CápaBMW fórum
2024. november 11. 20:20:05 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3022044 alkalommal)
Dannert

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 908



« Válasz #420 Dátum: 2009. augusztus 17. 18:36:29 pm »

Ilyenkor az nem baj. sőt... azért nem is írtam bele. Wink
aha, szóval még kraftosabb is lesz? Roll Eyes
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #421 Dátum: 2009. augusztus 17. 18:58:31 pm »

Na szóval....
Ennyire rájöttem.... a fekete az a test...
A többi szinnek ha külön-külön adok pozitivót,akkor nincs semmi...
Ha a sárgát és a kéket(amit én szürkének néztem) összezárom és ugy adok neki pozitivot akkor műkszik...de a zöld nem tudom micsoda,de a sebességmérőre megy a kábel a feketével együtemben...
Most jobban nekifeküdtem a papirjának,azon vannak irások ..szerintem ugy néz ki,hogy a sárga a fix pozitiv,a kék a gyújtáspozitiv,a fekete a test,és a zöld meg összekötettetésben vana  sebességmérővel...
Na szóval adtam neki testet,majd a sárgát a kékkel összecsavartam és adtam rá pozitivot...be is kapcsolt a cucc..kis idő és helyreállt a lelke...
Rádugtam a sebességmérőt a stekkerére és működött,de a zöld kábele ami a kötegen van eg nem volt dugva semmire....a spirált fúróval meghajtottam és mért is,de eléggé összevissza és nehezen állt vissza a 0-ra.....
Akkor egy kérdés..azt a zöld maradék kábelt ami összekötettésben van a sebességmérővel hova kössem??? azt is a gyújtáspozitivra??
Világításhoz nincs egy külön kábele eetleg?
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:55:59 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #422 Dátum: 2009. augusztus 17. 19:05:13 pm »

Nem ahhoz nincs...
Viszont ma próbálgattam furógéppel hajtottam és ha nem volt a zöld is pozitivra adva akkor mért igaz nem jól(ezt a fordulatszámra fogom),ha hozzá érintettem a zöldet a pozitivhoz,egyből elkezdett csökkenni a sebesség.....ha egyből ráadtam a zöldet a pozitivra és után kezdet el tekertetni a bowdent,nem is mért....
DE a sebességjeladóra csak két kábel megy: fekete és zöld.....ebből a zöld összekötettésben van a kötegen szabadon lévő zöldel...
ezt most nem értem...
Lehet kéne irni egy levelet a VDO-nak... smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:55:39 pm írta collins » Naplózva

steffe
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #423 Dátum: 2009. augusztus 17. 19:21:36 pm »

Jófele tekerted?
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:55:23 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #424 Dátum: 2009. augusztus 17. 20:09:11 pm »

Mindkét irányban mikor tekertem,mért a kütyü....
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:55:04 pm írta collins » Naplózva

steffe
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #425 Dátum: 2009. augusztus 17. 20:15:34 pm »

Nem ahhoz nincs...
Viszont ma próbálgattam furógéppel hajtottam és ha nem volt a zöld is pozitivra adva akkor mért igaz nem jól(ezt a fordulatszámra fogom),ha hozzá érintettem a zöldet a pozitivhoz,egyből elkezdett csökkenni a sebesség.....ha egyből ráadtam a zöldet a pozitivra és után kezdet el tekertetni a bowdent,nem is mért....
DE a sebességjeladóra csak két kábel megy: fekete és zöld.....ebből a zöld összekötettésben van a kötegen szabadon lévő zöldel...
ezt most nem értem...
Lehet kéne irni egy levelet a VDO-nak... smiley
Csak simán kérjek tőlük neked egy kapcsirajzot? ird le a tipusát...
Privibe nyomjad
Naplózva

Bence
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #426 Dátum: 2009. augusztus 17. 20:38:50 pm »

jöhet ide is, közérdekű információ...(meg elvégre ezért fórum a fórum)
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:54:39 pm írta collins » Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #427 Dátum: 2009. augusztus 17. 21:29:43 pm »

Mail ment nekik remélem hamarosan válaszolnak... Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:54:19 pm írta collins » Naplózva

Bence
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #428 Dátum: 2009. augusztus 18. 11:25:40 am »

Sziasztok!

Van valakinek ötlete, hogyan lehetne megnyugtatni a kicsit idegesen ugráló hőmérőt? (E28)
Van olyan tipikus kábel -  vagy alaplapi forrasztási probléma, ahol érdemes kezdeni?

Előre is köszi:
F.  sm_68


Hello! Ez a téma engem is érdekelne, mert tegnap a pesti dúgóban mindent mutatott, fagyástól a forrásig teljesen rapszódikusan. amúgy meg semmi baj nem volt.
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #429 Dátum: 2009. augusztus 18. 11:30:58 am »

Ja, tovább olvastam. Köszi. Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:54:03 pm írta collins » Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #430 Dátum: 2009. augusztus 18. 17:42:24 pm »

Üdv. SOS keresnék olyan cápatársat, aki segíteni tudna nekem a szelephézagot és gyújtásomat belőni lehetőleg még a héten, ugyanis felújított a hengerfejem, 400 után ellenőrizni kéne a dolgokat és ez még nem történt meg, gyújtás meg már most elmászott  undecided. Jó lenne Csepelen és 40kmes körzetében.  angel
Jöhet privi is!
Előre is köszi, ha akadna valaki!  Roll Eyes
Naplózva

Thommy
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #431 Dátum: 2009. augusztus 18. 17:59:16 pm »

Üdvözletem!

Olyan problémám van, hogy csöpög a differenciál művem (e21 323i). Nem is lenne olyan nagy baj, mert van egy alkatrész autóm, azonban az az autó évekig állt elég gazdátlan körülmények között. Ezt be szeretném rakni a mostani helyett, csak az a kérdéses, hogy milyen állapotban vannak abban is a tömítések. Lehet még ezekhez kapni, vagy azért elég jó az élettartam ezeknek a tömítéseknek.
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #432 Dátum: 2009. augusztus 18. 18:17:48 pm »

A kardán felőli szimmering az szinte örök....de csak szinte...cseréje elég szopóka,mert rohadt nehéz levenni róla az anyát...
A féltengelykihajtásnál tuti cserések a szimmeringek...na ezeket egyszerübb kicserél,csak jelöljétek meg az oldalak szépen,nehogy összekeverjétek,mert akkor kukás lesz a difi hamar....
Amugy lehet kapni a szimmeringeket,ha rám hallgatsz akkor kiveszed a régit nem barmolva,hogy ép maradjon,elvileg a belsejében van a gyári mérete,beviszed egy csapágyboltba és megrendeled onnan...kb a harmadába fog kerülni,mint amit a wallistól rendelnél....
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:53:48 pm írta collins » Naplózva

steffe
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #433 Dátum: 2009. augusztus 18. 19:19:56 pm »

Azért nem örök, nekem pont az folyik a V8-ban, hogy rohadna meg. Smiley
Vicces levenni róla az anyát, de légkulccsal megoldható. Szóval ha Pest környéki a kolléga, akkor tudok segíteni, mert nekem van.
A csapágyboltos megoldás nem rossz, de azért arra figyelni kell, hogy ne józsibácsi kis csapágyas sufnijába menj a sarkon, mert tapasztalataim szerint ad egy Lada minőségűt, szt szalaggyá. Smiley
A gyári meg valóban nem olcsó, viszont ha egyszer kicseréled, akkor túléli az autót, ebben biztos vagyok. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:53:27 pm írta collins » Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #434 Dátum: 2009. augusztus 18. 20:24:42 pm »

Sabc, szerintem ez nem igaz.

Egy rakat szimmering a BMW-nél tutira NOS.
Megvettem az összes váltóhoz való szimmeringet a Wallistól. Te tudod mibe fáj az Smiley. Egy kivételével az összes pisálja ki az olajat. Szerintem azért, mert öreg, ahelyett, hogy bementem volna a Szinyei utcai szimmering boltba, és valami márkás szimmering-ből vettem volna meg a harmadáért, vagy annyiért sem.

Esetleg azt tudod a BMW-nek ki szállit, vagy ki szállitotta anno? Csak mert megint cserélhetem, és ugyanigy nemigen szeretnék járni érthető módon  smiley.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
sura

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47



« Válasz #435 Dátum: 2009. augusztus 18. 20:26:51 pm »

Köszönöm szépen a tanácsokat. Budapesten lakok, csak a pót alkatrész van vidéken sajnos. Lehet felkereslek, ha nem boldogulok.
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #436 Dátum: 2009. augusztus 18. 20:37:47 pm »

Azért nem örök, nekem pont az folyik a V8-ban, hogy rohadna meg. Smiley
Vicces levenni róla az anyát, de légkulccsal megoldható. Szóval ha Pest környéki a kolléga, akkor tudok segíteni, mert nekem van.
A csapágyboltos megoldás nem rossz, de azért arra figyelni kell, hogy ne józsibácsi kis csapágyas sufnijába menj a sarkon, mert tapasztalataim szerint ad egy Lada minőségűt, szt szalaggyá. Smiley
A gyári meg valóban nem olcsó, viszont ha egyszer kicseréled, akkor túléli az autót, ebben biztos vagyok. Smiley
Ja hát persze ,az alap,hogy nem kis gagyi boltba megyünk és nem gagyi szimmeringet veszünk...
DE a gyári egy porvédős,amit meg a csapágyboltba veszel dupla...Én biztos ott fogom megvenni.... smiley
Ja kérem akinek bejött az élet annak van légkulcsa.... smiley
Naplózva

steffe
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #437 Dátum: 2009. augusztus 18. 21:54:26 pm »

Azért nem örök, nekem pont az folyik a V8-ban, hogy rohadna meg. Smiley
Vicces levenni róla az anyát, de légkulccsal megoldható. Szóval ha Pest környéki a kolléga, akkor tudok segíteni, mert nekem van.
A csapágyboltos megoldás nem rossz, de azért arra figyelni kell, hogy ne józsibácsi kis csapágyas sufnijába menj a sarkon, mert tapasztalataim szerint ad egy Lada minőségűt, szt szalaggyá. Smiley
A gyári meg valóban nem olcsó, viszont ha egyszer kicseréled, akkor túléli az autót, ebben biztos vagyok. Smiley

Hagyjuk ezt a gyári szimering túlél mindent ajnárt...egy rakás fos, sokkal jobbat lehet venni, töredék árban.

Nemrég csináltam egy difit, 600Ft-ért jött ugyanaz (najó, picit jobb),mint amit 2400-ért kapsz meg kedvezménnyel gyári dobozban...
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #438 Dátum: 2009. augusztus 18. 22:05:26 pm »

Ennyi!!  25
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:52:56 pm írta collins » Naplózva

steffe
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #439 Dátum: 2009. augusztus 19. 06:28:14 am »

Azért nem örök, nekem pont az folyik a V8-ban, hogy rohadna meg. Smiley
Vicces levenni róla az anyát, de légkulccsal megoldható. Szóval ha Pest környéki a kolléga, akkor tudok segíteni, mert nekem van.
A csapágyboltos megoldás nem rossz, de azért arra figyelni kell, hogy ne józsibácsi kis csapágyas sufnijába menj a sarkon, mert tapasztalataim szerint ad egy Lada minőségűt, szt szalaggyá. Smiley
A gyári meg valóban nem olcsó, viszont ha egyszer kicseréled, akkor túléli az autót, ebben biztos vagyok. Smiley

Hol élsz te? A multban? A légkulcs ma márnem divat, ezzel kell dolgozni Wink


* GDS.jpg (24.58 KB, 360x350 - megtekintve 956 alkalommal.)
Naplózva
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #440 Dátum: 2009. augusztus 19. 07:24:19 am »

Szeretném látni, ahogy megpróbálsz ezzel levenni egy M30 főtengelyvég-anyát, amit 1981-ben lazítottak meg utoljára, és 460-Nm-rel van meghúzva. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:52:38 pm írta collins » Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #441 Dátum: 2009. augusztus 19. 07:47:07 am »

fél kézzel bármikor lelazitom meg meghúzom....ha akarod el is szaggatom rajta az anyát...ennyi... smiley
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:52:23 pm írta collins » Naplózva

steffe
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #442 Dátum: 2009. augusztus 19. 07:50:38 am »

Nem is mernék kételkedni benne, hogy a velencei ötvenfillér kézzel nagyobbat lazít, mint az 1080 Nm-re 3/4 collos légkulcsom, 11 baron.  Cheesy Grin Evil
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:51:50 pm írta collins » Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2566



« Válasz #443 Dátum: 2009. augusztus 19. 07:59:25 am »

Lékkulcs meg ilyen szarok....  Evil 11bar...hol??? Fennt a hegytetőn jó ha megvan 7,5 bar...olyan könnyen nem szökkennek ám azok bárok.... smiley
Nyomatéksokszorozó kicsirigó..  Azn 3600nm-ert adok neki,azt a főtengely is megcsavarodik,de mútkor találtam 5600nm-est is kézit....Kéne egy....
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:52:07 pm írta collins » Naplózva

steffe
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #444 Dátum: 2009. augusztus 19. 09:12:57 am »

Hol élsz te? A multban? A légkulcs ma márnem divat, ezzel kell dolgozni Wink


Azért megnézném ezt 1-2 szituációban Cheesy
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #445 Dátum: 2009. augusztus 19. 09:24:41 am »

Lékkulcs meg ilyen szarok....  Evil 11bar...hol??? Fennt a hegytetőn jó ha megvan 7,5 bar...olyan könnyen nem szökkennek ám azok bárok.... smiley
Nyomatéksokszorozó kicsirigó..  Azn 3600nm-ert adok neki,azt a főtengely is megcsavarodik,de mútkor találtam 5600nm-est is kézit....Kéne egy....

Nem is a nyomaték számít igazán pl. egy M30 tengelyvég anya lelazítása esetén, hanem az,hogy az az erő,amit ráviszel, az "üt".
Ami azt jelenti,hogy nem kell a főtengelyt kitámasztanod, kiékelned, ha már pl. nincs rajta a lendkerék,amit le tudsz stiftelni.

Ha a lendkereket tudod stiftelni,akkor még mindig ott a probléma,hogy a motortestet elbillented, elforgatod, felborítod. Így szinte csak a helyén tudnád lazítani,ami meg csak alulról tudsz igazán jól hozzáférve,de a helyén meg szenvedjen a jó anyja, mert ha már azt az anyát le kell lazítani,akkor jobb,ha az a motor kint van Cheesy

M10-nél más a helyzet,ott nincs ekkora nyomatékkal húzva az anya, csak valami 190Nm-el. M20-nál már megint csak veszedelem lazítani Cheesy

Anno nem volt légkulcsom, úgy gondoltam mi a fenének, hosszú szárak, nyomatékkulcs, sokszorozók, stb. Aztán SaPc ( Evil ) erőltette,hogy légkulcs milyen jó, kipróbálod és avval fogsz fogatmosni is Cheesy

Igaza lett. Amíg szoptam az M20 tengelyvég lazítással anno 2-3 órákat,mire ki tudtam támasztani a motort, meg mire körbekeringőztem vele a műhelyt,addig ez kb. 10 másodpercre csökkent...
 És bizony volt olyan tengelyvég anya M30-nál,aminél elő kellett kapni a 3/4-es nagy légkulcsot és a műhely légkulcsrendszer nyomását fel kellett tolni 6,3 Bar-ról majd 10 Bar-ra,hogy sikerüljön.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #446 Dátum: 2009. augusztus 19. 09:47:37 am »

Én ezért szoktam a leggyakrabban a sima csillagkulcsot is gumikalapáccsal ütni egy lazításhoz. Tized annyi erő kell, és szép békésen meglazul a cucc, ráadásul este nem fáj az ember könyöke sem. Persze ilyen légkulcs meg effélék az én kis minimálgarázsomban nincsenek.
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #447 Dátum: 2009. augusztus 19. 09:52:18 am »

Jaj erről jut eszembe az igazi szopatás:
2 kormánygépem van. Egyiken se lehet holtjátékot állítani mert az egyiknél az anyába belerohadt a hernyócsavar és csak egyszerre forognak, a másik (ami a kocsimban van) ott az anya leforog, de a hernyócsavar belerohadt a fedélbe, meg nem mozdul az atyaúristennek sem. Na, ezt hogy szoktátok megoldani? Ha a fedelet mondjuk leveszem akkor szanaszét esik az egész, és zsíros golyók fognak kipotyogni?
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #448 Dátum: 2009. augusztus 19. 11:57:05 am »

Hagyjuk ezt a gyári szimering túlél mindent ajnárt...egy rakás fos, sokkal jobbat lehet venni, töredék árban.

Nemrég csináltam egy difit, 600Ft-ért jött ugyanaz (najó, picit jobb),mint amit 2400-ért kapsz meg kedvezménnyel gyári dobozban...
én az injektortömítésekkel jártam így.bementem a wallishoz, telefonon azt mondta a csávó, a gép szerint van nekik 12.mondom épp annyi kell, nyomás.darabja 600 ft.nenm érdekes.persze nem talált csak ötöt.mondom ezt hova tegye.be a csapágyboltba, egy kicsivel kissebb belső átmérővel volt tömítőgyűrű.forróvízben tuningolva fel is mentek a helyükre szépen, és cuppanósan illeszkednek is,azóta teljesen száraz az injektorok feje.ja,és 20 ft volt darabjuk..
persze van amiből a gyári a jó, de valljuk be,elég kevés ilyen van.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #449 Dátum: 2009. augusztus 19. 12:50:16 pm »

Elég sok ilyen van.
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 19. 16:51:27 pm írta collins » Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!