CápaBMW fórum
2018. július 20. 03:14:23 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Szeretem, mert cápa 4. - CápaBMW témájú beszélgetés  (Megtekintve 100918 alkalommal)
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4163


30/ 402 20 24


« Válasz #270 Dátum: 2015. december 16. 09:47:27 am »

Egy E21 316-ot az 5 fokozatú (nem sport) váltó választja el a zsiguli érzéstől. 4-es váltóval szerintem élvezhetetlen, mert annyira pörög, hogy fáj vele 80-nál jobban utazni...valóban olyan érzésed van, mintha ladában utaznál.
Ezzel szemben az E21 18i 5-ös váltóval (pedig maga az autó ugyanaz) egy teljesen jól autózható, mai világban is dinamikusnak számító igazi BMW.

Mindkét verzióval volt alkalmam hosszabb útra. A 18i 5 ganggal megvan a "nem akarok kiszállni belőle" érzésed, a 16 4 sebesség pedig a "mi a fenének kellett elindulnom"  Grin

Ha a kis 16-ost kihoznád az üvegkalitkából, tenni kell rá másik váltót, a 18i diffi áttételét, az aljára viaszt és használni a megfelelő karbantartás mellett. Nem extrém kevés km van benne, hogy megérje szoborként tárolni.

Egyébként, ha én lennék ebben a döntési helyzetben az adott E21-re való összeggel a zsebemben és az E30 tényleg olyan, mint ahogyan leírod, gondolkodás nélkül az E30-at venném. A különbözetet pedig átírásra, szervizre, alváz és üregvédlemre, szépítésre költeném.

Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Niki

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 210



WWW
« Válasz #271 Dátum: 2015. december 17. 20:30:59 pm »

Ezért, választom én mindkettőt Smiley Nem a kilóméter, hanem maga az állapota gyönyörű... fájdalmasan az.
Én úgy tudtam, hogy e21-nél a végátétel 4-5 között ugyan olyan, csak a többi kiosztás tolódik el...  de csak nem gyártott egy olyan autót a BMW ami 6 ezret pörög utazó 100-on, 110-es utazót ír a manula a 316-hoz, bár annyival ki enne vele...
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6807


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #272 Dátum: 2015. december 17. 20:41:22 pm »

Az 5-os valto 4-es attetele 1:1 (megegyezik a 4-es valto 4. fokozataval), mig az 5. az 0.805.
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Niki

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 210



WWW
« Válasz #273 Dátum: 2015. december 17. 20:49:03 pm »

Hmmm ezt jó tudni,én azt hittem csak a többivel variáltak...  undecided DE ennek ellenére sem hiszem hogy olyan rossz lehet  angel


Manualt nézem a Standard 4-es 3530-at forog 4.ben 100-nál
Economy 5-ös 5.-ben  3170 100-nál
Sport 5-ös 5.-ben  3660 100-nál

Nem tudom egy autónak, vagy ezeknek a motoroknak mi az elfogadható fordulat, mert minden fogyasztási érték 120-ra van megadva Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2015. december 17. 21:22:59 pm írta Niki » Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6807


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #274 Dátum: 2015. december 17. 21:11:16 pm »

Egesz konkretan rettenetes. Felejtsd el a 4-es valtot, ha hasznalni szeretned Wink
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6655


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #275 Dátum: 2015. december 17. 22:28:39 pm »

Gondolkoztam, hogy hol osszam ezt meg veletek, igazából mehetett volna az "Örömök, amik a napi..." topicba is, mert öröm. Viszont cápa is Cheesy  Wink Cheesy

Egy nagy dolognak értem/tünk a végére most, elkészültnek mondhatjuk a kis "rosszhelyenvanakormánya" E28-at. Az autót 2013-ban néztük meg először, majd elkezdődött a felújítása. Én teli lakat és fény után kaptam meg. Már a felújítás előtt ért a gondolat Laci fejében, hogy erősíteni kéne rajta valamilyen úton-módon. A gyári kinézet megtartása mellett persze, így az első terve (m30b28) kiesett. Sokat beszéltünk a dologról, majd döntés született és 1 éve meg is kaptam az alap motort Skóciából  Smiley Wink Kislámpás E30 325i nagykompressziós motorját.
Nem akartuk a td főtengelyes vagy egyéb gyakoribb stroker receptet, kicsit másabbat gondoltunk. Végül egy 2.8 megépítése lett belőle, nem full egyedi, de ár/érték arányban jónak gondolom. Nem tagadom, volt egy nagy buktató a dologban, de a végeredménnyel elégedett vagyok és szerintem bátran mondhatom, hogy Laci is.
Én járattam be a motort, imádtam az autóval közlekedni, nagyon élvezhető lett összességében. Rá kellett jönnöm, hogy az errefelé "mhúgy" néven emlegetett motor is milyen jó lehet  Grin Többé nem hívom így  Tongue Nem agresszív sertés dög mint a 35i, sokkal dinamikusabb.  shocked Roll Eyes
1-2 hónapja már kész van, be is lett járatva, de ma vittük teljesítménymérésre. Kérésemre nem kínoztuk, csak kétszer lemértük. Ez is bőven elég volt iránymutatónak  Wink
Páran láttátok Szerencstalin, páran hamarább is. Visszagondolva voltak nagyon s*opatós dolgok, de végezetül beleszerettem az autóba. A top 5. E28-as listában van, amihez eddig volt szerencsém.

Mért adatok, elmondásuk alapján +- 5%-os pontatlansággal: 242,9 Nm és 194,1 Le.

A motorban sok tartalék van még pl; nincs felpolírozva a szívósor és semmi, gyári veztengely, gyári Motronic 1.3-mas, 173-mas 25i vezérlő, jobbkormányos BUTÍTÓ kipuff leömlő, utána egy 20i edition/super eta rendszer nagyon kukás full üres végdobbal (összes perforált cső kipergett már). Biztos vagyok benne, hogy egy megtervezett és jól megépített 6 leömlővel és egy jó kipufogórendszerrel nem lenne nagy akadály azt a 6 lóerőt még kicsikarni belőle.  Wink Roll Eyes angel Sport vezérműtengelyes dologról nem is beszélve  Smiley

Itt egy videó a mai napról: https://www.youtube.com/watch?v=YvAg2YbFVlg


* 11076762_809579109091448_2919403256403107862_o.jpg (92.58 KB, 800x513 - megtekintve 468 alkalommal.)

* DSCF5808.JPG (178.78 KB, 800x600 - megtekintve 481 alkalommal.)
Naplózva

70/627-5355
ujjtibor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 375



« Válasz #276 Dátum: 2015. december 18. 08:59:15 am »

Gratula!! Ez nagyon ott van a szeren. Tényleg nagyon szép. Smiley
Naplózva

06-30-499-20-10
E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
maxx900

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965


A gumisgyerek kompatis a fagyislyánnyal


« Válasz #277 Dátum: 2015. december 18. 20:57:38 pm »

Ezt akkor is mondtam,hogy gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűű!!!
Naplózva

TYREMAXX
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6807


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #278 Dátum: 2015. december 19. 00:17:59 am »

nagyon szep! a hangja pedig szuper Roll Eyes
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Niki

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 210



WWW
« Válasz #279 Dátum: 2015. december 19. 09:23:20 am »

Gratulálok, csodaszép lett Smiley
Naplózva
DonDr!ft

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1784


1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d


« Válasz #280 Dátum: 2015. december 19. 10:51:43 am »

Szep lett nagyon, gratula! Gorbet a meresrol tudsz betenni?
Naplózva
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1048


« Válasz #281 Dátum: 2015. december 19. 11:16:03 am »

Innen is gratula!
Naplózva
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6655


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #282 Dátum: 2015. december 19. 20:32:25 pm »

Köszönjük  Wink Wink Smiley

Igen, majd lesz görbe, ha beszkenneltem  Grin

Addig is egy első tiprós videó a bejáratás végéről. Másodikból indítva, nem alló rajttal.  Grin

Fent él a motor a lóerő maximum pl. 5970-es fordulaton volt. Gyári vezerműtengellyel, hatlaömlő nélkül. Nem erre tippeltem volna.  Smiley

https://youtu.be/xjZIk6CKZek
Naplózva

70/627-5355
Niki

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 210



WWW
« Válasz #283 Dátum: 2015. december 23. 16:52:38 pm »

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK  Kiss
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5124



« Válasz #284 Dátum: 2015. december 23. 17:11:21 pm »

Boldog Karácsonyt minden cápásnak!  Grin

Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
bob

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Válasz #285 Dátum: 2015. december 23. 17:45:56 pm »

Szeretetteljes,Bekes, Boldog Karäcsonyt mindenkinek!
Naplózva
szamitogepandris

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 524



« Válasz #286 Dátum: 2015. december 23. 18:35:48 pm »

Boldog Karácsonyt mindenkinek! Smiley
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1215



« Válasz #287 Dátum: 2015. december 23. 21:40:50 pm »

@ Dénes: Gratulálok, nagyon szép lett és erős is !

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok mindenkinek!
Naplózva
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 555



« Válasz #288 Dátum: 2015. december 23. 22:39:16 pm »

Kellemes Karácsonyt, sok beiglit kívánok! Smiley
Naplózva
steffe

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2559



« Válasz #289 Dátum: 2015. december 23. 23:54:52 pm »

Kellemes karácsonyt a brigádnak!! smiley
Naplózva

steffe
krivikri

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517



« Válasz #290 Dátum: 2015. december 24. 00:33:47 am »

Kellemes Ünnepeket! Sok ilyen pulcsit mindenkinek! Grin


* image.jpeg (216.36 KB, 550x850 - megtekintve 353 alkalommal.)
Naplózva
gagus
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5240


Csak az M30 adhat erőt!


WWW
« Válasz #291 Dátum: 2015. december 24. 12:57:26 pm »

Boka mindenkinek!
Naplózva

E23 728i '81, E23 730i '81
http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,1378.0.html

30/3388166 Csak saját felelősségre!!
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4163


30/ 402 20 24


« Válasz #292 Dátum: 2015. december 24. 13:15:34 pm »

Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek! Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2312


Öreg járgány szivatóval indul


« Válasz #293 Dátum: 2015. december 24. 13:55:23 pm »

Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
Naplózva

pannon 9341256
Ezen hívj ha mersz!!!

Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
ujjtibor

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 375



« Válasz #294 Dátum: 2015. december 24. 15:32:40 pm »

Boldog Karácsonyt Kívánok minden fórumtársnak és családjának!!!
Naplózva

06-30-499-20-10
E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
nortem

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 409



« Válasz #295 Dátum: 2015. december 24. 17:52:37 pm »

Köszi és viszont mindenkinek.
Naplózva
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6655


"BMWéhes"


WWW
« Válasz #296 Dátum: 2015. december 24. 20:47:46 pm »

Kellemes ünnepeket kívánunk mindenkinek  Smiley Wink
Naplózva

70/627-5355
DonDr!ft

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1784


1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d


« Válasz #297 Dátum: 2015. december 24. 21:28:07 pm »

Kellemes karácsonyi ünnepeket mindenkinek!  Wink
Vigyázzatok a szálkákkal és a bejgli túladagolással!!  afro
Naplózva
Apusch

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 344



WWW
« Válasz #298 Dátum: 2015. december 25. 01:15:31 am »

Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!


* BMW boldog kari.jpg (80.51 KB, 537x596 - megtekintve 325 alkalommal.)
Naplózva

Öreg autó szivatóval indul...
toto

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Válasz #299 Dátum: 2015. december 28. 15:49:32 pm »

Élvezettel olvasom soraid az ötös váltó előnyeiről Evil Evil Evil Evil Evil Evil


Egy E21 316-ot az 5 fokozatú (nem sport) váltó választja el a zsiguli érzéstől. 4-es váltóval szerintem élvezhetetlen, mert annyira pörög, hogy fáj vele 80-nál jobban utazni...valóban olyan érzésed van, mintha ladában utaznál.
Ezzel szemben az E21 18i 5-ös váltóval (pedig maga az autó ugyanaz) egy teljesen jól autózható, mai világban is dinamikusnak számító igazi BMW.

Mindkét verzióval volt alkalmam hosszabb útra. A 18i 5 ganggal megvan a "nem akarok kiszállni belőle" érzésed, a 16 4 sebesség pedig a "mi a fenének kellett elindulnom"  Grin

Ha a kis 16-ost kihoznád az üvegkalitkából, tenni kell rá másik váltót, a 18i diffi áttételét, az aljára viaszt és használni a megfelelő karbantartás mellett. Nem extrém kevés km van benne, hogy megérje szoborként tárolni.

Egyébként, ha én lennék ebben a döntési helyzetben az adott E21-re való összeggel a zsebemben és az E30 tényleg olyan, mint ahogyan leírod, gondolkodás nélkül az E30-at venném. A különbözetet pedig átírásra, szervizre, alváz és üregvédlemre, szépítésre költeném.


Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!