CápaBMW fórum
2024. május 23. 02:55:16 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 ... 180   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Motorsport  (Megtekintve 2346498 alkalommal)
Sabc
Vendég
« Válasz #3000 Dátum: 2007. december 29. 21:59:20 pm »

A blokk alapja 3.6os volt. Vannak hengerűrtartalom nővelő modszerek, szerintem te is ismersz párat Smiley
Ismerek. De az M5 eleve egy hegyezett motor, ekkora nagyságrendnél már nem jön elő 45 lóerő csak úgy hipphopp. na mindegy. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:13:31 am írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3001 Dátum: 2007. december 29. 22:07:03 pm »

Na látod ez a motor épités titkai. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:13:50 am írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3002 Dátum: 2007. december 29. 22:09:12 pm »

Ne offoljuk szét a topikot, a lényeg az, hogy két cső meg egy hátsó dobbal kurva szar lesz, de majd úgyis érezni fogod Smiley

Átkerülünk a Motorsport rovatba hamarosan.

Látom tudományos érvekkel támasztod alá állitásaidat Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2007. december 29. 22:12:54 pm írta collins » Naplózva
Sabc
Vendég
« Válasz #3003 Dátum: 2007. december 29. 22:09:38 pm »

Na látod ez a motor épités titkai. Smiley
Nem, az a titka, ha beindul. Roll Eyes Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:14:43 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3004 Dátum: 2007. december 29. 22:13:01 pm »

Átkerülünk a Motorsport rovatba hamarosan.
Látom tudományos érvekkel támasztod alá állitásaidat Smiley
Csak annyira tudományosan, mint te a "360 lovas" M5 motort  Grin
Egyébként fentebb már leírtam.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:15:05 am írta Promega » Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7125


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3005 Dátum: 2007. december 29. 22:14:46 pm »

ne vegyétek belevaunak, de nem lehet h -többek közt- azért erősebb mert ez a főtengelyen mért teljesítmény? v eznem számít?
(bocs a hülye kérdésért...)
Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Sabc
Vendég
« Válasz #3006 Dátum: 2007. december 29. 22:16:41 pm »

De a gyár is a főtengelyen mér teljesítményt adja meg
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:15:18 am írta Promega » Naplózva
collins
+8 év az autóm javára.
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7125


18i 82/11 B6 81/11


« Válasz #3007 Dátum: 2007. december 29. 22:20:54 pm »

akkor bocs... azt hittem nem.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:15:27 am írta Promega » Naplózva

"It is like an aircraft. If you replace parts and keep it up, it will go on forever."
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3008 Dátum: 2007. december 29. 22:21:53 pm »

Csak annyira tudományosan, mint te a "360 lovas" M5 motort  Grin
Egyébként fentebb már leírtam.
Gyertek ki bármikor Csepelre és lemérhetjük újra Smiley
De utána te fizeted a sört!!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:15:43 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3009 Dátum: 2007. december 29. 22:25:34 pm »

Megmondom őszintén engem nem érdekel a mért eredmény Smiley Jobban érdekel, hogy mit megy egy origi felujított motoros e34 m5 3.8 ellen SmileySmiley
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:15:57 am írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3010 Dátum: 2007. december 29. 22:30:52 pm »

Igazából egy turbós e30 is érdekelne Smiley
Főleg ha jó a kipufogója !!!
 
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #3011 Dátum: 2007. december 29. 22:44:33 pm »

Folytatván az M-es motor és egyebek témáját, a "hogy megy" annyi dologtól függ....csak 1-2 példa:
önsúly, váltó áttétel, difi áttétel, gumitípus, futómű (egyenes menethez is kell, mert nem jó ha gyorsuláskor a földig ül és arra fogy el a forgatónyomaték egy kicsi része, ami nem is biztos hogy olyan kicsi), pilóta váltási sebessége és a váltás időpontjának helyes megválasztása.....1 halom tényező.
És akkor még csak egy gyorsulásról beszéltünk, nem pályán körözésről, ahová még 4-5 tételt lehetne sorolni. Szóval a mérés egy elég korrekt dolog, főleg ha összehasonlítunk két motort. Ha kocsikat hasonlítunk össze, az más. Én javasolnék egy Hring vagy más ring körözést, de a gyorsulás sem rossz dolog.
Úgy a jó, ha mindkét kocsit, mindkét pilóta kipróbálja, így kisebb az esélye a csalásnak...egyébként meg a gyengébb pilóta alulmaradhatna a jobb kocsival is.
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3012 Dátum: 2007. december 29. 22:54:22 pm »

Igen teljesen egyetértek veled.
A Hringen kaptunk is töled rendesen Smiley))))
Én a padban hiszek, de vannak akiket ez nem győz meg
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:16:49 am írta Promega » Naplózva
DonDr!ft

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1818


1981 E12 1JZ / 1980 E12 520 / 2000 E39 520d


« Válasz #3013 Dátum: 2007. december 30. 10:40:14 am »

Köszönöm Urak a hozzászólásokat, köszi a modiknak is, hogy átrakták ide, szerintem is inkább ide való!

Visszatérve a kipuff témára, nagyon kíváncsivá tettetek, már várom, hogy kipróbálhassam az autót! Sokmindenkivel beszélgettem még a kipufogózás előtt, sokan ajánlották ezt a kombinációt M30ra..... Azt tudom hogy pl M-es gyári rendszeren, szinte csak rontani lehet, mert nagyon érzékeny rá, tudtommal az M30 annyira nem.... Végső soron, egy középdobot bármikor fel lehet rakni, ha nagyon szar a végeredmény! De leginkább egy 'rendes' leömlőre fáj a fogam Smiley
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3014 Dátum: 2007. december 30. 10:43:03 am »

M-es motorokban rejlő tartalékok:

2.5 M3 átépités elött és utána:
(Vaddiszno kollega  index.hu)  

A mérés keréken leadott teljesitmények mutat, főtengelyenre átszámolva szorozni kell (1,36x1.25 [LE])





* M3_EVO.jpg (65.89 KB, 808x634 - megtekintve 630 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2007. december 30. 10:50:00 am írta Himizoli1 » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3015 Dátum: 2007. december 30. 10:46:19 am »

Köszönöm Urak a hozzászólásokat, köszi a modiknak is, hogy átrakták ide, szerintem is inkább ide való!

Visszatérve a kipuff témára, nagyon kíváncsivá tettetek, már várom, hogy kipróbálhassam az autót! Sokmindenkivel beszélgettem még a kipufogózás előtt, sokan ajánlották ezt a kombinációt M30ra..... Azt tudom hogy pl M-es gyári rendszeren, szinte csak rontani lehet, mert nagyon érzékeny rá, tudtommal az M30 annyira nem.... Végső soron, egy középdobot bármikor fel lehet rakni, ha nagyon szar a végeredmény! De leginkább egy 'rendes' leömlőre fáj a fogam Smiley

Ha kész leszel gyere ki hozzánk Csepelre és megmérjük Smiley
Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3016 Dátum: 2007. december 30. 11:21:01 am »

Azokat kérdezném, akik látták már a három motort egymás mellett szétszedve ill. akinek van ezirányú gyakorlati tapasztalata:

m30b30-b32-b35 blokk. A víztér ezekben ugyanaz, csak a hengerfurat más? (mert az m20b20 és b25nél nem u.a) Az biztos, hogy az én m30b25ömet nem lehet felfúrni, mert ennek tücsökpöcs a víztere a nagyokéhoz képest.
Naplózva
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #3017 Dátum: 2007. december 30. 11:37:23 am »

M-es motorokban rejlő tartalékok:

2.5 M3 átépités elött és utána:
(Vaddiszno kollega  index.hu)  

A mérés keréken leadott teljesitmények mutat, főtengelyenre átszámolva szorozni kell (1,36x1.25 [LE])





Ismered Vaddisznót?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #3018 Dátum: 2007. december 30. 11:42:20 am »

Azokat kérdezném, akik látták már a három motort egymás mellett szétszedve ill. akinek van ezirányú gyakorlati tapasztalata:

m30b30-b32-b35 blokk. A víztér ezekben ugyanaz, csak a hengerfurat más? (mert az m20b20 és b25nél nem u.a) Az biztos, hogy az én m30b25ömet nem lehet felfúrni, mert ennek tücsökpöcs a víztere a nagyokéhoz képest.

Szerintem ha van lehetoseg megnezni a fent emlitett blokkokhoz valo hengerfelytomitest/vagy a hozza tartozo informacios papirt akkor kiderulhet a kerdeses dolog..
Ugy tudom tovabba hogy 25 felett mar nagyblokkossnak hivjak ...
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Agyas

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1128



« Válasz #3019 Dátum: 2007. december 30. 22:40:50 pm »

Azokat kérdezném, akik látták már a három motort egymás mellett szétszedve ill. akinek van ezirányú gyakorlati tapasztalata:

m30b30-b32-b35 blokk. A víztér ezekben ugyanaz, csak a hengerfurat más? (mert az m20b20 és b25nél nem u.a) Az biztos, hogy az én m30b25ömet nem lehet felfúrni, mert ennek tücsökpöcs a víztere a nagyokéhoz képest.

Emélkeim szerint az M30b25 és b28 gyakorlatilag megegyezik, a löket más. De nem vennék erre mérget, és azt sem tudom, hogy mennyire lehet felfúrni a b25 blokkot.  undecided
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #3020 Dátum: 2007. december 30. 22:45:30 pm »

Én is úgy tudom, hogy b30 tól felfelé van más világ. Biztosra mondani sajnos nem tudom, mert nem borítottam szét mindegyik fajtát.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:18:12 am írta Promega » Naplózva
sixpack525i
Vendég
« Válasz #3021 Dátum: 2007. december 30. 23:09:29 pm »

Emélkeim szerint az M30b25 és b28 gyakorlatilag megegyezik, a löket más. De nem vennék erre mérget, és azt sem tudom, hogy mennyire lehet felfúrni a b25 blokkot.  undecided
Igen, ezt tudom, a blokkon ott is virít a 2.5/2.8 felirat. Egyébként egy kicsivel nagyobb a furata a 28i-nek.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:18:41 am írta Promega » Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3022 Dátum: 2007. december 31. 15:12:28 pm »

Bocs,h belevau,visszaolvasgattam az írásaitokat.Nem ismerem Himizoli technikai hátterét,de tény,h az M-es motorokban is vannak még kihasználatlan tartalékok.
Gondoljunk itt arra,h gyárilag nincs két teljesen egyforma motor, egy alkatrészek gyártásánál van ugye elhanyagolható szerszámkopás,öntési pontatlanság,stb,az ecu adatait pedig egy átlagolt középértékhez írják. Ezért van,h amikor a gyártó megadja pl az S38 B36 315 Le-s, a valóságban az egyik ügyfélnek 319, a másiknak csak 306 Le-s jut.A hegyezett M-eseknél ez méginkább előjön.
Arról nem is beszélve,h a számoknak ugye marketingszempontból is nagy a jelentőségük,így a katalógusadat gyakran nem felel meg a valóságnak.A Top Gearben volt az a Ford Mustang tesz,ahol padra tettek egy új,és egy régi darabot is, a réginél 240 lónál állt meg a gép,az újnál pedig 260 körül.Főleg az új esetében eléggé elmarad a gyárilag jóval 300 fölöttinek ígérttől. Sad
Szóval,én nem hagyatkoznék kizárólag a számadatokra,de nem lehetetlen,h ha Himizoli részletesen finomítgatott az S38-on,akkor a gyári vezérléssel is nyerhetett akár 15-20 lóerőt.
Amúgy meg Boldog Új Évet mindenkinek!
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:18:59 am írta Promega » Naplózva
Sabc
Vendég
« Válasz #3023 Dátum: 2007. december 31. 15:27:20 pm »

Amit leírtál, az az átlag motorokra igaz lehet, de az M-esekre nem. Azok a végletekig hegyezett motorok, nem véletlenül "Motorsport".
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:19:46 am írta Promega » Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3024 Dátum: 2007. december 31. 15:56:07 pm »

Én eddig az M-esek közül sajnos csak az S50-el tudtam szorosabb ismerettséget,kötni.Azon ok,hogy szemmel láthatólag pontosabbak a részletek,mint mondjuk az én M20-asomon.Azért,ha egyszer lehetőségem lenne belenyúlni bmelyik MPowerbe,kíváncsi lennék,mit művel egy 5-10%-os forgattyúműkönnyítés,ill egy 3% (ez S50-re)levegőbeömlési keresztmetszet növelésre.Sztem fincsi lenne Evil
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:20:08 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #3025 Dátum: 2007. december 31. 16:17:48 pm »

Amit leírtál, az az átlag motorokra igaz lehet, de az M-esekre nem. Azok a végletekig hegyezett motorok, nem véletlenül "Motorsport".
Az első mondat oké, de a második.... A végletekig hegyezett UTCAI motor. Ami kibír min. 100ezer kilométert, az nagyon nem a végletekre van hegyezve. Az ex DTM motorok már közelebb járnak a végletekig hegyezéshez. Nem véletlenül erősebbek, min. 1.5-szer!
Az E34 M5 pl. el sem éri a 100le/1liter teljesítményt, a maga 315/3600-al. Ez nem változtat azon a tényen, hogy borzasztóan erős, de ilyen tekintetben a lemaradás nem kicsi.
Nemrégiben lett mérve egy 1.6-os motor az említett helyen (Kálmán Tomi produktuma) 186LE! Ahogy szól, azt nem jellemezném....meg azt sem hogy mennyibe került.
Az M technik az utcára kiadható legjobb...szerintem. De ez közel sem jelenti, hogy a legjobb. Az is tény, hogy egy M-es motort továbbfejleszteni már nagyon nem egyszerű.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:20:31 am írta Promega » Naplózva
I-scream

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 934



« Válasz #3026 Dátum: 2007. december 31. 16:54:11 pm »

Meg aztán ott vannak a több évtizedes német tunerműhelyek,akik lökettérfogatnövelés nélkül rendszerint 5,nagyritkán 10% pluszteljesítményt tudnak kihozni.Ők is úgy dobják piacra a kis gyöngyszemüket,hogy "erre az autóra igenis, x tízezer km garanciát vállalunk.Nem a Bmw,hanem mi."
A híres S14 B25 DTM motoroknak is 380-420 Le volt a max,ami testvérek között is min 150 ló/liter.És ez a '80-90-es években volt,amikor a digi motorelektronika messze nem ott volt,ahol ma.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:21:19 am írta Promega » Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3027 Dátum: 2008. január 01. 20:19:27 pm »

Ma már rengeteg olyan technologia létezik amivel a motorról belső viszonyait tudjuk mérni a pontos keverékviszony és előgyújtás  beállitáshoz.
Gondolok itt a szélessávú lambda szodára, valósidejű motornyomás és csúcspont mérésre, Ionsensingre, (VEMS).
Ezek a mérési módszerek (műszerek) anyagilag is elérhetőek.  
Ezekkel sokkal jobban be lehet állítani a a motorvezerlő rendszert.
« Utoljára szerkesztve: 2011. július 02. 09:21:47 am írta Promega » Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3298


Ne vedd el!


« Válasz #3028 Dátum: 2008. január 02. 00:15:18 am »

Végre leesett nálunk is kb. 10 cm hó. Iszonyatosan jót autóztunk!!! Szerencsére újév miatt a szóró kocsik is eléggé sztrájkoltak, így 1 osztályú terep várt minket, amerre csak mentünk! Falkában 7-8 autó és kb 50 néző, akik szíves örömest fagytak szarrá az út mentén és jöttek velünk, ahová csak mentünk.... Ez felért egy versenyhétvégével!!!
Remélem lesz még ilyen szűzhavas esténk az idén sok!!!
Naplózva
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #3029 Dátum: 2008. január 02. 15:14:34 pm »

Egy gyakori váltó javitása (850 CSI)  Evil



* HPIM0208_resize.JPG (126.17 KB, 800x600 - megtekintve 513 alkalommal.)

* HPIM0210_resize.JPG (170.48 KB, 800x600 - megtekintve 504 alkalommal.)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 ... 180   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!