Ez nagyban függ a tengelytől. Vannak "nyomaték" tengelyek és vannak "teljesítmény" tengelyek. Az előbbi általában nagy alapkörös. Ha köszörült tengely van benne, akkor az "teljesítmény" lesz. Az előbbi már alulról szépen tol, felül semmi extra, míg a másik alul semmi, felül orkán. Az alapjáraton is hallani a különbséget, ha igazán nagy a tengely. A legnagyobb baj, hogy a nagyobb és hosszabb szelep nyitásnál több luftot szív be a motor, amihez több benya is kellene. Bizonyos fokig ezt követni tudja a compi, de ez az érték véges. Ha nagy a tengely, akkor szegény lesz a benzin-levegő keverék és rosszabb lesz, mint utcai tengellyel, még rosszab esetben túlhevülnek a dugók és az már igazán nagy baj. Nem árt egy chip-elés a tengely mellé.
Másik gond, hogy a köszörült tengelyhez nem jó a gyári excenter. Ha minőségi munkát végez az esztergályos és jó anyagból készül a "házi" excenter, akkor semmi gond, ellenkező esetben, ha túl puha, akkor az excenter kopik el, ha túl kemény az edzés, akkor a veztengely.
Még egy gond lehet, hogy ha csak tengelyt cserélnek, rugókat nem, ugyanakkor az illető szereti tiltatni, a szelep könnyen belenghet és beleüt a dugóba. Ugyanez lesz, ha túl nagyot nyit. Nem túl sok hely van az m20 szelep és dugó között, főleg, ha a fejből is szedtek.
Persze szerencséd is lehet, ha valaki becsületesen rakta össze a fejet, mindenrre odafigyelt, akkor használd egészséggel. Ha nem, akkor több baj van vele, mint amennyi haszna lehetne.
Naplózva
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #3229 Dátum: 2008. január 17. 20:30:04 pm »

Olyan szépen írtad le mintha én írtam volna!
Viccet félre téve, ez a nagy igazság!!!
Büntetlenül nincsen plusz teljesítmény!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:24:07 am írta Promega » Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
fblacka

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 705


ejtsd: efbélacka


« Válasz #3230 Dátum: 2008. január 17. 20:45:34 pm »

azthittem ez mindenfajta kocsinál alap,hogy hajtás után nem állítjuk le azonnal...
bizony ... leállítás után könnyen túlmelegszik ... sőt, olyat is hallottam, hogy zúzás után, a leállítás miatt lett fejes a moci ... nem csoda ...
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:24:16 am írta Promega » Naplózva

SikuE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 345



« Válasz #3231 Dátum: 2008. január 17. 20:49:17 pm »

Olyan szépen írtad le mintha én írtam volna!
Viccet félre téve, ez a nagy igazság!!!
Büntetlenül nincsen plusz teljesítmény!
Én csak annyit tudok egyenlőre a motorról hogy egy 300 fokos tengely kerül bele és ahhoz vannak igazítva a dolgok.
Most kicsit megilyesztettél, még egy párszor átolvasom az irományodat hátha felvilágosulok angel
Köszi az infót
Na de mégis, normál illetve néha elfeledkezős használattal menniyt megy el egy ilyen moci?Huh Nehogy majd egy év mulva elfáradjon minden a motorból, mert akkor jobb ha belesem rakatom
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:24:28 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3232 Dátum: 2008. január 17. 20:53:57 pm »

bizony ... leállítás után könnyen túlmelegszik ... sőt, olyat is hallottam, hogy zúzás után, a leállítás miatt lett fejes a moci ... nem csoda ...
Ha rendben van a motor hűtése mi a reteknek járatnád tovább? Télen-nyáron üzemmelegen ugyanolyan a víz hőmérséklete. Rendes hűtésnél ha autópályán zúzol akkor se szabad középtől feljebb mennie. Vagy te télen üzemmeleg motort még járatsz? Smiley Más kérdés az, ha szar a hűtés és túlmelegszik, na ilyenkor kell hagyni, hogy alapjáraton magától szépen visszahűljön, mint mi driften a 335i-vel, amin ugye nem volt viszko, és közép utáni vonalnál volt általában a mutató, járt is szinte egész nap a moci.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:24:41 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #3233 Dátum: 2008. január 17. 22:26:32 pm »

Szívóról nem tudnék nagyon nyilatkozni, hogy érdemes-e tovább járatni, régebbi turbós kocsiknál (pl. Toyota) még a műszerfalra is van ragasztva gyári cetli. kb annyit ír: intenzív gyorsulás, nagy sebességű közlekedés valamint vontatás, terepen erőltetés után járassuk 1-2 percig.
Igaz, hogy a vízhőfok jól áll, de pl. a kipucsonk komolyan felmelegedhet. Ügye a próbapadokon sem alapjáraton lesz vörös vagy sárga. Ha azonnal leállsz vele, akkor az akár vörösen izzó csonkon lévő turbina valószínűleg nem örül a 90 fokos Hf és a min. 500 fokos csonk közötti létnek. A Hf nem tudom mennyire örül a hirtelen leállításnak, elvileg ha jó a vízhőfok, akkor mindegy. Azt viszont érdemes nem figyelmen kívül hagyni, hogy ha a vízhőfok szépen áll, az még nem minden, hiszen ez folyamatosan keringetett víz mellett valósul meg. Ha leállítjuk, akkor jön az, hogy a víz már nem kering, igaz a hőforrás is megszűnt (belső égés), de a keringettett hűtés is. Helyette ott egy több kilós vastömb, ami baromi forró és süti a hf egyik oldalát. Én autópályán a céges td-t mindenesetre járatom 1 percig, ha megállok. Ezen nem múlik semmi. Ha felelsleges, akkor max elégettem egy stampó gázolajat, vagy ilyesmi, de baj biztos nem lesz belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:25:09 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #3234 Dátum: 2008. január 17. 22:38:27 pm »

Igazából ez 1millió dologtól függ. Lehetsz Te megfontolt is, de ha pl. az előző 20 évben mosogatólevet öntöttek bele olaj helyett, akkor tutira sok a lerakódás és előbb-utóbb kijön a kenés gyenge pontja, aztán valami elfárad. De az is lehet, hogy széttaposod minden nap és évekig elmegy. Én a helyedben belkukkolnék az olajsapkán keresztül a fejbe. Ha makulátlan szép a fej, akkor valószínűleg valaki vete a fáradságot és kitakarította legalább a fejet, amikor összerakták, tehát odafigyeltek rá. Ha tiszta barna, lerakódásos, akkor vagy fost öntöttek olaj helyett, vagy takarítani is lusták voltak, tehát gányolás. Én mindenképp Castrol RS-t tennék bele, mindig megvárnám míg felmelegszik és rúgnám bátran. Ha beleüt a szelep a dugóba, azt általában nem hallod, mert nagy fordulaton jelentkezik, ez esetben 1 nap alatt is pukkra vághatod. Sajnos ez csak akkor derül ki, ha megbontod a mocit vagy ha már késő:(
Itt a fórumon többen is jártak már pórul a kenés okozta bajokkal és nem feltétlen azért, mert igénytelenek, hanem, mert valaki a kocsi előző életében volt igénytelen. Én akkor taposom ki a lekét egy motornak, ha annak már mindegy, vagy ha én raktam össze. Eddig még egyet sem vágtam pukkra.
Naplózva
TurbóDénes
Vendég
« Válasz #3235 Dátum: 2008. január 17. 22:45:35 pm »

Nem felesleges szerintem sem a járatás,akár tempósabb haladás,akár több órás utazás után.
Én is szoktam ha messzire megyek,vagy ha összeakadok valami ellenféllel hazafele.
Egyébként a turbós motorok járatása a hűtésen kívül még azért fontos,mert például kisebb technikai bemutató után,mikor tartósan 6-7 ezres fordulaton pörög a motor,így a turbó is horribilis fordulaton forog és egyik pillanatról a másikra leállítjuk,a turbó saját tehetetlenségéből adódóan még sokáig forog,mire megáll olyan 130 ezres fordulatról.
Mivel amotort leállítottuk,nincs olajkeringés,így nyomása sincs annak a hajszálnyi filmrétegnek amit hamar kiköp maga alól a turbó tengelye és minden kenés nélkül pörög sokat,amimegeszi a csapágyfémet,így elkezd szépen lógni........stb..........olajfogyasztás.......javítás......
De a vízhűtéses turbónak nagyobb szüksége van járatásos hűtésre,mivel a vízkörbe van kötve a legtöbb,és a vízpumpa adja a keringést.
Ott a turbinaház képes elrepedni,mert előfordulhat hogy felforr a víz.

Egyik ismi miután el kellett dobnia 1db RS4-es AUDI csigát ez miatt,bekötött egy kis elektromos szivattyút külön a két turbónak,ezek leállítás után is keringetik a csigák körül a vizet,függetlenül mindentől,csak a gomba álltal adott jelre figyelnek,aki szól ha eléggé visszahült a vizecske a csigácskában.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:26:46 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3236 Dátum: 2008. január 18. 06:42:16 am »

Szívóról nem tudnék nagyon nyilatkozni, hogy érdemes-e tovább járatni, régebbi turbós kocsiknál...
Boge
Ezt írtam pár sorral feljebb: "Igen, a turbosoknál alap. "   Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 10:28:02 am írta Promega » Naplózva
SikuE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 345



« Válasz #3237 Dátum: 2008. január 18. 07:42:04 am »

 409
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3300


Ne vedd el!


« Válasz #3238 Dátum: 2008. január 18. 13:39:03 pm »

Boge

Ezt írtam pár sorral feljebb: "Igen, a turbosoknál alap. "   

jaja, látom.
Igazából szívónál sem éppen hűvös a kipucsonk, szerintem bünti után ott is kijár egy kis alapjárat. Ha sokleömlőd van, jobb a helyzet, mert hamar elviszi a hőt, hamarabb kihűl.
Naplózva
fblacka

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 705


ejtsd: efbélacka


« Válasz #3239 Dátum: 2008. január 18. 23:50:48 pm »


Idézet
Ha leállítjuk, akkor jön az, hogy a víz már nem kering, igaz a hőforrás is megszűnt (belső égés), de a keringettett hűtés is. Helyette ott egy több kilós vastömb, ami baromi forró és süti a hf egyik oldalát.

erről van szó ... és én sem hittem el Sixalag  Cheesy ... meg azt, hogy leállítás után lett fejes a gép ... de volt téli játék ... vizhőfok teljesen optimális, aztán leállítás után kezdett el mászni ... szerintem ez nem hülyeség, főleg, hogy nincs benne semmi rejtély, úgy értem elviekben is alátámsztható ... nem véletlenül van az újabb vasakban vízkeringető meg hűtőventi leállítás után ... Wink
Naplózva

Oldalak: 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 [108] 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!