CápaBMW fórum
2024. november 23. 12:08:58 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: E28-as gyári köténytoldatok, küszöbök, spoilerek, egyéb optikai kiegészítők  (Megtekintve 21373 alkalommal)
Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Dátum: 2011. október 19. 12:56:04 pm »

Mivel még sehol sincs kigyűjtve, illetve MyE28.com-on igen, de sajnos elég sok kép hiányzik már belőle, itt összeírnám az összes elérhető lehetőséget. Természetesen ha valamit elírok, nyugodtan lehet javítani, kiegészíteni. Képek forrása bilgallery.dk, mye28.com, garaget.com, capabmwforum.hu

Előszöris az orr, azon belül is az alapok:

2 féle kötény létezett az E28-akon gyárilag, 84 Szeptemberéig a kiskötény, majd ekkor váltotta a nagy kötény. Mindegyikből volt többféle, hogy éppen hány nyílás van kivágva olajhűtő, klíma, stb miatt, ebbe most nem mennék bele, az idomok szempontjából lényegtelenek. Az amerikai E28-ak energiaelnyelő lökhárítót kaptak, egy 1972-es törvény alapján, mely szerint minden egyes 1973 után gyártott autónak károsodás nélkül kell elviselnie 8km/h-nál nem nagyobb első, és 4km/h-nál nem nagyobb hátsó ütközést(" 5-mph shock-absorbing zero-damage bumper").


Kiskötény


nagykötény


Amerikai nagykötény, ezeken az index és ködlámpa helyei nincsenek gyárilag kivágva, mivel a lökhárítóba/ra kerülnek. Ugyanez igaz az USA kiskötényre is

Gyárilag is létezett többféle köténytoldat az E28-asokhoz, mind európában, mind amerikában. Ezek volnának:



Amerikai M5/535is köténytoldat, Energiaelnyelő lökhárítóval




M535 lökhárító




M5-ös köténytoldat, nagykötényhez


Dízel toldat, kiskötényre






Az egyik fajta "cápa" toldat, a Pfeba gyártotta őket, de a gyári kiegészítő katalógusban szerepel, BMW-től volt rendelhető, nagykötényre(?)




A másik "cápa" toldat, kiskötényre


BBS/BMW kooperáció

Ezek volnának tehát a gyárilag rendelhető első lökhárító/köténytoldat variánsok, a következő részben az utángyártott első spoilerek következnek.
« Utoljára szerkesztve: 2011. október 19. 15:47:22 pm írta Gábor » Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #1 Dátum: 2011. október 19. 14:15:35 pm »

2. Rész

Utólagos első spoilerek:


Racing Dynamic, mai napig gyártják, Csak amerikai lökhárító alá fér el






AC Schnitzer, komplett szettet készítettek a kocsira(első, hátsó toldat, küszöb, szárny), üvegszálas replikáját a mai napig gyártják(BMP Design)


Erről a spoilerről ha valakinek van infója azt megköszönném, én úgy tudom hogy Zender, de nem vagyok 100%-ig biztos




A 2 fajta BBS közül az egyik, Typ 5/1




A másik BBS






Zender




Hartge






Foha




Alpina. Két féle volt, Tpy 638 kiskötényre és typ 654 nagykötényre


MK Motorsport

Kifejezetten versenyzésre gyárt a Zaprace(http://www.zaprace.com/orange.htm) E28-as idomokat, első toldatból kettő félét:


150mm mély változat


190mm-es

Küszöbtoldatok a következő epizódban.

Képek forrásai: zaprace.com, bilgallery.dk, mye28.com, garaget.com
« Utoljára szerkesztve: 2011. október 19. 14:36:02 pm írta Gábor » Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #2 Dátum: 2011. október 19. 15:09:25 pm »

3. rész

Küszöbtoldatok

Gyárilag három félét lehetett rendelni, az egyik az M535i kit része volt, a másik kettő pedig a BBS/BMW spoiler, illetve a Pfeba által gyártott "cápa" toldat kiegészítőjeként volt megvásárolható(szabadon kombinálva, plusz gondolom külön külön is).




M535 küszöb






BBS/BMW(Pfeba)


Teljes gyári BBS/BMW Kit




Gyári kit része, a "cápa"(Pfeba) toldattal volt párosítva






AC Schnitzer küszöb


Komplett ACS kit




Hartge




Zender(valamelyik fordítva lett fölszerelve)


Következő részben Hátsó lökhárítók/lökhárító alatti elemek.

Képek forrása bilgallery.dk, mye28.com, garaget.com, bimmersport.co.nz
« Utoljára szerkesztve: 2011. október 19. 20:50:40 pm írta Gábor » Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #3 Dátum: 2011. október 19. 20:32:49 pm »

Következő napirendi pont a hátsó szerelvények tárgyalása, azok közül is az alsó fertályon elhelyezkedők:

Gyárilag szintén 3 lehetőség közül válogathatott a vásárló, a jól ismert M535 kit részeként egy lökhárítót is magában foglaló idomot, vagy pedig a Pfeba vagy BBS/BMW kit kiegészítéseként ezek leghátsó elemét rendelhette meg új fünferjéhez.




M535




Pfeba 1




Pfeba 2

Akinek esetleg a gyári szoknyák nem jöttek volna be(elég nagyszámú tábor lehet, az m535 szettet kivéve szvsz nem lettek túl szépek a gyári szerelékek) még mindíg válogathattak az utángyártott elemek közül:








Zender






Hartge




Komplett Hartge H5SP




BBS


BBS hátsó toldat, fölötte Racing Dynamic első toldat, alatta Hartge küszöb


AC Schnitzer farpofa

Képek forrása bilgallery.dk, mye28.com, garaget.com, bimmersport.co.nz

Következő posztban a csomagtérfedél ékességeit mutatom be.
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 12. 11:30:01 am írta Gábor » Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #4 Dátum: 2011. október 20. 01:45:37 am »

Következő témakör a csomagtérfedélre szerelhető spoilerek.

A gyári megoldások:



M technic




Pfeba




Pfeba 2

Utángyártott megoldások:



BBS 1


BBS 2


Alpina


Hartge 1


Hartge 2


Zender 1




Zender 2




Kamei


Foha

Szárny témakörben egyelőre ennyi, tudom hogy van ami kimaradt, ezt a részt még mindenképpen szeretném bővíteni jobb képekkel.
Naplózva

Gábor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1416



« Válasz #5 Dátum: 2011. december 12. 11:29:09 am »

Plusz ami kimaradt:

Lehetett rendelni a kerékjárati ívekre egy toldatot 535i és m535i fixen kapta, m5-öknél kédőjel, angol példányokon sűrűn látni.





A Zaprace is készített szélesítést az autóhoz, verseny célokra:





Ezt nem tudom ki követte el:







A híres nevezetes e28 M5 CSL:





« Utoljára szerkesztve: 2011. december 12. 19:34:15 pm írta Gábor » Naplózva

BaltusE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



« Válasz #6 Dátum: 2013. január 23. 00:11:02 am »

Hová lettek a képek?  Sad
Naplózva

Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #7 Dátum: 2013. március 07. 06:33:32 am »

Már nem léteznek azon a külső tárhelyen, ahonnan be lettek linkelve.
Naplózva
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863



« Válasz #8 Dátum: 2015. február 22. 11:21:06 am »

A fenébe hogy elszálltak a képek. undecided
Pedig Gáborunk milyen szépen megcsinálta. sm_68 Smiley
Én barom meg nem mentegettem ki. angry
Naplózva
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #9 Dátum: 2015. március 29. 09:56:18 am »

Én lementegettem a képeket, illetve utólag egy PDF-be berakosgattam őket emlékeim alapján (sajnos akkor már el voltak tűnve innen). A probléma az az, hogy nincsenek a képekhez források (volt ahol a Gábor eredeti képeit helyettesitettem).

Ha gondoljátok, fel tudom tölteni a PDF-et ide.
Naplózva
mikóE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863



« Válasz #10 Dátum: 2015. április 23. 20:20:04 pm »

Én örülnék ha feltöltenéd de szerintem más is. Roll Eyes
Naplózva
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #11 Dátum: 2015. április 24. 18:58:29 pm »

Na akkor itt van a dolog.

A Gábor verziójához képest egyes képek cserélődtek, illetve bekerült pár új cucc. Nagyon igyekeztem, hogy helyes legyen minden. Ha bárki bármilyen pontatlanságot észrevesz az szóljon, hogy javitsam ki.

* E28-toldatok-final2.pdf (1992.49 KB - letöltve 838 alkalommal.)
Naplózva
Oldalak: [1]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!