CápaBMW fórum
2024. november 24. 00:38:53 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3033495 alkalommal)
Wisp

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Válasz #1860 Dátum: 2010. február 11. 23:05:42 pm »

Egyébként érdekes, mert a Nissan például kifejezetten Dexron 3-at használ Pentosin helyett a régebbi gépeknél...
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1861 Dátum: 2010. február 11. 23:14:45 pm »

Köszi a gyors választ! Az LHM egyenértékű a Pentosinnal?

Nagyon hasonló,ezért helyettesíthető vele.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1862 Dátum: 2010. február 11. 23:15:34 pm »

Egyébként érdekes, mert a Nissan például kifejezetten Dexron 3-at használ Pentosin helyett a régebbi gépeknél...

De ez nem Nissan....
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Wisp

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Válasz #1863 Dátum: 2010. február 11. 23:19:57 pm »

Jaja, világos - ezért is kérdeztem. Smiley
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1864 Dátum: 2010. február 11. 23:31:00 pm »

 Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Dawe_B

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu


« Válasz #1865 Dátum: 2010. február 12. 10:16:26 am »

Sziasztok !

E32 735 IA-n téliu kerék gyanánt , lehet használni az E39 gyári acélfelnijét 225/60 r16os gumival?
Et számot sajnos nem tudok. Hátulra feltettem, osztókör stimmel, kicsit jobban kilóg a doblemez felé. Előre nem tudtam felrakni , mert kompresszorral tették fel a felnit.

De amennyiben ennek a kocsinak nem a fent említett kerék a áltómérete nem is fogok vele próbálkozni.

Előre is köszönöm az eligazítást!
Naplózva

E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86
+3630/832-56-89
+43-676-501-40-60
gim_e12
Vendég
« Válasz #1866 Dátum: 2010. február 12. 10:20:33 am »

Sziasztok !

E32 735 IA-n téliu kerék gyanánt , lehet használni az E39 gyári acélfelnijét 225/60 r16os gumival?
Et számot sajnos nem tudok. Hátulra feltettem, osztókör stimmel, kicsit jobban kilóg a doblemez felé. Előre nem tudtam felrakni , mert kompresszorral tették fel a felnit.

De amennyiben ennek a kocsinak nem a fent említett kerék a áltómérete nem is fogok vele próbálkozni.

Előre is köszönöm az eligazítást!

E39 agyátmérő: 74mm
E32 agyátmérő: 72 avagy 72,4mm

azaz tehermentesítő gyűrű szükségeltetik.

E32 gyári kerék méret 205/65/R15 vagy 225/60/R15.
Naplózva
Dawe_B

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu


« Válasz #1867 Dátum: 2010. február 12. 10:22:33 am »

E39 agyátmérő: 74mm
E32 agyátmérő: 72 avagy 72,4mm

azaz tehermentesítő gyűrű szükségeltetik.

E32 gyári kerék méret 205/65/R15 vagy 225/60/R15.

Köszönöm a választ!

Hol lehet tehermentesítő gyűrűt beszerezni?
Naplózva

E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86
+3630/832-56-89
+43-676-501-40-60
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1868 Dátum: 2010. február 12. 10:48:00 am »

Csináltatni kell. Elmégy egy esztergályoshoz az megcsinálja. Vinni kell 1 felnit meg a kocsit Smiley

Mellesleg nekem is E39 felnin van télikerék gyűrűvel az E28on. 225/60/15 volt rajta most 195/65/15 Smiley
Naplózva

Bence
gim_e12
Vendég
« Válasz #1869 Dátum: 2010. február 12. 11:06:13 am »

Köszönöm a választ!

Hol lehet tehermentesítő gyűrűt beszerezni?


Ha van rá mód akkor ne fémből csináltasd, ha nem akarsz vele cumizni és esetleg szeretnéd le-fel tenni többször.
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #1870 Dátum: 2010. február 12. 11:31:29 am »

Szerintem ezerszer volt már róla szó, és otthon van is anyagom róla, de most kellene az info:
mennyi és milyen olaj kell a difibe? (92.03 E32)

+ Hol és milyen méretű tömítőt kell szereznem a leeresztő csavar alá?
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 12. 12:45:58 pm írta gim_e12 » Naplózva
Gisti
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4232



« Válasz #1871 Dátum: 2010. február 12. 13:49:27 pm »



Hol lehet tehermentesítő gyűrűt beszerezni?


Normálisabb gumisnál kapsz.
Naplózva

+36/70/77-97-815
E23 745i 
E39 525d touring
E46 320 Ci
Triumph Herald 13/60
Yamaha Fj 1200
Dawe_B

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 225


Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu


« Válasz #1872 Dátum: 2010. február 12. 14:02:56 pm »

Normálisabb gumisnál kapsz.

Értem, akkor utánanézek !

Még egy kérdés: E32-re a 205mm széles gumi az még jó, vagy a minimum inkább a 215 (télire gondolok)
Naplózva

E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86
+3630/832-56-89
+43-676-501-40-60
Wisp

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Válasz #1873 Dátum: 2010. február 12. 15:30:04 pm »

A 205/65/15 gyári méret, kisebbet ne tegyél rá.

Értem, akkor utánanézek !

Még egy kérdés: E32-re a 205mm széles gumi az még jó, vagy a minimum inkább a 215 (télire gondolok)
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1874 Dátum: 2010. február 13. 13:33:08 pm »

SOS segítséget kérek, nekiestem a lánccseréknek, olaj lent, csak éppen a teknőnél 1 nyamvadék csavar szórakozik velem, sehogy nem férek hozzá.
hogy a csába lehet azt kiszedni onnan?
Kép közepén látható, menet irány szerinti jobb oldalon van a teknő hátánál a csücsökben. Bölcső és a kormányösszekötő közt van egy rés, onnan látszik egy csavar, na ez a mögötti.
Kormányösszekötő takarja pont, azt nem nagyon szeretném leszedni.
 Köszi, T!


* vezlánc01.jpg (17.23 KB, 800x600 - megtekintve 689 alkalommal.)
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1875 Dátum: 2010. február 13. 15:42:23 pm »

Az egész művelet nem fog menni a helyén. Eleve a főtengely anyát mivel veszed le a helyén és mivel húzod vissza?

Egyébként a motort valamelyest fel kell emelni a bölcsőtől és ki tudod szedni az ominózus csavart. Vagy hajlított csillagkulcs, stb, stb. Wink
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #1876 Dátum: 2010. február 13. 16:23:02 pm »

Csináltatni kell. Elmégy egy esztergályoshoz az megcsinálja. Vinni kell 1 felnit meg a kocsit Smiley

Mellesleg nekem is E39 felnin van télikerék gyűrűvel az E28on. 225/60/15 volt rajta most 195/65/15 Smiley

normális gumisnál is van.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1877 Dátum: 2010. február 13. 18:13:30 pm »

Az egész művelet nem fog menni a helyén. Eleve a főtengely anyát mivel veszed le a helyén és mivel húzod vissza?

Egyébként a motort valamelyest fel kell emelni a bölcsőtől és ki tudod szedni az ominózus csavart. Vagy hajlított csillagkulcs, stb, stb. Wink
Na az olajteknő lejött, kiszedtem a kormányösszekötő takarókat, így hozzáfértem a csavarhoz, most a főtengely csavarja a gáz.  Smiley
Házi módszer valakinél a kilazításra? (Indy ??  Evil ) Motor a helyén marad, azt tuti nem veszem ki, nem is tudnám, nincs is mivel. Hol tudom én azt megakasztani? Vezérműtengely fogaskeréknél próbáltam, 1 csavarhúzóm így is kanyar csavarhúzó lett.  Cheesy

Köszi, T!
Naplózva

Thommy
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1878 Dátum: 2010. február 13. 18:22:05 pm »

Lendkerék, de ahhoz váltó le...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1879 Dátum: 2010. február 13. 18:34:59 pm »

Háttazúgy az se az igazi. Veztengelynél nem lehet azt megakasztani valami értelmes módon, hogy ne basszon szét mindent, de a szerszámom is egyben maradjon?
Naplózva

Thommy
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1880 Dátum: 2010. február 13. 19:00:15 pm »

Kardántengely és nagy sebességfokozat (De itt a kuplung megcsószhat...). Több tippem nincs. A tuti az a lendkeréknél lenne. De jó sok izom fog hozzá kelleni.  Wink Smiley
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1881 Dátum: 2010. február 13. 20:17:38 pm »

Én még ilyet nem basztam, így rá legyen húzva valami.  shocked
Kipróbáltam úgy is, hogy a vezérműtengely fogaskerekét hozzádrótozom a láncfeszítő patron kiálló csöcséhez, jó erős dróttal, de semmi. Meg se moccan, csak eltépi a drótot.
Tuti hogy az nem balmenetes?
Naplózva

Thommy
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #1882 Dátum: 2010. február 13. 20:58:26 pm »

Hello Mindenki!

Ráz az első kerék az E28-on. Már szénné centriroztuk(!). A futóművet már átnéztűk, minden oké, nyáron lett gatyába rázva. A gumik is újak, s már összevissza lettek cserélgetve, s ráz, ráz, ráz....
Mi lehet a probléma? Köszi!
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #1883 Dátum: 2010. február 13. 21:03:14 pm »

Kormányösszekötőket meg a toronycsapágykat már nézted ?
Állandóan ráz vagy csak 80-90 körül egy kis tartományban ?
Naplózva

Bence
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #1884 Dátum: 2010. február 13. 21:48:21 pm »

Hello Mindenki!

Ráz az első kerék az E28-on. Már szénné centriroztuk(!). A futóművet már átnéztűk, minden oké, nyáron lett gatyába rázva. A gumik is újak, s már összevissza lettek cserélgetve, s ráz, ráz, ráz....
Mi lehet a probléma? Köszi!

Féktárcsa?

Thommy: A vezérműkeréknél szerintem inkább felejtsd el a rögzítést. Próbáld a kardánt sebességben, hátha. Ha nem, akkor marad a légkulcs...
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #1885 Dátum: 2010. február 13. 22:24:41 pm »

Csak és kizárólag légkulcs, vagy a lendkereket fixálod.

Az az anya M10-nél közel 300Nm-el van meghúzva. Visszafelé is érdemes nyomatékkulccsal, nyomatéksokszorozóval lehúzni, máskülönben rezgés lép fel és "összehegesztődik" minden, majd törik a főtengely, szakad a szíjtárcsa, lendkerék... finom.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #1886 Dátum: 2010. február 13. 23:01:01 pm »

Féktárcsa?

Thommy: A vezérműkeréknél szerintem inkább felejtsd el a rögzítést. Próbáld a kardánt sebességben, hátha. Ha nem, akkor marad a légkulcs...
Hát jó, hétfőre kell a verda, asszem váltó levétel mellet döntök, aztán valahogy megtámasztom a lendkereket, de nem most.
Összerakom azt csörög tovább. Majd ha több időm lesz. Egy teknő tömítést bebuktam, az elszakadt, többi talán elmegy meg a hűtővizet => tanulópénz.   Embarrassed
Naplózva

Thommy
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #1887 Dátum: 2010. február 13. 23:30:35 pm »

Hát jó, hétfőre kell a verda, asszem váltó levétel mellet döntök, aztán valahogy megtámasztom a lendkereket, de nem most.
Összerakom azt csörög tovább. Majd ha több időm lesz. Egy teknő tömítést bebuktam, az elszakadt, többi talán elmegy meg a hűtővizet => tanulópénz.   Embarrassed



Megfelelő szerszámok kellenek,mint házi légkulcs,a félkézkalapáccsal rácsapva a krovaszár végére meg szokott indulni,nekem specialitásom a berohadt,nagyon meghúzott anyák,csavarok meglazítása Roll Eyes Cool,igaz itt,a bányában más a lépték Evil,van,hogy az egy hüvelykes hajtószár is feladja a harcot,akkor hozom a lángvágót angry shocked Evil,bár itt is először finom vagyok,és nőies,csupán megmelegítem,és adok neki némi biztatást a 10kilással 904 904,ha tovább makacskodik akkor olvadt vasoxidot csinálok belőle knuppel2 1220 Smileszerel 904 760!
Én így szerelek,javítok  Cool.
Ui:a képen látható merev hajtó szárra örök garit adtak Cheesy Grin,butusok,bár valószínűleg azzal nem számoltak,hogy én is fogok vele szerelni,az látszik az alsó 10 centin...... 54 658 tuer


* szerszámok.JPG (207.72 KB, 1095x821 - megtekintve 1050 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 13. 23:37:53 pm írta MR.V12 » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
adam

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457



« Válasz #1888 Dátum: 2010. február 14. 08:52:25 am »

Kormányösszekötőket meg a toronycsapágykat már nézted ?
Állandóan ráz vagy csak 80-90 körül egy kis tartományban ?

Mindent megnéztünk, jó a futomű, és csak 80-100 között ráz. A féktárcsa kb 60-70%-os. Az érdekes, hogy  gumit decemberben rakta fel, minden ok volt, rázni meg csak kb két hete kezdett el.
Naplózva

3x M30 b28          70 4169829
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2325


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #1889 Dátum: 2010. február 14. 09:00:42 am »

Mindent megnéztünk, jó a futomű, és csak 80-100 között ráz. A féktárcsa kb 60-70%-os. Az érdekes, hogy  gumit decemberben rakta fel, minden ok volt, rázni meg csak kb két hete kezdett el.

Sok fékezés, egyenlő forró féktárcsa. Forró féktárcsa, nagy pocsolya, hideg vízzel egyenlő vetemedés, tehát féktárcsa csere. Sajnos a nem minőségi utángyártott féktárcsákkal ez sűrűn előfordul.
Ettől függetlenül, még azért a stabpálcát nézzétek meg jobban az még szokott ilyen viccet csinálni.
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
Oldalak: 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!