Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #1020 Dátum: 2009. augusztus 18. 08:35:12 am » |
|
Ha valami ronda, akkor ez nagyon. Hogyan tudtak ennyire förtelmes formát kitalálni. Annyira franciás vonalai vannak, hogy már fáj. Szerintem kimondottan magyaros vonalai vannak. Olyan Járay Pálos.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #1021 Dátum: 2009. augusztus 18. 12:44:34 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #1022 Dátum: 2009. augusztus 18. 13:10:13 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #1023 Dátum: 2009. augusztus 18. 13:18:33 pm » |
|
Na ez szép. Nézz utána kicsit! Röviden annyit, hogy neki köszönhetjük, hogy az autók nem féltégla formájúak és nem zabálnak 30 litert 100km-en.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #1024 Dátum: 2009. augusztus 18. 13:19:15 pm » |
|
Ha a kérdésed komoly:Járay Pál feltaláló, a járműáramlástani vizsgálatok úttörője huszonöt éve, 1974. szeptember 22-én hunyt el St. Gallenben. Bécsben született 1889. március 10-én. Pályafutását a Bécs melletti Fischamendben repülőgépek tervezésével kezdte. A német katonai hatóságok kérésére 1913-ban Friedrichshafenbe, a Luftschiffbau Zeppelinhez vezényelték szolgálatra, s ott a léghajók áramlástani vizsgálatával foglalkozott. Munkássága nyomán a Zeppelin-léghajók gazdaságossága a kétszeresére növekedett. Az első világháború után elkészítette a világ akkori legnagyobb szélcsatornáját, és folytatta a testek légellenállási tényezőjének csökkentésére irányuló vizsgálatait. Már 1920-ban szabadalmaztatta a legkisebb örvényleválást keltő léghajóalakot. Kutatásait ezután kiterjesztette a talaj közelében mozgó testekre, és 1920-ban szabadalmaztatta a legkisebb légellenállást adó, ideális járműalakot, az általa Stromlinienwagennek nevezett, teljesen áramvonalazott karosszériájú autót. Számos autógyár (Audi, Adler, Bugatti, Voison, Tatra) sok modellje készült a Járay-féle elvek alapján. A harmincas évek dereka táján építettek a Mercedes-, illetve Audi-alvázra Járay karosszériát, és Járay szabadalma alapján készültek a népszerűvé vált „bogárhátú” Volkswagen prototípusai is. A légellenállási tényezőt az akkor hagyományos kivitelű járművekhez képest körülbelül 25 százalékra csökkentette, így az üzemanyag-felhasználás mintegy 30 százalékkal csökkent. Ráadásul az áramvonalas autó nem keltett maga mögött nagy örvényeket, kevesebb port és sarat vert fel az úttestről. Járay 1923-tól Svájcban élt, elsősorban repülőgépek korszerűsítésével és vízi járművek áramlástani tervezésével foglalkozott. A Járay-féle járműalak légellenállása még a mai kutatások szerint is a legkisebb. Az általa kifejlesztett – teljesen áramvonalas – autókarosszéria megelőzte korát, s elvei máig is alapjai a járműáramlástani vizsgálatoknak.
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #1025 Dátum: 2009. augusztus 18. 13:30:00 pm » |
|
Csak 1 a sok közül
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1026 Dátum: 2009. augusztus 24. 20:07:38 pm » |
|
Ezt csak úgy:
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
moneytoo
Nem elérhető
Hozzászólások: 691
|
|
« Válasz #1027 Dátum: 2009. augusztus 25. 07:34:30 am » |
|
Azért mennyire stílusos tud lenni egy öreg autó. A króm lámpa keret, a hűtő, a srávédő ívek.... A mai műanyagok elbújhatnak mellettük.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #1028 Dátum: 2009. augusztus 25. 11:02:28 am » |
|
Azért mennyire stílusos tud lenni egy öreg autó. A króm lámpa keret, a hűtő, a srávédő ívek.... A mai műanyagok elbújhatnak mellettük.
Evvel egyetértek.Bár a sárvédőíveket én inkább fehérnek nevezném. )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1029 Dátum: 2009. szeptember 02. 13:21:44 pm » |
|
Ezt csak úgy:
Köszi Zoli barárom. Szépséges autó. Akkor még volt stílusuk, egyéni megjelenésük az autóknak. Nem egyforma szar volt mindek a kinézete-és a minősége- mint most. Na jó egy két kivételes cég azért maradt, de nem sok.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1030 Dátum: 2009. szeptember 02. 15:08:28 pm » |
|
Igaz, hogy Off, de talán megbocsájtható a szépsége és az igényessége miatt:
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 02. 15:22:10 pm írta bömbölő »
|
Naplózva
|
|
|
|
moneytoo
Nem elérhető
Hozzászólások: 691
|
|
« Válasz #1031 Dátum: 2009. szeptember 02. 17:02:28 pm » |
|
Igaz, hogy Off, de talán megbocsájtható a szépsége és az igényessége miatt:
Szépségesek. Köszi a képeket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1032 Dátum: 2009. szeptember 03. 10:13:33 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1033 Dátum: 2009. szeptember 03. 13:23:14 pm » |
|
Megint egy kis Off, de lesz egy idevaló is
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1034 Dátum: 2009. szeptember 03. 13:24:16 pm » |
|
Hoppá:
|
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #1035 Dátum: 2009. szeptember 03. 22:48:13 pm » |
|
Klasszak! Kössz!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Apusch
Nem elérhető
Hozzászólások: 350
|
|
« Válasz #1036 Dátum: 2009. szeptember 04. 23:00:35 pm » |
|
Az utolsó egy 507 kéne legyen??? Szerintem az így néz ki:
|
Öreg autó szivatóval indul...
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1037 Dátum: 2009. szeptember 06. 13:57:10 pm » |
|
Az elején ott volt a vese, csak arról a fényképezőgép "gyorsasága" miatt lemaradtam. Szerintem 507, de ha tudsz valamit, ne tartsd magadban!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1038 Dátum: 2009. szeptember 06. 20:51:25 pm » |
|
Az elején ott volt a vese, csak arról a fényképezőgép "gyorsasága" miatt lemaradtam. Szerintem 507, de ha tudsz valamit, ne tartsd magadban!
Ne vicceljetek már ! Ez nem 507-es és nem is széria, "gyári" BMW autó ! Szerintem ezek Olasz vonalak. Első látásra azt mondanám ,hogy ez egy Pietro Frua által tervezett GLASS egyik típusa. Bár én nem igazán ástam bele magamat az egyedi tervezésű karosszéria gyártó cégek történelmébe és lehet, hogy tévedek.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
András
Nem elérhető
Hozzászólások: 652
|
|
« Válasz #1039 Dátum: 2009. szeptember 09. 21:18:06 pm » |
|
pedig ez egy álom 507-es
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1040 Dátum: 2009. szeptember 09. 21:40:22 pm » |
|
A piros valóban BMW 507-es, de mi most a kékről beszélgetünk. Az meg nagyon nem az.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1041 Dátum: 2009. szeptember 10. 16:18:59 pm » |
|
Akkor mostmár sose tudjuk meg, hogy milyen autó ez?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
András
Nem elérhető
Hozzászólások: 652
|
|
« Válasz #1042 Dátum: 2009. szeptember 10. 20:39:10 pm » |
|
nem bmw, szerintem nem is francia, hanem inkább fiat, volvo, esetleg valami angol....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1043 Dátum: 2009. szeptember 11. 00:03:21 am » |
|
Akkor mostmár sose tudjuk meg, hogy milyen autó ez? Te láttad, süsd meg! Neked kellene tudni mit láttál. Azt írtad : "Az elején ott volt a vese". Ha jól láttad, akkor szerintem egy Frua design BMW GLASS. Ha rosszul láttad, akkor lehet egy Alfa Romeo, FIAT vagy akármi. VOLVO hasonló típusa nekem nem ugrik be. Gistit kérnénk mikrofonhoz !
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 11. 13:03:32 pm írta Cápa730 »
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
bömbölő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1536
|
|
« Válasz #1044 Dátum: 2009. szeptember 11. 16:14:33 pm » |
|
Lehet, hogy fordítva kell elindulni. Zárjuk ki azokat a márkákat, amik biztosan nem lehetnek, és a végén megmarad, hogy mi volt? audi, merga, peugeot,renault, zastava, volga, zsiguli... Komolyan mondom, hogy már abban sem vagyok biztos, hogy volt-e az elején vese? De akkor miért kaptam elő a fényképezőgépet?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Gisti
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4238
|
|
« Válasz #1045 Dátum: 2009. szeptember 11. 17:53:54 pm » |
|
Esetleg 1957-es 503-as aminek 3,2l V8-as motorja volt aluminium kasznival és már akkor -a német kocsik közül elsőként-elektromosan nyitható tetővel. Egyébként Peti jófelé kapisgált mert az orr rész a korabeli Alfákra volt jellemző.
Ja és ha senki nem vette volna észre akkor a Topolino sem Pobeda mint az Bömbölő barátunk írta...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 11. 18:10:52 pm írta Gisti »
|
Naplózva
|
+36/70/77-97-815 E23 745i E39 525d touring E46 320 Ci Triumph Herald 13/60 Yamaha Fj 1200
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1046 Dátum: 2009. szeptember 11. 19:38:39 pm » |
|
Esetleg 1957-es 503-as aminek 3,2l V8-as motorja volt aluminium kasznival és már akkor -a német kocsik közül elsőként-elektromosan nyitható tetővel. Egyébként Peti jófelé kapisgált mert az orr rész a korabeli Alfákra volt jellemző.
Ja és ha senki nem vette volna észre akkor a Topolino sem Pobeda mint az Bömbölő barátunk írta...
Szia Gisti barátom! Nem is láttam mi volt a Topolino alá írva. Na de Zoliii. A kék autó alakja oldalról nem olyan mint a BMW 503-asnak és a hátsólámpája sem ilyen hosszú állított krómkeretes forma. Az 503-as hátsólámpája köralakú. Legalábbis amiket én könyvben látok azok ilyenek. Van képed arról az 503-as változatról, amire gondolsz? Mindjárt teszek be képeket arról amiket én találtam.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 11. 20:38:27 pm írta Cápa730 »
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1047 Dátum: 2009. szeptember 11. 20:36:54 pm » |
|
Ez a BMW 503, 505-ös.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1048 Dátum: 2009. szeptember 11. 20:41:55 pm » |
|
Valamiért így rakta be a rendszer, hogy a jobb oldalt levágta. Nyissátok meg és nagyitsatok rá a részletekre! Akkor tökéletesen látható, elmenthető.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #1049 Dátum: 2009. szeptember 11. 20:45:47 pm » |
|
Ez pedig a 3200CS A vonalvezetés és főleg a hátsólámpa egyiknél sem olyan, amilyet Zoli fotózott.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
|