Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1980 Dátum: 2010. március 06. 12:42:28 pm » |
|
Hány lityi kell az M10-be? az Unixosból egy 5literes koncentrátum 2200 körül van.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #1981 Dátum: 2010. március 06. 12:46:42 pm » |
|
4-5 között asszem. de ha csak a hűtőből engeded le, akkor nem kell bele ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1982 Dátum: 2010. március 06. 13:02:46 pm » |
|
Ha ki van eresztve a blokkból és a fűtésből is, akkor a full töltet 7,2 L.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1983 Dátum: 2010. március 06. 13:30:29 pm » |
|
Akkor az kb 2500-ből megvan kb. Egy 5 lityis fagyálló + hozzá egy desztvíz... M20-nál kb 12 liter, az összeg duplázódik...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1984 Dátum: 2010. március 06. 14:33:21 pm » |
|
Akkor az kb 2500-ből megvan kb. Egy 5 lityis fagyálló + hozzá egy desztvíz... M20-nál kb 12 liter, az összeg duplázódik... Azért azt az unixos fagyállót illik megnézni,hogy alumíniumhoz jó-e..mert ha nem, kicsit sokba kerülhet,bár igaz hogy nem fagy be,és a vízpumpát is keni, de a hengerfejet megeheti..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #1985 Dátum: 2010. március 06. 15:14:45 pm » |
|
Jó hozzá...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1986 Dátum: 2010. március 06. 16:39:56 pm » |
|
Jó hozzá...
Akkor ez a kérdés kipipálva: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1987 Dátum: 2010. március 06. 18:14:03 pm » |
|
Én még nem vettem előre bekevertet, mindig koncentrátumot csak. Ebből szoktam beletenni kettőt, többi desztvíz. http://www.zsu.hu/data/image/product/normal/product_117402.jpgNem valami hú de drága, már a skodámban is ez muzsikált, sosem volt vele semmi bajom. Eddig nem evett szét semmit.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1988 Dátum: 2010. március 06. 18:27:36 pm » |
|
Én is ilyet szoktam: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1989 Dátum: 2010. március 07. 13:32:11 pm » |
|
Régebben irtam,hogy valami ketyeg a motor eleje körül (M30B28) 528 i . Azóta nem sokat jártam vele.Most vettem elő megint a héten és mintha erősödött volna a ketyegés.A fordulatszám emelkedésével a ketyegés is gyorsul.Egyik ismerősöm azt mondta állitsam be a szelepeket 0,30 ra . Nem sok az egy kicsit,én ugy tudtam,hogy 0,25-re kell. Csak aaz a baj,hogy igy kezdődött a tavaly is mikor beleütött a dugó a szelepbe és összetört a dugó is meg a hengerfej is kuka lett. Kisértetiesen hasonlitanak a tünetek. Ja és az alapjáratom se valami egyenletes.
Gondolkodtam a problémádon,hogy mit is lehetne vele komolyabb bontás nélkül okoskodni, ráadásul otthoni körülmények között. Érdekes, amit Csab is írt,hogy esetleg szelepgörbülés és szorul a szelep. Ez oké, viszont ha görbül, akkor az ott meg is szorul , a szelep nem zárt, rosszabb esetben le is szakad a tányér. Hasonló, de nem ennyire drámai dolog jutott még eszembe. Az utángyártott szelepvezető sokkal puhább anyagból van, mint a gyári, ezért ha nem a megfelelő szerszámmal szeded le a régi szelepszárszimeringet, enyhén oválisra tudod nyomni a vezetőt, amiben kissé szorul a szelep-->melegszik--->szorul-->és már meg elő is fordulhat, amit Csab felvetett,hogy a dugó üti vissza a szelepet. Viszont a rugó eléggé erős, ami a másik oldala a dolognak, igaz a hőtágulás szorulással karöltve csodákra képes. Harmadik,hogy esetleg nincs összehangban a motor. Akkor van jelen minden, ha az első szíjtárcsa OT vonása ugye a láncházon lévő jelnél, valamint hátul a váltóharangon benézve is az OT- t látod, a veztengely lánckerekének 2-2 csavarja tökéletesen párhuzamos, illetve merőleges a láncház síkjára. Én kipróbálnám,hogy leveszem a láncfedelet és egy 36-os krovával szépen lassan körbetekerném a motort sűrűn megállva és nézném,hogy tud-e mozogni a himba--->szorul a szelep.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #1990 Dátum: 2010. március 07. 15:02:39 pm » |
|
Köszönöm Miki a tanácsot.Holnap megpróbálom.De ha elől az OT-n van,előfordulhat hogy hátul nincs?Ja és nem számit,hogy hideg vagy meleg ugyanugy ketyeg,talán miután bemelegszik mntha csendesebb lenne.
Amit még megfigyeltem mikor állitottam a szelepeket ,megpróbáltam lenyomkodni a szelepeket egy kalaapács nyelével.mindegyik ment de az 1-es hengernél csak a rugótányérja mozdult meg a szelep nem majdnem ki is ugrott az a 2 kis biztositék.
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #1991 Dátum: 2010. március 07. 19:53:26 pm » |
|
Köszönöm Miki a tanácsot.Holnap megpróbálom.De ha elől az OT-n van,előfordulhat hogy hátul nincs?Ja és nem számit,hogy hideg vagy meleg ugyanugy ketyeg,talán miután bemelegszik mntha csendesebb lenne.
Amit még megfigyeltem mikor állitottam a szelepeket ,megpróbáltam lenyomkodni a szelepeket egy kalaapács nyelével.mindegyik ment de az 1-es hengernél csak a rugótányérja mozdult meg a szelep nem majdnem ki is ugrott az a 2 kis biztositék.
Az lesz az,amelyik szorul .
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #1992 Dátum: 2010. március 07. 22:50:02 pm » |
|
Kérdezzetek bátran!
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1993 Dátum: 2010. március 08. 14:57:48 pm » |
|
http://www.ruddies.business.t-online.de/2B4Vergaser.htmA 77 és 85ös rudazat felelős a benzinfröccsért, igaz Miki? Ha igen, akkor ez nem 2 perc lesz mire belövöm, mert sok változást nem tapasztaltam a 2 végállás közt.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #1994 Dátum: 2010. március 08. 16:02:14 pm » |
|
Azaz! (karbi belövéssel nevetve el tud rohanni 2 nap)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #1995 Dátum: 2010. március 08. 18:43:48 pm » |
|
Még annyi, hogy az mitől van, hogy hidegen szar az alapjárat, össze vissza ingadozik, valamint ha megrúgom a pedált és rögtön vissza, akkor szinte befullasztja a motort, melegen pedig teljesen sima az alapjárat, mutató áll mint a cövek, és ott nem fullad be ennyire? Mondjuk melegen sem az igazi, még mindig rángat és csak padlógázon hajlandó megugrani, de még az is eléggé lagymatag, még nem 100as, de javul.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1996 Dátum: 2010. március 09. 11:44:28 am » |
|
Sziasztok ! Az alábbi dologban kellene a segítségetek.
E32 1991 kocsimban a gyári légzsák nélküli, négy dudagombos négy küllős kormány van, és azt szeretném kicserélni. Találtam egy jó állapotú E36-os légzsákos kormányt, ami ugyanugy néz ki -szerintem - mint az E32 1992-utáni kormányai vagy mint az E34-esé. Az vona a kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e szerelni a kocsimra, úgy , hogy a duda működjön rajta. a lufi értelem szerűen nem tud, de gondolom, ha azt nem kötöm be, nem is robbanhat bele a képembe.
Tehát szerintetek a ricniszám, agyátmérő és a dutacsatlakozó megegyezik a két tipusnál? Sajnos az E36 kormány évjárata nem ismert számomra.
Segítségeteket előre is köszönöm! Sziasztok!
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #1997 Dátum: 2010. március 09. 12:29:04 pm » |
|
Sem a tengely átmérő, sem a ricni szám és méret, nem egyezik meg, sajnos azt a kormányt nem fogod tudni feltenni az autódra.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 09. 18:46:39 pm írta collins »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #1998 Dátum: 2010. március 09. 12:33:08 pm » |
|
Szia Viktor !
Köszönöm, hát ez elszomorító, 5 rugót megért volna.
Van még egy linkem ugyanilyen kormányról ami E34-ben van. Az jó hozzá?
Üdv !
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 09. 18:46:56 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #1999 Dátum: 2010. március 09. 13:05:09 pm » |
|
Ha légzsákos az is akkor az sem jó hozzá.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 09. 18:47:15 pm írta collins »
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
Gábor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1416
|
|
« Válasz #2000 Dátum: 2010. március 09. 16:33:34 pm » |
|
E34 530i m30b30 hűtő elfér az e28-ban, és kompátibilis m30b28-al?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
scses
Nem elérhető
Hozzászólások: 554
|
|
« Válasz #2001 Dátum: 2010. március 09. 16:52:23 pm » |
|
Sziasztok ! Az alábbi dologban kellene a segítségetek.
E32 1991 kocsimban a gyári légzsák nélküli, négy dudagombos négy küllős kormány van, és azt szeretném kicserélni. Találtam egy jó állapotú E36-os légzsákos kormányt, ami ugyanugy néz ki -szerintem - mint az E32 1992-utáni kormányai vagy mint az E34-esé. Az vona a kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e szerelni a kocsimra, úgy , hogy a duda működjön rajta. a lufi értelem szerűen nem tud, de gondolom, ha azt nem kötöm be, nem is robbanhat bele a képembe.
Tehát szerintetek a ricniszám, agyátmérő és a dutacsatlakozó megegyezik a két tipusnál? Sajnos az E36 kormány évjárata nem ismert számomra.
Segítségeteket előre is köszönöm! Sziasztok!
93 e32 740?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zsiráf
Nem elérhető
Hozzászólások: 922
|
|
« Válasz #2002 Dátum: 2010. március 09. 19:29:56 pm » |
|
Sziasztok. Van egy pici gondom,hátha tudtok segíteni. A tágulási tartálybol ömlik a víz,csövek rendbe,motorba nincs víz,termosztát is jó. Mi lehet a gond?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #2003 Dátum: 2010. március 09. 20:12:16 pm » |
|
E34 530i m30b30 hűtő elfér az e28-ban, és kompátibilis m30b28-al?
Valszeg igen, mert én is most cseréltem és a dobozán a 25-35-ig volt megjelölve.
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #2004 Dátum: 2010. március 09. 21:06:08 pm » |
|
Valszeg igen, mert én is most cseréltem és a dobozán a 25-35-ig volt megjelölve. Itt igazából az a lényegi kérdés szerintem, hogy "hosszában" elfér-e...(Nyúlványtól nyúlványig). Szerintem nem!!! E34 hűtő nem csúszik be közéjük!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #2005 Dátum: 2010. március 09. 21:41:20 pm » |
|
Sziasztok. Van egy pici gondom,hátha tudtok segíteni. A tágulási tartálybol ömlik a víz,csövek rendbe,motorba nincs víz,termosztát is jó. Mi lehet a gond?
Tágultótartályon a kupak rendben van?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #2006 Dátum: 2010. március 10. 10:13:00 am » |
|
Sziasztok ! Ma reggel a következő probléma fogadott a kocsin; előrevetem, hogy szombaton lemostam, és azóta nem indítottam be. Be szeretném indítani, és teljesen süket az autó. Gyújtásra állításkor kivillan az összes fény, minden hibajelző elalszik, tehát minden tökéletesnek tűnik. Azomban, nem hallom a benzinpumpa halk zúgását, ezzel szemben elkezd levegőt fújni -valami- az utastérbe, annak ellenére, hogy minden ki van kapcsolva. Kulcs elfordításakor meg nem törénik semmi. Risztó ki van oldva, tehát az sem blokkolhatja, titkos kapcsolót minden állásban kipróbáltam, de semmi. Indítanék, és csak a szokásos jelenség fogad, hogy egy nagyon minimálisan veszít auz óraegység a fényerejéből - tehát feltételezem valami felveszi a terhelést. Akksit még gyorsan kimértem , 12, 64 V tehát gyakorlatilag majdnem teljes a töltése. Biztosítéktáblát nem néztem, inkább rohantam a buszhoz Mi lehet ez a jelenség? Sem a benzinpumpa, sem az indítómotor nem forog inditáskor , illetve gyújtáskor! Azon kívül minden megy. Mennek az ablakok, megy a klíma, ablaktörlő, stb. Biztosítéktáblán egy biztin megy a b.pumpa és az indítómotor? Lehet ott van a hiba? Vagy esetleg a riasztón? Arra volt időm, hogy 5 percre kb, levegyem az akksit, hogy a vezérlő elfelejtsen mindent, de semmi... Azalatt az idő alatt átnéztem a motorteret, hátha lóg-e egy vezeték...menyét a ludas esetleg?! Ha van valami tippetek, vagy tapasztalatokok, segítsetek kérlek ! Köszönöm előre is, szép- pöccre indulós napot mindenkinek !
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #2007 Dátum: 2010. március 10. 10:14:33 am » |
|
...vagy lehet esetleg a szombati mosás eredménye? hagykár, vagy valami hasonló?
Mondjuk furcsálnám, mert 5-6 vödör vizzel mostam le, tehát nem öntöztem agyon.
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #2008 Dátum: 2010. március 10. 11:01:28 am » |
|
Lufis kormány téma. Azt csak akkor tudod beépíteni, ha magát a kormányoszlopot is kicseréled, én is így csináltam az E32-ben.
Nemindulás.
A benzinpumpa egyáltalán nem indul meg, ha a gyújtást ráadod (az az L-jet) ,csak akkor ,ha a motort indítózod és a jeladó forgást érzékelve jelet küld a vezérlőnek,amiből aztán lesz a szikra és a benzinpumpa relé behúzótekercsének vezérlőfeszültség. Ilyen fordítod a kulcsot és semmi, még csak kattanás sem attól szokott lenni,hogy az automata választókarja nem P, vagy N állásban áll, hanem át van csúszva vmelyik sebesség fokozatba, netalán valahol félúton áll. De azt sem tartom kizártnak,hogy a relé, ami ezt az indításgátlást végzi, behalt. Indítómotor behúzótekercsének vezérárama sosincs biztosítékon.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Dawe_B
Nem elérhető
Hozzászólások: 225
Der 7er Fahrer - bmwe32.eoldal.hu
|
|
« Válasz #2009 Dátum: 2010. március 10. 11:19:46 am » |
|
Szia Miki ! Kormány: Az akkor szerintem felejtős lesz, annyira nem fontos a lufis kormány. Nemindulás: Váltót megrángattam minden irányban, próbáltam üresben és parkolásban egyaránt. A relét hol keressem? Elöl van valahol, vagy a hátsó ülés alatt? Riasztó nem lehet a hiba okozója? Bár az akksiban van feszültség, tehát még az sem lehet, hogy alacson feszültség miatt letilt. Megmondom őszintén kattanást nem hallok indítás előtt, de nem is tudtam , hogy van
|
|
|
Naplózva
|
E32 750iLA ´91 / MB W140 SEC600 ´93 / Audi S8 ´02 / MB W201 190d `86 +3630/832-56-89 +43-676-501-40-60
|
|
|
|