TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #3000 Dátum: 2010. október 30. 12:16:42 pm » |
|
Azt hiszem (ha haloványan is,de) látszik az irányvonal,merre tovább... Túráztunk a párommal egy jó 850km-t,Dezső volt a Sherpa. Ő egy 1999.12-ik havi 320d Touring. 136 PS,érintetlen,bontatlan,teljesen gyári,2 gazdás autó. 2 hónapja felújítottuk az adagolót,kapott 4db új csúcsot,be lett állítva... ...pár dolog: -Exclusive Edition,PDC,Multikormány,kutyaháló,kisboard,digit. klíma,Bi-Xenon,Weisze Blinker,Tempomat,Fűthető ülés,Servotronic,Facelift fékrendszer,ABS-ASC,Fényszenzoros tükrök,CD,tetősín,Tagfahrlicht... A kisboard szerint az átlagtempo 90,8km/h az átlag fogyasztás kereken 6 liter. 850km-re. A tankolásnál (ugyanazon kúton,fejből és pisztollyal) 51,7 L volt a mennyiség,ami 850 km-re 7 deci tévedést enged. Szerintem tökéletes. És az órából hiányzik 150 ezer,mert így ugye könnyebb volt eladni. Egy dolgot rónék fel negatívumként. az e39-hez képest érezhetően kevesebb hely,a vezetőülést nem tekintve. úgy hátul,mint középen. De szeretem,mert nejlon.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3001 Dátum: 2010. október 30. 17:07:58 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
bob
Nem elérhető
Hozzászólások: 1682
|
|
« Válasz #3002 Dátum: 2010. október 30. 18:00:02 pm » |
|
nem tudom hogy igaz-e de viszont most olvastam hogy 240000 db BMW Diesel motort Automata vältoval rendeltek az US-Police az az a Carbon motors rendelte es rendör autokban fognak szolgälatot teljesiteni!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TraBence
Nem elérhető
Hozzászólások: 4521
+36 30 370 85 77
|
|
« Válasz #3003 Dátum: 2010. október 30. 18:29:51 pm » |
|
Igaz de ez nem a motor hibája henem az ACjé... de a lényegen nem sokat változat... Sokak azt szűrik le ebből hogy a BMW szar
|
|
|
Naplózva
|
Bence
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #3004 Dátum: 2010. október 30. 19:13:55 pm » |
|
nem tudom hogy igaz-e de viszont most olvastam hogy 240000 db BMW Diesel motort Automata vältoval rendeltek az US-Police az az a Carbon motors rendelte es rendör autokban fognak szolgälatot teljesiteni! Bizony. 6 hengeres 3 literes dieselek. azt hiszem kétféle teljesítménnyel lesznek. mert két féle méretű rendőrautó lesz majd szerelve ezekkel a motorokkal. Olvastam én is egy jó kis cikkel róla...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #3005 Dátum: 2010. október 30. 19:16:24 pm » |
|
Akkor vegyél ilyet! 1,5M-ból már lehet venni M5-öt!!
Dakkar Yellow színűt biztosan nem,sajnos
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #3006 Dátum: 2010. október 30. 19:17:16 pm » |
|
Nekem meg sehogy. Mondja ezt egy kamu cápa fan
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #3007 Dátum: 2010. október 30. 19:20:03 pm » |
|
Ja, a kékbe, tavaszra összehozza Ja a doblemezekből lecsíp egy kis darabot,talán elfér meg egy cápába nem is illene ez a nagyon nejlon izé Csak a 4 henger karbi átfúvókázva
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3008 Dátum: 2010. október 30. 21:04:07 pm » |
|
Mikor hallott a világ ilyet egy turbós M30-ról? Soha.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3009 Dátum: 2010. október 30. 21:13:13 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3010 Dátum: 2010. október 30. 21:29:46 pm » |
|
Vagy inkább anyagminőség, megfelelő tervezés, megfelelő tesztelés. najó, legyen bónusz a lökettérfogat
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #3011 Dátum: 2010. október 30. 21:58:36 pm » |
|
Vagy inkább anyagminőség, megfelelő tervezés, megfelelő tesztelés. najó, legyen bónusz a lökettérfogat Lehet én nem látom jól,de ez a komputeres tervezés,tesztelés,mindent gyorsan,olcsón,hamar,meg a dupla oldali píár azért annyira nem tett jót a minőségnek,élettartamnak. Úgy 20-40éve,még hanzinak minden egyes csavart kézzel meg kellett fogni,húzni,minden egyes patentot,bilincset átnézni,majd kimenni a tesztpályára és gyepálni az autót,majd ugyanezen lendülettel atomjaira szedni,minden alkatrészt egyenként meg kukkerolni,megmérni,és levonni a következtetéseket,végrehajtani a kellő módosításokat,és így lett a BMW. Nem mondom,hogy már mindent feltaláltak,de azért,ha összevetem a 30,vagy 30+éves nagy hatos 315nm-ét,a legmodernebb szívó 3.0literesével,ami 330nm,és,hogy ez milyen áron kapjuk,háááááát.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3012 Dátum: 2010. október 30. 22:31:32 pm » |
|
Erre gondoltam én is.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3013 Dátum: 2010. október 31. 09:32:29 am » |
|
Lehet én nem látom jól,de ez a komputeres tervezés,tesztelés,mindent gyorsan,olcsón,hamar,meg a dupla oldali píár azért annyira nem tett jót a minőségnek,élettartamnak. Úgy 20-40éve,még hanzinak minden egyes csavart kézzel meg kellett fogni,húzni,minden egyes patentot,bilincset átnézni,majd kimenni a tesztpályára és gyepálni az autót,majd ugyanezen lendülettel atomjaira szedni,minden alkatrészt egyenként meg kukkerolni,megmérni,és levonni a következtetéseket,végrehajtani a kellő módosításokat,és így lett a BMW. Nem mondom,hogy már mindent feltaláltak,de azért,ha összevetem a 30,vagy 30+éves nagy hatos 315nm-ét,a legmodernebb szívó 3.0literesével,ami 330nm,és,hogy ez milyen áron kapjuk,háááááát. Igen, én is ezt vallom, régebben nem terveztek, inkább szemre megcsinálták, kipróbálták, ha jó volt, akkor mehetett gyártásba... Ma már le sem kell gyártani az alkatrészt, autocadben megcsinálja, algorral leteszteli aztán mehet gyártásba...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3014 Dátum: 2010. október 31. 09:43:59 am » |
|
Kiegészíteném azzal, hogy a teszt arra vonatkozik, hogy a garanciaidő végéig jó legyen az alkatrész...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #3015 Dátum: 2010. október 31. 10:44:28 am » |
|
Igen, én is ezt vallom, régebben nem terveztek, inkább szemre megcsinálták, kipróbálták, ha jó volt, akkor mehetett gyártásba... Ma már le sem kell gyártani az alkatrészt, autocadben megcsinálja, algorral leteszteli aztán mehet gyártásba...
Azért régen sem szemre mentek megnyugodhatsz Hanem arra, hogy sok sok évet kibírjon.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3016 Dátum: 2010. október 31. 12:18:48 pm » |
|
Sam ne haragudj, de szemre utoljára legfeljebb Jézus keresztjét tervezték... Szerinted miért bír ki egy blokk ennyit abból az időből? Már kellően jól ismerték az anyagok szerkezetét, de nem volt olyan pontos ismeretük a teherbírásáról, egyéb tényezőkről. Egyszerűen annyiszor tévedtek a biztonság felé, hogy úgy alkották meg ezeket a kíváló gépeket, hogy akkoriban ők sem tudták, hogy ennyire jók lesznek. Azóta sokat változott a világ, elképesztő fejlett lett minden. Igen, minden. Az más kérdés, hogy azóta közgazdász a mérnök főnöke, tehát ő úgy tervez, ahogy neki fütyülnek. Néha jól, ott van a V8 Audi, Alfa 165, egyéb típusok, amik igen alapos tervezés, gyártás eredményei, és nem a spórolás jellemzi őket. Tovább megyek. Hogyne lett volna spórolás az E21 idejében. Mégis mi a túró az a falemez a kormányoszlop alatt? Elképesztő igénytelen. Vagy miért nincsen kárpitozva a csomagtér (itt teszem hozzá, nekem így tetszik, de nem praktikus, könnyű megsérteni a fényt)? Mert ők akkor ezen tudtak és AKARTAK spórolni. Hiszen attól nem fogsz az út szélén állni, hogy egy-két helyen nem a legjobb anyagot használták küllemre, de attól, hogy 150 ezer után kikönyököl egy hajtókar igen.
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3017 Dátum: 2010. október 31. 12:58:30 pm » |
|
...Egyszerűen annyiszor tévedtek a biztonság felé, hogy úgy alkották meg ezeket a kíváló gépeket, hogy akkoriban ők sem tudták, hogy ennyire jók lesznek...
Erre próbáltam sugallni. Nyilván nem szószerint értettem a sacc/kb-ra jólesz elvet...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5405
Csak az M30 adhat erőt!
|
|
« Válasz #3018 Dátum: 2010. október 31. 21:24:17 pm » |
|
A sacc/kb - jóóóóóóóóóól méretezzük túl az a szovjet
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3019 Dátum: 2010. október 31. 21:37:02 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3020 Dátum: 2010. október 31. 22:19:43 pm » |
|
Ezt úgy mondják szépen, hogy tapasztalati úton terveztek... Most ezt én mondjam a mérnökuraknak, hogy alapesetben úgy tervezik meg az alkatrészt, hogy kiszámolják a rá ható erőket, ebből kijön a kellő átmérő, utána ezt megszorozzák egy "k" nevű biztonsági tényezővel (ez amikor tanították, akkor 3 volt) és már meg is van az alkatrés zkellő keresztmetszete...
Újabban itt jön be a képbe a pénzügyes/szervízmanager felbujtásából az élettartam-tervezőmérnök, hogy akkor ez most ekkora lesz, mert ezt dobta ki a számítógép,hogy így 93%-az esélye annak, hogy az adott alkatrész átlagos használat során ki fogja bírni a 40 E-s nagyszervízig... akkor úgyis csere...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #3021 Dátum: 2010. október 31. 22:28:13 pm » |
|
a biztonsági tényezőt mindig számítod, csak minimum értékek vannak előírva egy adott alkatrésztípusra vonatkozóan. pl húzott orsónál 2,5 a minimum. én egy négyessel megkínáltam, ne szarozzunk
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #3022 Dátum: 2010. november 01. 07:39:24 am » |
|
Az úgy nem jó, pocsékolod a drága alapanyagot , meg a szervízes nagybizisznek is kell forgalamat generálni!! (mi a biztinsági tényezőt mindíg táblázatból/szabványból néztük, bár én csak kocatervezést tanultam... egy összetett gépszerkezetnek nem is kezdenék neki )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3023 Dátum: 2010. november 01. 08:46:16 am » |
|
Egy dolgot rónék fel negatívumként. az e39-hez képest érezhetően kevesebb hely,a vezetőülést nem tekintve. úgy hátul,mint középen.
Illetve a belső anyagok minőségét.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #3024 Dátum: 2010. november 01. 13:24:00 pm » |
|
Illetve a belső anyagok minőségét.
konkrétan?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5405
Csak az M30 adhat erőt!
|
|
« Válasz #3025 Dátum: 2010. november 01. 13:32:41 pm » |
|
konkrétan? Műanyagok karcállósága, kapaszkodók, kilincsek, könyöklők kopásállósága, tapintása. Ééééés nem a minőség érzet.. Ki merem jelenteni, mert az E39 ilyen szempontból már majdnem E38 . Konkrétan belsőt tekintve a műszerfalhéjon és a váltókar könyékén kívül nincs is különbség. Ja de. A rögzítőfék elhelyezése.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Mike
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 4841
Csokihabanero :D
|
|
« Válasz #3026 Dátum: 2010. november 01. 15:02:56 pm » |
|
Konkrétan az egész. Főleg a műszerfal, kapaszkodók, műszerek, de az ülések és a kárpitok is rosszabbak.
|
|
|
Naplózva
|
Főmordor.
|
|
|
gagus
Moderátor
Nem elérhető
Hozzászólások: 5405
Csak az M30 adhat erőt!
|
|
« Válasz #3027 Dátum: 2010. november 01. 15:51:30 pm » |
|
Konkrétan az egész. Főleg a műszerfal, kapaszkodók, műszerek, de az ülések és a kárpitok is rosszabbak. Én már túlléptem az E akárhányon, az E39 és az E38-ra írtam a hasonlóságot
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #3028 Dátum: 2010. november 05. 17:12:49 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Bubo E21
Nem elérhető
Hozzászólások: 1628
|
|
« Válasz #3029 Dátum: 2010. november 05. 22:50:00 pm » |
|
Ráakadtál a kipufogójára. Kisvesével normális kipuval jöhet. Mászkálósnak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|