Tudom kicsit korán van még az esemény bejelentéséhez, de ha vázolom, hogy miről van szó, akkor kiderül hogy talán mégsem.
Az időpont még bizonytalan, de biztosan valamikor a nyár folyamán. A helyszín a tavalyival megegyezik és a pénteki nap is (remélhetőleg) a szokásos módon alakulhat majd.
Az igazi különbséget a szombati nap hozza majd.
Az első 5 talin a szombati nap ébredezéssel, vetélkedőkkel, túrázással, ebédeléssel, stb. telt. Sajnálatos módon tavaly a versenyt meghiúsította a VPOP, azzal hogy az esemény előtt 2 órával visszaléptek a helyszín biztosítása felől, mikor az már 2-3 hónappal ezelőtt le volt foglalva.
Idén (emiatt is) másfajta versenyra gondoltam. Hogy a pénteki dínom-dánom-on ne essen csorba, nem túl korán kezdődne az esemény. 9-10 óra körül rajtolhatna a mezőny 1-2 perces különbségekkel. Akinek nincs gyakorlata a "classic" féle granpríkról, azok ne féljenek, nem túl bonyolult. Próbálom egyszerűen vázolni, de a tali előtt lesz még részletes leírás és szabályzat.
Minden nevező este (a szombat reggel érkezők reggel) kap egy időpontot, ami egy időellenőrző állomáson való megjelenéstre kötelez, pl a tábor kijárata. Itt pontosan kell megjelenni, különben percbüntik járnak. Itt mindenki kap egy rajtidőt és egy itinert.
Az itiner átolvasására lesz kb. 10 perc. Az itinerben fel lesz tüntetve az útvonal minden egyes kereszteződése, élesebb kanyarja, vasúti átjárók, 1-2 jellegzetesség (pl. útmenti feszület, trafóház, stb)
. Az itinerrel való tájékozódás a navigátor dolga lesz, aki pontos információkkal látja el a vezetőt.
A navigátor feladata, hogy az előrre meghatározott célidőre (u.n. etapidő+aktuális idő) és az előrre magadott helyszínre vezesse a sofőrt
. A túl hamar és a túl későn való érkezés is xperc büntetést von maga után. A verseny során 4-5 ellenőrző pont lesz, a pontok között pedig speciál szakaszok. A speciál szakaszokon különböző feladatokat kell majd végrehalytani: pontos parkolás (centivel mérjük), "kincskeresés", kerékcsere, gyorsulási verseny, stb.
A verseny útvonala kb 50%-ban az egykori Salgó és Eger rally útvonalain fog haladni. Hegyes-völgyes szerpentin hegyek 70%-ban vadonat új asztfalttal (na jó 1-2 éves) és 99%-ban jó minőségű útburkolaton, tehát igazi élményautózás várható, komoly feladatokkal. Az össztáv kb 160Km lesz. A nyertes páros az lesz, aki a legkevesebb hibapontot gyűjti össze, illetve a leggyorsabban teljesíti a speciál szakaszokat. Az etapidőket úgy határozzuk meg, hogy a kresz betartásával is teljesíthető legyen
. Ez a verseny nem az eszetlen száguldozásról szól, hanem a pontos, precíz csapatmunkáról.
Apush, Mike és Steffe már jelezték hogy a versenyzés élménye helyett a szervezésben vennének részt, mint ellenőrzőpontok
. Akit nem érdekel a versenyzés vagy felfordul a gyomra a kanyaroktól és a közben való tájékozódástól valamint szívesen részt venne a szervezésben, azok jelentkezését szívesen veszem.
Jókora munka lesz az érintett települések önkormányzatával leegyeztetni a versenyt, területfoglalási engedélyeket kérni a speciál szakaszokra, felmérni az útvonalat, stb. Még az idén el kell kezdenem és remélem minden rendben lesz.
Minden érdeklődőt szeretettel várok, üdv: Boge!