MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #6210 Dátum: 2015. június 18. 19:14:31 pm » |
|
Miről ismerni fel egy m30-as motort kívülről, hogy milyen ccm? a szívósoron lévő ccm utalásokon kívül... Hengerfej szám? motorsz@m? bármi külső utalás a ccm-re
Köszi!
Van felöntés a blokkon,a szívó oldalon,az első felében:3.5
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #6211 Dátum: 2015. június 18. 20:17:15 pm » |
|
Az osszes m30 ban benne van? 2,5 2,8 3,0....?
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #6212 Dátum: 2015. június 18. 20:25:38 pm » |
|
Igen.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #6213 Dátum: 2015. június 18. 21:24:10 pm » |
|
Koszonom Nektek!
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #6214 Dátum: 2015. június 21. 00:06:26 am » |
|
Néhány erősen technikai kérdés, Féknyergeket szeretném horganyozni. Mi ennek a menete rendje módja? homokolás, horganyzás... hagyjam benne a dugatyúkat vagy sem, esztergáltassak a helyükre valami dugót?.... Csavarok horganyoztatása, kadmiumozás... fel kell-e fűzni egyesével minden csavart minden alátétet bemártáshoz? Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
lowlygentleman
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
|
|
« Válasz #6215 Dátum: 2015. július 09. 20:10:24 pm » |
|
Sziasztok!
e28 524td kéziváltós, illetve automata váltós adagolója közt van bármi eltérés?
Köszi az infot!
Üdv
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
dszj
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Válasz #6216 Dátum: 2015. július 10. 23:04:59 pm » |
|
Hali! Pár napja rendetlenkedik a kuplungom. Vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit vagy ha sikerül, akkor a kuplungpedál felengedésekor szinte azonnal megugrik a kocsi. Tipp, hogy mi mehetett tönkre? (esetleg munkahenger???) Nem erőltettem a kapcsolást, ha beveszi a fokozatot akkor sem recseg.
Köszi a segítséget.
Szilárd
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #6217 Dátum: 2015. július 11. 05:20:43 am » |
|
Néhány erősen technikai kérdés, Féknyergeket szeretném horganyozni. Mi ennek a menete rendje módja? homokolás, horganyzás... hagyjam benne a dugatyúkat vagy sem, esztergáltassak a helyükre valami dugót?.... Csavarok horganyoztatása, kadmiumozás... fel kell-e fűzni egyesével minden csavart minden alátétet bemártáshoz? Köszi! Kérdezd meg a horganyzó embert.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #6218 Dátum: 2015. július 11. 05:26:33 am » |
|
Hali! Pár napja rendetlenkedik a kuplungom. Vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit vagy ha sikerül, akkor a kuplungpedál felengedésekor szinte azonnal megugrik a kocsi. Tipp, hogy mi mehetett tönkre? (esetleg munkahenger???) Nem erőltettem a kapcsolást, ha beveszi a fokozatot akkor sem recseg.
Köszi a segítséget.
Szilárd
Első blikkre nyomólap rugótörés,ha csak a tökig benyomott pedálnál emel ki,és/vagy csúszik(is),de a kuplung problémákat igazából egy kardán,váltó,és természetesen a kuplung levételével lehet diagnosztizálni,javítani.Esetleg elfolyik/elfolyt az olaj,nézz alá van e tócsa alatta,talán levegős lett,de ezek sem az átvonuló melegfrontoktól történnek,minimum munkahenger csere,ne karmantyúzd meg,nem lesz jó.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #6219 Dátum: 2015. július 18. 19:44:11 pm » |
|
Hali! Pár napja rendetlenkedik a kuplungom. Vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit vagy ha sikerül, akkor a kuplungpedál felengedésekor szinte azonnal megugrik a kocsi. Tipp, hogy mi mehetett tönkre? (esetleg munkahenger???) Nem erőltettem a kapcsolást, ha beveszi a fokozatot akkor sem recseg.
Köszi a segítséget.
Szilárd
Szerintem levegős lett azért csinálja ezt, de nem tudhatod hogy a munkahenger vagy a kuplungfőhenger a ludas, de ha már szét szeded karmantyúzd meg mindkettőt utána légtelenítés és jó lesz. Ja, és ha az akarod hogy utána egy évnél tovább jó legyen akkor használj ATE vagy gyári karmantyúkészletet, persze csak ha fel lehet újítani mert karcolás mentesek a hengerfalak. Sok sikert. Én már túl vagyok ezen, a szerelés képekkel topicban talán még találhatsz is róla képet.
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
dszj
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
|
|
« Válasz #6220 Dátum: 2015. július 21. 22:34:52 pm » |
|
Szerintem levegős lett azért csinálja ezt, de nem tudhatod hogy a munkahenger vagy a kuplungfőhenger a ludas, de ha már szét szeded karmantyúzd meg mindkettőt utána légtelenítés és jó lesz. Ja, és ha az akarod hogy utána egy évnél tovább jó legyen akkor használj ATE vagy gyári karmantyúkészletet, persze csak ha fel lehet újítani mert karcolás mentesek a hengerfalak. Sok sikert. Én már túl vagyok ezen, a szerelés képekkel topicban talán még találhatsz is róla képet. A kuplung munkahenger a hibás. Eleresztette az olajat szép lassan , feltöltve ismét működött. Jövő héten csere. Köszönöm mindkét hozzászólást.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #6221 Dátum: 2015. július 29. 13:12:28 pm » |
|
Helo mindenki. az m20 motorban létezett az b20 hajtokartol rovidebb??
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #6222 Dátum: 2015. július 29. 18:45:07 pm » |
|
Helo mindenki. az m20 motorban létezett az b20 hajtokartol rovidebb??
http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
|
RaddiR
Nem elérhető
Hozzászólások: 666
|
|
« Válasz #6224 Dátum: 2015. augusztus 02. 20:47:18 pm » |
|
Ahogy látom hőmérséklet jeladó, vagy az órának, vagy a vezérlőnek, szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ...
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #6225 Dátum: 2015. augusztus 03. 06:10:36 am » |
|
Thermo-time switch, azaz hő-idő kapcsoló. K-jetnél, illetve L-jetnél ez "vezérli" a hidegindító szelepet.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #6226 Dátum: 2015. augusztus 04. 14:22:56 pm » |
|
Értem, koszonom az infot.
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
zelei
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
|
|
« Válasz #6227 Dátum: 2015. augusztus 14. 10:26:43 am » |
|
Hallo Épitett már valaki m20 b27 strokert m50 dugokkal?
|
|
|
Naplózva
|
aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
|
|
|
M5swap
Nem elérhető
Hozzászólások: 1051
|
|
« Válasz #6228 Dátum: 2015. augusztus 17. 09:10:38 am » |
|
Sziasztok!
Bocs, nem a keres topicba tettem, mert sürgős; hátsó rugótányérhoz keresek szilenteket, újat vagy használt jó állapotút; e12, e23, e24, e28 mindegyik modellnél ua., gyári cikkszáma 33521117676, Lemförder cikkszáma: LEM1699001/P. Újan csak rendelésre van. Előre is köszönök bármilyen segítséget! (később törölni fogom a bejegyzést)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BaltusE28
Nem elérhető
Hozzászólások: 278
|
|
« Válasz #6229 Dátum: 2015. augusztus 18. 19:03:50 pm » |
|
Tudja valaki hogy a Dél-pesti kórháznál megvan-e még az a szerelő akinél rengeteg V12 megfordult? Vagy máshová költöztek? Valami elérhetőség? Előre is köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fehércápa
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
320/6 1982/06
|
|
« Válasz #6230 Dátum: 2015. augusztus 20. 09:48:44 am » |
|
Urak!
Vízköves Behr alu hűtőt mivel lehet megtisztitani?
|
|
|
Naplózva
|
20 521 44-82 Skype: timar.laszlo70
|
|
|
Levo
Nem elérhető
Hozzászólások: 70
'84 520i x1.5
|
|
« Válasz #6231 Dátum: 2015. augusztus 20. 12:40:36 pm » |
|
@fehércápa: Én (és több barátom) sikeresen tisztitottunk réz hűtőket ecettel. Nem tudom, hogy az alu hogy reagál erre a módszerre. Mindenképpen utólag jól-jól ki kell mosni !!! Nekem is lenne egy kérdésem: E28-ra, előre be lehet faragni E12 ( 31321112018) vagy E30 ( 31321125151) lengéscsillapitókat? Hosszúságuk és átmérőjük megegyezik, csak az E12-snek sokkal vastagabb a rúdja. És ha igen, rendesen működik velük az E28? Ha jól értettem, akkor rövidebbek, mint az E28 gyári és kell alájuk egy pogácsa, illetve az E12-nél vastagabb a rúd, mint az E28-nál (tehát fent is kell faragni, csak nem pontosan tiszta nekem, hogy miket) Azért kérdezem, mert kaptam egy-egy párat (BOGE, NOS, sosem voltak felszerelve) és érdekelne, hogy tartsam őket tartalékba vagy nekem úgyse lesznek jók soha....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #6232 Dátum: 2015. augusztus 20. 14:05:13 pm » |
|
Nekem is lenne egy kérdésem: E28-ra, előre be lehet faragni E12 ( 31321112018) vagy E30 ( 31321125151) lengéscsillapitókat? Hosszúságuk és átmérőjük megegyezik, csak az E12-snek sokkal vastagabb a rúdja. És ha igen, rendesen működik velük az E28? Ha jól értettem, akkor rövidebbek, mint az E28 gyári és kell alájuk egy pogácsa, illetve az E12-nél vastagabb a rúd, mint az E28-nál (tehát fent is kell faragni, csak nem pontosan tiszta nekem, hogy miket) Azért kérdezem, mert kaptam egy-egy párat (BOGE, NOS, sosem voltak felszerelve) és érdekelne, hogy tartsam őket tartalékba vagy nekem úgyse lesznek jók soha.... Szerintem inkább add el, és vegyél az árából E28-ba valót. Mindent be lehet faragni, kérdés, hogy megéri -e. Szerintem nem éri meg vesződni, mert még az sem biztos, hogy jó lesz. Más rugóállandóhoz, más toronycsapágyakhoz, más futóműhöz lettek kitalálva.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #6233 Dátum: 2015. augusztus 20. 14:44:23 pm » |
|
Didta 32/32-n lehet állítani a gyorsító által bejuttatott benzint? Ha igen, hol?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boge
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 3300
Ne vedd el!
|
|
« Válasz #6234 Dátum: 2015. augusztus 20. 17:45:54 pm » |
|
Megtaláltam. Ha valakit érdekel: a karbi alján van, a kocsi eleje felé néz és 8-as kulcs kell hozzá
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #6235 Dátum: 2015. szeptember 02. 17:50:40 pm » |
|
Hali! E12-be M20B20-hoz passzol-e E30 szintén M20B20 320i-nek a vízhűtője? Enyémet elvittem hűtőshöz és nem tudják rendbehozni. Az okát holnap fogom megtudni. Bárdinál nincs egyáltalán E12-höz utángyártott hűtő sem, Unixnál pedig 100 ropi a Nissens márkájú hűtő. Az kicsit nekem sokkkk. E30hoz még vannak utángyártottak kevesebb mint a feléért, ezért kérdezem. Köszi előre is!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Levo
Nem elérhető
Hozzászólások: 70
'84 520i x1.5
|
|
« Válasz #6236 Dátum: 2015. szeptember 05. 07:18:37 am » |
|
E30-nál van többféle méret! Én E28-cal kisérleteztem. Kaptam egy alighasznált eredeti aluminium hűtőt a szomszéd garázsában E30-ról és azt tettem be. Összehasonlitva, magasasabb, mint a gyári E28 M20B20 hűtő, de kis átalakitásokkal a felfogatásoknál be tudtam szerelni. Konkrétan E12-nél nem tudom mi a helyzet, de remélem segit amit irtam...
Oda kell figyelni a méretekre!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hofoglu
Nem elérhető
Hozzászólások: 556
|
|
« Válasz #6237 Dátum: 2015. szeptember 05. 20:01:20 pm » |
|
E 12 hűtőméretek: A fém rész méretét adják meg! Hálózat méret: 575x470 Kipufogó átmérő [mm]: 38 Szívó- [mm]: 35
Hálózat méret: 575x470 Kipufogó átmérő [mm]: 38 Szívó- [mm]: 38 Vízhűtő
Hálózat méret: 362-400-42 Hálózat méret: 362x400 Kipufogó átmérő [mm]: 32 Szívó- [mm]: 32
Anyag: Alumínium Kipufogó átmérő [mm]: 40 Szívó- [mm]: 40 Szélesség [mm]: 326 Magasság [mm]: 441 Vastagság [mm]: 34 Ház típus: Műanyag ház Fűtés/szellőzés: kiegyenlítőtartállyal együtt hűtő
E30-hoz 20 féle Nissens hűtőt ír a program. Ha megméred a hűtődet, csőcsonkokat, megnézem, hogy megegyezik-e valamelyikkel.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #6238 Dátum: 2015. szeptember 06. 16:28:54 pm » |
|
Wow! Köszi szépen a válaszokat mindenkinek. Alapvetően az a bajom, hogy az E12-nél tök mások a felfogatási pontok. A Két oldalsó vízzsákon van 2 hajlított lemez, és ez egy konzolba rögzül amiben gumibak van fölül. Alul a megszokott két gumibak van, amibe csak be kell állítani. Amiket eddig láttam E28nál és E30nál felül van 2 fül, amit egy sima gumibakkal rácsavaroznak a homlokfalra. Nagyon nagy mókolást nem szeretnék az autón végrehajtani. Hétfőn átméregetem a hűtőt, kivezetésekkel és hűtőfelülettel együtt, aztán írok privátot Hofoglu. Köszi szépen mégegyszer mindenkinek!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #6239 Dátum: 2015. szeptember 07. 18:43:46 pm » |
|
Nahszóval lemértem a hűtőmet. A képen láthatók a méretek. A befoglaló méretei pedig: 700mm széles és 488mm magas. A szélességében nincs benne a két pirossal jelölt felfogatási pont, csak a vízzsákok széléig mértem. A bordás részen a vastagsága: 35mm, a vízzsákoknál pedig: 50mm. A második képen a homlokfalon a felfogatási pontok láthatók. Lehet hogy kis alakítással felmegy a sima feltekerős gumibakos verzió is, ezt nem tudom. A bal oldali sajna fix, azt le kéne onnan vágni/fúrni, a jobb oldali csavarozható. Hofoglu, ha ezek alapján tudsz valami alternatívát mondani, azt megköszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
|