CápaBMW fórum
2018. július 20. 01:09:14 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 886841 alkalommal)
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5957


Üzemképtelenítő


« Válasz #6210 Dátum: 2015. június 18. 20:14:31 pm »

Miről ismerni fel egy m30-as motort kívülről, hogy milyen ccm? a szívósoron lévő ccm utalásokon kívül...
Hengerfej szám? motorsz@m? bármi külső utalás a ccm-re

Köszi!



Van felöntés a blokkon,a szívó oldalon,az első felében:3.5  Wink


* M30 3.5.JPG (110.78 KB, 922x615 - megtekintve 778 alkalommal.)
« Utoljára szerkesztve: 2015. június 18. 20:17:57 pm írta MR.V12 » Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 665



« Válasz #6211 Dátum: 2015. június 18. 21:17:15 pm »

Az osszes m30 ban benne van? 2,5 2,8 3,0....?
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4966



« Válasz #6212 Dátum: 2015. június 18. 21:25:38 pm »

Igen.
Naplózva

1985 E28 530i
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 665



« Válasz #6213 Dátum: 2015. június 18. 22:24:10 pm »

Koszonom Nektek!
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 665



« Válasz #6214 Dátum: 2015. június 21. 01:06:26 am »

Néhány erősen technikai kérdés,
Féknyergeket szeretném horganyozni. Mi ennek a menete rendje módja? homokolás, horganyzás... hagyjam benne a dugatyúkat vagy sem, esztergáltassak a helyükre valami dugót?....

Csavarok horganyoztatása, kadmiumozás... fel kell-e fűzni egyesével minden csavart minden alátétet bemártáshoz?

Köszi! Smiley

Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
lowlygentleman

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 35


« Válasz #6215 Dátum: 2015. július 09. 21:10:24 pm »

Sziasztok!

e28 524td kéziváltós, illetve automata váltós adagolója közt van bármi eltérés?

Köszi az infot!

Üdv
Naplózva
dszj

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Válasz #6216 Dátum: 2015. július 11. 00:04:59 am »

Hali!
Pár napja rendetlenkedik a kuplungom.
Vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit vagy ha sikerül, akkor a kuplungpedál felengedésekor szinte azonnal megugrik a kocsi.
Tipp, hogy mi mehetett tönkre?  (esetleg munkahenger???) Nem erőltettem a kapcsolást, ha beveszi a fokozatot akkor sem recseg.

Köszi a segítséget.

Szilárd
Naplózva
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5957


Üzemképtelenítő


« Válasz #6217 Dátum: 2015. július 11. 06:20:43 am »

Néhány erősen technikai kérdés,
Féknyergeket szeretném horganyozni. Mi ennek a menete rendje módja? homokolás, horganyzás... hagyjam benne a dugatyúkat vagy sem, esztergáltassak a helyükre valami dugót?....

Csavarok horganyoztatása, kadmiumozás... fel kell-e fűzni egyesével minden csavart minden alátétet bemártáshoz?

Köszi! Smiley




Kérdezd meg a horganyzó embert. Roll Eyes
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
MR.V12

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5957


Üzemképtelenítő


« Válasz #6218 Dátum: 2015. július 11. 06:26:33 am »

Hali!
Pár napja rendetlenkedik a kuplungom.
Vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit vagy ha sikerül, akkor a kuplungpedál felengedésekor szinte azonnal megugrik a kocsi.
Tipp, hogy mi mehetett tönkre?  (esetleg munkahenger???) Nem erőltettem a kapcsolást, ha beveszi a fokozatot akkor sem recseg.

Köszi a segítséget.

Szilárd


Első blikkre nyomólap rugótörés,ha csak a tökig benyomott pedálnál emel ki,és/vagy csúszik(is),de a kuplung problémákat igazából egy kardán,váltó,és természetesen a kuplung levételével lehet diagnosztizálni,javítani.Esetleg elfolyik/elfolyt az olaj,nézz alá van e tócsa alatta,talán levegős lett,de ezek sem az átvonuló melegfrontoktól történnek,minimum munkahenger csere,ne karmantyúzd meg,nem lesz jó.
Naplózva

"...súlyosan gyengeelméjű,a debilitás határán áll,iq-ja 20-30 közé tehető..."
"...fuss Forrest,fuss..."
"Vigyázat,sárkány van nálam,és nem félek használni!"
"...átkozott Coimbrák..."
Ne vitatkozz jó tündér,a kívánság,az kívánság,térdelj csak le szépen
fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411


320/6 1982/06


« Válasz #6219 Dátum: 2015. július 18. 20:44:11 pm »

Hali!
Pár napja rendetlenkedik a kuplungom.
Vagy nem tudom sebességbe tenni a kocsit vagy ha sikerül, akkor a kuplungpedál felengedésekor szinte azonnal megugrik a kocsi.
Tipp, hogy mi mehetett tönkre?  (esetleg munkahenger???) Nem erőltettem a kapcsolást, ha beveszi a fokozatot akkor sem recseg.

Köszi a segítséget.

Szilárd
Szerintem levegős lett azért csinálja ezt, de nem tudhatod hogy a munkahenger vagy a kuplungfőhenger a ludas, de ha már szét szeded karmantyúzd meg mindkettőt utána légtelenítés és jó lesz. Wink
Ja, és ha az akarod hogy utána egy évnél tovább jó legyen akkor használj ATE vagy gyári karmantyúkészletet, persze csak ha fel lehet újítani mert karcolás mentesek a hengerfalak.
Sok sikert.
Én már túl vagyok ezen, a szerelés képekkel topicban talán még találhatsz is róla képet.
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
dszj

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11



« Válasz #6220 Dátum: 2015. július 21. 23:34:52 pm »

Szerintem levegős lett azért csinálja ezt, de nem tudhatod hogy a munkahenger vagy a kuplungfőhenger a ludas, de ha már szét szeded karmantyúzd meg mindkettőt utána légtelenítés és jó lesz. Wink
Ja, és ha az akarod hogy utána egy évnél tovább jó legyen akkor használj ATE vagy gyári karmantyúkészletet, persze csak ha fel lehet újítani mert karcolás mentesek a hengerfalak.
Sok sikert.
Én már túl vagyok ezen, a szerelés képekkel topicban talán még találhatsz is róla képet.

A kuplung munkahenger a hibás. Eleresztette az olajat szép lassan , feltöltve  ismét működött. Jövő héten csere.

Köszönöm mindkét hozzászólást.
Naplózva
zelei

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Válasz #6221 Dátum: 2015. július 29. 14:12:28 pm »

Helo mindenki.
az m20 motorban létezett az b20 hajtokartol rovidebb??
Naplózva

aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 665



« Válasz #6222 Dátum: 2015. július 29. 19:45:07 pm »

Helo mindenki.
az m20 motorban létezett az b20 hajtokartol rovidebb??



http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm20/
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
zelei

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Válasz #6223 Dátum: 2015. augusztus 02. 15:30:04 pm »

Hello Urak
valaki meg tudná mondani nekem, hogy a linken látható bmw alkatrész mi célt szolgál?

http://www.ebay.com/itm/BMW-Rolls-Alfa-Saab-De-Lorean-Thermo-Time-Switch-VDO-1-274-623-3-/190939088406

köszönöm.
Naplózva

aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
RaddiR

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 665



« Válasz #6224 Dátum: 2015. augusztus 02. 21:47:18 pm »

Hello Urak
valaki meg tudná mondani nekem, hogy a linken látható bmw alkatrész mi célt szolgál?

http://www.ebay.com/itm/BMW-Rolls-Alfa-Saab-De-Lorean-Thermo-Time-Switch-VDO-1-274-623-3-/190939088406

köszönöm.

Ahogy látom hőmérséklet jeladó, vagy az órának, vagy a vezérlőnek, szerintem.
Naplózva

az első kerék a kormányzásra való a hátsó meg ... Smiley
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5124



« Válasz #6225 Dátum: 2015. augusztus 03. 07:10:36 am »

Hello Urak
valaki meg tudná mondani nekem, hogy a linken látható bmw alkatrész mi célt szolgál?

http://www.ebay.com/itm/BMW-Rolls-Alfa-Saab-De-Lorean-Thermo-Time-Switch-VDO-1-274-623-3-/190939088406

köszönöm.
Thermo-time switch, azaz hő-idő kapcsoló. K-jetnél, illetve L-jetnél ez "vezérli" a hidegindító szelepet.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
zelei

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Válasz #6226 Dátum: 2015. augusztus 04. 15:22:56 pm »

Értem, koszonom az infot.
Naplózva

aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
zelei

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Válasz #6227 Dátum: 2015. augusztus 14. 11:26:43 am »

Hallo
Épitett már valaki m20 b27 strokert m50 dugokkal?
Naplózva

aki a cápát szereti, rossz ember nem lehet.
M5swap

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1048


« Válasz #6228 Dátum: 2015. augusztus 17. 10:10:38 am »

Sziasztok!

Bocs, nem a keres topicba tettem, mert sürgős; hátsó rugótányérhoz keresek szilenteket, újat vagy használt jó állapotút; e12, e23, e24, e28 mindegyik modellnél ua., gyári cikkszáma 33521117676, Lemförder cikkszáma: LEM1699001/P. Újan csak rendelésre van. Előre is köszönök bármilyen segítséget! (később törölni fogom a bejegyzést)
Naplózva
BaltusE28

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



« Válasz #6229 Dátum: 2015. augusztus 18. 20:03:50 pm »

Tudja valaki hogy a Dél-pesti kórháznál megvan-e még az a szerelő akinél rengeteg V12 megfordult? Vagy máshová költöztek? Valami elérhetőség? Előre is köszönöm!
Naplózva

fehércápa

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411


320/6 1982/06


« Válasz #6230 Dátum: 2015. augusztus 20. 10:48:44 am »

Urak!

Vízköves Behr alu hűtőt mivel lehet megtisztitani?
Naplózva

20 521 44-82
Skype: timar.laszlo70
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #6231 Dátum: 2015. augusztus 20. 13:40:36 pm »

@fehércápa: Én (és több barátom) sikeresen tisztitottunk réz hűtőket ecettel. Nem tudom, hogy az alu hogy reagál erre a módszerre. Mindenképpen utólag jól-jól ki kell mosni !!!

Nekem is lenne egy kérdésem: E28-ra, előre be lehet faragni E12 (31321112018) vagy E30 (31321125151) lengéscsillapitókat? Hosszúságuk és átmérőjük megegyezik, csak az E12-snek sokkal vastagabb a rúdja. És ha igen, rendesen működik velük az E28?

Ha jól értettem, akkor rövidebbek, mint az E28 gyári és kell alájuk egy pogácsa, illetve az E12-nél vastagabb a rúd, mint az E28-nál (tehát fent is kell faragni, csak nem pontosan tiszta nekem, hogy miket)

Azért kérdezem, mert kaptam egy-egy párat (BOGE, NOS, sosem voltak felszerelve) és érdekelne, hogy tartsam őket tartalékba vagy nekem úgyse lesznek jók soha....
Naplózva
kzolee

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4966



« Válasz #6232 Dátum: 2015. augusztus 20. 15:05:13 pm »

Nekem is lenne egy kérdésem: E28-ra, előre be lehet faragni E12 (31321112018) vagy E30 (31321125151) lengéscsillapitókat? Hosszúságuk és átmérőjük megegyezik, csak az E12-snek sokkal vastagabb a rúdja. És ha igen, rendesen működik velük az E28?

Ha jól értettem, akkor rövidebbek, mint az E28 gyári és kell alájuk egy pogácsa, illetve az E12-nél vastagabb a rúd, mint az E28-nál (tehát fent is kell faragni, csak nem pontosan tiszta nekem, hogy miket)

Azért kérdezem, mert kaptam egy-egy párat (BOGE, NOS, sosem voltak felszerelve) és érdekelne, hogy tartsam őket tartalékba vagy nekem úgyse lesznek jók soha....

Szerintem inkább add el, és vegyél az árából E28-ba valót.  Wink Mindent be lehet faragni, kérdés, hogy megéri -e. Szerintem nem éri meg vesződni, mert még az sem biztos, hogy jó lesz. Más rugóállandóhoz, más toronycsapágyakhoz, más futóműhöz lettek kitalálva.
Naplózva

1985 E28 530i
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3239


Ne vedd el!


« Válasz #6233 Dátum: 2015. augusztus 20. 15:44:23 pm »

Didta 32/32-n lehet állítani a gyorsító által bejuttatott benzint? Ha igen, hol?
Naplózva
Boge
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3239


Ne vedd el!


« Válasz #6234 Dátum: 2015. augusztus 20. 18:45:54 pm »

Megtaláltam. Ha valakit érdekel: a karbi alján van, a kocsi eleje felé néz és 8-as kulcs kell hozzá Smiley
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 740



« Válasz #6235 Dátum: 2015. szeptember 02. 18:50:40 pm »

Hali!

E12-be M20B20-hoz passzol-e E30 szintén M20B20 320i-nek a vízhűtője?
Enyémet elvittem hűtőshöz és nem tudják rendbehozni. Az okát holnap fogom megtudni. Bárdinál nincs egyáltalán E12-höz utángyártott hűtő sem, Unixnál pedig 100 ropi  Shocked a Nissens márkájú hűtő. Az kicsit nekem sokkkk.
E30hoz még vannak utángyártottak kevesebb mint a feléért, ezért kérdezem.

Köszi előre is!  Wink
Naplózva

Thommy
Levo

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 70


'84 520i x1.5


WWW
« Válasz #6236 Dátum: 2015. szeptember 05. 08:18:37 am »

E30-nál van többféle méret! Én E28-cal kisérleteztem. Kaptam egy alighasznált eredeti aluminium hűtőt a szomszéd garázsában E30-ról és azt tettem be. Összehasonlitva, magasasabb, mint a gyári E28 M20B20 hűtő, de kis átalakitásokkal a felfogatásoknál be tudtam szerelni. Konkrétan E12-nél nem tudom mi a helyzet, de remélem segit amit irtam...

Oda kell figyelni a méretekre!
Naplózva
hofoglu

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 555



« Válasz #6237 Dátum: 2015. szeptember 05. 21:01:20 pm »

E 12 hűtőméretek: A fém rész méretét adják meg!
Hálózat méret: 575x470
Kipufogó átmérő [mm]: 38
Szívó- [mm]: 35

Hálózat méret: 575x470
Kipufogó átmérő [mm]: 38
Szívó- [mm]: 38
Vízhűtő

Hálózat méret: 362-400-42
Hálózat méret: 362x400
Kipufogó átmérő [mm]: 32
Szívó- [mm]: 32

Anyag: Alumínium
Kipufogó átmérő [mm]: 40
Szívó- [mm]: 40
Szélesség [mm]: 326
Magasság [mm]: 441
Vastagság [mm]: 34
Ház típus: Műanyag ház
Fűtés/szellőzés: kiegyenlítőtartállyal együtt
hűtő

E30-hoz 20 féle Nissens hűtőt ír a program.
Ha megméred a hűtődet, csőcsonkokat, megnézem, hogy megegyezik-e valamelyikkel.
Naplózva
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 740



« Válasz #6238 Dátum: 2015. szeptember 06. 17:28:54 pm »

Wow!  Shocked
Köszi szépen a válaszokat mindenkinek. Alapvetően az a bajom, hogy az E12-nél tök mások a felfogatási pontok. A Két oldalsó vízzsákon van 2 hajlított lemez, és ez egy konzolba rögzül amiben gumibak van fölül. Alul a megszokott két gumibak van, amibe csak be kell állítani. Amiket eddig láttam E28nál és E30nál felül van 2 fül, amit egy sima gumibakkal rácsavaroznak a homlokfalra. Nagyon nagy mókolást nem szeretnék az autón végrehajtani.
Hétfőn átméregetem a hűtőt, kivezetésekkel és hűtőfelülettel együtt, aztán írok privátot Hofoglu.
Köszi szépen mégegyszer mindenkinek!  Wink
Naplózva

Thommy
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 740



« Válasz #6239 Dátum: 2015. szeptember 07. 19:43:46 pm »

Nahszóval lemértem a hűtőmet. A képen láthatók a méretek.
A befoglaló méretei pedig: 700mm széles és 488mm magas. A szélességében nincs benne a két pirossal jelölt felfogatási pont, csak a vízzsákok széléig mértem. A bordás részen a vastagsága: 35mm, a vízzsákoknál pedig: 50mm.
A második képen a homlokfalon a felfogatási pontok láthatók. Lehet hogy kis alakítással felmegy a sima feltekerős gumibakos verzió is, ezt nem tudom. A bal oldali sajna fix, azt le kéne onnan vágni/fúrni, a jobb oldali csavarozható.
Hofoglu, ha ezek alapján tudsz valami alternatívát mondani, azt megköszönöm.  Cheesy  Grin


* Hűtő méretek.jpg (231.22 KB, 800x449 - megtekintve 989 alkalommal.)

* Hűtő felfogatás.jpg (143.21 KB, 800x449 - megtekintve 1000 alkalommal.)
Naplózva

Thommy
Oldalak: 1 ... 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!