CápaBMW fórum
2024. november 27. 18:08:03 pm *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 206   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Újabb BMW modellek: E30, E32, E34, E36, E39 ..  (Megtekintve 3472140 alkalommal)
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4560 Dátum: 2011. december 14. 19:14:41 pm »

ahogy te is engem Mr! Azn
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #4561 Dátum: 2011. december 14. 19:28:08 pm »

-3.5
-bobcat
-tréler

Én csak ennyit fűznék hozzá  crazy2 Roll Eyes
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
02
**Moderátor**

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1758



« Válasz #4562 Dátum: 2011. december 14. 20:10:51 pm »

ahogy te is engem Mr! Azn

Kölök...  Cheesy
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4563 Dátum: 2011. december 14. 20:29:33 pm »

Vigyázz Sam! Cápafórumon vagyunk, itt az a menő, ha sokat fogyaszt az autód, és mindenre, ami új azt mondod, hogy sz@r, sz@rul megy, bezzeg az öreg! Cheesy

Hát sz@rul nem megy az tuti. DSG váltós, váltáskor olyat ránt sport módban, hogy letöri a nyakad. Bár akkor a barátságos fogyinak is lőttek.  Evil Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4564 Dátum: 2011. december 14. 21:53:07 pm »

Vigyázz Sam! Cápafórumon vagyunk, itt az a menő, ha sokat fogyaszt az autód, és mindenre, ami új azt mondod, hogy sz@r, sz@rul megy, bezzeg az öreg! Cheesy

Nem a technikával van a baj, hanem, hogy nagyon csúnya  Cry
Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4565 Dátum: 2011. december 14. 22:06:24 pm »

ízlés kérdése.
szerintem nagyon jó.
nektek meg nem lehet új autót tervezni, mert minden ronda.. vagy mert "új" vagy mert valami hasonlít benne egy régire..
fene a fajtátokat Cheesy
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
gagus
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5405


Csak az M30 adhat erőt!


WWW
« Válasz #4566 Dátum: 2011. december 14. 22:32:47 pm »

Vigyázz Sam! Cápafórumon vagyunk, itt az a menő, ha sokat fogyaszt az autód, és mindenre, ami új azt mondod, hogy sz@r, sz@rul megy, bezzeg az öreg! Cheesy

Van, hogy a 318i is szarul megy...  Evil
Naplózva

E23 730i '81, E23 728iA '81
http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,1378.0.html

30/3388166 Csak saját felelősségre!!
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7140


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #4567 Dátum: 2011. december 14. 22:35:42 pm »

sajnos van Smiley de reméljük egyre kevésbé Smiley

meg hát viszonyítás kérdése ugye, van akinek a vényóc is sován'! Evil
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sztavrosz

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 832



« Válasz #4568 Dátum: 2011. december 15. 09:26:37 am »

Tegnap előttem ment az Árpád hídon egy 1-es hardtop cabrio. Egész vagány a hátulja, de az elejével még mindíg nem békültem ki..
Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4569 Dátum: 2011. december 15. 09:52:50 am »

Akinek sovány a v8, és bebizonyítja, h közúton 100% -osan kihasználja a motor erejét, annak fizetem a benzint.  crazy2 Az újakat nem ismerem, de az e34 540-ben előbb fogyott el a fék, pedig automatás volt  Roll Eyes
Naplózva
Mike
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4841


Csokihabanero :D


« Válasz #4570 Dátum: 2011. december 15. 12:56:09 pm »

Ja, mert pont ugyanolyan átmérőjű tárcsákkal és ugyanolyan méretű dugattyúkkal és betétekkel szerelték, mint az 518-at. Cheesy Cheesy Cheesy Mitől ne fogyna el?
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 15. 14:15:38 pm írta collins » Naplózva

Főmordor.
rnie
Vendég
« Válasz #4571 Dátum: 2011. december 15. 14:13:11 pm »

Az autópálya közút? Mert ott az M3 el szokott fogyni:)))) De előzéskor is van, h kell a 100%  sm_68
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 15. 14:15:47 pm írta collins » Naplózva
petig
Vendég
« Válasz #4572 Dátum: 2011. december 15. 20:20:43 pm »

Az autópálya közút? Mert ott az M3 el szokott fogyni:)))) De előzéskor is van, h kell a 100%  sm_68

Azért mert padlóig nyomod az még nem 100%
Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4573 Dátum: 2011. december 15. 22:13:01 pm »

Ja, mert pont ugyanolyan átmérőjű tárcsákkal és ugyanolyan méretű dugattyúkkal és betétekkel szerelték, mint az 518-at. Cheesy Cheesy Cheesy Mitől ne fogyna el?

Elvileg ugyanaz, sőt, még az e36m3-on is csak a tárcsák nagyobbak, de fékhatásban kell, h legyen vmi különbség. Talán a devander confused

rnie: német autobahnon?
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4574 Dátum: 2011. december 16. 12:53:13 pm »

Azért én nem erre számítottam.  shocked Nem akarom lelőni a végét, mindenki nézze meg, aki kíváncsi.  Smiley
Porsche-Bmw-Jaguar-Merci gyorsulás 1000m-en.

http://www.youtube.com/watch?v=3zsApdoO-IU
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Bubo E21

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1628



« Válasz #4575 Dátum: 2011. december 16. 12:58:43 pm »

Elvileg ugyanaz, sőt, még az e36m3-on is csak a tárcsák nagyobbak, de fékhatásban kell, h legyen vmi különbség. Talán a devander confused

rnie: német autobahnon?
Melyik irányban nagyobbak?
Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #4576 Dátum: 2011. december 16. 13:59:32 pm »

E34-é 302 mm az első, m3-é vmi 312, v 316 körül van, este kikeresem. A mélysége e34-é ua, mint e21, én azt akaropk sajátomra.
Ill az m3-ak könnyebbek, 6 kiló körüliek, az e34-é 7.5-8 kg. Hiába, M -es, az M-es sm_68

Megyek életet lehelni fater ke-jetes Mercijébe Evil
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #4577 Dátum: 2011. december 16. 14:18:21 pm »

Azért mert padlóig nyomod az még nem 100%

Amikor padlón forgatod tíltás közelébe, akkor nagyon is az. Az M3 is egy lomha dög egy ezres sportmotor után, és abból is sikerült elég sokat kihoznom, 8 secen belüli 0-200-at, pl:)
Naplózva
rnie
Vendég
« Válasz #4578 Dátum: 2011. december 16. 14:20:08 pm »

rnie: német autobahnon?

A magyaron is. Már ha ezt a részt nem olvassa a policáj Smiley Amikor nincs forgalom, lehet menni, engem még nem fotóztak le sosem... Amikor forgalom van, akkor azért kultúráltan megyek, legtöbbször hagyok előttem menni valakit. Azaz aki megelőz, amögé beállok, tökmindegy, h mennyivel megy, mert övé a fotó Smiley
Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4579 Dátum: 2011. december 16. 14:37:23 pm »

Kivéve ha hátulról fotóznak, vagy ha besatuz előtted.  Embarrassed
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
rnie
Vendég
« Válasz #4580 Dátum: 2011. december 16. 16:02:55 pm »

Sosem megyek senkihez olyan közel, hogy be tudjon satuzni... 100 méter körül legalább hagyok, így még talán a hátsó fotót is megkapja az első:) Bár mostanában a 16-17-es fogyasztás nem a gyorshajtás, hanem a dugó miatt van:( remélem jövő héten lesz már igazi városi autóm, mert ez nagyon nem az:) 10 km-et megyek, de ugyanúgy gőzölög végig, lötyöghet a kipuffban a víz, az olaj nem éri el a 80 fokot sem (max 2000-es fordulat, de inkabb kevesebb, 10%-os gázállás:)) Mondjuk autópályán nem MEREK annyit gyorshajtani, h 17-et egyen átlagba:)
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 16. 16:48:19 pm írta collins » Naplózva
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #4581 Dátum: 2011. december 16. 19:19:52 pm »

Jah akkor jó. Abból indultam ki, h múltkor majdnem nekem jött egy E60 meg egy Insignia. Racingoltak az M0-án tömött forgalomnál, a külső sávban mentem, a belsőben is csak csorgott a forgalom, akkora sebességgel esett be mögém, hogy ha nem rántom félre a kormányt, akkor nekem jön.  Sad Mondjuk az M7-en utána meg egy piros skodás b@szott fel agyilag, de az már egy másik történet...  Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #4582 Dátum: 2011. december 16. 23:46:39 pm »

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/750/bmw_750_750i_automata_gazos-5339833

A jármű,maga a történelem Wink,ez volt az első 750i amit meg akartam venni,ha jól emlékszem 2001őszén,legalább is így emlékszem crazy2,a rendszámról megismertem.Elkápráztatott a M5 autópályán Roll Eyes Azn,de most nem ez a lényeg,jól látom,hogy a hengerenkénti gáz rendszer csak 3hengrenként tartalmaz egy szelepet?Legalább is hengersoronként látok egy-egy elosztót,aminek mindkét végére megy elektronyos vezeték,ill. a nekünk háttal lévő hengersoron látszik,hogy gázcső is,értelemszerűen,szóval a kis csövek végén mindössze egy fúvóka van,amit az elosztón lévő szelep szabályozhat,gondolom a vákuum,meg a lambda értékek alapján?Én-eddig- crazy2 meg voltam róla győződve,hogy azért hengerenkénti befecskendezős rendszer,mert hengerenként van egy befecskendező,mármint egy elektromágneses szelep,pont mint a benzinhez,úgy a gázhoz is,akkor tévedek? crazy2 huh angel
Mert akkor miből is állhat egy ilyen gázrendszer komputere?
Arra gondolok,hogy az V12-höz ami gáz beszerelő műhellyel beszéltem mind meg akarta vetetni a 6hengeres szettet mindkét hengersorhoz,így a cucc rendesen 6kiló környéke lenne,ami már a hümm-hümm besorolást is túllépi,szóval 6kiló(gyk:600 000ft)
Lehet nem is akkora dráma ez?A szakival aki a 735i-met elgázosította annó,már akkor tervezgettük a V12 gázosítást,a 35i-t alig 160 000-ből kihozta,vizsgával,minden papírmunkával együtt,részéről a +1 hengersor szinte érdektelen,alig 10rongy egy másik keverőfej,meg egy T-elág hozzá,a másik hengersorhoz,vagyis 170 000ft-ból megvan a rendszer,hivatalosan,de ugye az M70 már megkívánná,a hengerenkénti cuccot,legalább is én nem használnám keverőfejes gázzal.
Na,még bő 400 000ft-ra vagyunk a 2x6hengeres cucc árától.
Innen nagyjából mennyi lehet az a 3méter vékony csövecske,ami minden hengerhez megy,meg a 2elosztó/szabályzó amire az elektromos vezetékek mennek,80-100 000ft?
Nekem úgy tűnik,hogy 4 darab 3hengeres egységre van bontva a V12,gáz befecskendezés szempontjából,miért nem elég 1db 4hengereshez való vezérlő?
Uram bocsá,valami legolcsóbb motorvezérlésre alkalmas bizgentyű,azt hiszem a megaskqrt(vagy hogy írják)annyi a dolga,hogy a lambda jelek alapján dúsítson,szegényítsen annak tudatában,hogy mindössze 4hengeres cuccot vezérel,csak éppen 3hengerre szabályoz rá,egy helyett.
Találtam 3kilót? confused 44


* M70 LPG.jpg (62.83 KB, 640x480 - megtekintve 1110 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 16. 23:59:31 pm írta MR.V12 » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #4583 Dátum: 2011. december 17. 00:37:48 am »

Találtam 4hengeres injektort,ezek szerint benéztem huh,de ez már egy még modernebb cucc,itt látszik,hogy valóban hengerenként lövi be  kerót,csak a kis csövek vezetik el a szívócsőig/henger,gondolom nem minden típusban férne el a komplett injektor olyan közel a hf.-hez.


* Injektor Omegas Plus.jpg (34.64 KB, 283x168 - megtekintve 970 alkalommal.)
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #4584 Dátum: 2011. december 17. 08:46:15 am »

A gázbeszerelés manapság csak a gázbeszerelők hasznáról szól...  Sad

Jól látod, ez egy 3-as bankolású(csoportosítású) rendszer. Ez teljesen jó is így, mert a motronik, illetve az összes nagyimpedanciás injektorral szerelt rendszer is 2*3-as megosztásban működik...
 
A V12-t én a magam részéről 1 db 6 hengeres computerrel , hengersoronként 1-1 reduktorral és 1-1  injektorsorral kezdeném. De 4000 környékétől benzint is adagoltatnék hozzá.

A computer belső felépítése nem bonyolult, mára nagyjából beállt a standard hardveres kialakítás.  az alapot egy mikroszámítógép adja, ami bemenő adatként megkapja a gyújtás, az injektorok és a gázrendszer adatait, illetve van egy végerősítője, amivel vezérli az injektorokat ( az, hogy milyen csoportokban, az egy más kérdés). ( a régebbi hardverekben a benzininjektorokat csak simán a tápfeszültség lekapcsolásával iktatták ki )

Innentől már szoftveresen dől el minden.
A paraméterek alapján ez  általában 3d-s mátrix. a régi rendszerek a reduktorhőfokot csak a bekapcsolás engedélyezéséhez nézték, ma már folyamatosan ellenőrzött paraméter a reduktornyomással együtt, így mostmár 4d-s mátrixok vannak.

Ezek piggy-back rendszerek, amelyekhez szükséges a gyári vezérlőrendszer. Egy általad említett standalone rendszer valóban sok szempontból jobb lenne, viszont abban szerintem te is egyetértesz, hogy megőszülsz, mire olyan komfortosra fel tudod programozni, amit amilyen a gyári ecu... persze itt az a kérdés, ki-milyen kompromisszumot hajlandó vállalni egy-egy kérdéskörben.

Ezeknél az omegas injektoroknál már vannak sokkal újabb fejlesztések is.

Ha az anyagiak megengedik és nem zavar, hogy jelene állás szerint elég hosszú a megtérülési idő, akkor csakis a LPI ( folyadékgáz-befecskendezés) - re  érdemes lőni... Alsó és közepes fordulatszám-tartományban ugyanazt tudja, mint a benzines, magasfordulaton pedig úgyis benzinnel érdemes menni...


Mellékszál: a benzinbefecskendezésben megfelelő hőmérséklet és fordulatszám felett újra elővették a központi befecskendező-rendszereket, mert úgy jobb keveredés, homogénebb keverék érhető el...
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 18. 08:32:35 am írta Promega » Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #4585 Dátum: 2011. december 17. 23:28:06 pm »

Hm,egyszerűsítsünk Cool,mit hívunk elegendő komfortnak?A 35i a keverő fejessel nekem teljesen megfelelt,ami zavaró volt,hogy a keverő fej leszűkítette a beömlő oldalt,ami miatt benzin üzemben is bebutult,ha megkapta szecskát,ha jól meggondolom ez az egyetlen ok,ami miatt  nem szeretnék keverő fejest az 50-eshez,hogy ha sietni kell,visszakapcsolok benzinre,és beleáll a hámba mind a 300pejkó,az,hogy gázzal 10%-t elvesztek,mindegy,hiszen normál közlekedésben szerintem nem használ senki többet mint 30-40%-nyi lóerő,nem is kell,van mihez nyúlni.
Azért,hogy a 750i-vel annyiból járjak,mint a 25dék a kúton tankolva,szerintem nem zavar Cool Roll Eyes ha csak annyira komfortos,mint a 35i volt a keverő fejessel.Jelzem,hogy teljesen jól működött,ugyanúgy ment a kipörgésgátló,a váltó programok működtek,kickdown,meg minden,megvolt a 10-15%-os többlet fogyasztás gázból,és kész.
Megtérülés?
Otthon nincs város,nincs dugó,a jó 750i simán 13l körül tartható,kreszközeli használattal,legyen 15l gáz,az úgy 3200ft,ezért a 420ft-os gázolajból 7.6litert adnak,miről beszélünk?
Majd zaklatlak privátban. Azn Evil
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 17. 23:30:50 pm írta collins » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6074


Üzemképtelenítő


« Válasz #4586 Dátum: 2011. december 18. 00:54:08 am »

Drága kenyér,hát férfi az ilyen,aki ezeket a kerekeket BMW-n használja? Embarrassed Tongue
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/750/bmw_750-4897659
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
gagus
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5405


Csak az M30 adhat erőt!


WWW
« Válasz #4587 Dátum: 2011. december 18. 05:06:42 am »

 icon_mad kotz

Az ízlés szubjektív, de nekem ez a felni egyik autón sem kéne.
Naplózva

E23 730i '81, E23 728iA '81
http://forum.capabmwforum.hu/index.php/topic,1378.0.html

30/3388166 Csak saját felelősségre!!
szabi84

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


« Válasz #4588 Dátum: 2011. december 18. 20:07:38 pm »

   Eleg disztarcsa jelege van...... confused
Naplózva
fbm

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83



« Válasz #4589 Dátum: 2011. december 26. 23:42:27 pm »

www.origo.hu/auto/20111207-interju-stegmar-akossal-a-bmw-formatervezojevel.html
Naplózva

e23 732i
Oldalak: 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 [153] 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 ... 206   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!