CápaBMW fórum
2024. november 23. 15:44:09 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3032358 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #30 Dátum: 2009. június 29. 21:06:57 pm »

Aha



bazzeg Miki,azthittem megegyeztünk hogy nem mutogatod az autómat! angry crazy2


Cheesy

« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:28:56 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #31 Dátum: 2009. június 29. 21:55:22 pm »


E28-on, de egyáltalán cápán, még soha nem találkoztam ilyennel. Pedig több darab átsuhant már nálam  Roll Eyes 315-745i-ig, de még csak E28 M5-ön, még a B7 turbón sem találkoztam ilyennel.

Eddig is éreztem, hogy viszonylag ritka és különleges autóm van, de ez most tovább erősödött.  Wink

Azonban mielőtt félrecsúszik a téma a jelenlegi kardánom esetleges exkluzivitása miatt, megpróbálom más szemszögből is bemutatni a problémám lényegét.  1228
Van egy kardánom a hozzá passzoló diffi behajtással. Eddig minden renden is van. Illetve volna, ha a diffi nem lenne csapágybeteg és nem lenne olyan hangja, mint egy villamosnak.  Sad  Próbáltam beszerezni ugyanolyan kivitelű diffit, mint a jelenlegi, de ez nem jött össze. Ami sikerült, annak a behajtása a keresztes kialakítású kardánvéghez illik (4 csavaros). A diffit nem szeretném megbontani a behajtás cseréjéhez (sem), így a hozzá való kardán beépítése tűnne jó megoldásnak. Eddig senki nem tudott megfelelő hosszúságú keresztes kardánt adni, sőt már felmerült az is, hogy gyakorlatilag csak papíron létezik.
Ekkor gondoltam, hogy széles nyilvánosság előtt felteszem a kérdést, miszerint látott-e már valaki  keresztes kardánt 5 gangos E28 518i-ben, mint amilyen a link 1. ábráján van.

Remélem valaki megnyugtat, hogy létezik ilyen, és akkor már csak meg kell találnom.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #32 Dátum: 2009. június 29. 21:59:42 pm »


E28-on, de egyáltalán cápán, még soha nem találkoztam ilyennel. Pedig több darab átsuhant már nálam  Roll Eyes 315-745i-ig, de még csak E28 M5-ön, még a B7 turbón sem találkoztam ilyennel.

Eddig is éreztem, hogy viszonylag ritka és különleges autóm van, de ez most tovább erősödött.  Wink

Azonban mielőtt félrecsúszik a téma a jelenlegi kardánom esetleges exkluzivitása miatt, megpróbálom más szemszögből is bemutatni a problémám lényegét.  1228
Van egy kardánom a hozzá passzoló diffi behajtással. Eddig minden renden is van. Illetve volna, ha a diffi nem lenne csapágybeteg és nem lenne olyan hangja, mint egy villamosnak.  Sad  Próbáltam beszerezni ugyanolyan kivitelű diffit, mint a jelenlegi, de ez nem jött össze. Ami sikerült, annak a behajtása a keresztes kialakítású kardánvéghez illik (4 csavaros). A diffit nem szeretném megbontani a behajtás cseréjéhez (sem), így a hozzá való kardán beépítése tűnne jó megoldásnak. Eddig senki nem tudott megfelelő hosszúságú keresztes kardánt adni, sőt már felmerült az is, hogy gyakorlatilag csak papíron létezik.
Ekkor gondoltam, hogy széles nyilvánosság előtt felteszem a kérdést, miszerint látott-e már valaki  keresztes kardánt 5 gangos E28 518i-ben, mint amilyen a link 1. ábráján van.

Remélem valaki megnyugtat, hogy létezik ilyen, és akkor már csak meg kell találnom.

29 db kardánom van itthon. Szted akad közte? Cheesy Légyszi dobj nekem egy méretet váltótól difi behajtásig és keresek. Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #33 Dátum: 2009. június 29. 22:09:39 pm »

29 db kardánom van itthon. Szted akad közte? Cheesy Légyszi dobj nekem egy méretet váltótól difi behajtásig és keresek. Wink

Bízom benne, hogy ott bujkál valahol köztük.
~1675mm Hardy nélkül.
A középső csapágy mostani helyét holnap lemérem.
Előre is köszi.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #34 Dátum: 2009. június 29. 22:15:01 pm »

29 db kardánom van itthon. Szted akad közte? Cheesy Légyszi dobj nekem egy méretet váltótól difi behajtásig és keresek. Wink

Bízom benne, hogy ott bujkál valahol köztük.
~1675mm Hardy nélkül.
A középső csapágy mostani helyét holnap lemérem.
Előre is köszi.

Szívsen! Holnap átnézem őket Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #35 Dátum: 2009. június 29. 23:50:33 pm »

Eddig is éreztem, hogy viszonylag ritka és különleges autóm van, de ez most tovább erősödött.  Wink

Azonban mielőtt félrecsúszik a téma a jelenlegi kardánom esetleges exkluzivitása miatt, megpróbálom más szemszögből is bemutatni a problémám lényegét.  1228
Van egy kardánom a hozzá passzoló diffi behajtással. Eddig minden renden is van. Illetve volna, ha a diffi nem lenne csapágybeteg és nem lenne olyan hangja, mint egy villamosnak.  Sad  Próbáltam beszerezni ugyanolyan kivitelű diffit, mint a jelenlegi, de ez nem jött össze. Ami sikerült, annak a behajtása a keresztes kialakítású kardánvéghez illik (4 csavaros). A diffit nem szeretném megbontani a behajtás cseréjéhez (sem), így a hozzá való kardán beépítése tűnne jó megoldásnak. Eddig senki nem tudott megfelelő hosszúságú keresztes kardánt adni, sőt már felmerült az is, hogy gyakorlatilag csak papíron létezik.
Ekkor gondoltam, hogy széles nyilvánosság előtt felteszem a kérdést, miszerint látott-e már valaki  keresztes kardánt 5 gangos E28 518i-ben, mint amilyen a link 1. ábráján van.

Remélem valaki megnyugtat, hogy létezik ilyen, és akkor már csak meg kell találnom.

29 db kardánom van itthon. Szted akad közte? Cheesy Légyszi dobj nekem egy méretet váltótól difi behajtásig és keresek. Wink

Ennél már csak E32/34 óracsoportod van több, neispróbáldtagadni!  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:28:29 pm írta Promega » Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #36 Dátum: 2009. június 30. 06:34:44 am »


E28-on, de egyáltalán cápán, még soha nem találkoztam ilyennel. Pedig több darab átsuhant már nálam  Roll Eyes 315-745i-ig, de még csak E28 M5-ön, még a B7 turbón sem találkoztam ilyennel.

Eddig is éreztem, hogy viszonylag ritka és különleges autóm van, de ez most tovább erősödött.  Wink

Azonban mielőtt félrecsúszik a téma a jelenlegi kardánom esetleges exkluzivitása miatt, megpróbálom más szemszögből is bemutatni a problémám lényegét.  1228
Van egy kardánom a hozzá passzoló diffi behajtással. Eddig minden renden is van. Illetve volna, ha a diffi nem lenne csapágybeteg és nem lenne olyan hangja, mint egy villamosnak.  Sad  Próbáltam beszerezni ugyanolyan kivitelű diffit, mint a jelenlegi, de ez nem jött össze. Ami sikerült, annak a behajtása a keresztes kialakítású kardánvéghez illik (4 csavaros). A diffit nem szeretném megbontani a behajtás cseréjéhez (sem), így a hozzá való kardán beépítése tűnne jó megoldásnak. Eddig senki nem tudott megfelelő hosszúságú keresztes kardánt adni, sőt már felmerült az is, hogy gyakorlatilag csak papíron létezik.
Ekkor gondoltam, hogy széles nyilvánosság előtt felteszem a kérdést, miszerint látott-e már valaki  keresztes kardánt 5 gangos E28 518i-ben, mint amilyen a link 1. ábráján van.

Remélem valaki megnyugtat, hogy létezik ilyen, és akkor már csak meg kell találnom.

Gyakorlatilag minden (nem egy darabból álló) kardán hossza változtatható...Sztem nem olxyan ritka amit keresel, nekem más csak E23-as kardánom van sajna, az meg neked nem olyan jó..
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #37 Dátum: 2009. június 30. 09:01:54 am »

29 db kardánom van itthon. Szted akad közte? Cheesy Légyszi dobj nekem egy méretet váltótól difi behajtásig és keresek. Wink

Ennél már csak E32/34 óracsoportod van több, neispróbáldtagadni!  Grin

Összesen 33db óraegységem van itthon, de ebből csak 16db az E32/E34. Most számoltam össze Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:28:05 pm írta Promega » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
kopasz

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1296


"Ragadozó"


« Válasz #38 Dátum: 2009. június 30. 17:15:30 pm »

akkor megkérdezem,hogy 520i kardánja nem jo Feco kollégának véletlenül?
Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #39 Dátum: 2009. június 30. 17:30:45 pm »

Eddig is éreztem, hogy viszonylag ritka és különleges autóm van, de ez most tovább erősödött.  Wink

Azonban mielőtt félrecsúszik a téma a jelenlegi kardánom esetleges exkluzivitása miatt, megpróbálom más szemszögből is bemutatni a problémám lényegét.  1228
Van egy kardánom a hozzá passzoló diffi behajtással. Eddig minden renden is van. Illetve volna, ha a diffi nem lenne csapágybeteg és nem lenne olyan hangja, mint egy villamosnak.  Sad  Próbáltam beszerezni ugyanolyan kivitelű diffit, mint a jelenlegi, de ez nem jött össze. Ami sikerült, annak a behajtása a keresztes kialakítású kardánvéghez illik (4 csavaros). A diffit nem szeretném megbontani a behajtás cseréjéhez (sem), így a hozzá való kardán beépítése tűnne jó megoldásnak. Eddig senki nem tudott megfelelő hosszúságú keresztes kardánt adni, sőt már felmerült az is, hogy gyakorlatilag csak papíron létezik.
Ekkor gondoltam, hogy széles nyilvánosság előtt felteszem a kérdést, miszerint látott-e már valaki  keresztes kardánt 5 gangos E28 518i-ben, mint amilyen a link 1. ábráján van.

Remélem valaki megnyugtat, hogy létezik ilyen, és akkor már csak meg kell találnom.

Gyakorlatilag minden (nem egy darabból álló) kardán hossza változtatható...Sztem nem olxyan ritka amit keresel, nekem más csak E23-as kardánom van sajna, az meg neked nem olyan jó..

Csak, hogy tovább különcködjek, ilyenem is van: Ezt csak a Hardy miatt vettem meg, de hogy bosszantó legyen egy kicsit, majdnem jó.


* P6301268_resize.jpg (74.68 KB, 800x600 - megtekintve 1489 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:27:38 pm írta Promega » Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #40 Dátum: 2009. június 30. 17:37:01 pm »

Bízom benne, hogy ott bujkál valahol köztük.
~1675mm Hardy nélkül.
A középső csapágy mostani helyét holnap lemérem.
Előre is köszi.

Szívsen! Holnap átnézem őket Smiley

Megmértem.
Szintén Hardy nélkül 670mm a váltótól.
Ami jó lehet: 655-680mm ill. 755-780mm távolság a csapágy közepénél mérve, azaz a csavarnál.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:27:07 pm írta Promega » Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #41 Dátum: 2009. június 30. 17:50:17 pm »

Neked "féltengely csuklós" a difi felőli vége a kardánnak? És E28-ad van? Mikori? Csinálj már képet légyszi....

Amúgy létezik kardánkeresztes, eddig még csak olyannal találkoztam, a fentebb említettel csak E32/E34-ben futottam össze. De ott is az M50, M30, M51 motorosoknál...fura.

Akkor néhány kép, ahogy ígértem:


* P6301257_resize.jpg (90.09 KB, 800x600 - megtekintve 1411 alkalommal.)

* P6301263_resize_2.jpg (95.12 KB, 800x600 - megtekintve 1482 alkalommal.)

* P6301267_resize.jpg (39.25 KB, 800x600 - megtekintve 1479 alkalommal.)
Naplózva
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #42 Dátum: 2009. június 30. 19:26:34 pm »

Neked "féltengely csuklós" a difi felőli vége a kardánnak? És E28-ad van? Mikori? Csinálj már képet légyszi....

Amúgy létezik kardánkeresztes, eddig még csak olyannal találkoztam, a fentebb említettel csak E32/E34-ben futottam össze. De ott is az M50, M30, M51 motorosoknál...fura.

Akkor néhány kép, ahogy ígértem:

E34-en láttam eddig ilyen megoldást. Meg E39-en.
De azok közül egyiknek se stimmel a kardánja E28-ba. Sőt, 518i-nek meg pont nem ilyen a kardán diffi felőli vége, hanem sima csuklós.
Naplózva
easy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33



« Válasz #43 Dátum: 2009. június 30. 21:01:35 pm »

Nemtom mi a hóhér van, nem látok olyan gombot, hogy hozzá tudnék szólni, így idéznem kell.
Tud valaki valami csodaszert -üvegragasztó?- amivel újra a helyén maradna a bal hátsó ablakom?
Most fel van tekerve és az állapot úgy van rögzítve, hogy az utas ne birizgálja--> tekerő leszedve
Abból a két néhánycentis sínből jött ki az üveg.
Amúgy elég érdekes ez az ablakszerelés. Minden csavar állítása összefügg a többivel  Cheesy Smiley


Az a két sínt mondod, amivel rá van fogatva a mechanika az üvegre?Oda elméletileg nem kell ragasztó, egy gumibetét van benne(ez megy az üvegre), és egy csavarral huzatod össze.Ha mégse, akkor kétkomponenses epoxi, az tuti.

Köszi. Közben faterom ajánlotta a vízüveget. E 28 ról van szó. Amúgy meg látszik, hogy gyárilag is valami képlékeny cucc került bele ami szépen elöregedett. Említett csavar nincs.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:26:47 pm írta Promega » Naplózva
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #44 Dátum: 2009. június 30. 21:03:23 pm »

Ezt a luxust nézzétek! Két szelep egy keréken!! shocked Nem hiába, Skoda. Az egyiken felpumpálni lehet a másikkal leereszteni ha túl sok a levegő! Grin


* skoda-szelep_1n.jpg (235.66 KB, 800x600 - megtekintve 1473 alkalommal.)
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #45 Dátum: 2009. június 30. 21:27:45 pm »

Neked "féltengely csuklós" a difi felőli vége a kardánnak? És E28-ad van? Mikori? Csinálj már képet légyszi....

Amúgy létezik kardánkeresztes, eddig még csak olyannal találkoztam, a fentebb említettel csak E32/E34-ben futottam össze. De ott is az M50, M30, M51 motorosoknál...fura.

Akkor néhány kép, ahogy ígértem:

Most csak én látom úgy, vagy a kardán tényleg ferdén megy a difire?

Kíváncsi lennék milyen áttételű ez a difi. El tudom képzelni,hogy nagyon korai E32-ről van esetleg.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #46 Dátum: 2009. június 30. 21:32:25 pm »


Akkor néhány kép, ahogy ígértem:

Most csak én látom úgy, vagy a kardán tényleg ferdén megy a difire?

Kíváncsi lennék milyen áttételű ez a difi. El tudom képzelni,hogy nagyon korai E32-ről van esetleg.

Szerintem optikai csalódás, mert ferdén alulról van fotózva.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 06. 19:26:18 pm írta Promega » Naplózva
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #47 Dátum: 2009. június 30. 21:56:49 pm »

Én is úgy látom, hogy ferde a kardán. A legjobban ott látszik ahol a hídház legmélyebb pontján látható az a kis dugó. Na az tutira nincs egy vonalban a kardántengely közepével.
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #48 Dátum: 2009. június 30. 22:07:11 pm »

Én is úgy látom, hogy ferde a kardán. A legjobban ott látszik ahol a hídház legmélyebb pontján látható az a kis dugó. Na az tutira nincs egy vonalban a kardántengely közepével.
Szerintem nem írok túl nagy hülyeséget azzal, hogy ahhoz a diffinek is rossz helyen kellene lenni a hídházban, ami elvileg nem lehetséges, mert a furatok meghatározott helyen vannak. Ahhoz, hogy a kardán ferdén menjen a diffibe, magának a hídháznak kéne eldeformálódnia...
Szerintem simán becsap minket a szemünk...
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #49 Dátum: 2009. július 01. 07:13:22 am »

Majdcsak beír az érintett is, és megmondja hogy jól látjuk-e? huh
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Steam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 259


« Válasz #50 Dátum: 2009. július 01. 07:35:24 am »

Meg kéne nézni egy difit felülről....
Nem az öntvény közepén van a behajtás, hanem el van tolva.  A kardáncsapágyig egyenesen megy a tengely, onnan pedig ferdén a difiig. 
Nincs a képpel semmi baj.
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 01. 07:41:00 am írta Steam » Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #51 Dátum: 2009. július 01. 12:15:03 pm »

Üdv mindenkinek!
Jelentem sikerült megvenni Steam verdáját tegnap  Cheesy  Cheesy, haza is jött szépen nyugiban, semmi gáz nem volt. Ráférnek még állítgatások de az össz bajok is inkább apróbb dolgok, és csak picit zavaróak, no meg jó hiányos a beltér, de jelen pillanatban nem érdekel, kaszni jó, motor jó futómű is  Tongue.

Amit ma vettem észre az, hogy csöpörészik a víz a fagydugónál  Embarrassed. Az lenne a kérdés hogy hol tudok ilyet beszerezni Bp-n és kb mennyibe van egy ilyen, esetleg valami jobb autósboltban lehet kapni, vagy mindenképpen istentudja honnan kell rendelni?
Köszi előre is!


ui: Köszi mindenkinek a vásárlás előtti tanácsokat és hogy lebeszéltek a drága romhalmazokról!  Tongue
Naplózva

Thommy
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #52 Dátum: 2009. július 01. 15:31:09 pm »

Meg kéne nézni egy difit felülről....
Nem az öntvény közepén van a behajtás, hanem el van tolva.  A kardáncsapágyig egyenesen megy a tengely, onnan pedig ferdén a difiig. 
Nincs a képpel semmi baj.

Köszönöm a hozzászólást. Én is így tudom.
Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #53 Dátum: 2009. július 01. 16:38:10 pm »

Lenne még egy, remélhetőleg csak elméleti kérdésem arra az irreálisnak tűnő esetre, ha a 29 db kardán között mégsem lenne egy megfelelő.  Wink
Ez ugyanis azzal járna, hogy ki kell cserélnem a diffi behajtást. Ez azontúl, hogy tovább tart és többe is kerül, ott is megbukik, hogy nem találok sehol infót a rögzítő mutter meghúzási nyomatékára vonatkozóan. Amennyire tudom ez azért igen kritikus, mert ezzel lehet beállítani (avagy elrontani) a foghézagot.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/Sedan/Europe/518i-M10/LHD/M/1983/october/browse/rear_axle/drive_flange_suspension_gasket_ring/
Nyilván kellene egy új roppantó gyűrű (8-as versenyző), valamint egy új szimmering (5) is.
Csinált már valaki ilyet jó eredménnyel?
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #54 Dátum: 2009. július 01. 16:43:05 pm »

Lenne még egy, remélhetőleg csak elméleti kérdésem arra az irreálisnak tűnő esetre, ha a 29 db kardán között mégsem lenne egy megfelelő.  Wink
Ez ugyanis azzal járna, hogy ki kell cserélnem a diffi behajtást. Ez azontúl, hogy tovább tart és többe is kerül, ott is megbukik, hogy nem találok sehol infót a rögzítő mutter meghúzási nyomatékára vonatkozóan. Amennyire tudom ez azért igen kritikus, mert ezzel lehet beállítani (avagy elrontani) a foghézagot.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/Sedan/Europe/518i-M10/LHD/M/1983/october/browse/rear_axle/drive_flange_suspension_gasket_ring/
Nyilván kellene egy új roppantó gyűrű (8-as versenyző), valamint egy új szimmering (5) is.
Csinált már valaki ilyet jó eredménnyel?


Csinált Wink

De ne aggódj, lesz kardán. Csak mikor van időm, jön az eső és vissza kell pakolnom mindent,hogy ne ázzon el semmi. Kiba..ott monszun... angry angry
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #55 Dátum: 2009. július 01. 16:59:17 pm »

Lenne még egy, remélhetőleg csak elméleti kérdésem arra az irreálisnak tűnő esetre, ha a 29 db kardán között mégsem lenne egy megfelelő.  Wink
Ez ugyanis azzal járna, hogy ki kell cserélnem a diffi behajtást. Ez azontúl, hogy tovább tart és többe is kerül, ott is megbukik, hogy nem találok sehol infót a rögzítő mutter meghúzási nyomatékára vonatkozóan. Amennyire tudom ez azért igen kritikus, mert ezzel lehet beállítani (avagy elrontani) a foghézagot.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/Sedan/Europe/518i-M10/LHD/M/1983/october/browse/rear_axle/drive_flange_suspension_gasket_ring/
Nyilván kellene egy új roppantó gyűrű (8-as versenyző), valamint egy új szimmering (5) is.
Csinált már valaki ilyet jó eredménnyel?


Csinált Wink

De ne aggódj, lesz kardán. Csak mikor van időm, jön az eső és vissza kell pakolnom mindent,hogy ne ázzon el semmi. Kiba..ott monszun... angry angry

Nem aggódok, csak titkon szeretnék egy kicsit kiokosodni. sm42
Szóval? Mennyi is az nyomaték?  Roll Eyes
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #56 Dátum: 2009. július 01. 17:31:17 pm »

Üdv mindenkinek!
Jelentem sikerült megvenni Steam verdáját tegnap  Cheesy  Cheesy, haza is jött szépen nyugiban, semmi gáz nem volt. Ráférnek még állítgatások de az össz bajok is inkább apróbb dolgok, és csak picit zavaróak, no meg jó hiányos a beltér, de jelen pillanatban nem érdekel, kaszni jó, motor jó futómű is  Tongue.

Amit ma vettem észre az, hogy csöpörészik a víz a fagydugónál  Embarrassed. Az lenne a kérdés hogy hol tudok ilyet beszerezni Bp-n és kb mennyibe van egy ilyen, esetleg valami jobb autósboltban lehet kapni, vagy mindenképpen istentudja honnan kell rendelni?
Köszi előre is!


ui: Köszi mindenkinek a vásárlás előtti tanácsokat és hogy lebeszéltek a drága romhalmazokról!  Tongue
Közben megoldótodd a dolog, kiderült h f@szul látok és csont száraz a dugónál a motor, nem is találtam vízfolyást sehol, szerintem a váltófolyás tréfált meg.
Naplózva

Thommy
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #57 Dátum: 2009. július 01. 21:03:22 pm »

Lenne még egy, remélhetőleg csak elméleti kérdésem arra az irreálisnak tűnő esetre, ha a 29 db kardán között mégsem lenne egy megfelelő.  Wink
Ez ugyanis azzal járna, hogy ki kell cserélnem a diffi behajtást. Ez azontúl, hogy tovább tart és többe is kerül, ott is megbukik, hogy nem találok sehol infót a rögzítő mutter meghúzási nyomatékára vonatkozóan. Amennyire tudom ez azért igen kritikus, mert ezzel lehet beállítani (avagy elrontani) a foghézagot.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/Sedan/Europe/518i-M10/LHD/M/1983/october/browse/rear_axle/drive_flange_suspension_gasket_ring/
Nyilván kellene egy új roppantó gyűrű (8-as versenyző), valamint egy új szimmering (5) is.
Csinált már valaki ilyet jó eredménnyel?

Én úgy tudom, a foghézagot nem azzal állítod, de persze tévedhetek is. Smiley

Én anno a 40i-n simán átcseréltem, gyári nyomatékra húztam, az igaz, de se nem lóg, se nem búg.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #58 Dátum: 2009. július 01. 22:23:11 pm »

Megadott vastagságú hézagoló közdarabbal állítod be, amit a mérhető kopásból mérsz és számolsz ki. Igazából ha túlhúzod, akkor a foghézag megnő minimális mértékben, és legalább szorul is Smiley A csapágypályát ki kell húzni, a mögötte lévőt gyűrűt ki ,stb stb stb stb. Nameg a tengelyen is van jelölés,amiből tudod a korrekciós értéket számolni.

Asszem 190 nyújton a lehúzója, de holnap megkukkantom TIS-ben,az a biztos Smiley


Amúgy ma esemény vót. Mentem volna anyagbeszerző portyámra és a kapuig jutottam. Leállt a hetes. Bedöglött a benzinpumpa  angry Aztán előkerestem egy másikat, erre elkezdett dőlni az eső... mire elállt, jól bezárt minden  angry De most már jó Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #59 Dátum: 2009. július 01. 22:29:12 pm »

Megadott vastagságú hézagoló közdarabbal állítod be, amit a mérhető kopásból mérsz és számolsz ki. Igazából ha túlhúzod, akkor a foghézag megnő minimális mértékben, és legalább szorul is Smiley A csapágypályát ki kell húzni, a mögötte lévőt gyűrűt ki ,stb stb stb stb. Nameg a tengelyen is van jelölés,amiből tudod a korrekciós értéket számolni.

Asszem 190 nyújton a lehúzója, de holnap megkukkantom TIS-ben,az a biztos Smiley


Amúgy ma esemény vót. Mentem volna anyagbeszerző portyámra és a kapuig jutottam. Leállt a hetes. Bedöglött a benzinpumpa  angry Aztán előkerestem egy másikat, erre elkezdett dőlni az eső... mire elállt, jól bezárt minden  angry De most már jó Smiley

És üzemanyagpumpa!!!!  Grin Grin Grin
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!