Nem jön az örömlány regisztrációs email,a képhosttól,feltöltök pár képet az új melóból,a régi sikerein felbuzdulva,dupla akkora masinák vannak itt,meg minden,de majd péntek estére tollba mondok valamit.
Megcsókolhatja a képhost a macskánk hátsóját,a reg emailjével együtt,pedig,hogy vártam rá.
Szóval mikor harmadszor is kirúgtam a céget a főnök munkahelyen megengedhetetlen maga viselte miatt,másnap elszegődtem a helyi nagyfaluba,több pénzéert,jobb gépekért,körülményekért,meg,ugye mikor éljek,ha nem most?!
De az egy másik hsz lesz,ha van rá igény,ott 24 tonnás volt a legnagyobb kotró,olyan volt mint Guliver Liliputban,másról szólt az egész,de kikapcsolódásnak jó volt.
Szóval ez a hely egy itteni mércével mérve közepes bánya vállalat,kb 70 fizikai dolgozóval,vagy 30 vezető,meg adminisztrációs dolgozóval.
A kitermelt kő kb felét saját kezűleg építik be saját brigádokkal,2 teljesen felszerelt,feltöltött útépítő brigádja van,amihez tartozik pár billencs,betonkeverő,kis kotrók,kis hengerek,és saját finiser,a cégnek saját betonüzeme is van,ahol részbe mindenféle betont,és több féle betonelemet,blokkot,szegélykövet,térkövet gyártanak belőle házon belül,ill saját aszfaltkeverő gépe is,ami szintén részbe leadásra,és saját felhasználásra is gyárt mindenféle aszfaltot,ill a mart,bontott aszfaltot is újra hasznosítja,bővebben a linken.
http://kofintl.com/Már,már szerénységem tiltja,hogy diszkréten rákérdezzek,vajon ki volt a cég ellátórendszerének csúcsán,ki látta el a kis mohó darálókat cirka5-7000 tonna kővel naponta,a 40-70 tonnás dömperek rakodásával?
Kezdjük az élőerővel,talán már sejtitek,hogy jelentéktelenségem írt történelmet (ott is) röpke 3 hónap alatt,míg ott voltam kedves a színvonalat emelni jelenlétemmel.
De nem miattam olvassátok a fórumot,hanem beszéljenek a számok,próbálom a szöveggel folytatólagos sorrendben feltölteni a képeket,hogy érthető legyen a riport.
Szóval az érdem egy skandináv terméké Volvo Ec700B lc a leánykori neve,74 tonna baba,olyan 500 paci lehet benne,ha odateszem neki a szecskát,cirka 3 perc alatt dob fel 70-75 tonna robbantott követ a dömperre ami olyan 3.5 db 4 tengelyes billencsnyi súly,vagy 2.5 nyerges billencsnyi súly,korombeliknek 13x billencs ifa súlya....
Az első képen látható szemből,mellette a tranyó,közelről fotózva látszik,hogy előrébb vana tranyó,úgy kell elképzeni a kanál méretét,hogy pár centi hílyán a tranyó a fülke ajtók végéig beleférne a kanálba,olyan 7-8 tonna kő fér bele a kő méretétől függően.
A keményebb napokon a 70 tonnás Komatsu dömper,meg 2db 40 tonnás Volvo ízelt dömper hordta a darálóba a követ,a többi gépészeknek az ilyen napok a vízválasztók,a harmadik munkanapomon döntöttem meg a céges rekordot az óránkénti 788 felrakott tonnával,hívták is fiúk a főnököt a fiúk a daráló vezérlőjéből,hogy szóljon a kuruc csávónak,mert csúcsra van járatva a daráló,félóránként besípol a túlterhelés jelző,annyi ampert vesz fel.
Le is jött a tulaj a gödörbe,kérdezi,hogy hány kezem van,mert ilyen még itt nem volt,mondom neki,hogy kettő,de kurblival indítható vonóvedres Szovjet kotróval mostam fogat 19 évesen,így amíg raktam a dömpereket az üres időmben lezsíroztam a gépet,kitakarítottam a fülkét,meg a lépcsőkről lecsákányoztam a ráfagyott sarat,hogy fel lehessen lépni a gépre zakó nélkül,pl.
Ja,meg elfogyasztottam a reggelimet,rakodás közben,mert reggel elb@sztam az időt otthon,szó szerint
,reggelizés helyet,így azt pótolnom kellett.
A második a láncban a dömper,ő egy tisztességben megőszült Komatsu volt,a ppontos típusra nem emlékszem,bő 20 éves volt a szekér,amit tudni érdemes róla,hogy kicsit 60 tonna felett volt az önsúlya,szűk 700 lóerő húzta fel a gödörből azt a 130-140 tonnát,sorhat,köbcenti lehetett kb mint a T72-ben,mert ez mellet állva is alapjáraton diszkrét remegést lehetett érezni a gyomrodban
,2 csiga volt rajta,teljesítmény igény szerint nyitotta a töltőnyomás a másodikat is,olyankor a kotróm fülkéjében,az én 500 lovam nyerítésén át is hallani lehetett még 200 méterről is ahogy egyszerre lefújt a rámpa tetején a 2 bw.
Az ízelt dömpik a 40 tonnájukkal csak ketten értek egyet,semmi extra,a skandináv gyártótól megszokott diszkrét hang,jó minőség,és kiatrtás.
A fő daráló az itt fix telepítésű pofás törő,elektromos motorral,ékszíjon keresztül hajtva,a névleges teljesítménye azon a kő méreten amin használtuk kb 850 tonna/óra,függően akő méretétől.A méretekről fogalmat lehet alkotni,hogy egy 25 méter magas rampa tetjéről kellett bele billenteni a követ,a 70 tonna követ egyből bele lehetett billenteni a rázóasztalra,ami viszi be a követ a pofák közé,a nagygép levetett láncai vannak fellógatva,hogy elsimítsák a rakoncátlan szgk méretű sziklákat,látható mekkora a dömper a rázóasztal garatja felett.
Összeválogattam pár képet,nézzétek erősen.
Aztán a téli napforduló ünnepekor itt megáll az élet,januárban meg lassan újraindul,akkor csak heti 2-3 napot dolgozunjk,mire kialakul az azévi zsuga felosztás,kiosztják a melókat,miazmás.
Egy ilyen fagyos,szeles,fostos napon csengetett be a volt főnököm,hogy mi van velem,hogy vannak a gyerekek,meg minden....
Persze a volt munkatársaimmal megvolt a kontakt,így tudtam,hogy mi a helyzet,2-3 gyanútlan gépkezelő volt próbanapon a bányában,de 2-3 napnál egyik sem húzta tovább,a főnököm napi 12 órát nyomja,az 1 részmunkaidős,rokkantnyugdíjas cimbim tartott ki mellette,de ő csak vezet,nem csinál semmi mást,és reggel 10-re jön,délután 4 kor megy,heti max 4 napot,szóval addigra2 hónappal el volt maradva a cég a szállításokkal,már odajárogattak a megrendelők,hogy wtf hol van az elvállalt szállítás,stb.
Szóval be engedtem a balféket,megettem a sütiket amit a gyerekeknek hozott,hátradőltem a fotelban,és halgattam a bekerítő hadműveletet,végül is az volt a döntő érv,hogy a másik cég 43 km-re volt,és az oldalborda délutános műszakban dolgozik,így este felkaptam a kisebbik utódot a megörzőből,és egy órával hamarabb otthon lehettem.
Meg némi cash.