CápaBMW fórum
2024. április 26. 08:59:21 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Veterán-nagyon veterán  (Megtekintve 795875 alkalommal)
Cápa730

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1043



« Válasz #780 Dátum: 2009. január 15. 16:49:55 pm »

A beltér sz.tem nagyon ratyi. Nem az ergonómia, hanem a felhasznált anyagok, műszerek.
Ok 1970-72 -ben ez ultra futurisztikus volt! Még most is, természetesen, csak én már mai szemmel nézem Sad
Ez egy prototyp ,úgy tudom ,csak egy készült. (Max megcáfolnak).
Amúgy M10 van benne! Vagyis úgymond 2002 turbo. 250 -et ment. 200 LE

Az csak 170 le volt...

Szerintem az "alap" motoron egy kicsit még túlóráztak és simán kijött a 200 fölötti LE.
Ha valaki kéri privátban átküldöm az M1-re vonatkozó oldalakat, itt nem akarom foglalni a helyet.


* beolvasás0002.jpg (90.65 KB, 1225x749 - megtekintve 799 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2009. január 15. 21:02:47 pm írta Cápa730 » Naplózva

BMW ÜBER ALLES ! coolsmiley sm_68 coolsmiley
06-30-264-5107
06-1-284-2905
Cápa730

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1043



« Válasz #781 Dátum: 2009. január 15. 16:59:19 pm »

A beltér sz.tem nagyon ratyi. Nem az ergonómia, hanem a felhasznált anyagok, műszerek.
Ok 1970-72 -ben ez ultra futurisztikus volt! Még most is, természetesen, csak én már mai szemmel nézem Sad
Ez egy prototyp ,úgy tudom ,csak egy készült. (Max megcáfolnak).
Amúgy M10 van benne! Vagyis úgymond 2002 turbo. 250 -et ment. 200 LE

Mi a gondod a beltérrel ?  confused 1084
Full bőr beltér a műszerfal is, akkor meg mi kellene még ?
A műszerek meg ahhoz képest mikor amikor készült az űrtechnika volt.
Lehetetlen egy 30 évvel ezelőtti technikai szintet egy maihoz hasonlítani, akkorát lépett közben a világ.
Naplózva

BMW ÜBER ALLES ! coolsmiley sm_68 coolsmiley
06-30-264-5107
06-1-284-2905
VA E21
Vendég
« Válasz #782 Dátum: 2009. január 15. 17:42:04 pm »

A beltér sz.tem nagyon ratyi. Nem az ergonómia, hanem a felhasznált anyagok, műszerek.
Ok 1970-72 -ben ez ultra futurisztikus volt! Még most is, természetesen, csak én már mai szemmel nézem Sad
Ez egy prototyp ,úgy tudom ,csak egy készült. (Max megcáfolnak).
Amúgy M10 van benne! Vagyis úgymond 2002 turbo. 250 -et ment. 200 LE

Az csak 170 le volt...
Bmw könyvből néztem. 200-at ír.
Naplózva
VA E21
Vendég
« Válasz #783 Dátum: 2009. január 15. 19:17:47 pm »

Turbo Concept:
http://www.ccbmwuruguay.com/foro/viewtopic.php?id=273
Naplózva
scses

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 554



« Válasz #784 Dátum: 2009. január 16. 00:44:30 am »


Én egy m1 is kibékülnék
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #785 Dátum: 2009. január 16. 09:16:51 am »

Akkor legyen egy kis témába vágó  Wink! Kutakodtam egyik mentett oldalamon. (Most linkelem is nektek a linkelőbe.)
BMW turbo  sm_68

Vazz. Miért nem ebből csinálták anno a Kinght Rider-t? Alapból több műszer van benne, mint a filmhez turbózott pontiacban. Smiley
Mega-retro-classic!

Ebből kemény dolog lett volna katapultálnia..Smiley)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
02
**Moderátor**

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1758



« Válasz #786 Dátum: 2009. január 16. 10:19:51 am »

A beltér sz.tem nagyon ratyi. Nem az ergonómia, hanem a felhasznált anyagok, műszerek.
Ok 1970-72 -ben ez ultra futurisztikus volt! Még most is, természetesen, csak én már mai szemmel nézem Sad
Ez egy prototyp ,úgy tudom ,csak egy készült. (Max megcáfolnak).
Amúgy M10 van benne! Vagyis úgymond 2002 turbo. 250 -et ment. 200 LE

Az csak 170 le volt...
Bmw könyvből néztem. 200-at ír.

Én meg a sima 2002 turboról amit írtál... arra mondtam hogy 170...
Naplózva
gim_e12
Vendég
« Válasz #787 Dátum: 2009. január 16. 10:40:49 am »

Akkor legyen egy kis témába vágó  Wink! Kutakodtam egyik mentett oldalamon. (Most linkelem is nektek a linkelőbe.)
BMW turbo  sm_68

Vazz. Miért nem ebből csinálták anno a Kinght Rider-t? Alapból több műszer van benne, mint a filmhez turbózott pontiacban. Smiley
Mega-retro-classic!

Ebből kemény dolog lett volna katapultálnia..Smiley)

Egyszeri mutatvány Smiley
Naplózva
Bubo E21

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1628



« Válasz #788 Dátum: 2009. január 19. 19:27:15 pm »

Nem semmi gépezet!

http://greyfalcon.us/Killinger%20and%20Freund%20Motorcycle.htm



* killinger_freund03_425x323.jpg (37.59 KB, 425x323 - megtekintve 925 alkalommal.)
Naplózva
02
**Moderátor**

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1758



« Válasz #789 Dátum: 2009. január 19. 19:34:29 pm »

Ez veterán?
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #790 Dátum: 2009. január 19. 20:03:52 pm »


szerinted??
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #791 Dátum: 2009. január 19. 20:09:05 pm »

Ez nagyon is az. Forgómotor van benne ha jól látom. A Megola nevű motorkerékpárban volt hasonló. 100km/h fölötti sebességgel tudott menni a moci jóval a második világháűború előtt. A versenyváltozatai meg 142 vagy 160km/h-val repesztettek az áttételtől függően. A baj csak az volt velük hogy direkt ajtásosak voltak.... j mondjuk versenyzésnél ez egyáltalán nem egy probléma és akkoriban ugye a közlekedésnél se okozott ez egy nagy hepajt.... akkor még nem voltak dugók. De a sima utcai Megolák nem bírtak lassabban menni egy jóerőben levő gyalogos tempójánál mert leállt a motorjuk.
Viszont ez a fehér masina amit itt mutatnak.... Nah ez nagyon felkeltette az érdeklődésem, ha jól olvasom oldható tengelykapcsolóval rendelkezett, és kétfokozatú váltója volt.
« Utoljára szerkesztve: 2009. január 19. 20:13:47 pm írta Graf Spee » Naplózva
toi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1379


Alpina fan


« Válasz #792 Dátum: 2009. január 19. 20:13:36 pm »

Először azt hittem a Fűrész 5-ből valami elmés kínzó eszköz.
Aztán annál elmésebb.Ha valaki tud angolul átolvashatná.2 dolog érdekelne.Működött ill. menni is tudtak vele  undecided


* killinger_freund03_425x323.jpg (37.59 KB, 425x323 - megtekintve 797 alkalommal.)
Naplózva

750ia
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #793 Dátum: 2009. január 19. 20:15:58 pm »

Először azt hittem a Fűrész 5-ből valami elmés kínzó eszköz.
Aztán annál elmésebb.Ha valaki tud angolul átolvashatná.2 dolog érdekelne.Működött ill. menni is tudtak vele  undecided
Melyik részlet érdekel a szövegből? (címek)
Egyébként nagy valószínűséggel működött. De erről nem írnak semmit. Azért tervezték ezt meg a régebbi Megola után mert, még áramvonalasabb motort akartak létrehozni, valamint úgy megépíteni az egész motort, hogy "zárt" rendszerű legyen de ennek ellenére könnyen szerelhető. (a mozgó alkatrészeket akarták eltakarni a felverődő sár meg a hasonló dolgok ellen. Ezek mellett azt akarták, hogy könnyebben lehessen vezetni a motort.
Azért akartak újítani, mert a régebbi Megolának ugyan például jó hűtése volt, de nagyon könnyen telement kosszal a hengereken levő hűtőborda és akkor puszit lehetett adni a hűtésnek. Valamint az első felfüggesztés is nagyon gyorsan elfáradt, és ugyan utcán vezetni kényelmes lehetett,(tulajdonképp egy guruló fotel volt  Grin) de a versenypályán nem volt kényelmes.
« Utoljára szerkesztve: 2009. január 19. 20:36:05 pm írta Graf Spee » Naplózva
toi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1379


Alpina fan


« Válasz #794 Dátum: 2009. január 19. 20:27:18 pm »

Először azt hittem a Fűrész 5-ből valami elmés kínzó eszköz.
Aztán annál elmésebb.Ha valaki tud angolul átolvashatná.2 dolog érdekelne.Működött ill. menni is tudtak vele  undecided
Melyik részlet érdekel a szövegből? (címek)



Gráf úr a következő:Működött ill. menni is tudtak vele. Wink
Naplózva

750ia
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #795 Dátum: 2009. január 19. 20:39:01 pm »

Először azt hittem a Fűrész 5-ből valami elmés kínzó eszköz.
Aztán annál elmésebb.Ha valaki tud angolul átolvashatná.2 dolog érdekelne.Működött ill. menni is tudtak vele  undecided
Melyik részlet érdekel a szövegből? (címek)



Gráf úr a következő:Működött ill. menni is tudtak vele. Wink
Erre a leírásból konkrétan nem tudok válaszolni de minden bizonnyal működött. Ha pedig tényleg működött és volt rajta kuplung és sebességváltó, akkor valószínűleg ugyanúgy lehetett kezelni egy ilyen motort akár egy mostanit.
Az a fekete színű Megola az biztos, hogy működött (ittvan róla video:http://www.youtube.com/watch?v=pCn7bOJUKYo) de ez a fehér valószínűleg ez is. Sok meghökkentő dolgokat csináltak a 2 világháború között a francia és a német mérnökök.
« Utoljára szerkesztve: 2009. január 19. 20:46:05 pm írta Graf Spee » Naplózva
toi

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1379


Alpina fan


« Válasz #796 Dátum: 2009. január 19. 21:01:57 pm »

Először azt hittem a Fűrész 5-ből valami elmés kínzó eszköz.
Aztán annál elmésebb.Ha valaki tud angolul átolvashatná.2 dolog érdekelne.Működött ill. menni is tudtak vele  undecided
Melyik részlet érdekel a szövegből? (címek)



Gráf úr a következő:Működött ill. menni is tudtak vele. Wink
Erre a leírásból konkrétan nem tudok válaszolni de minden bizonnyal működött. Ha pedig tényleg működött és volt rajta kuplung és sebességváltó, akkor valószínűleg ugyanúgy lehetett kezelni egy ilyen motort akár egy mostanit.
Az a fekete színű Megola az biztos, hogy működött (ittvan róla video:http://www.youtube.com/watch?v=pCn7bOJUKYo) de ez a fehér valószínűleg ez is. Sok meghökkentő dolgokat csináltak a 2 világháború között a francia és a német mérnökök.

Köszönöm ezzel is okosabb lettem. Wink  De ez tényleg döbbenet milyen szerkezeteket alkottak már akkoriban.
Méghogy nem az Ufóktól vannak az instrukciók Shocked
Naplózva

750ia
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #797 Dátum: 2009. január 19. 21:40:42 pm »

Először azt hittem a Fűrész 5-ből valami elmés kínzó eszköz.
Aztán annál elmésebb.Ha valaki tud angolul átolvashatná.2 dolog érdekelne.Működött ill. menni is tudtak vele  undecided
Melyik részlet érdekel a szövegből? (címek)



Gráf úr a következő:Működött ill. menni is tudtak vele. Wink
Erre a leírásból konkrétan nem tudok válaszolni de minden bizonnyal működött. Ha pedig tényleg működött és volt rajta kuplung és sebességváltó, akkor valószínűleg ugyanúgy lehetett kezelni egy ilyen motort akár egy mostanit.
Az a fekete színű Megola az biztos, hogy működött (ittvan róla video:http://www.youtube.com/watch?v=pCn7bOJUKYo) de ez a fehér valószínűleg ez is. Sok meghökkentő dolgokat csináltak a 2 világháború között a francia és a német mérnökök.

Köszönöm ezzel is okosabb lettem. Wink  De ez tényleg döbbenet milyen szerkezeteket alkottak már akkoriban.
Méghogy nem az Ufóktól vannak az instrukciók Shocked
Ha már az UFO-knál tartunk én hiszek ezekben a szerkezetekben.
http://www.youtube.com/watch?v=UKZpNBYFajI
A hajtóművükre is megvan az alapelgondolás ahogy működnek.
Naplózva
pic
Vendég
« Válasz #798 Dátum: 2009. január 19. 21:44:32 pm »

A hajtóművükre is megvan az alapelgondolás ahogy működnek.
[/quote]
Kifejtenéd?
Naplózva
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #799 Dátum: 2009. január 19. 22:16:21 pm »

A hajtóművükre is megvan az alapelgondolás ahogy működnek.
Kifejtenéd?
[/quote]
Áramlástechnika. Úgynevezett implóziós (belelé robbanó hajtómű)
Feltalálójuk egy német tudós Viktor Schauberger volt. Fiatalkorában foglalkozása erdőkerülő és vadőr volt.
Egyszer megfigyelte, hogy a pisztrángok képesek akár a vízesésen is felúszni és minezt szinte mozdulatlan testtel. Csak annyira mozog a farkuk, hogy irányban tartsák magukat. És elméletileg a kopoltyújuk kialakítása a kulcs. Valamilyen módon egy olyan áramlást valósít meg, hogy a kilépő víztömeg energiája nagyobb mint a belépőé.
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #800 Dátum: 2009. január 19. 22:28:00 pm »

A hajtóművükre is megvan az alapelgondolás ahogy működnek.
Kifejtenéd?
Áramlástechnika. Úgynevezett implóziós (belelé robbanó hajtómű)
Feltalálójuk egy német tudós Viktor Schauberger volt. Fiatalkorában foglalkozása erdőkerülő és vadőr volt.
Egyszer megfigyelte, hogy a pisztrángok képesek akár a vízesésen is felúszni és minezt szinte mozdulatlan testtel. Csak annyira mozog a farkuk, hogy irányban tartsák magukat. És elméletileg a kopoltyújuk kialakítása a kulcs. Valamilyen módon egy olyan áramlást valósít meg, hogy a kilépő víztömeg energiája nagyobb mint a belépőé.
[/quote]
hehe

 Grin
Naplózva
pic
Vendég
« Válasz #801 Dátum: 2009. január 19. 22:31:32 pm »

A hajtóművükre is megvan az alapelgondolás ahogy működnek.
Kifejtenéd?
Áramlástechnika. Úgynevezett implóziós (belelé robbanó hajtómű)
Feltalálójuk egy német tudós Viktor Schauberger volt. Fiatalkorában foglalkozása erdőkerülő és vadőr volt.
Egyszer megfigyelte, hogy a pisztrángok képesek akár a vízesésen is felúszni és minezt szinte mozdulatlan testtel. Csak annyira mozog a farkuk, hogy irányban tartsák magukat. És elméletileg a kopoltyújuk kialakítása a kulcs. Valamilyen módon egy olyan áramlást valósít meg, hogy a kilépő víztömeg energiája nagyobb mint a belépőé.
[/quote]
Igen, a Schauberger turbina. Én is olvastam róla, Egely György egyik könyvében, ahol képek is voltak róla, burkolattal és burkolat nélkül.
Naplózva
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #802 Dátum: 2009. január 19. 22:47:19 pm »

A hajtóművükre is megvan az alapelgondolás ahogy működnek.
Kifejtenéd?
Áramlástechnika. Úgynevezett implóziós (belelé robbanó hajtómű)
Feltalálójuk egy német tudós Viktor Schauberger volt. Fiatalkorában foglalkozása erdőkerülő és vadőr volt.
Egyszer megfigyelte, hogy a pisztrángok képesek akár a vízesésen is felúszni és minezt szinte mozdulatlan testtel. Csak annyira mozog a farkuk, hogy irányban tartsák magukat. És elméletileg a kopoltyújuk kialakítása a kulcs. Valamilyen módon egy olyan áramlást valósít meg, hogy a kilépő víztömeg energiája nagyobb mint a belépőé.
Igen, a Schauberger turbina. Én is olvastam róla, Egely György egyik könyvében, ahol képek is voltak róla, burkolattal és burkolat nélkül.
[/quote]
Mondjuk engem nem is az izgat elsősorban, hogy a csészealjakhoz akarták felhasználni.
2 effektust olvasztótt össze ez a turbina. Az egyik valami áramlástechnikai effektus Coanda effektus a neve de én áramlástechnikában nem vagyok otthon, úgyhogy mondja el ennek a effektusnak a lényegét egy hozzáértő. A másik az úgynevezett elektrodinamikus effekt.
Ez számomra az érdekesebb. :a nagysebességű örvény, egy örvénykamrában elektromos töltések szétválasztását produkálja, ezen effektnek a neve a diamagnetikus effekt.
Hogy a másik effeknek mmint a diamagnetikus effektnek mi a lényege azt nem tudom. De ez a turbina mint a kettő effekt (Coanda, el. dinamikus rendelkezik). És úgyanúgy van vesztesége neki még ha 100%-os hatásfok fölött üzemel. Ez a vesztesége pedig nem mint más, mint induktív energia. Ezt úgy kell elképzelni, hogyha a házunk mellett működne egy ilyen hajtómű akkor minden elektromos kütyü működni kezdene a házban anélkül hogy bármit is felkapcsolnánk.
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #803 Dátum: 2009. január 19. 23:01:05 pm »

egely...   Grin Grin Grin
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #804 Dátum: 2009. január 19. 23:07:23 pm »

Oké. Egelytől akkor vonatkoztassunk el.
http://209.85.129.132/search?q=cache:yKoPkdfLMFQJ:www.sg.hu/listazas_msg.php3%3Fid%3D1179575362%26no%3D53+magasugr%C3%A1s+hadm%C5%B1velet&hl=hu&ct=clnk&cd=1&gl=hu&client=firefox-a
Ezt mivel lehet megmagyarázni?
Naplózva
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1558


06202342414


« Válasz #805 Dátum: 2009. január 19. 23:11:11 pm »

És úgyanúgy van vesztesége neki még ha 100%-os hatásfok fölött üzemel.
te gróf.
azért ezt a 100%fölötti hatásfokot majd gondold újra.
Ez elméleti dolog. Tudom hogy a fizika törvényei kijelentik az energiamegmaradás törvényét.
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #806 Dátum: 2009. január 19. 23:23:24 pm »

de a fizikát nem lehet megbaszni.
elméletben öregapám is tud dugni, csak a gyakorlat teljesen mást mutat.
ez a korrekt megfogalmazás  Wink.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
pic
Vendég
« Válasz #807 Dátum: 2009. január 19. 23:27:00 pm »

egely...   Grin Grin Grin
Hát ez gyönge volt  Cry. Én csak azt írtam, olvastam és láttam róla képet, amit te is megtehetsz ha van gúglid:
schauberger turbine . Az hogy működik-e, a tököm se tudja pár képről megállapítani.
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7123


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #808 Dátum: 2009. január 19. 23:30:10 pm »

Hát ez gyönge volt  Cry. Én csak azt írtam, olvastam és láttam róla képet, amit te is megtehetsz ha van gúglid:
schauberger turbine . Az hogy működik-e, a tököm se tudja pár képről megállapítani.
nem rajtad röhögtem! csak ismerem a fazont -valamelyest személyesen is-, és eszembe jutott, azon röhögtem.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
pic
Vendég
« Válasz #809 Dátum: 2009. január 19. 23:31:39 pm »

Hát ez gyönge volt  Cry. Én csak azt írtam, olvastam és láttam róla képet, amit te is megtehetsz ha van gúglid:
schauberger turbine . Az hogy működik-e, a tököm se tudja pár képről megállapítani.
nem rajtad röhögtem! csak ismerem a fazont -valamelyest személyesen is-, és eszembe jutott, azon röhögtem.
Megijedtél hogy átmegyek a topikodba körülnézni mi? Evil
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!