Danaskull
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
Müncheni toronyőr
|
|
« Válasz #4080 Dátum: 2011. július 25. 23:24:36 pm » |
|
Az e30 kormányműve 4,2 körül fordul, az e36 -és pedig 3,4 -et. De ez nem fejezi ki a különbséget, mert az e36 kormánymű jobban kifordítja a kereket az alatt a 3,4 fordulat alatt. hidd el, megéri az e36 kormánymű, nekem is az van benne, ég és föld a különbség. A szervópumpa 110bar -os e30 -ban de rá lehet tenni a 130bar -osat is, ami pl e34 -en volt, de tudtommal e28 -ra is tettek olyat.
De nem változtatták az áttételt a szervós kormányműben? Az fura. Jelenlegi kormányművemet illetően, helytálló a 4,2. Az E36 meg persze sokkal jobb lenne, csak konkrétan most nem is nagyon találok komplett eladót, meg drágább és faragni is kell. És szerettem volna most a motorcserével egybekötni a kormányműcserét. De ha kajak 4 felettit fordul az E30 szervós, akkor arra nem éri meg cserélni.
|
|
|
Naplózva
|
'83 E30 coupe M20B20
|
|
|
Kox
Nem elérhető
Hozzászólások: 1361
Powered by rozsda
|
|
« Válasz #4081 Dátum: 2011. július 25. 23:40:11 pm » |
|
De nem változtatták az áttételt a szervós kormányműben? Az fura. Jelenlegi kormányművemet illetően, helytálló a 4,2. Az E36 meg persze sokkal jobb lenne, csak konkrétan most nem is nagyon találok komplett eladót, meg drágább és faragni is kell. És szerettem volna most a motorcserével egybekötni a kormányműcserét. De ha kajak 4 felettit fordul az E30 szervós, akkor arra nem éri meg cserélni.
E36 kormánymű minden bokorban akad eladó, kb. 20 körül van a reális ára. És faragni sem kell, csak alátétezni.
|
|
|
Naplózva
|
hubraum = drehmoment -> großer hubraum = großes drehmoment -> kleiner hubraum = große scheisse
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4082 Dátum: 2011. július 26. 10:47:39 am » |
|
Valami hasonlót mértem én is.
I CONNECT! 3 + egy pici.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Danaskull
Nem elérhető
Hozzászólások: 591
Müncheni toronyőr
|
|
« Válasz #4083 Dátum: 2011. július 26. 23:19:46 pm » |
|
Megkértem az eladót, ugyan tekerje már végig, ha nem nagy gond. Kopptól-koppig 4...
Eszerint ez nem túl érdekes... a lényeg a közvetlenebb kormánymű lenne. Így csak az E36 marad.
|
|
|
Naplózva
|
'83 E30 coupe M20B20
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4084 Dátum: 2011. július 27. 13:21:09 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #4085 Dátum: 2011. július 27. 13:21:49 pm » |
|
ezt most vetted?
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4086 Dátum: 2011. július 27. 13:30:44 pm » |
|
ezt most vetted?
En inkabb ugy fogalmaznek hogy szorosabbra fuzzuk a kapcsolatot. De penzt nem adtam erte...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4087 Dátum: 2011. július 27. 14:54:32 pm » |
|
Add oda érte a rizskályhát! Én lecserélném a helyedben!
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Sztavrosz
Nem elérhető
Hozzászólások: 832
|
|
« Válasz #4088 Dátum: 2011. július 27. 18:57:16 pm » |
|
Szerintem szerezz hozzá hibakód olvasó interfészt már most Egyébként ez a 3-as szerintem szebb mint az utódja...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 7140
18i 82/11 B6 81/11
|
|
« Válasz #4089 Dátum: 2011. július 27. 19:42:08 pm » |
|
szerintem meg nem lesz semmi baja egy jó ideig nem arról híres..
|
|
|
Naplózva
|
"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4090 Dátum: 2011. július 27. 21:18:12 pm » |
|
Naakkor. Mivel ismerem a tipust,tobb darb is megfordult mar a kornyezetemben,igy minden aggodalom nelkul vagok neki egy ilyen kapcsolatnak. Ami nalam ereny: -Adagolos -fapados -viszont klimas -keves tulajdonos -"elegendo" hiba,amik nem nagyok,de nem nekem kel fizetni hanem nekem fizetnek a javitasert. -Csereben kb: havonta 2 hetet az enyem. A szomszedom tulajdona,aki pilot es egyben kikepzo is,szoval eleg nagy gore,ebbol adodoan havonta 1-3 hetet tavol van,mas bazisokon oktatja a tobbi pilotat,ket bazison pilota egyszerre es meg szimulatoros kikepzo is. Aztan a kocsi neki csak eszkoz,nekem viszont erzelem,ugyhogy hamar kiderult hogy en leszek a "garzsmestere". Teljes koru felhasznlo lettem,csereben karban tartom a kicsit. A kepek egy kis kozmetikazast kovetoen keszultek. Szoval nem kell odaadnom erte a Hondat (nem is adnam,mert ez egy kincs es akinek nem volt,sosem erti meg) Egyebkent baromi megbizhatoak ezek az adagolos rendszeruek,sokat elmegy problema nelkul,nem ugy a Common rail utodai... O pedig egy 2002-es februari Dingolfingi szuletesu egyed,235 ezer km-el. 2 es 1/2 gazdas.
|
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4092 Dátum: 2011. augusztus 03. 22:45:26 pm » |
|
Na,ma majdnem vettem egy 2007 525dét ,főleg profit szerzési célzattal,jelképes összegért árulták,végig volt húzva a bal oldala,a képeken nem látszott olyan komolynak mint élőben,képről csak az első sárvédőt kellet volna átcsavarozni,meg a két ajtót,eddig még meg is oldottam volna,de a géptető is meg ütődött,meg a b oszlop sem tűnt-már szemre sem-a helyén lévőnek,szóval ott maradt. De nem ez a lényeg,csaptam vele egy karikát,és meglepően jó volt,ez már a 3literes,butított 25dé,ajtómata,kemény 34 000mérfölddel ,nagyon jól ment,100x jobb volt vezetni,mint fél éve a 30i-t,érzetre jobban is ment,M kormány volt benne,tök jó volt a fogása,meg minden,kár,hogy olyan elb@szott az eleje,már a hátuljával is kibékültem ,még a műszerfalát kell meg ideologizálnom ,bár ez csak véralkohol szint kérdése ,lehet ha beesik egy 5ropi alatt,beleugrok,azt,annyiért még megérheti otthon szétflexelni ,és az útadó is fele mint a nagy hatosra ,most 7-től indulnak az első hibátlanok,úgyhogy erre holnap jól berúgok,azt vagy kitudja.
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4093 Dátum: 2011. augusztus 03. 23:28:53 pm » |
|
Hat igen. Csak a kozeleben nincs egy M3-nak,vagy egy 540-545i-nek,ami alig kicsit tobb benzinbol sokkal,de sokkal nagyobbat lep. Csilliardokert lehet csak javizani,es tuti hogy rovid idon belul valami baja lesz,igy hiaba a sok hely,a kenyelem. Raadasul ott az a kerrego,idetlen hangja... broaaaaf...... Az alkatreszek ara a kilato tetejen lakozik. Keves az epkezlab muhely,aki erdemben tudja kezelni ezeket a fiatal nejlonokat. Csak a taknyolas,a putra meg a gany... ossze is szaladt a szamban a skucc... Es akkor ugye ott a kezzel foghato csunyasaga is,ami kompromisszumot kivan,evvel indul a dolog. akkor inkabb az alternativak...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #4094 Dátum: 2011. augusztus 03. 23:39:01 pm » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4095 Dátum: 2011. augusztus 04. 09:06:35 am » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4096 Dátum: 2011. augusztus 04. 11:28:27 am » |
|
Igen,elfelejtettem,hogy azért van ebben a kasztniban 45i is....... Gondolom ahhoz is gombokért mérik a cuccot ,tranyók,pipák,vanos,gondolom mindegyik tengelyre kellett egyet rakni ,csak,hogy olcsó,egyszerű,könnyen diagnosztizálható,és tartós legyen ,valószínűleg ezen jelzők illenek a fantasztikus,és csodálatos szelepemelést b@szkuráló bizb@szra is,mert,hát ha nem tronikolják meg a szelepeket,akkor már nem is élet,az élet . Mennyit mehetnek el ezek a cuccok (vanos,valvetroniktrafók)kb?Az első kettő élettartama,függ(het) a használat mibenlététől?Vagy nekik mindegy,x alkalommal elállítja a tengelyeket,meg a szelepemelést,és leköszön,függetlenül,hogy városi,autópálya,vagy,hogy egy nyugdíjas fogorvos,vagy én használom? Ha igen akkor miért,hogyan,ha nem akkor is!?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. augusztus 04. 15:17:33 pm írta collins »
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4097 Dátum: 2011. augusztus 04. 11:47:57 am » |
|
A piezós benzinbefecskendezőt nem is említetted... Annak az ára közelít egy fasza dízel csúcshoz.
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4098 Dátum: 2011. augusztus 05. 13:25:18 pm » |
|
A piezós benzinbefecskendezőt nem is említetted... Annak az ára közelít egy fasza dízel csúcshoz. Egy DOBOZ fasza diesel csucsra gondoltal,ugye? Egyebkent pedig csak annyit fuznek hozza hogy nem 1 olyan 25-30d-vel talalkoztam,ami tul volt a 300 ezredik kilometeren es mivel gondos gazdaja volt,igy egy ujrakodolas kellett az injektoroknak (ebbe most ne menjunk bele hogy mit jelent,kurvahosszu tortenet) es ennyi. Ami szetmegy rajtuk az a sok gorgo,meg szij feszito es szijtarcsa,ami gumiagyas,hogy rezgest csillapitson. Apropo! Azt tudjatok hogy a BMW-nel a ~120 ezres nagyszerviz resze a fotengely szijtarcsa csere is?? ?? Nagyjabol egy 100-as az ara. Ettol fuggetlenul. Az en M52-esemben amiben 452 ezer km volt,gyari trafok,VANOS volt benne,a motorjat en bontottam meg eloszor. Szelepfedel csere volt rajta,mielott hozzam kerult,meg VANOS magnest csereltek ugy 300 ezernel,egyszer fotengely szijtarcsat. Egyebkent csak olajak,gyertyak,szurok. Szoval szerintem jol birjak,bar,az enyem '96-os volt. Hogy egy 2006-os mennyire birja... DE 1 BIZTOS! EGYIK SEM LESZ SOSEM CAPA.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4099 Dátum: 2011. augusztus 05. 13:57:57 pm » |
|
Apropo! Azt tudjatok hogy a BMW-nel a ~120 ezres nagyszerviz resze a fotengely szijtarcsa csere is?? ?? Nagyjabol egy 100-as az ara. Nem mindegyik modellnél. 30-35d-nél pl. igen, nekem a 25d-n 200-nál cseréltük, és éppen kezdett csak kottyanni! Az ára 93 volt. Viszont a szívósor a lapkák miatt sajnos cserés vagy herélős 120-nál. Egy DOBOZ fasza diesel csucsra gondoltal,ugye? Nem. Elírtam. Úgy értem egy common rail befecskendező nagyjából egy piezós benzines befecskendező ára. DE 1 BIZTOS! EGYIK SEM LESZ SOSEM CAPA. Na ebben egyetértünk!
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
Promega
Administrator
Nem elérhető
Hozzászólások: 3724
|
|
« Válasz #4100 Dátum: 2011. augusztus 05. 19:25:22 pm » |
|
... Viszont a szívósor a lapkák miatt sajnos cserés vagy herélős 120-nál. ... Ezt kifejtené valaki bővebben? tudatlan vagyok...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kzolee
Nem elérhető
Hozzászólások: 5178
|
|
« Válasz #4101 Dátum: 2011. augusztus 05. 20:00:22 pm » |
|
Ezt kifejtené valaki bővebben? tudatlan vagyok...
A szívósorban az M57-es blokkoknál motorokkal forgatható lapkák vannak, amik az alapjárati emisszió javítása érdekében kerültek bele. Amint megnyomod a gázpedált, ezek azonnal nyitnak, és már nincs jelentőségük. Így néz ki a szívósorban: És ez a baj vele: És ez van, ha beesik: Valószínűleg a beszállító hibázhatott, mert a 2007-es évjárat után már nincs vele baj. Gondolom nem megfelelő a tengelyen a rögzítés. Én is inkább kiheréltettem, semmi baja nincs az autónak, alapjáratról gyorsítva egy nagyon picit érezni, hogy talán mintha gyengébb lenne... Bár már régen volt a herélés, ezért nem tuti. Egy EGR tisztítást is jobban érzek, mint ennek a hatását
|
|
|
Naplózva
|
1985 E28 530i
|
|
|
MR.V12
Nem elérhető
Hozzászólások: 6074
Üzemképtelenítő
|
|
« Válasz #4102 Dátum: 2011. augusztus 05. 20:46:30 pm » |
|
Ez de jó ,hogy kell az bele mi? Nagyjából ezért üzembiztosak,tartósabbak a cápák,véleményem szerint,mert egyszerűen nincs ami elromoljon benne ,ha valaki meg szeretne zakkanni,csak számolja meg mennyi darab alkatrész tudott 184 lovat,meg 265nm(ha jól emlékszem ),egy karbis M30B30-ban,és mennyi alkatrész,szenzor,relé,dugasz,biztosíték,kéttömegű szíjtárcsa/lendkerék,feszítő,meg a bánatos bré tudja még mi minden,egy M52B28-ban,jó,az újabb könnyebb,vagy 30 kilóval........ Kedvenc példám ,a 35i,ami a reparaturanleitungom szerint,kat nélkül,220lovat,és 315nm-t tud,ehhez képest az újabb 35i,M60B35 235le,320nm(!?!?!?),cserébe +3vez. tengely,temérdek lánc,szíj,feszítő görgök,2dugattyú,még egy hf.egy valag tömítés,az elektronikát ne is említsük ,menettel együtt kicsavarható hf. csavarok,és még pár nesze semmi,fogd meg jól ,de V8! M30B35 forever!
|
|
|
Naplózva
|
"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..." "...fuss Forrest,fuss..." "Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!" "...átkozott Coimbrák..." Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
|
|
|
TurbóDénes
Vendég
|
|
« Válasz #4103 Dátum: 2011. augusztus 06. 17:16:46 pm » |
|
Nem mindegyik modellnél. 30-35d-nél pl. igen, nekem a 25d-n 200-nál cseréltük, és éppen kezdett csak kottyanni! Az ára 93 volt. Viszont a szívósor a lapkák miatt sajnos cserés vagy herélős 120-nál. Nem. Elírtam. Úgy értem egy common rail befecskendező nagyjából egy piezós benzines befecskendező ára. Na ebben egyetértünk! Hat nem tudom,benzines piezzoval meg nem volt dolgom,de DENSO es BOSCH meg SIEMENS piezzoval mar baratkoztam. Dieselben termeszetesen. Jobban is erdekel,mint a szuttyos benzinesek. Az elso generacios BOSCH diesel injektorok egy 184 lovas 30d-be meg siman javithatok,beallithatok. Csukott szemmel szetszedem,kimosom,osszerakom,akar uj belsovel es beallitom,vagy ha kodolni szeretnek,akkor az 5 millios BOSC pad bekodolja,de javithato. Nagyjabol egy 45 ezer forintert. Termeszetesen nem mindegy hogy a megtett kilometerek kerik a javitast,vagy a vizes-taknyos-gane uzemanyag. Utobbival nem is szabad foglalkozni,ujat bele es mehet. Mert aki szart tankol kannabol es meg a minosegi szurot is sajnalja,az orok kuncsaft... es azt ruhellem. Szoval visszaterve amig azokat gond nelkul lehetett javitani,hozzateszem tokeletes minosegu javitas,gyari ertekekkel es minosegel. Addig egy piezzos EURO 4-5 kategorias injektort csak cserelni lehet. Egyenlore semmilyen javitasi technologia nincs hozza,raadasul olyan mint a SWATCH ora. harmad annyi alkatreszbol all,mint a regiek. De az biztos hogy megfelelo uzemanyagal,szurokkel es karbantartassal az uzemanyag rendszer (szivattyu,injektorok) sokszaezer km-t megy el gond nelkul. A viszatekert orasok nem ernek. Ezek a lentebb prezentalt betegsegek pedig "muszaly betegsegek". Legalabbis ezt mondtak... MRV12-nek pedig uzenem hogy ez a sok ketye,meg hetye es basz meg tosz a nemzetkozi kornyezetvedelmi egyezmenyek szulte kenyszeru megoldasok. Legalabbis igen nagy szazalekuk.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
toi
Nem elérhető
Hozzászólások: 1379
Alpina fan
|
|
« Válasz #4104 Dátum: 2011. augusztus 06. 18:50:06 pm » |
|
Csak úgy szívom magamba a tudást,uraim így tovább majd el is felejtettem,valaki esetleg szedett szét Solex 4a1-es karbit,amennyiben igen,kíváncsi lennék hány darabból áll
|
|
|
Naplózva
|
750ia
|
|
|
Roland635
Papír ami
Nem elérhető
Hozzászólások: 1213
|
|
« Válasz #4105 Dátum: 2011. augusztus 06. 19:03:36 pm » |
|
Érdekes módon, abba valahogy senki nem gondolt bele, hogy ennek a sok szarnak az előállítása mennyire környezetszennyező egy régi faék-egyszerűségű motorhoz képest, arról nem is beszélve, hogy ugye a mostani autók relatíve mondjuk 5-6 év után kukaérettek, tehát a 20 éves autód élettartama alatt 4 újat használtál el átszámolva, jó ez ha úgy vesszük ez nagy túlzás, de ugye nem alaptalan. Meg ugye az új autók újrahasznosítható anyagait lebontani és ismét legyártani belőle egy alkatrészt megint csak környezetszennyező mert ha nem tévedek elég sok energiát emészt fel valszeg többet mint egy darab télleg tartós alkatrész legyártása...
|
|
|
Naplózva
|
E24 bedobozolva a szekrény mélyén +36 20 233 63 66 +43 68 8949 51 41 Nem vagyok nőgyógyász, de vethetek rá egy pillantást.
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #4106 Dátum: 2011. augusztus 06. 19:30:40 pm » |
|
Pont ma jutott eszembe ez a környezetvédelmi baszakodás. Biznisz. Miért? Gondolkodjunk csak. Vannak a mai csúcstechnikával teletömködött hiperszuper tronik motorok. Amik, ahogy Miszter is leírta, lényegében semmivel nem tudnak többet, mint a régi faékek. Fogyasztásban lényegében ugyanott vannak. Akkor, miért nyomnak ki kevesebb károsanyagot? Jah megtisztítják, egy szar katalizátorral majd elfelejtettem. No és itt jön a biznisz. Aki nem érti gondolkodjon, mennyivel kerül többe egy fostubus a beletömködött elektronikák miatt. Amik jól tönkremennek ugye, aztán ha beleunt a kuncsaft, akkor becsoszog a szalonba az újért, de az se baj, hogy előtte kicsit támogatta az alkatrészgyártókat is. Ok tudom, nem az autógyárak hozzák a törvényeket a környezetvédelemről csakhogy nagyon is az ő zsebüket tömi a dolog. Szerintem legalábbis. De lehet cáfolni, van egy érzésem, hogy a logika mégis mást diktál.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Roland635
Papír ami
Nem elérhető
Hozzászólások: 1213
|
|
« Válasz #4108 Dátum: 2011. augusztus 06. 19:41:06 pm » |
|
Így van e nyilvánvaló dolog, a parasztot meg megvakítják egy "szép" formatervvel meg az újdonság varázsával. Új autó kell, mer az olyan trendi.
|
|
|
Naplózva
|
E24 bedobozolva a szekrény mélyén +36 20 233 63 66 +43 68 8949 51 41 Nem vagyok nőgyógyász, de vethetek rá egy pillantást.
|
|
|
pic
Vendég
|
|
« Válasz #4109 Dátum: 2011. augusztus 06. 19:47:15 pm » |
|
És környezettudatos.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|