Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #270 Dátum: 2015. december 16. 08:47:27 am » |
|
Egy E21 316-ot az 5 fokozatú (nem sport) váltó választja el a zsiguli érzéstől. 4-es váltóval szerintem élvezhetetlen, mert annyira pörög, hogy fáj vele 80-nál jobban utazni...valóban olyan érzésed van, mintha ladában utaznál. Ezzel szemben az E21 18i 5-ös váltóval (pedig maga az autó ugyanaz) egy teljesen jól autózható, mai világban is dinamikusnak számító igazi BMW. Mindkét verzióval volt alkalmam hosszabb útra. A 18i 5 ganggal megvan a "nem akarok kiszállni belőle" érzésed, a 16 4 sebesség pedig a "mi a fenének kellett elindulnom" Ha a kis 16-ost kihoznád az üvegkalitkából, tenni kell rá másik váltót, a 18i diffi áttételét, az aljára viaszt és használni a megfelelő karbantartás mellett. Nem extrém kevés km van benne, hogy megérje szoborként tárolni. Egyébként, ha én lennék ebben a döntési helyzetben az adott E21-re való összeggel a zsebemben és az E30 tényleg olyan, mint ahogyan leírod, gondolkodás nélkül az E30-at venném. A különbözetet pedig átírásra, szervizre, alváz és üregvédlemre, szépítésre költeném.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Niki
Vendég
|
|
« Válasz #271 Dátum: 2015. december 17. 19:30:59 pm » |
|
Ezért, választom én mindkettőt Nem a kilóméter, hanem maga az állapota gyönyörű... fájdalmasan az. Én úgy tudtam, hogy e21-nél a végátétel 4-5 között ugyan olyan, csak a többi kiosztás tolódik el... de csak nem gyártott egy olyan autót a BMW ami 6 ezret pörög utazó 100-on, 110-es utazót ír a manula a 316-hoz, bár annyival ki enne vele...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #272 Dátum: 2015. december 17. 19:41:22 pm » |
|
Az 5-os valto 4-es attetele 1:1 (megegyezik a 4-es valto 4. fokozataval), mig az 5. az 0.805.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Niki
Vendég
|
|
« Válasz #273 Dátum: 2015. december 17. 19:49:03 pm » |
|
Hmmm ezt jó tudni,én azt hittem csak a többivel variáltak... DE ennek ellenére sem hiszem hogy olyan rossz lehet Manualt nézem a Standard 4-es 3530-at forog 4.ben 100-nál Economy 5-ös 5.-ben 3170 100-nál Sport 5-ös 5.-ben 3660 100-nál Nem tudom egy autónak, vagy ezeknek a motoroknak mi az elfogadható fordulat, mert minden fogyasztási érték 120-ra van megadva
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. december 17. 20:22:59 pm írta Niki »
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #274 Dátum: 2015. december 17. 20:11:16 pm » |
|
Egesz konkretan rettenetes. Felejtsd el a 4-es valtot, ha hasznalni szeretned
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #275 Dátum: 2015. december 17. 21:28:39 pm » |
|
Gondolkoztam, hogy hol osszam ezt meg veletek, igazából mehetett volna az "Örömök, amik a napi..." topicba is, mert öröm. Viszont cápa is Egy nagy dolognak értem/tünk a végére most, elkészültnek mondhatjuk a kis "rosszhelyenvanakormánya" E28-at. Az autót 2013-ban néztük meg először, majd elkezdődött a felújítása. Én teli lakat és fény után kaptam meg. Már a felújítás előtt ért a gondolat Laci fejében, hogy erősíteni kéne rajta valamilyen úton-módon. A gyári kinézet megtartása mellett persze, így az első terve (m30b28) kiesett. Sokat beszéltünk a dologról, majd döntés született és 1 éve meg is kaptam az alap motort Skóciából Kislámpás E30 325i nagykompressziós motorját. Nem akartuk a td főtengelyes vagy egyéb gyakoribb stroker receptet, kicsit másabbat gondoltunk. Végül egy 2.8 megépítése lett belőle, nem full egyedi, de ár/érték arányban jónak gondolom. Nem tagadom, volt egy nagy buktató a dologban, de a végeredménnyel elégedett vagyok és szerintem bátran mondhatom, hogy Laci is. Én járattam be a motort, imádtam az autóval közlekedni, nagyon élvezhető lett összességében. Rá kellett jönnöm, hogy az errefelé "mhúgy" néven emlegetett motor is milyen jó lehet Többé nem hívom így Nem agresszív sertés dög mint a 35i, sokkal dinamikusabb. 1-2 hónapja már kész van, be is lett járatva, de ma vittük teljesítménymérésre. Kérésemre nem kínoztuk, csak kétszer lemértük. Ez is bőven elég volt iránymutatónak Páran láttátok Szerencstalin, páran hamarább is. Visszagondolva voltak nagyon s*opatós dolgok, de végezetül beleszerettem az autóba. A top 5. E28-as listában van, amihez eddig volt szerencsém. Mért adatok, elmondásuk alapján +- 5%-os pontatlansággal: 242,9 Nm és 194,1 Le. A motorban sok tartalék van még pl; nincs felpolírozva a szívósor és semmi, gyári veztengely, gyári Motronic 1.3-mas, 173-mas 25i vezérlő, jobbkormányos BUTÍTÓ kipuff leömlő, utána egy 20i edition/super eta rendszer nagyon kukás full üres végdobbal (összes perforált cső kipergett már). Biztos vagyok benne, hogy egy megtervezett és jól megépített 6 leömlővel és egy jó kipufogórendszerrel nem lenne nagy akadály azt a 6 lóerőt még kicsikarni belőle. Sport vezérműtengelyes dologról nem is beszélve Itt egy videó a mai napról: https://www.youtube.com/watch?v=YvAg2YbFVlg
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ujjtibor
Nem elérhető
Hozzászólások: 378
|
|
« Válasz #276 Dátum: 2015. december 18. 07:59:15 am » |
|
Gratula!! Ez nagyon ott van a szeren. Tényleg nagyon szép.
|
|
|
Naplózva
|
06-30-499-20-10 E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
|
|
|
maxx900
Nem elérhető
Hozzászólások: 1001
A gumisgyerek kompatis a fagyislyánnyal
|
|
« Válasz #277 Dátum: 2015. december 18. 19:57:38 pm » |
|
Ezt akkor is mondtam,hogy gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűű!!!
|
|
|
Naplózva
|
TYREMAXX
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #278 Dátum: 2015. december 18. 23:17:59 pm » |
|
nagyon szep! a hangja pedig szuper
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Niki
Vendég
|
|
« Válasz #279 Dátum: 2015. december 19. 08:23:20 am » |
|
Gratulálok, csodaszép lett
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
DonDr!ft
Nem elérhető
Hozzászólások: 1818
1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d
|
|
« Válasz #280 Dátum: 2015. december 19. 09:51:43 am » |
|
Szep lett nagyon, gratula! Gorbet a meresrol tudsz betenni?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
M5swap
Nem elérhető
Hozzászólások: 1051
|
|
« Válasz #281 Dátum: 2015. december 19. 10:16:03 am » |
|
Innen is gratula!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #282 Dátum: 2015. december 19. 19:32:25 pm » |
|
Köszönjük Igen, majd lesz görbe, ha beszkenneltem Addig is egy első tiprós videó a bejáratás végéről. Másodikból indítva, nem alló rajttal. Fent él a motor a lóerő maximum pl. 5970-es fordulaton volt. Gyári vezerműtengellyel, hatlaömlő nélkül. Nem erre tippeltem volna. https://youtu.be/xjZIk6CKZek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Niki
Vendég
|
|
« Válasz #283 Dátum: 2015. december 23. 15:52:38 pm » |
|
BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #284 Dátum: 2015. december 23. 16:11:21 pm » |
|
Boldog Karácsonyt minden cápásnak!
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #285 Dátum: 2015. december 23. 16:45:56 pm » |
|
Szeretetteljes,Bekes, Boldog Karäcsonyt mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szamitogepandris
Nem elérhető
Hozzászólások: 524
|
|
« Válasz #286 Dátum: 2015. december 23. 17:35:48 pm » |
|
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Himizoli1
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 1252
|
|
« Válasz #287 Dátum: 2015. december 23. 20:40:50 pm » |
|
@ Dénes: Gratulálok, nagyon szép lett és erős is !
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #288 Dátum: 2015. december 23. 21:39:16 pm » |
|
Kellemes Karácsonyt, sok beiglit kívánok!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #289 Dátum: 2015. december 23. 22:54:52 pm » |
|
Kellemes karácsonyt a brigádnak!!
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
krivikri
Nem elérhető
Hozzászólások: 701
|
|
« Válasz #290 Dátum: 2015. december 23. 23:33:47 pm » |
|
Kellemes Ünnepeket! Sok ilyen pulcsit mindenkinek!
|
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5405
Csak az M30 adhat erőt!
|
|
« Válasz #291 Dátum: 2015. december 24. 11:57:26 am » |
|
Boka mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #292 Dátum: 2015. december 24. 12:15:34 pm » |
|
Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
BMWWWW
Kicsi Én
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 2325
Öreg járgány szivatóval indul
|
|
« Válasz #293 Dátum: 2015. december 24. 12:55:23 pm » |
|
Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
pannon 9341256 Ezen hívj ha mersz!!!
Hidd el, hogy úgy lesz, és megtörténik!
|
|
|
ujjtibor
Nem elérhető
Hozzászólások: 378
|
|
« Válasz #294 Dátum: 2015. december 24. 14:32:40 pm » |
|
Boldog Karácsonyt Kívánok minden fórumtársnak és családjának!!!
|
|
|
Naplózva
|
06-30-499-20-10 E 12 520, E 39 535. E 12 518 egyenlőre C vágányon
|
|
|
nortem
Nem elérhető
Hozzászólások: 429
|
|
« Válasz #295 Dátum: 2015. december 24. 16:52:37 pm » |
|
Köszi és viszont mindenkinek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dénes
--Óvóbácsi--
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 6809
"BMWéhes"
|
|
« Válasz #296 Dátum: 2015. december 24. 19:47:46 pm » |
|
Kellemes ünnepeket kívánunk mindenkinek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
DonDr!ft
Nem elérhető
Hozzászólások: 1818
1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d
|
|
« Válasz #297 Dátum: 2015. december 24. 20:28:07 pm » |
|
Kellemes karácsonyi ünnepeket mindenkinek! Vigyázzatok a szálkákkal és a bejgli túladagolással!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Apusch
Nem elérhető
Hozzászólások: 350
|
|
« Válasz #298 Dátum: 2015. december 25. 00:15:31 am » |
|
Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
Öreg autó szivatóval indul...
|
|
|
toto
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
|
|
« Válasz #299 Dátum: 2015. december 28. 14:49:32 pm » |
|
Élvezettel olvasom soraid az ötös váltó előnyeiről Egy E21 316-ot az 5 fokozatú (nem sport) váltó választja el a zsiguli érzéstől. 4-es váltóval szerintem élvezhetetlen, mert annyira pörög, hogy fáj vele 80-nál jobban utazni...valóban olyan érzésed van, mintha ladában utaznál. Ezzel szemben az E21 18i 5-ös váltóval (pedig maga az autó ugyanaz) egy teljesen jól autózható, mai világban is dinamikusnak számító igazi BMW. Mindkét verzióval volt alkalmam hosszabb útra. A 18i 5 ganggal megvan a "nem akarok kiszállni belőle" érzésed, a 16 4 sebesség pedig a "mi a fenének kellett elindulnom" Ha a kis 16-ost kihoznád az üvegkalitkából, tenni kell rá másik váltót, a 18i diffi áttételét, az aljára viaszt és használni a megfelelő karbantartás mellett. Nem extrém kevés km van benne, hogy megérje szoborként tárolni. Egyébként, ha én lennék ebben a döntési helyzetben az adott E21-re való összeggel a zsebemben és az E30 tényleg olyan, mint ahogyan leírod, gondolkodás nélkül az E30-at venném. A különbözetet pedig átírásra, szervizre, alváz és üregvédlemre, szépítésre költeném.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|