Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2490 Dátum: 2010. május 22. 18:38:45 pm » |
|
Akkor most átírom a topic címét. "Autóhibák sejtelmes eltitkolása"-ra, hogy mindenki otthon érezze magát.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2491 Dátum: 2010. május 22. 18:41:58 pm » |
|
egyrészről ez egy igen kis hányad sajátossága,másrészről én inkább a "hogyan ködösítsünk,ha lila fingunk sincs" címet javasolnám...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. május 22. 19:35:41 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2492 Dátum: 2010. május 22. 19:28:00 pm » |
|
... "hogyan ködösítsünk,ha lila fingunk sincs" címet javasolnám...
![2funny](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/2funny.gif) Ez jó volt!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7143
18i 82/11 B6 81/11
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2493 Dátum: 2010. május 22. 19:36:19 pm » |
|
Akkor most átírom a topic címét. "Autóhibák sejtelmes eltitkolása"-ra, hogy mindenki otthon érezze magát.
akkor a 12 voltosnak nyitunk egy másik topikot, ahova ő is írhat ![smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif) .
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2494 Dátum: 2010. május 22. 20:00:23 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2495 Dátum: 2010. május 22. 20:15:08 pm » |
|
Biztos a főtengelyt kellett kicserélni egy újra! Vagy a fagydugókat.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2496 Dátum: 2010. május 22. 20:19:33 pm » |
|
Közben lett egy ötletem...
Véletlenül nem tud falsot szívni a pillangószelep tengelyénél? Valami olyan kopás, ami az adott fordulatszámhoz tartozó nyitásnál összeadódik, egyébként meg lapul, és nem okoz gondot...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2497 Dátum: 2010. május 22. 20:45:51 pm » |
|
Igen, meg lehet nézni. Jól be kell kenni borotvahabbal, va valahol tölcsérszerüen beszívódik, ott megy be a fals levegő!
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2498 Dátum: 2010. május 23. 06:24:32 am » |
|
Igen, meg lehet nézni. Jól be kell kenni borotvahabbal, va valahol tölcsérszerüen beszívódik, ott megy be a fals levegő!
borotvahabbal???Benzinnel hallottam, hogy javasolt a fals helyét keresni...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2499 Dátum: 2010. május 23. 07:58:26 am » |
|
Ja, igen, borotvahabbal. Kicsit felhasználóbarátabb, és az eredmény mondhatni "hosszasan" elemezhető. Ahol tölcsér keletkezett, ott a luk. Ezt egy olyan profitól tanultam, aki reggel 7-töl este 10-ig szerel hetente minimum 6 napig. Simsontól a GSX-R-ig, trabitól a Lexusig. Sajnos "problémás" eseteket Ő sem vállal el, nem ér rá... ![Embarrassed](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/embarrassed.gif) Néha kicsit "túl lelkiismeretes", mivel ha kicserél valamit, akkor hajlamos tovább nézelődni, és minden, az adott alkatrésszel kapcsolódó többit is javasolja kicserélni, ráadásul minőség mániás is! ![Grin](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/grin.gif) Viszont ha szombat este 6-kor eszembe jut hogy kéne egy 30-as dugókulcs, akkor biztos ott találom kezében egy kupplungszerkezettel egy kocsi alatt matatva. ![Roll Eyes](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/rolleyes.gif)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. május 23. 08:06:17 am írta csabE28 »
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2500 Dátum: 2010. május 23. 09:40:24 am » |
|
hát a jó pap is holtig tanul.....mégis hülyén hal meg: ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif) )
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. május 23. 16:03:06 pm írta collins »
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
I-scream
Nem elérhető
Hozzászólások: 934
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2501 Dátum: 2010. május 23. 12:51:16 pm » |
|
Az m20 motronikos pillangószelepe jó az L-Jetes szívósorra?
Igen, lehet. A 20-as 57mm-es mind a le-jet, mind a motronic. A 25-ösé 63mm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6076
Üzemképtelenítő
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2502 Dátum: 2010. május 23. 14:32:56 pm » |
|
Az m20 motronikos pillangószelepe jó az L-Jetes szívósorra?
Valószínűleg rá lehet hekkelni,de szerintem össze fogja zavarni az elektronikát a plussz levegő,felborítja az egész keverék képzést,ha akarod a gyári 143le-t,maradj a gyári alkatrészeknél,nagyjából bármin változtatsz pár százalékot,sokkal többet vesztesz/veszthetsz vele,szerintem akár elöl,akár hátul nyitsz rajta picit,utána kellene menni a benzintáblával(is).Az L-jet/motronik már elég okos/buta ahhoz,hogy ne hozza a gyári értékeket a vas. Sosem felejtem el,mikor felhívtam a PWracing guruját,az M70 vonatkozásában,és meséltem,hogy az itt kapható csip tuningok mennyi plussz lóerőt/nyomatékot ígérnek,még olyan jóízűen embert nem hallottam kacagni ![Grin](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/grin.gif) azelőtt ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) .Pár egyszerű mondattal elmagyarázta a dolgokat,ha valóban akarsz mérhető,értékelhető többletet/szívóban/,akkor bármit módosítasz,utána kell menni-szinte-mindennel,szóval maradj a gyárinál szerintem,tanúsíthatom,hogy a gyári 143le is bőven fasza,azt érd el kezdésnek. ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
cavalli
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2503 Dátum: 2010. május 25. 14:08:07 pm » |
|
Nekem leginkább elektromos hibának tűnik, mert van még egy tünet, leáll barmikor, ha éppen úgy van kedve. Persze lehet ez 2 külön hiba is, de szerintem 1 tőről fakad!
Azt a komputert jó lenne, ha meg tudnám kapni egy próba erejéig, ez elképzelhető?
Az autó nagyon jó állapotban van, nem hiszem, hogy kopásből eredne a jelenség.
Az motor nem jár szépen, szabályozatlan időközönként bele bele bufog a kipufogóba, mintha nem lenne jó a gyújtás pár törtmásodpercig. Meg meg is remeg olyankor. A motor tök új ( dugók - Mahle + tényleg minden csere ).
Valami rohadt elektromos fos lesz. Már eléggé odavagyok. A kocsi szép, sőt gyönyörű, de egy kalap szar így...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7143
18i 82/11 B6 81/11
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2504 Dátum: 2010. május 25. 14:14:04 pm » |
|
Szerintem akkor nyiss neki egy garázst ![Roll Eyes](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/rolleyes.gif) Egyébként biztos meg lesz oldva ez a hiba is, Mikin is eddig csak Aranka fogott ki - ideiglenesen..
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2505 Dátum: 2010. május 25. 14:50:28 pm » |
|
Na ez a hiba amit Cavalli ír, pontosan ezt csinálja a Cliom! Tök rendszertelen időközönként ki-kihagy, mindentől függetlenül, hőállapot, gázállás, fordulatszám, mindegyaz neki, csak csinálja. ööööööööö-D-ööö-D-ööööö-D-ö-D-öööööööööööö-D-öööö idegbajt okoz! Kedvcsinálóként: abban már volt másik ECU, úgy is szar volt. ![Azn](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/azn.gif) Mondjuk le nem áll, mert a kihagyás mindig rövidebb ideig tart, de néha olyat rázkódik a kasztni hogy kis gázfröccsöt kell adnom neki, ne szenvedjen. Erre azt mondja az injektor.hu-s faszi hogy "ez mind ilyen"! Szétrobban az agyam!!! ![1220](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/1220.gif)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. május 25. 14:54:33 pm írta csabE28 »
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2506 Dátum: 2010. május 25. 14:52:23 pm » |
|
Mikin is eddig csak Aranka fogott ki - ideiglenesen..
Azt majd meglátjuk, hogy mennyire "ideiglenesen"... ![undecided](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/undecided.gif)
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2507 Dátum: 2010. május 25. 14:55:10 pm » |
|
Valószínűleg rá lehet hekkelni,de szerintem össze fogja zavarni az elektronikát a plussz levegő,felborítja az egész keverék képzést,ha akarod a gyári 143le-t,maradj a gyári alkatrészeknél,nagyjából bármin változtatsz pár százalékot,sokkal többet vesztesz/veszthetsz vele,szerintem akár elöl,akár hátul nyitsz rajta picit,utána kellene menni a benzintáblával(is).Az L-jet/motronik már elég okos/buta ahhoz,hogy ne hozza a gyári értékeket a vas. Sosem felejtem el,mikor felhívtam a PWracing guruját,az M70 vonatkozásában,és meséltem,hogy az itt kapható csip tuningok mennyi plussz lóerőt/nyomatékot ígérnek,még olyan jóízűen embert nem hallottam kacagni ![Grin](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/grin.gif) azelőtt ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) .Pár egyszerű mondattal elmagyarázta a dolgokat,ha valóban akarsz mérhető,értékelhető többletet/szívóban/,akkor bármit módosítasz,utána kell menni-szinte-mindennel,szóval maradj a gyárinál szerintem,tanúsíthatom,hogy a gyári 143le is bőven fasza,azt érd el kezdésnek. ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) Miért zavarná össze? Azért van a légmennyiségmérő. Több levegőt kap, akkor a kompjuter kiszámolja, hogy több benya kell neki és ennyi. ![huh](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/huh.gif)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2508 Dátum: 2010. május 25. 15:04:20 pm » |
|
Miért zavarná össze? Azért van a légmennyiségmérő. Több levegőt kap, akkor a kompjuter kiszámolja, hogy több benya kell neki és ennyi. ![huh](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/huh.gif) Én úgy tudom,hogy teljesen mindegy mekkora pillangót raksz fel,akkor is mindig a legkisebb keresztmetszet számít. Itt a legkisebb keresztmetszet pedig a hengerfej csatornái.Ha jobbat akarsz mint a gyári,akkor 25i pillangó+szívósor,és hozzáportolva a hf a szívósorhoz. Plusz ha ezt akarod,akkor kelleni fog a gumikönyök is,mert ekkora tágulást lehet hogy tartósan nem visel el a régi gumikönyök. Szerintem. ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif)
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
kopasz
Nem elérhető
Hozzászólások: 1296
"Ragadozó"
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2509 Dátum: 2010. május 25. 15:35:07 pm » |
|
nem akarom Csab garázsát szét offolni ezért itt kérdem meg csak kíváncsiság kép mi a különbség L-jet és LE-jet között? esetleg kép róla? ![Roll Eyes](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/rolleyes.gif)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2510 Dátum: 2010. május 25. 16:20:55 pm » |
|
A sima L-jet egy korszerütlenebb változat, ahol a hidegindítást a K-jethez hasonlóan még egy plusz benzin befecskendező szelep segíti, ami közvetlen a szívócsö középsö nagy kocka részébe fecskendez. A helye minden ilyen szivoöntvényen megvan. Az LE-jetben már ELECTRONIC vezérlés van, a "computer" olyan okos hogy be tudja indítani a hideg motort is. ![Grin](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/grin.gif) L-jetből az LE jet a királyság, míg a K-jetböl a sima, és a KE-jet a halál. (ott beraktak egy potmétert a torlótárcsa karjára, ami 20 év alatt persze elszaródik, és a csere többe kerül mint a gépkocsi, amiben a KE-jetes motor van. Mercedes, Volvo, talán Audi is van ilyen) A következő lépés a Motrinic, ahol már a komplett hidegindítást és mindenfajta alapjáratot egy alapjárati motor vezérli. Ez van a mai szarokban is, ennél már nincsen "fejlettebb" megoldás.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
cavalli
Nem elérhető
Hozzászólások: 15
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2511 Dátum: 2010. május 25. 17:25:45 pm » |
|
A műszerész azt írta a héten végére jár az ügynek ( nincs ideje neki sem a pénzt hozó favágómelók mellett rákoncentrálni az én gépemre... ) majd tudósítok!
Ha nem sikerül neki, akkor megyek Imihez, nem tudom ő merre lakik?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2512 Dátum: 2010. május 25. 19:00:47 pm » |
|
Én úgy tudom,hogy teljesen mindegy mekkora pillangót raksz fel,akkor is mindig a legkisebb keresztmetszet számít. Itt a legkisebb keresztmetszet pedig a hengerfej csatornái.Ha jobbat akarsz mint a gyári,akkor 25i pillangó+szívósor,és hozzáportolva a hf a szívósorhoz. Plusz ha ezt akarod,akkor kelleni fog a gumikönyök is,mert ekkora tágulást lehet hogy tartósan nem visel el a régi gumikönyök. Szerintem. ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif) A legkisebb keresztmetszet sztem a pillangószelep. Ha összeadod a 6 szívócsatorna nagyságát úgy azért ahhoz képest elég pici a pillangó. Nem várok a pillangócserétől sokat, max egy kicsivel jobb gázreakciót. ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6076
Üzemképtelenítő
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2513 Dátum: 2010. május 25. 19:05:27 pm » |
|
Miért zavarná össze? Azért van a légmennyiségmérő. Több levegőt kap, akkor a kompjuter kiszámolja, hogy több benya kell neki és ennyi. ![huh](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/huh.gif) Milyen légtömegmérő?Az a csappantyús izé,adsz egy tized gázt és lekoppan a csába,hagyjad már,a komputer ki tud számolni kb +-10%,a gyári értékeken felül/alul,und ehhez mindennek jól kell(ene) működni,és nem mellesleg a többlet beszívott levegőnek el is kellene tudnia távozni a kipufogón,ami szintén nem a nagyobb pillangóhoz lett kitalálva. Csak mondom,hogy ezek a 30éves motronikok,L/LH/LE-jetek olyan jól ki tudják számolni,hogy amint rákerült a kipufogódob a 735i-re(kb 2x80-as véggel),vagyis elment a gyári fojtás,egyből 1-1.5 literrel többet evett,0le plussz teljesítmény nélkül,akkor mit számolt ki?Lóf@szt sem,összezavarodott csába,azt sem tudta merre áll arcal,továbbra is azt mondom,hogy csak egy összetevőn változtatni inkább ront rajta,mint javít,igaz 30éves technika,de a gyári állapotában nagyon jól tud működni,amint valami változik,gyakran elég egy kis kopás,minimális falslevegő-lásd acél Arankát-megáll a tudomány,és kaka matyi bepúzott ![crazy2](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/crazy2.gif) . De ahogy érzed ![Wink](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/wink.gif) .
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2514 Dátum: 2010. május 25. 19:14:58 pm » |
|
...egyből 1-1.5 literrel többet evett...
Mert a hanghatás miatt jobban nyomtad neki! ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif) Majd teszek egy próbát. Max szar lesz és akkor megy vissza a gyári pillangó. De szerintem működnie kéne.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Karell Gott
Nem elérhető
Hozzászólások: 728
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2515 Dátum: 2010. május 25. 19:20:06 pm » |
|
A legkisebb keresztmetszet sztem a pillangószelep. Ha összeadod a 6 szívócsatorna nagyságát úgy azért ahhoz képest elég pici a pillangó. Nem várok a pillangócserétől sokat, max egy kicsivel jobb gázreakciót. ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif) Ha a jobb reakciót vársz akkor mást javaslok: könnyítsél.Kezdd a lendkerékkel.Jobban veszi a lapot,tapasztalatból mondom.
|
|
|
Naplózva
|
E21 323i E32 750iL E36 323iT
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2516 Dátum: 2010. május 25. 19:25:48 pm » |
|
A legkisebb keresztmetszet sztem a pillangószelep. Ha összeadod a 6 szívócsatorna nagyságát úgy azért ahhoz képest elég pici a pillangó. Nem várok a pillangócserétől sokat, max egy kicsivel jobb gázreakciót. ![Smiley](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/smiley.gif) Sosem értettem, hogy miért kell ilyenkor minden csatornát összeszámolni... a 6 szívócsatornán keresztül nem egyszerre megy be a levegő... a legtöbbször 1 , illetve maximum 2 csatornában van áramlás egyszerre.... A befecskendezős rendszereknél elvileg jobb a minél nagyobb pillangószelep, de ez együtt jár azzal, hogy a méret növekedésével egyre nagyobb lesz a pillangószelep mellett elszökő levegő, így az alapjárati és a közvetlen afölötti tartomány szabályozhatatlan, ill rosszul szabályozható lesz (kis nyitás is nagy átmérőváltozást eredményez, plusz a kopás miatti bizonytalanságok itt jelentkeznek leginkább), holott a legtöbbet ebben a tartományban használják az utcai autókat. Gyorsításnál talán lesz előnye, viszont az más kérdés, hogy a motorod ki tudja-e használni ezt a pluszt... Valaki írta, hogy mindig a legkisebb keresztmetszet számít. A legkisebb keresztmetszet a motoroknál mindig a szelep átömlési keresztmetszete... én most számoltam ki szívóoldalt az m10-en a karbis hf-re ... annak elég kicsik a járatai, de a szelepek átömlési keresztmetszetei még 14%-kal kisebbek... Nálam most van egy sor pillangószelep, próbával fogom eldönteni, hogy melyik lesz a nyerő... a sor: 42, 48, 57, 65... Pont a közepén van egy nagyobb ugrás, de eddig nem került a kezembe olyan szelep...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6076
Üzemképtelenítő
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2517 Dátum: 2010. május 25. 19:28:35 pm » |
|
Mert a hanghatás miatt jobban nyomtad neki! ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif) Majd teszek egy próbát. Max szar lesz és akkor megy vissza a gyári pillangó. De szerintem működnie kéne. Dehogyis,én sosem nyomtam egyik BMW-nek sem ![Cool](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cool.gif) (miből vannak ezek az M30-ak,nem lehet agyontaposni őket ![Evil](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/evil.gif) ).
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6076
Üzemképtelenítő
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2518 Dátum: 2010. május 25. 19:32:20 pm » |
|
Ha a jobb reakciót vársz akkor mást javaslok: könnyítsél.Kezdd a lendkerékkel.Jobban veszi a lapot,tapasztalatból mondom.
Vagy nitrogén dioxodot kell befecskendezni,attól is felélénkül. ![Evil](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/evil.gif)
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
![](http://www.capabmwforum.hu/Themes/default/images/post/xx.gif) |
« Válasz #2519 Dátum: 2010. május 25. 20:01:04 pm » |
|
Sosem értettem, hogy miért kell ilyenkor minden csatornát összeszámolni... a 6 szívócsatornán keresztül nem egyszerre megy be a levegő... a legtöbbször 1 , illetve maximum 2 csatornában van áramlás egyszerre....
A befecskendezős rendszereknél elvileg jobb a minél nagyobb pillangószelep, de ez együtt jár azzal, hogy a méret növekedésével egyre nagyobb lesz a pillangószelep mellett elszökő levegő, így az alapjárati és a közvetlen afölötti tartomány szabályozhatatlan, ill rosszul szabályozható lesz (kis nyitás is nagy átmérőváltozást eredményez, plusz a kopás miatti bizonytalanságok itt jelentkeznek leginkább), holott a legtöbbet ebben a tartományban használják az utcai autókat.
Gyorsításnál talán lesz előnye, viszont az más kérdés, hogy a motorod ki tudja-e használni ezt a pluszt...
Valaki írta, hogy mindig a legkisebb keresztmetszet számít. A legkisebb keresztmetszet a motoroknál mindig a szelep átömlési keresztmetszete... én most számoltam ki szívóoldalt az m10-en a karbis hf-re ... annak elég kicsik a járatai, de a szelepek átömlési keresztmetszetei még 14%-kal kisebbek... Nálam most van egy sor pillangószelep, próbával fogom eldönteni, hogy melyik lesz a nyerő... a sor: 42, 48, 57, 65... Pont a közepén van egy nagyobb ugrás, de eddig nem került a kezembe olyan szelep...
Igen, tény, hogy max 2 csatornán megy be egyszerre, de ottvan ugye a "gázlengés", amit szerintem a nagyobb pillangó csökkent. Majd meglátjuk mi lesz belőle... ![Cheesy](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cheesy.gif)
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
|