Én komolyan kérdeztem, nem szívatásból
Van 1-2 japán autó, ami hobbi szinten, de szerintem mindenkinek tetsziki - Mugen Hondák, Rx-7, Skylineok. De ezek ugye már inkább a játékszer kategória.
Sem javításban, sem használatban nincs ismertségem ezekkel az autókkal, és azt várom, hogy erősíts meg abban, hogy qrva jó a fogyasztásuk
Hat tudom hogy komolyan kerdezted.
Nezd.
Jatszani egy Toyota JZA80-as,2JZ-GTE-vel lenne,ha japanrol beszelunk.
Azazisten!
Na dekomolyan szolva bizony lehet hogy a mi civicunk elmaradott voltmar '99-ben is,sot amikor piacra lepett,95 vegen,mar akkor is.
Csak gondolj bele,akkor mar volt e36,eleg fullos darabok,vagy egy e34-es Executive mondjuk... de '96-ban jott mar az e39,hova tovabb '98-ban az e46.
Most konstrukciokrol beszelek,hagyjuk hogy fostaknejlon es tarsaik...
Ebben meg volt 2 legzsak,egygombos klima,negy elektromos ablak... nagyjabol ki is fujt.
Nem hogy 8,meg 4 legzsak sem volt elerheto.
Ilyen ABS ize kemeny extra volt,nem ASC+T meg haverjaik.
Tolatoradar? Kanyarkoveto BiXenon? Szintezos futomu? Ledes gyari lampa? Automata ablakfelhuzas? Mi tokom ez a sok elektronika?
Eppen ezert nincs minek tonkremennie.
Motronik? Nyolc-soros ezer erzekelos hogyishivjak.... egy pillangoszelep potenziometer,beszivott levego homersekletszenzor,fotengely jelado,alapjaratimotor,csokol anyad Pista!
Egyszeru,mint egy meter slag... ...
ASC+T-s ABS-szel kombinalt menetstabilizatoros fekrendszer? Nem. ketkoros fek azt ennyi.
Kasztni alufoliabol.
Persze,tudom,igenytelen fapados szar,sokszor en is szeretnem ha lenne benne egy szatyor elektronika meg,mert igy sosem megy tonkre,de tenyleg.
A generator egy evig rosz volt benne,240 ezernel elszallt a feszultegszabalyzo es vibralt az osszes feny,de egy fia izzot nem utot ki,ebbe egy nemet belerogyott volna.
Motorja?
Hm,keresek kepeket,csinaltam.
Na toltam fel harmat. A hengerek falan zero,azaz emmennyi vall,hon nincsen. Nemvan!
Jelzem,256 ezer km van a motorban,mint kiderult 4 ezer km-es kora ota van a csaladban,azaz par honapos volt.
Persze,tudom,ezt egy BMW motor is tudja,nem is mondtam hogy nem,csak tudja egy japan motor is.
Ennyi,nincs konkluzio.
Amit megtudtam,be kell spejzolni injektorokbol es alapjarati motorbol.
De mar tonkre kellett volna menjen egyszer,meg megy... le is kopogom.
Fogyasztas?
Tavaly aprilisban mentunk vele haza,vegig autopalyan,120-140 kmh-kozott,ahol lehetett.
Amikor a szint elerte a piros mezot,betertunk az elso-masodik kutra es teleraktuk megint.
Ez nagyjabol 600 Km-enkent volt esedekes.
visszafele mar tobb volt kicsit a pakkunk,de igy is 550-570 Km-t mentunk ,igaz a tempo visszafele mar nagyobb volt,batrabb voltam,kiismertem hazafele.
Namarmost azota itt hasznaljuk helyben kozosen.
Es most is pirosmezonel ratankolas van.
Es most is elgurulunk vele 550-600-at mire eleri a piros mezot.
A kerdesre;DE MILYEN TEMPONAL? Annyit valaszolnek,itt nem lehet hajtani,de en nem mennek amugy sem.
Szoktam vele nyolcvannal is menni.
Nem vagyok egy caffe racer,e 3000 alatt elvaltom a kovetkezo fokozatot.
Es motorfekezni szoktam leginkabb.
De ma pl: siman beleforgattam a 7000-be.
Egy rendes dob azert elferne rajta...
Nagyjabol ennyi.
Ezt az autot is lehet szeretni,csak meg kell fogalmazni magadban,mire is akarsz autot tartani.
Mennyit vagy hajlando aldozni erre havi szinten.
Mennyi beveteled van,ki tudod-e termelni az elkepzeleseidet.
Es akkor megtalalhatod akar ezt a markat es tipust is.
Igen,nagyon szeretnek egy e28-at megint,de amig nem engedhetem meg magamnak hogy csak ugy acsorogjon egy a garazsban,varva hogy van ra idom,addig ezt az autot szeretem.
Mert O tobbet van ertem,mint en O erte.
Slusz.