Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #5430 Dátum: 2009. december 08. 09:22:44 am » |
|
Felvetődik néhány kérdés. Hiteles a pad? Keréken mérik? Mennyivel szorozzák vissza?
Mellesleg én már azon is meglepődnék, ha egy 15 éves M30B30 tudná a 170 lovat.
Na. Akkor most légyszíves támaszd alá műszaki érvekkel,hogy egy 15 éves B30 miért nem éri el a 170 lovat? Megsúgnám ebben a tévhitben élő kollégáknak,hogy amíg a motor teljesíti az előírt körülmények között történt kompressziómérésen a tűréshatáron belül lévő adatokat,akkor tökéletesen leadja -LE KELL ADNIA- a gyár által megadott erőt. Amik befolyásolják: -összetört/elolvadt katalizátor kerámia -nem megfelelő üzemanyagnyomás -nincs elég mennyiségű benzin -1500-nál elváltós használat (egyszer egyismerősöm panaszolta,hogy mekkora egy gyenge szar a BMW. Beültem mellé és észrevettem,hogy 1300-1500-nél elvált, halad 4.ben 50 körül, odalép egy padlót és nem megy...no komment...) Lássuk csak 15 éve motor. Miért nem adná le? Netán mert öreg? Elöregszik a blokk, kinyúlik a furat, ráncosodik a gyűrű, netán kinövi a dugó a hengert? Gim autójában hány km is van? Te E39-edben mennyi van és mennyi idős?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 08. 09:42:37 am írta Miki 24V »
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #5431 Dátum: 2009. december 08. 09:50:46 am » |
|
És nem lehetne a szívócsőben egy egyszerű szűkítővel megoldani? A teljesítménymérésre gondolok a műszakin.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5432 Dátum: 2009. december 08. 10:00:48 am » |
|
de
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #5433 Dátum: 2009. december 08. 11:39:24 am » |
|
Na. Akkor most légyszíves támaszd alá műszaki érvekkel,hogy egy 15 éves B30 miért nem éri el a 170 lovat?
Megsúgnám ebben a tévhitben élő kollégáknak,hogy amíg a motor teljesíti az előírt körülmények között történt kompressziómérésen a tűréshatáron belül lévő adatokat,akkor tökéletesen leadja -LE KELL ADNIA- a gyár által megadott erőt.
Amik befolyásolják:
-összetört/elolvadt katalizátor kerámia -nem megfelelő üzemanyagnyomás -nincs elég mennyiségű benzin -1500-nál elváltós használat (egyszer egyismerősöm panaszolta,hogy mekkora egy gyenge szar a BMW. Beültem mellé és észrevettem,hogy 1300-1500-nél elvált, halad 4.ben 50 körül, odalép egy padlót és nem megy...no komment...)
Lássuk csak 15 éve motor. Miért nem adná le? Netán mert öreg? Elöregszik a blokk, kinyúlik a furat, ráncosodik a gyűrű, netán kinövi a dugó a hengert? Gim autójában hány km is van? Te E39-edben mennyi van és mennyi idős?
Jó téma. Meggyőződésem, hogy egy ÚJ 0km-es autók között is óriási különbségek vannak. Vettünk a cégnek 4 db offtopic autót újat, szalonból. Az egyik garantáltan jobban ment, mint a másik. Jó az nem BMW, de akkor is van közte különbség. Hogy mi kopik egy motorban, ami befolyásolja a teljesítményt hátulról előre. üzemanyag szivattyú nem nyom annyit csövek, szűrők koszolódnak injektorok koszolódnak, kopnak légtömegmérő kopik pontatlan blokk, gyűrű, dugattyú kopik kompresszió csökken szelep kopik, nem zár megfelelően a motorban lévő csapágyak kopottak, nem siklanak annyira, mint egy új És akkor csak a főtengelyen mért veszteség keletkezik, amíg elér a kerékre még ott van a váltó, a diffi a benne lévő olaj viszkozitása megváltozik a váltó, diffi, kardán csapágyai nem forognak olyan könnyen A fentieket laikusként írom, várom a szakértők véleményét. Az én E39em a héten fordulja a 400ezret. Messze nem megy úgy, mint 3 éve. Speciel nálam a porlasztócsúcsok nem teljesítenek, sőt 1-et most cserélni is kellett, de a többi sem 100%-os. Ma megyek érte, meglátjuk mennyire sikerült helyrehozni.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
VA E21
Vendég
|
|
« Válasz #5434 Dátum: 2009. december 08. 12:47:01 pm » |
|
Elcsavarom a gyújtást a cápin. Rögzítem pl. egy lyukas torx csavarral a tengelyen a gyújtás jeladót, elosztót, hogy bármelyik szakinak se legyen kedve csavargatni Ok ez egy m10-nél működik. Újabbaknál, tényleg kétfajta elektronika lehet a megoldás, már ,ha valaki tényleg okoskodni akar, de ahhoz nem igen értek. Nekem a gixxer pl. 75 kw.os a forgalmiba Ez 100le, mert svájci volt, s oda a "fojtottak" mentek. Hát ugye ez nem annyi ~ 165 le most. Ha így áll a bál, ball oldaldekli le. Jeladó elcsavar. Én a gyújtással játszanék. Ez a legegyszerűbb. Vagy visszapakolnám a gyári fojtásokat. Szűkített karbi szívócsonkok (40-ről 34-re), alacsonyabb karbi ház fedelek, hogy ne nyisson ki teljesen a tolattyú, visszafúvókázni. Xj 900-on olyan fojtást is láttam, hogy egy foggal elrakták a vezérlést (japán belpiac). Persze ezek motorok. Belehet rakni egy excentert a gázbovdenbe, hol kopra nyomod a pedált ,de félig nyit. Jöhet a sav!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5435 Dátum: 2009. december 08. 13:32:31 pm » |
|
Belehet rakni egy excentert a gázbovdenbe, hol kopra nyomod a pedált ,de félig nyit. Jöhet a sav! E21-nél a gázpedál alatt van egy csavar, amivel lehet állítani, hogy a pedált mennyire lehet lenyomni...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
ekin su ocha
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
hámhusz...
|
|
« Válasz #5436 Dátum: 2009. december 08. 13:38:16 pm » |
|
és ha gyújtást állítasz vagy jeladót hekkelsz vagy fojtást teszel vagy bármi, akkor hozza a gyári előírt co-értéket?
|
|
|
Naplózva
|
szobahőmérsékleten gonosz...
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #5437 Dátum: 2009. december 08. 13:52:03 pm » |
|
a fojtással igen.
Szerintem csak a fojtásos, és a pedálütközős módszert érdemes használni, mert azzal az elérhető fordulatszámot limitálod, és mint tudjuk nyomaték x fordulatszám = teljesítmény (mondjuk akkor ide tartozik Indy vezérléstegyfoggalelrakós módszere is, mert azzal is a gázcserét rontjuk, de azzal forszírozottabb gépeknél közel kerülhet a szelep a dugóhoz)
egyszerű, tiszta, bolondbiztos módszer kell, így nem kell semmit elcsavargatni, amit egyszer már fáradtságos munkával beállítottál
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ekin su ocha
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
hámhusz...
|
|
« Válasz #5438 Dátum: 2009. december 08. 14:04:41 pm » |
|
jó, fojtással igen... pedálütközős is jó lenne, de azért az csak feltűnik T. vizsgabiztos úrnak, hogy nem pörög 3500 fölé és a gázpedált se lehet lenyomni csak egy kicsit. rájönnek szt megvágnak azért is, mert utólag applikáltál bele ilyen szerkezet (akkor is ha gyári, mert nem értenek hozzá)
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 08. 14:12:53 pm írta Promega »
|
Naplózva
|
szobahőmérsékleten gonosz...
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #5439 Dátum: 2009. december 08. 16:14:09 pm » |
|
Jó téma. Meggyőződésem, hogy egy ÚJ 0km-es autók között is óriási különbségek vannak. Vettünk a cégnek 4 db offtopic autót újat, szalonból. Az egyik garantáltan jobban ment, mint a másik. Jó az nem BMW, de akkor is van közte különbség. Hogy mi kopik egy motorban, ami befolyásolja a teljesítményt hátulról előre. üzemanyag szivattyú nem nyom annyit csövek, szűrők koszolódnak injektorok koszolódnak, kopnak légtömegmérő kopik pontatlan blokk, gyűrű, dugattyú kopik kompresszió csökken szelep kopik, nem zár megfelelően a motorban lévő csapágyak kopottak, nem siklanak annyira, mint egy új És akkor csak a főtengelyen mért veszteség keletkezik, amíg elér a kerékre még ott van a váltó, a diffi a benne lévő olaj viszkozitása megváltozik a váltó, diffi, kardán csapágyai nem forognak olyan könnyen A fentieket laikusként írom, várom a szakértők véleményét. Az én E39em a héten fordulja a 400ezret. Messze nem megy úgy, mint 3 éve. Speciel nálam a porlasztócsúcsok nem teljesítenek, sőt 1-et most cserélni is kellett, de a többi sem 100%-os. Ma megyek érte, meglátjuk mennyire sikerült helyrehozni. Ugyanazt írtuk majdnem
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #5440 Dátum: 2009. december 08. 16:23:34 pm » |
|
az fasza... mert az én forgalmimba az 1.8 karbi teljesítménye van írva, pedig ugye K-jetes a gép. és felújjítva a szükséges dolgokat, már pedig lesz 105 Le, vagy legalábbis 100.
na majd meglássuk hogy is lesz ez.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #5441 Dátum: 2009. december 08. 16:31:59 pm » |
|
Elvileg azt javítják, mert a motorkódból tudniuk kell majd,hogy hány ló. Már ha van még motorsz@m. Nálam kíváncsi leszek az AF miatt... Valamint az E12 forgalmijában egy kretén elírta és 520i lett...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #5442 Dátum: 2009. december 08. 16:33:41 pm » |
|
nekem ugyanígy lett elírva... 1.8 és az i le lett hagyva. számok stimmelnek. de szerintem a 90-es évek elején, nagy ívben szartak rá, hogy i vagy nem i lesz majd ott.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Steam
Nem elérhető
Hozzászólások: 259
|
|
« Válasz #5443 Dátum: 2009. december 08. 16:48:05 pm » |
|
Gondolom az a bizonyos 30zres az expresszről...
Rosszul gondolod.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5444 Dátum: 2009. december 08. 19:20:29 pm » |
|
Pillanat! Szerintem elvesztetek a részletekben,nyílván nem fognak minden vizsgázó autót bemérni,miért is mérnék?Szerintem azokat nézik meg ami szemmel láthatóan mókolt,vagy az újabbaknál megmérik a kipugáz összatételét,dízelnél is,és lácc'ik az eltérés . A másik,nehogy valaki azt gondolja,hogy ha gyengébben padol mint a gyári érték,akkor alacsonyabbat fog fizetni ,ez nyilvánvalóan egyirányú utca. 8)Mint ahogy nem kapsz vissza regadót sem,ha kissebb motort szerelsz az autódba. Két dolgot még hozzátennék,első:ezzel így teljesen egyetértek,hogy ne legyenek csak úgy felhúzott,motorcserélt autók.Nem viccelek. A második:akkor teremtsék meg az átalakítások engedélyeztetéséhez a megfelelő műszaki,jogszabályi hátteret,a Magyar jövedelmeknek megfelelő illetékekkel,vizsgadijjakkal,stb. Jól tudjuk,hogy németben a legkisseb átalakítást,módosítást is be vezetik a forgalmiba,bizonyos mértékű fék,futómű,motor átalakítás után le kell vizsgáztatni az autót.Itt Írországban is így van,ha felszpojlerezed az autót,és berakatod a biztosításba,akkor aszerint kártérítenek,ha fék,futómű,motor átalakítást is végeztél akkor a biztosító berendel műszakira,hogy biztonságos maradt az autód,és csak utána köt veled szerződést.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #5445 Dátum: 2009. december 08. 19:48:25 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins húga
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
|
|
« Válasz #5446 Dátum: 2009. december 08. 20:05:21 pm » |
|
kicsi a világ... egy volt osztálytársam első autója amerikában
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5447 Dátum: 2009. december 08. 22:33:06 pm » |
|
Asszem átgondolom azt az E21 dó'got ,öregszem talán egy hatos ?Szerintetek?
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Graf Spee
S.T.A.L.K.E.R.
Nem elérhető
Hozzászólások: 1558
06202342414
|
|
« Válasz #5448 Dátum: 2009. december 08. 22:48:46 pm » |
|
"Mi lenne,bemérik az autók teljesítményét,a teljesítmény adó miatt.Megjegyzem én úgyis a legfelső kategóriába esek majd,úgyhogy makk mindegy."
Erre
Nos elég nehezen tudom elképzelni. A teljesítmény adó bevezetésekor felmerült az a kérdés, hogy vajon a tuning adócsalás lesz-e? De kiderült hogy nem lesz az. A forgalmiba beírt gyári teljesítmény után kell adót fizetni. Nem tartom valószínűnek hogy ezt mamajd mérni is fogják ténylegesen. Ha meg igen. Hát itt van még egy dolog amit valahogy meg kell manipulálni...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
wolfgangAM
Vendég
|
|
« Válasz #5449 Dátum: 2009. december 08. 23:08:25 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Cápa730
Nem elérhető
Hozzászólások: 1043
|
|
« Válasz #5450 Dátum: 2009. december 08. 23:10:17 pm » |
|
Asszem átgondolom azt az E21 dó'got ,öregszem talán egy hatos ?Szerintetek? Nem mindegy ? Egyikben sem fogsz kényelmesen elférni az E32 után.
|
|
|
Naplózva
|
BMW ÜBER ALLES ! 06-30-264-5107 06-1-284-2905
|
|
|
wolfgangAM
Vendég
|
|
« Válasz #5451 Dátum: 2009. december 08. 23:15:38 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5452 Dátum: 2009. december 08. 23:45:00 pm » |
|
Nem mindegy ? Egyikben sem fogsz kényelmesen elférni az E32 után. Akkó benz!
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
scses
Nem elérhető
Hozzászólások: 554
|
|
« Válasz #5453 Dátum: 2009. december 08. 23:53:24 pm » |
|
Jól gondolod 7 es mellé kell
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #5454 Dátum: 2009. december 09. 00:07:28 am » |
|
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. december 09. 07:40:29 am írta MR.V12 »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
gim_e12
Vendég
|
|
« Válasz #5455 Dátum: 2009. december 09. 07:24:26 am » |
|
az fasza... mert az én forgalmimba az 1.8 karbi teljesítménye van írva, pedig ugye K-jetes a gép. és felújjítva a szükséges dolgokat, már pedig lesz 105 Le, vagy legalábbis 100.
na majd meglássuk hogy is lesz ez.
Tudtommal az első lépcső a 170Le. Az alatt nem változik semmi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #5456 Dátum: 2009. december 09. 07:56:13 am » |
|
Tudtommal az első lépcső a 170Le. Az alatt nem változik semmi.
170 paripa felett pedig már lesz luxusadó is...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #5457 Dátum: 2009. december 09. 08:15:10 am » |
|
Na Miki erről beszélnünk kell csajozósnak csajozós, de nem csajos
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #5458 Dátum: 2009. december 09. 08:17:58 am » |
|
Dehogy érted, nem értesz te semmit sem b@zdmeg...
Mivan,kiengedtek? )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #5459 Dátum: 2009. december 09. 08:23:54 am » |
|
Elcsavarom a gyújtást a cápin. Rögzítem pl. egy lyukas torx csavarral a tengelyen a gyújtás jeladót, elosztót, hogy bármelyik szakinak se legyen kedve csavargatni Ok ez egy m10-nél működik. Újabbaknál, tényleg kétfajta elektronika lehet a megoldás, már ,ha valaki tényleg okoskodni akar, de ahhoz nem igen értek. Nekem a gixxer pl. 75 kw.os a forgalmiba Ez 100le, mert svájci volt, s oda a "fojtottak" mentek. Hát ugye ez nem annyi ~ 165 le most. Ha így áll a bál, ball oldaldekli le. Jeladó elcsavar. Én a gyújtással játszanék. Ez a legegyszerűbb. Vagy visszapakolnám a gyári fojtásokat. Szűkített karbi szívócsonkok (40-ről 34-re), alacsonyabb karbi ház fedelek, hogy ne nyisson ki teljesen a tolattyú, visszafúvókázni. Xj 900-on olyan fojtást is láttam, hogy egy foggal elrakták a vezérlést (japán belpiac). Persze ezek motorok. Belehet rakni egy excentert a gázbovdenbe, hol kopra nyomod a pedált ,de félig nyit. Jöhet a sav! Viszont ezekben a játékokban benne van, hogy a co-d se lesz jó, ami(gondolom) a kivonatást reszkírozza....
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
|