Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #240 Dátum: 2009. július 18. 10:17:45 am » |
|
Ósannál, teszkónál, egyéb gagyi kúton tankolni ősi román szokás.
Egyébként nem muszáj egy nagy motornak sokat ennie, és ezt senki nem hiszi el, amíg nem volt neki olyan autója. Nemrég 11.3 literes fogyasztást produkáltam mind a 8 hengeremmel és 4 literemmel együtt. Mondjuk a nagyátlag kicsit több, nem egész 13. De ahhoz képest, hogy mindenkinek az az első kérdése, miután megtudja, hogy mekkora motorja van, hogy "20 litert benyel mi?"...
Eddig ebben a hitben voltam én is, hogy román szokás.Viszont nálunk a teszkó kút átment shellbe, teszkó árakkal..Biztos volt váltás, mert a szaga is jobb lett... Egyébként azok hiszik el, hogy a kis motor kevesebbet eszik, akik fűnyíróznak: )Tudod a 735 is mennyit evett: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #241 Dátum: 2009. július 18. 10:20:19 am » |
|
Szeptemberre tervezek egy Tátra kerülést, szigorúan krúzolós tempóban, s addig optimalizálgatom a vasat, kiváncsi vok, meddig lehet lenyomni. A könyv 90-nél 6.8-t ír, 120-nál meg 9-t. Ezeknél az autóknál tán még tartható a gyári adat, nem úgy mint a maiaknál. Egyébként nagy fogyasztásperverz vok.
Egy Tátrát gyalog is megkerülök.. )Persze nem ilyen dögmelegben: )Sorry!
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #242 Dátum: 2009. július 18. 12:05:48 pm » |
|
Ósannál, teszkónál, egyéb gagyi kúton tankolni ősi román szokás.
Egyébként nem muszáj egy nagy motornak sokat ennie, és ezt senki nem hiszi el, amíg nem volt neki olyan autója. Nemrég 11.3 literes fogyasztást produkáltam mind a 8 hengeremmel és 4 literemmel együtt. Mondjuk a nagyátlag kicsit több, nem egész 13. De ahhoz képest, hogy mindenkinek az az első kérdése, miután megtudja, hogy mekkora motorja van, hogy "20 litert benyel mi?"...
Eddig ebben a hitben voltam én is, hogy román szokás.Viszont nálunk a teszkó kút átment shellbe, teszkó árakkal..Biztos volt váltás, mert a szaga is jobb lett... Egyébként azok hiszik el, hogy a kis motor kevesebbet eszik, akik fűnyíróznak: )Tudod a 735 is mennyit evett: ) amikor egyszer ott voltam, 14,7-et írt ki a boardod..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #243 Dátum: 2009. július 18. 13:13:50 pm » |
|
Ósannál, teszkónál, egyéb gagyi kúton tankolni ősi román szokás.
Egyébként nem muszáj egy nagy motornak sokat ennie, és ezt senki nem hiszi el, amíg nem volt neki olyan autója. Nemrég 11.3 literes fogyasztást produkáltam mind a 8 hengeremmel és 4 literemmel együtt. Mondjuk a nagyátlag kicsit több, nem egész 13. De ahhoz képest, hogy mindenkinek az az első kérdése, miután megtudja, hogy mekkora motorja van, hogy "20 litert benyel mi?"...
Eddig ebben a hitben voltam én is, hogy román szokás.Viszont nálunk a teszkó kút átment shellbe, teszkó árakkal..Biztos volt váltás, mert a szaga is jobb lett... Egyébként azok hiszik el, hogy a kis motor kevesebbet eszik, akik fűnyíróznak: )Tudod a 735 is mennyit evett: ) amikor egyszer ott voltam, 14,7-et írt ki a boardod.. Miután sabc végigküldte a 6-oson.. )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #244 Dátum: 2009. július 18. 13:21:14 pm » |
|
Szeptemberre tervezek egy Tátra kerülést, szigorúan krúzolós tempóban, s addig optimalizálgatom a vasat, kiváncsi vok, meddig lehet lenyomni. A könyv 90-nél 6.8-t ír, 120-nál meg 9-t. Ezeknél az autóknál tán még tartható a gyári adat, nem úgy mint a maiaknál. Egyébként nagy fogyasztásperverz vok.
Egy Tátrát gyalog is megkerülök.. )Persze nem ilyen dögmelegben: )Sorry! Hüüüüje!
|
|
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #245 Dátum: 2009. július 18. 13:44:46 pm » |
|
Hüüüüje!
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Dannert
Nem elérhető
Hozzászólások: 908
|
|
« Válasz #246 Dátum: 2009. július 18. 15:45:24 pm » |
|
Ósannál, teszkónál, egyéb gagyi kúton tankolni ősi román szokás.
Egyébként nem muszáj egy nagy motornak sokat ennie, és ezt senki nem hiszi el, amíg nem volt neki olyan autója. Nemrég 11.3 literes fogyasztást produkáltam mind a 8 hengeremmel és 4 literemmel együtt. Mondjuk a nagyátlag kicsit több, nem egész 13. De ahhoz képest, hogy mindenkinek az az első kérdése, miután megtudja, hogy mekkora motorja van, hogy "20 litert benyel mi?"...
Eddig ebben a hitben voltam én is, hogy román szokás.Viszont nálunk a teszkó kút átment shellbe, teszkó árakkal..Biztos volt váltás, mert a szaga is jobb lett... Egyébként azok hiszik el, hogy a kis motor kevesebbet eszik, akik fűnyíróznak: )Tudod a 735 is mennyit evett: ) amikor egyszer ott voltam, 14,7-et írt ki a boardod.. Miután sabc végigküldte a 6-oson.. ) akkor még nem. vele érkeztem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #247 Dátum: 2009. július 18. 19:10:43 pm » |
|
akkor még nem. vele érkeztem Akkor nemtom...Az biztos, hogy 13,9 fölött nem emléxem, hogy bármikor is lett volna..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #248 Dátum: 2009. július 19. 08:07:38 am » |
|
Sziasztok ! Tudja e valaki ,hogy a csomagtartózárba hova kell akasztani kp.zár motorjának a rudját.
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #249 Dátum: 2009. július 19. 09:09:15 am » |
|
Sziasztok ! Tudja e valaki ,hogy a csomagtartózárba hova kell akasztani kp.zár motorjának a rudját.
A kp. záras modelleknél a zárhenger végén egy L alakú nyelv/szerkezet van,ami el tud fordulni a zár tengelyén és abban egy lyuk. Na abba akasztod bele a rudazatot.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #250 Dátum: 2009. július 19. 10:40:54 am » |
|
Sziasztok ! Tudja e valaki ,hogy a csomagtartózárba hova kell akasztani kp.zár motorjának a rudját.
A kp. záras modelleknél a zárhenger végén egy L alakú nyelv/szerkezet van,ami el tud fordulni a zár tengelyén és abban egy lyuk. Na abba akasztod bele a rudazatot. Én is ugy gondoltam,de az enyémen nincs lyuk.Gondoltam hogy furok rá egy lyukat,de nem tudom pontosan hova.Az enyém nem volt kp.záras , egy E28-ból raktam át ,minden müködik is rendesen csak itt akadtam el. Most nézem,hogy az az L alaku valami,mikor nyitott álapotban van a zár teljesen fügőlegesen áll,ki fogja e tudni mozditani a kp.zár motorja ebből a fügőleges hejzetből -vizszintesbe.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. július 19. 11:13:30 am írta nimroad »
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #251 Dátum: 2009. július 19. 11:34:31 am » |
|
A nem kp zárasra ne fúrj lyukat, mert az fixen van a tengelyre rögzítve. Húú...hogy is kellett ezt csinálni? Emlékeim szerint az E12 zárhengerének a tengelye, amire egy pici stifttel van rögzítve a "nyelv" ,az hosszabb,mint a kp zárasé. Ezért vágni kell. De a lyuk az fix...basszus de rég volt ez... Mind1. lényeg,hogy rugó ellenében húzza le a motor. Sztem látni fogod, ha szétszeded
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
axel68
Vendég
|
|
« Válasz #252 Dátum: 2009. július 23. 15:42:58 pm » |
|
szijasztok!olyan gondom lenne h nem működik a fordulatszám mérőm!hogyan lehetne azt megcsinálni?honnan kapja a jelet? továbbá az autó órájában van kinti hőmérséklet mérő és az mindig -30 fokot mutat annak merre található az érzékelője?mi gondja lehet?kérlek segitsetek!különben egy 524 es e34 esről van szó ja és még csal egy picit a kilóméteróra!ezekkel mit lehetne kezdeni?előre is köszönöm!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #253 Dátum: 2009. július 23. 16:13:04 pm » |
|
szijasztok!olyan gondom lenne h nem működik a fordulatszám mérőm!hogyan lehetne azt megcsinálni?honnan kapja a jelet? továbbá az autó órájában van kinti hőmérséklet mérő és az mindig -30 fokot mutat annak merre található az érzékelője?mi gondja lehet?kérlek segitsetek!különben egy 524 es e34 esről van szó ja és még csal egy picit a kilóméteróra!ezekkel mit lehetne kezdeni?előre is köszönöm!!
Fordszámmérő: Tönkrement a fordulatszám jeladó, csere. A motor és a váltó találkozásánál van, alul, a lendkerékről veszi a jelet. Hőmérő: menetirány szerint bal elöl, a lökhárító aljában van a hőmérő, amiről jelet kap a műszer. Ez vagy tönkrement, vagy leszakadt róla a csati, vagy ha soha nem is működött, akkor már valaki kiberhelte belőle. Km óra csalás: Mindegyik csal egy picit, ha nem gyári a kerékméret, akkor egészen sokat is tud, de nekem pl az 540-en gyári kerekek vannak, és így is csal felfelé 3-4 km/h-t
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #254 Dátum: 2009. július 23. 17:40:17 pm » |
|
A nem kp zárasra ne fúrj lyukat, mert az fixen van a tengelyre rögzítve. Húú...hogy is kellett ezt csinálni? Emlékeim szerint az E12 zárhengerének a tengelye, amire egy pici stifttel van rögzítve a "nyelv" ,az hosszabb,mint a kp zárasé. Ezért vágni kell. De a lyuk az fix...basszus de rég volt ez... Mind1. lényeg,hogy rugó ellenében húzza le a motor. Sztem látni fogod, ha szétszeded De hát akkor nincs értelme szétszedni mert tényleg fix (stifttel van rögzitve) és nem lehet sehova mozgatni csak kulcsal.Ha meg kiszerelem a belsejét akkor meg nem fogom tudni nyitni a kulcsal . Mi a teendő?? Lehet ilyen zárat kapni valahol??
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #255 Dátum: 2009. július 23. 21:17:44 pm » |
|
Nem tudom kellőképp elmagyarázni és ezer éve csináltam ilyen alakítást utoljára. Megkeresem azt a régit,amit berheltem...de,hogy hol lehet...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
axel68
Vendég
|
|
« Válasz #256 Dátum: 2009. július 24. 20:44:59 pm » |
|
Köszönöm a segitséget!visszatérve a kilóméterórára 3-4 az nem sok nekem az a baj lefel csal 20+ -t ÉS ezért nem értem mert ez biztos nem a kerék miatt van:)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
axel68
Vendég
|
|
« Válasz #257 Dátum: 2009. július 24. 20:50:46 pm » |
|
Az a baj h azt mondták nekem h egy elektromos adagoló volt előtte a gépen és amiatt nem megy a fordulatszámmérő!ebben lehet valami?s ha igen akkor ezt hogy lehet összehozni?a mechanikussal?kérlek segitsetek!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #258 Dátum: 2009. július 24. 22:04:24 pm » |
|
Az a baj h azt mondták nekem h egy elektromos adagoló volt előtte a gépen és amiatt nem megy a fordulatszámmérő!ebben lehet valami?s ha igen akkor ezt hogy lehet összehozni?a mechanikussal?kérlek segitsetek!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Na evvel a büdös életben nem fog menni a mérőd. 2 választásod van. 1. szerzel rá eletro adagolót+ hozzá a gázpedált+ vezérlőt+ a saját motorkötegét (gondolom ezt is lebarmolták már) + működő jeladós porlasztós csúcsot 2. veszel E28 24td lendkereket+E28 jeladót+ E28 impulzus formálót. Na ekkor működni fog a ford.sz. mérőd, de a fogyasztásmérőd csak az első esetben. A km órád meg valószínű azért csal, mert egy benzines órája van benne, vagy nem kap elég impulzust, vagy a difiben nem klappol valami.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #259 Dátum: 2009. július 25. 10:56:59 am » |
|
Az a baj h azt mondták nekem h egy elektromos adagoló volt előtte a gépen és amiatt nem megy a fordulatszámmérő!ebben lehet valami?s ha igen akkor ezt hogy lehet összehozni?a mechanikussal?kérlek segitsetek!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Na evvel a büdös életben nem fog menni a mérőd. 2 választásod van. 1. szerzel rá eletro adagolót+ hozzá a gázpedált+ vezérlőt+ a saját motorkötegét (gondolom ezt is lebarmolták már) + működő jeladós porlasztós csúcsot 2. veszel E28 24td lendkereket+E28 jeladót+ E28 impulzus formálót. Na ekkor működni fog a ford.sz. mérőd, de a fogyasztásmérőd csak az első esetben. A km órád meg valószínű azért csal, mert egy benzines órája van benne, vagy nem kap elég impulzust, vagy a difiben nem klappol valami. Vagy az órádon tekergettek valamit, levették a mutatót, és nem jó helyre tették vissza...A kilómétereket rendesen méri?Értem ezalatt a megtett kilómétereket...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
sallaip
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
|
|
« Válasz #260 Dátum: 2009. július 26. 17:47:15 pm » |
|
Sziasztok Srácok! Egy-két lemez kellene nekem az e21-es cápimhoz. Hol tudnék ilyenhez hozzájutni olcsón? Lehetőleg jó minőségű cuccok érdekelnek. Ismertek olyan helyet? Én az ntauto honlapján néztem, ott nem is olyan vészesek sz árak. Köszi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #261 Dátum: 2009. július 27. 08:03:38 am » |
|
Sziasztok Srácok! Egy-két lemez kellene nekem az e21-es cápimhoz. Hol tudnék ilyenhez hozzájutni olcsón? Lehetőleg jó minőségű cuccok érdekelnek. Ismertek olyan helyet? Én az ntauto honlapján néztem, ott nem is olyan vészesek sz árak. Köszi A kérdésed meg is válaszoltad
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #262 Dátum: 2009. július 27. 11:17:36 am » |
|
A 2. szériás E21-be belehet rakni az 1. széria elektromos ventijét anélkül, hogy homlokfalat kelljen cserélni, vagy faragni kelljen?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
steffe
Nem elérhető
Hozzászólások: 2566
|
|
« Válasz #263 Dátum: 2009. július 27. 12:03:53 pm » |
|
A 2. szériás E21-be belehet rakni az 1. széria elektromos ventijét anélkül, hogy homlokfalat kelljen cserélni, vagy faragni kelljen?
Faragni kell,mert a ventillátorpalástnak az első szériánál van egy puklija a homlokfalba,a 2.-nál nincs ha jól tudom....
|
|
|
Naplózva
|
steffe
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #264 Dátum: 2009. július 27. 12:11:37 pm » |
|
A 2. szériás E21-be belehet rakni az 1. széria elektromos ventijét anélkül, hogy homlokfalat kelljen cserélni, vagy faragni kelljen?
Faragni kell,mert a ventillátorpalástnak az első szériánál van egy puklija a homlokfalba,a 2.-nál nincs ha jól tudom.... Hát tényleg nincs ott. De mindegy, megoldottam, valahogy befeszegettem a helyére és egész jól áll. Mjad ha lakatola lesz, akkor átlesz heggesztve a homlokfal ezen része is...
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
sallaip
Nem elérhető
Hozzászólások: 53
|
|
« Válasz #265 Dátum: 2009. július 28. 05:33:56 am » |
|
Sziasztok Srácok! Egy-két lemez kellene nekem az e21-es cápimhoz. Hol tudnék ilyenhez hozzájutni olcsón? Lehetőleg jó minőségű cuccok érdekelnek. Ismertek olyan helyet? Én az ntauto honlapján néztem, ott nem is olyan vészesek sz árak. Köszi A kérdésed meg is válaszoltad Akkor köszi szépen , majd onnét rendelgetek
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
adam
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
|
|
« Válasz #266 Dátum: 2009. augusztus 01. 11:47:50 am » |
|
Hello! Olyan kérdéssel fordulok a hozzáértőkhőz, hogy az E28 528-hoz nem jó-e a E23-akból kibontott kuplungszerkezet? Mert hát ugye M30 ez is az is. Talán abból hamarabb találok vmi használható bontottat. Tudom hogy újat kéne vennem, de nagyon fáj az a 120k. Vagy ha esetleg van vkinek gigakedvezménye vhol, és segítene, hát maxitisztelettel megköszönném. Viszont ha csak az új a járható út, akkor melyik márka a jó kompromisszum? Kösz ádám
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 01. 12:02:02 pm írta adam »
|
Naplózva
|
3x M30 b28 70 4169829
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #267 Dátum: 2009. augusztus 01. 12:25:21 pm » |
|
Neked CSAK a szerkezet kell? Milyen váltód van? Mikori az autód? Csak mert szerkezetet Sachs-ban tudok újat 38-50 között... De komplett Sachs szett is van 88 alatt picivel.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #268 Dátum: 2009. augusztus 01. 12:48:42 pm » |
|
pár éve ebay-ről rendelve M20-hoz eredeti Sachs kuplung-tárcsa-ház-kinyomocsapágy kb max 35 ezer volt. szállítás meg mindennel együtt.
M20-hoz olcsóbb lényegesen..Neki M30-ashoz kellene..
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Höggenbukken
Vendég
|
|
« Válasz #269 Dátum: 2009. augusztus 01. 12:54:19 pm » |
|
M20-hoz olcsóbb lényegesen..Neki M30-ashoz kellene..
Igen, M30-hoz valóban lényegesen drágább. De ha adam kartács küld privátban egy pontos típust, évjáratot, alv@zsz@mot és motorsz@mot, akkor megkérdezem alkatrészes ismerősömet, hogy mit tud intézni. Elég nagy kedvezmények vannak náluk most a LUK kuplungszettekre, én 24 ezer forintért vettem a dízelre egy szettet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|