CápaBMW fórum
2024. november 23. 15:24:30 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: BMW E30  (Megtekintve 19758 alkalommal)
Mpower
Vendég
« Dátum: 2010. február 13. 20:36:58 pm »

Az E30as karosszériaszámmal megjelölt BMWről a neten általában igen hiányos vagy csak félinformációk lelhetők fel.
Úgy gondolom hasznos segítséget nyújthatok ha összefoglalóan írok e tipusról.
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 13. 21:04:41 pm írta Mpower » Naplózva
Mpower
Vendég
« Válasz #1 Dátum: 2010. február 13. 21:04:19 pm »

E30as tipusvariánsai:Tipusválaszték:
                                             -316(1982-1987 M10B18 motorral)
                                             -316i(csak 1987től nagylámpás karosszériában M40es motorral)
                                             -318i(1982-1987-ig M10B18as motorral 87-től M40es motorral)
                                             -318is(1989-1991)
                                             -320i(1982-1994ig 1985ig 125LE,1985-től 129LE)  
                                             -320is(1987-1991)
                                             -323i(1982-1987)
                                             -325i(1985-1991)
                                             -325e(1985-1987)
                                             -325ix(1986-1987,limusine ill coupe karosszériában)
                                             -324d(1986-tól)(csak limusine-ban)
                                             -324td(1987től)(csak limusine-ban)
                                             -333i(csak Dél Afrikai piacra jobb kormánnyal)
                                             -M3(1986-1990)                                      
« Utoljára szerkesztve: 2010. november 22. 22:45:48 pm írta Mpower » Naplózva
Mpower
Vendég
« Válasz #2 Dátum: 2010. február 13. 21:12:11 pm »

E30 Karosszériaváltozatai:-Coupe(1982-1991)
                                   -Sedan(1983-1991)
                                   -Touring(1987-1994 legtovább gyártott e30 tipus)
                                   -Cabrio(1985-1993)
                                   -Baur cabrio(1982-1991)
                                   -M3(1986-1990)
                                   -M3 cabrio(1988-1991)
                                   -Z1(E30 alapokon 1988-1991)
                                                                     
Naplózva
Mpower
Vendég
« Válasz #3 Dátum: 2010. február 13. 21:46:53 pm »

Tipustörténet:
A modell fejlesztése 1976.júliusában kezdődött.A szériagyártás 1982.novemberében indult meg Coupe és a Baur cabrio modellekkel.1983.szeptemberében csatlakozott hozzá 4ajtós sedan tipus is.1985ben érkezett a Cabrio.1986ban érkezett sokak kedvence az M3.1987ben a ráncfelvarrás után megjelent a Tourning is.1988ban két modell érkezett az M3 cabrio és az E30 alapokon nyugvó Z1.A 1982-1987 közötti modellek az úgynevezett "kislámpás-krómlökösös" szériába tartoznak,1987 utániak a "nagylámpások".Az E30 háromféle 4hengeres motorral(M10,M40,M42) és háromféle 6hengeres motorral (M20,M21,M30) volt rendelhető.Az M3at gyártása alatt végig kislámpával szerelték.Érdemes még megemlíteni a Z1et mint E30alapokon nyugvó modellt,1987es IAA-n mutatkozott be,karosszériája alumínium és műanyag elemeket is tartalmazott,az autó ugyanott készült ahol a Baur kabrio,a Stuttgarti Baur karosszéria üzemben.Az M3 jó eredményeket ért el túraautó bajnokságon,illetve az összkerékhajtású ix modellek is eredményesen szerepeltek a 80as években rallybajnokságokon.
« Utoljára szerkesztve: 2011. március 30. 00:59:23 am írta Mpower » Naplózva
Mpower
Vendég
« Válasz #4 Dátum: 2010. február 13. 22:05:38 pm »

Karosszéria változatokról néhány kép:


* Coupe.jpg (48.11 KB, 820x615 - megtekintve 5289 alkalommal.)

* Sedan.jpg (89.45 KB, 820x615 - megtekintve 5334 alkalommal.)

* Cabrio.jpg (82.02 KB, 820x601 - megtekintve 3603 alkalommal.)

* Baur cabrio.jpg (113.2 KB, 819x591 - megtekintve 3477 alkalommal.)

* M3.jpg (79.88 KB, 802x545 - megtekintve 4172 alkalommal.)

* M3 Cabrio.jpg (90.18 KB, 820x591 - megtekintve 3462 alkalommal.)

* Z1.jpg (74.23 KB, 798x564 - megtekintve 3315 alkalommal.)

* Tourning.jpg (79.24 KB, 800x600 - megtekintve 3340 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 13. 22:10:37 pm írta Mpower » Naplózva
Mpower
Vendég
« Válasz #5 Dátum: 2010. február 13. 23:05:09 pm »

Néhány hasznos tanács E30 vásárlás előtt:
Első körön azt kell eldönteni hogy 4 illetve 6 hengeres motorral szeretnénk E30at,utána hogy milyen karosszériaváltozatban és felszereltségben.A hazai piacon nehéz jól felszerelt nagymotoros példányt találni,a hazai kínálat általában 500-600ezer forint alatt főleg lerugott,törött,nem magyar papíros autókat kínál,persze kivételek vannak.Tudni kell hogy a nagylámpás modellek bizonyos esetben sokkal hamarabb és sokkal látványosabb módon rohadnak mint a kislámpás társaik,kritikus helyek mindkét változatnál a következők:
                                                                                                  -küszöbök(gyakori)
                                                                                                  -homlokfal(főleg egykor törött autókon)
                                                                                                  -hátfal
                                                                                                  -tornyok(kiemelt!!! megnézendő!!)
                                                                                                  -nyúlványok(szintén fontos megnézni!)
                                                                                                  -padlólemez
                                                                                                  -kötények(csak extrém esetben rossz)
                                                                                                  -csomagtartó
                                                                                                  -első szélvédőkeret a szellőz mellet(!!!)

Jellemző mint minden autótipusnál hogy a nagyobb változatokat drágában adják és ha szembetűnően olcsó akkor az már gyanús.Ha személyes megtekintésnél tartunk akkor az említett rozsdásodási pontokat kiemelten meg kell vizsgálni máskülönben később súlyos kiadások elé nézhetünk.Meg kell nézni a kilóméteróra állását majd el kell döntenünk hogy az olvasott érték összhangban van-e az autó állapotával,erős gyanúra adhat okot pl 220ezer km állítólagos futásteljesítményű autónál az első kötény porrá mállása,illetve a kormánykerék erősen fényesre kopott állapotú akkor minimum 3de inkább 450ezer km van az autó háta mögött.A másik nagy dilemma:Diesel vs Benzines
a kismotoros benzines (316,318i) változatokban (1987ig) az elnyűhetetlen M10kódjelű motor található,míg a dieselekben (324d,324td) a BMW első diesel motorjait fogjuk találni (M21),ha van lehetőség és mindenféleképpen dieselt szeretnénk venni akkor az erősebb 324td az ajánlottabb  de itt is erős rizikó van jelen.Dieselt csak olyan esetben érdemes venni ha az autó állapota összhangban van km állással illetve esetben felszerelt gépről van szó
de ezeket természetesen felülírja ha motorikusan jó,és a karosszéria is egészséges akkor nyugodtan vágjunk bele!
Másik örök vita: 4henger vs 6henger,4hengeres modelleket bőséggel találunk a piacon (316,316i,318i) ezek a gyártás elején(1987ig) elnyűhetetlen M10motorral voltak szerelve amihez az alkatrész beszerzés és ellátottság igen jó,de az alap 316 90 lóereje nem valami dinamikus mozgást biztosít a járműnek,ha mindenféle képen 4hengeres modell mellet tesszük le voksunkat akkor már a 318i modell az ideális választás (vagy 318is,320is ám ezek a modellek igen ritkák hazánban) vagy még szóba jöhet a ráncfelvarrás utáni 316i a maga 102 lóerejével.
Ha hathengeres változat mellett döntünk akkor nagy valószínűséggel 320i igen sok akad a horogra 323i,325i nagyon ritkán akad jó állapotban,325ix ből még találni de azok inkább papír nélküli darabok,325e szintén ritkán,M3 az sajnos a nincs kategória.A hat hengeres modelleknél is döntően fontos a motor állapota figyeljünk az olajfolyásra próbaúton figyeljük a motor viselkedését,gázreakcióját (érdemes ez ügyben olvasni az autószerelő topicot)Tudni kell hogy a nagyobb változatokat  az évek során jobban gyötörték nyilván nem biztos hogy megéri megvenni egy 325i-t ami földig van ültetve sportrendszerrel fiatal gazdától,persze itt is vannak kivételek.A karosszéria rögtön elárulja ha törve volt figyeljünk a hézagokra!! figyeljük meg az ajtók csukódását ha valamelyik nagyon szorul és feltételezhető hogy nem a zsanér hibája akkor keressünk festék ledörzsölési nyomokat ha találunk akkor vagy törve volt az autó vagy az ajtóbeállítással van valami de azt könnyen elárulhatja a ajtók hézagja is.

Alapfelszereltség az E30akban:-bal oldali elektromos tükör (320i-től felfele jobb oldalon is)
                                         -fűthető hátsó szélvédő
                                         -fordulatszámmérő(4hengereseknél csak 1984.07 hó után)

Gyárilag rendelhető extrák:-elektromos ablakemelő(2 vagy 4db)  
                                    -napfénytető(külön extraként elektromos is)
                                    -fényszóró magasság állítás (1987után alap)
                                    -fényszórómosó/törlő
                                    -haspáncél(325ixeknél alap)
                                    -sperrdifi(325inél esetekben alap)
                                    -sízsák
                                    -könyöklős hátsóülés (323itől felfele alap)
                                    -checkpanel (320i-től általában alap)
                                    -hátsó roló
                                    -recaro sportülések
                                    -bőrbelső
                                    -centrázár
                                    -fűthető tükrök
                                    -fűthető első ülések
                                    -vastagabb hővédő üvegezés
                                    -klíma
                                    -sportváltó
                                    -fűthető szélvédőmosó spricnik
                                    -elektromos hátsó roló
                                    -zárfűtés
                                    -tempomat
                                    -téli vese-nyári vese
                                    -digitális klíma
                                    -kisboard
                                    -nagyboard
                                    -térképolvasó tükör
                                    -aktív szélvédőmosó                                    
                                    -kapcsolóval belülről állítható lengéscsillapítás
                                    -hátsó fejtámlák
« Utoljára szerkesztve: 2010. február 22. 20:52:51 pm írta Mpower » Naplózva
Lacae21
Vendég
« Válasz #6 Dátum: 2010. február 17. 08:06:29 am »

Csáóóó
ja és tudtad-e hogy Amerikába volt targatetős e30 is. Wink
Naplózva
Dávid

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2357



« Válasz #7 Dátum: 2010. február 17. 12:34:22 pm »

Extralistába még: fűthető szélvédőmosó spricnik, elektromos hátsó roló, zárfűtés, tempomat, (téli vese-nyári vese), digitális klíma, kisboard, nagyboard, térképolvasó tükör,  aktív szélvédőmosó. Most ennyi jut eszembe
Naplózva

\CO=\\ \==O O \  ...Amelyik cápa a kezedből eszik, az a lábadból is fog...
bento

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1035


I run the Death Star


« Válasz #8 Dátum: 2010. február 22. 12:22:40 pm »

extralistába még: kapcsolóval belülről állítható lengéscsillapítás
Naplózva

e24 635csi 1984, "A legszebb cápa" díj nyertese (2008. Budaörs)
<(*¿*)>
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #9 Dátum: 2010. február 22. 20:40:36 pm »

A hátsó fejtámla nem alap 23-tól felfele, legalábbis nekem eddig 3db 325-öm volt és egyikben sem volt.

Naplózva

Főmordor.
Mpower
Vendég
« Válasz #10 Dátum: 2010. szeptember 16. 19:22:17 pm »

Rozsda gócpontok:


* Köténylemez.JPG (56.14 KB, 640x480 - megtekintve 2859 alkalommal.)

* Első kötény.2.JPG (50.46 KB, 640x480 - megtekintve 2947 alkalommal.)

* Ajtók alja.JPG (34.66 KB, 480x640 - megtekintve 2817 alkalommal.)

* Hátsó köténylemez.JPG (50.72 KB, 640x480 - megtekintve 2859 alkalommal.)

* Hátsó lámpánál.JPG (67.97 KB, 640x480 - megtekintve 2852 alkalommal.)

* sárvédőív.JPG (31.77 KB, 576x432 - megtekintve 2833 alkalommal.)

* Torony.JPG (54.02 KB, 640x480 - megtekintve 2882 alkalommal.)
Naplózva
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!