Tudom kicsit korán van még az esemény bejelentéséhez, de ha vázolom, hogy miről van szó, akkor kiderül hogy talán mégsem.
Az időpont még bizonytalan, de biztosan valamikor a nyár folyamán. A helyszín a tavalyival megegyezik és a pénteki nap is (remélhetőleg) a szokásos módon alakulhat majd.
![966](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/966.gif)
Az igazi különbséget a szombati nap hozza majd.
![burnrubber](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/burnrubber.gif)
Az első 5 talin a szombati nap ébredezéssel, vetélkedőkkel, túrázással, ebédeléssel, stb. telt. Sajnálatos módon tavaly a versenyt meghiúsította a VPOP, azzal hogy az esemény előtt 2 órával visszaléptek a helyszín biztosítása felől, mikor az már 2-3 hónappal ezelőtt le volt foglalva.
Idén (emiatt is) másfajta versenyra gondoltam. Hogy a pénteki dínom-dánom-on ne essen csorba, nem túl korán kezdődne az esemény. 9-10 óra körül rajtolhatna a mezőny 1-2 perces különbségekkel. Akinek nincs gyakorlata a "classic" féle granpríkról, azok ne féljenek, nem túl bonyolult. Próbálom egyszerűen vázolni, de a tali előtt lesz még részletes leírás és szabályzat.
Minden nevező este (a szombat reggel érkezők reggel) kap egy időpontot, ami egy időellenőrző állomáson való megjelenéstre kötelez, pl a tábor kijárata. Itt pontosan kell megjelenni, különben percbüntik járnak. Itt mindenki kap egy rajtidőt és egy itinert.
![sm42](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/sm42.gif)
Az itiner átolvasására lesz kb. 10 perc. Az itinerben fel lesz tüntetve az útvonal minden egyes kereszteződése, élesebb kanyarja, vasúti átjárók, 1-2 jellegzetesség (pl. útmenti feszület, trafóház, stb)
![1075](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/1075.gif)
. Az itinerrel való tájékozódás a navigátor dolga lesz, aki pontos információkkal látja el a vezetőt.
![1566](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/1566.gif)
A navigátor feladata, hogy az előrre meghatározott célidőre (u.n. etapidő+aktuális idő) és az előrre magadott helyszínre vezesse a sofőrt
![762](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/762.gif)
. A túl hamar és a túl későn való érkezés is xperc büntetést von maga után. A verseny során 4-5 ellenőrző pont lesz, a pontok között pedig speciál szakaszok. A speciál szakaszokon különböző feladatokat kell majd végrehalytani: pontos parkolás (centivel mérjük), "kincskeresés", kerékcsere, gyorsulási verseny, stb.
![burnrubber](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/burnrubber.gif)
A verseny útvonala kb 50%-ban az egykori Salgó és Eger rally útvonalain fog haladni. Hegyes-völgyes szerpentin hegyek 70%-ban vadonat új asztfalttal (na jó 1-2 éves) és 99%-ban jó minőségű útburkolaton, tehát igazi élményautózás várható, komoly feladatokkal. Az össztáv kb 160Km lesz. A nyertes páros az lesz, aki a legkevesebb hibapontot gyűjti össze, illetve a leggyorsabban teljesíti a speciál szakaszokat. Az etapidőket úgy határozzuk meg, hogy a kresz betartásával is teljesíthető legyen
![1335](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/1335.gif)
. Ez a verseny nem az eszetlen száguldozásról szól, hanem a pontos, precíz csapatmunkáról.
![kezfogas](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/kezfogas.gif)
Apush, Mike és Steffe már jelezték hogy a versenyzés élménye helyett a szervezésben vennének részt, mint ellenőrzőpontok
![knuppel2](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/knuppel2.gif)
. Akit nem érdekel a versenyzés vagy felfordul a gyomra a kanyaroktól és a közben való tájékozódástól valamint szívesen részt venne a szervezésben, azok jelentkezését szívesen veszem.
![Cool](http://www.capabmwforum.hu/Smileys/default/cool.gif)
Jókora munka lesz az érintett települések önkormányzatával leegyeztetni a versenyt, területfoglalási engedélyeket kérni a speciál szakaszokra, felmérni az útvonalat, stb. Még az idén el kell kezdenem és remélem minden rendben lesz.
Minden érdeklődőt szeretettel várok, üdv: Boge!