CápaBMW fórum
2024. november 24. 01:05:03 am *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
 
   Főoldal   Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 209   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autóreszelgető Műhely 2.  (Megtekintve 3033754 alkalommal)
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #450 Dátum: 2009. augusztus 19. 16:47:12 pm »

Elég sok ilyen van.

kérdés nálad mit jelent a gyári szó?
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Himizoli1
Moderátor
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1252



« Válasz #451 Dátum: 2009. augusztus 19. 20:06:50 pm »

Azért megnézném ezt 1-2 szituációban Cheesy

Ilyen élesben. Vigyázni kell vele!
http://www.youtube.com/watch?v=BV8yfpKUnmg&feature=related#
Naplózva
Höggenbukken
Vendég
« Válasz #452 Dátum: 2009. augusztus 19. 20:29:17 pm »

kérdés nálad mit jelent a gyári szó?

Hát van a gyári, amit ugye BMW szalonban rendelsz.
Van a gyárival megegyező utángyártott.
Meg van mindenféle egyéb megoldás, ami néha teljesen jó lehet, de azért ez a ritkább. Valami apróság általában sose klappol, de afelett az ember általában szemethuny, a cél érdekében.
És hogy megelőzzelek, tudom, hogy neked jó a nemgyári is.  Cheesy Smiley
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #453 Dátum: 2009. augusztus 19. 21:57:00 pm »

Jaj erről jut eszembe az igazi szopatás:
2 kormánygépem van. Egyiken se lehet holtjátékot állítani mert az egyiknél az anyába belerohadt a hernyócsavar és csak egyszerre forognak, a másik (ami a kocsimban van) ott az anya leforog, de a hernyócsavar belerohadt a fedélbe, meg nem mozdul az atyaúristennek sem. Na, ezt hogy szoktátok megoldani? Ha a fedelet mondjuk leveszem akkor szanaszét esik az egész, és zsíros golyók fognak kipotyogni?

A fedelet ne vedd le! Smiley

berohadt hernyócsavart körbedrótkeféz, csavarlazító, WD-40, kocogtatás, a lehető legszélesebb, legnagyobb lapos csavarhúzó,ami belemegy. Lehetőleg olyan,aminek szárára egy kulccsal rá tudsz fogni. Ha így sem enged,akkor jön a patentfogóval rámarás és a kiszedés.
Kitekerheted nyugodtan. Ha túlélte,akkor megtisztít, menet "fésülés" ,ilyesmi, rá az anyát és vissza helyére.

Ha meg szarrá ment,akkor a másik hernyóról szépen anyát műteni és kicserélni Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #454 Dátum: 2009. augusztus 20. 06:45:18 am »

Hát van a gyári, amit ugye BMW szalonban rendelsz.
Van a gyárival megegyező utángyártott.
Meg van mindenféle egyéb megoldás, ami néha teljesen jó lehet, de azért ez a ritkább. Valami apróság általában sose klappol, de afelett az ember általában szemethuny, a cél érdekében.
És hogy megelőzzelek, tudom, hogy neked jó a nemgyári is.  Cheesy Smiley

Igen, túlnyomó részben megfelelnek, szalonban értelmetlen rendelni szerintem, hacsak nem E9-esed van...
Valahogy nekem az utángyártott, és a nemgyári cuccok is kitartanak legalább addig, amíg mások a háromszor annyiért vett gyárival elvannak..Sőt..Ki érti ezt??Roll Eyes)
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #455 Dátum: 2009. augusztus 20. 07:26:18 am »

Igen, túlnyomó részben megfelelnek, szalonban értelmetlen rendelni szerintem, hacsak nem E9-esed van...
Valahogy nekem az utángyártott, és a nemgyári cuccok is kitartanak legalább addig, amíg mások a háromszor annyiért vett gyárival elvannak..Sőt..Ki érti ezt??Roll Eyes)
Annak tudhato be,hogy nem egyszer jartam ugy hogy az autosboltban vett alkatresz csak annyiban kulonbozott a szakszervizben vasarolt BMW dobozos termektol hogy nem bmw-s dobozban volt,illetve az alkatreszbol a BMW emblema KI LETT KOSZORULVE  !!!!!! ....persze ez akkor igaz ha tudod ki a beszallito es azt a tipust veszed meg.
tehat eloszor megtudni a gyari beszallito neve-t majd ugyanolyat rendelni es olcsobban kapod meg mint a bmw-s dobozban ugyanazt.
Persze soxor van az is hogy nehany szakszervizes alkatresz a legolcsobb mert valami akcio miatt learazzak....pl eccer a m10 vezermulanc volt a legolcsobb a becsi uton.

jjja juteszembe .... mitol fugg hogy az eggyik m10 egysoros a masik meg 2soros vezlancal van szerelve..  /tudom mas a fogaskerek  Smiley.../
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #456 Dátum: 2009. augusztus 20. 07:37:58 am »

jjja juteszembe .... mitol fugg hogy az eggyik m10 egysoros a masik meg 2soros vezlancal van szerelve..  /tudom mas a fogaskerek  Smiley.../
79 előtt volt 2 soros az m10-ben tudtommal...
Naplózva
Feco01

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 157



« Válasz #457 Dátum: 2009. augusztus 20. 09:24:01 am »

Kiszeded a műszerfalat és a hőmérőt egy db kis anyacsavar tartja a helyén, azt húzd meg hátha ott kontaktos... Ha ez nem segít, akkor azt a műszert ki kell cserélni.

Köszi a segítséget.
Kontakthiba megszűnt, de előbb-utóbb csere lesz, mert néha még elkezd táncolni, de már nem olyan intenzíven és gyakran, mint eddig.
Naplózva
TraBence

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4521


+36 30 370 85 77


« Válasz #458 Dátum: 2009. augusztus 20. 09:39:26 am »

Annak tudhato be,hogy nem egyszer jartam ugy hogy az autosboltban vett alkatresz csak annyiban kulonbozott a szakszervizben vasarolt BMW dobozos termektol hogy nem bmw-s dobozban volt,illetve az alkatreszbol a BMW emblema KI LETT KOSZORULVE  !!!!!! ....persze ez akkor igaz ha tudod ki a beszallito es azt a tipust veszed meg.
tehat eloszor megtudni a gyari beszallito neve-t majd ugyanolyat rendelni es olcsobban kapod meg mint a bmw-s dobozban ugyanazt.
Persze soxor van az is hogy nehany szakszervizes alkatresz a legolcsobb mert valami akcio miatt learazzak....pl eccer a m10 vezermulanc volt a legolcsobb a becsi uton.

jjja juteszembe .... mitol fugg hogy az eggyik m10 egysoros a masik meg 2soros vezlancal van szerelve..  /tudom mas a fogaskerek  Smiley.../

Kiköszörülésről jut eszembe a Bosal Vonóhoroggyártás fél éve : Adott egy vonóhorog ami megy a szerelősorra többek között a BMW gyárba... Aztán készült ugyanabból az alapanyagból utópiacra is ugyanaz csak kiflexelik a gyári BMW azonosítót!!! JA és nem mellesleg ezt nem hőkezelik... Smiley
Naplózva

Bence
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #459 Dátum: 2009. augusztus 20. 11:27:14 am »

E21-en hogy tudok holtjátékot állítani?  Shocked
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #460 Dátum: 2009. augusztus 20. 13:02:55 pm »

Sokmindennek lehet holtjátéka Roll Eyes  kicsit bővebben ?
Jah! Akkor kormány! Cheesy
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #461 Dátum: 2009. augusztus 20. 18:10:36 pm »

A fedelet ne vedd le! Smiley

berohadt hernyócsavart körbedrótkeféz, csavarlazító, WD-40, kocogtatás, a lehető legszélesebb, legnagyobb lapos csavarhúzó,ami belemegy. Lehetőleg olyan,aminek szárára egy kulccsal rá tudsz fogni. Ha így sem enged,akkor jön a patentfogóval rámarás és a kiszedés.
Kitekerheted nyugodtan. Ha túlélte,akkor megtisztít, menet "fésülés" ,ilyesmi, rá az anyát és vissza helyére.

Ha meg szarrá ment,akkor a másik hernyóról szépen anyát műteni és kicserélni Smiley

Ja sejtettem hogy a fedelet jobb békénhagyni. Mivel a kocsiban lévő plédányban van az ami berohadt és nem jönn ki (természetesen, melyik lenne?) Így hozzáférni kissé bajos, (a csavarhúzós, lazítós, WD40-es, melegítéses, kocogtatásos részt már próbáltam, természetesen kiugrott, pedig pontosan belepasszolt a résbe végig) a csavar rongálását pedig abszolut nem vállalom be semmilyen szinten. Ha nem jön, hogy mondja Sabc?: OTTROHADJONEL!
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #462 Dátum: 2009. augusztus 21. 12:23:50 pm »

Üdv!
Meg tudnátok nekem mondani a szelephézag és a gyújtásértéket is?
Előre is köszi!
Lányos zavaromban majdnem kifelejtettem a típust: M10B18 karbi
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 21. 12:37:55 pm írta Thommy » Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #463 Dátum: 2009. augusztus 21. 13:08:08 pm »

Üdv!
Meg tudnátok nekem mondani a szelephézag és a gyújtásértéket is?
Előre is köszi!
Lányos zavaromban majdnem kifelejtettem a típust: M10B18 karbi

Hézag hideg motornál 0,15-től 0,2-ig.

Gyújtás pedig vákuum nélkül 2000-es fordulaton 25 fok felső holtpont előtt.
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #464 Dátum: 2009. augusztus 21. 14:14:58 pm »

És ez mindkét szelepsorra igaz?
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #465 Dátum: 2009. augusztus 21. 17:48:27 pm »

És ez mindkét szelepsorra igaz?

Még szép! Nem merci ez Tongue Smiley
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #466 Dátum: 2009. augusztus 21. 20:04:47 pm »

És ez mindkét szelepsorra igaz?

Szívó 0,15, kipufogó, 0,20, kipufnak kicsit nagyobb hézagot szoktak hagyni, mert nagyobb hő éri.
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Thommy

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 737



« Válasz #467 Dátum: 2009. augusztus 21. 21:03:29 pm »

Frankó, köszi szépen!  Kiss
Naplózva

Thommy
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #468 Dátum: 2009. augusztus 21. 23:30:12 pm »

Szívó 0,15, kipufogó, 0,20, kipufnak kicsit nagyobb hézagot szoktak hagyni, mert nagyobb hő éri.

Heló heló!!!! Ezt BMW-nél azonnal felejtsük el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20 72
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #469 Dátum: 2009. augusztus 22. 07:21:20 am »

Heló heló!!!! Ezt BMW-nél azonnal felejtsük el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20 72

Miért is?  1001 1225
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #470 Dátum: 2009. augusztus 22. 08:47:13 am »

Miért is?  1001 1225

Egyszerű.
A két érték a hideg és a meleg motornál végzett mérést-állítást takarja, és nem a szívó-kipufogószelep közötti különbséget.
Magyarul: hideg motornál is és meleg motornál is azonos a kipufogó, és a szívó szelepek hézaga is.
Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #471 Dátum: 2009. augusztus 22. 09:18:42 am »

Egyszerű.
A két érték a hideg és a meleg motornál végzett mérést-állítást takarja, és nem a szívó-kipufogószelep közötti különbséget.
Magyarul: hideg motornál is és meleg motornál is azonos a kipufogó, és a szívó szelepek hézaga is.

Jaaaa! Így már értem. Nekem még anno úgy tanították, hogy szelepállítást üzemmeleg motornál kell állítani és a kpiufszelepé a nagyobb.  Cheesy Viszont így gondolom a nagyobb érték a hideg motornál mért hézag.

Más:

Még mindig nem kaptam arra választ, hogy hogy tudok holtjátékot állítani E21 kormányon?!  Roll Eyes Embarrassed
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #472 Dátum: 2009. augusztus 22. 09:24:45 am »

Én meg úgy tudom, hogy szelephézagot hidegen kell állítani... ki mondta hogy forró motornál kell??? Ez még technikailag is sokkal nehezebben kivitelezhető, mi értelme, ha van hideg állapothoz is szelephézag adat? És akkor mi van ha az első szelepnél még 95 fokos a hf, az utolsóig meg mire elér addigra 60??
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
V8 Szisandor
e21 v8 4.0

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



« Válasz #473 Dátum: 2009. augusztus 22. 09:27:51 am »

Jaaaa! Így már értem. Nekem még anno úgy tanították, hogy szelepállítást üzemmeleg motornál kell állítani és a kpiufszelepé a nagyobb.  Cheesy Viszont így gondolom a nagyobb érték a hideg motornál mért hézag.

Más:

Még mindig nem kaptam arra választ, hogy hogy tudok holtjátékot állítani E21 kormányon?!  Roll Eyes Embarrassed
a kormanyon... sehol  Wink
max a kormanymuvon / fogaslec es a perselyek csere HuhHuh/
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=2891&mospid=47167&btnr=32_0000&hg=32&fg=05
Naplózva

azert irok ekezetek nelkul mert csak ilyen a billentyuzetem van...

20-260-22-26
Sam8888

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5132



« Válasz #474 Dátum: 2009. augusztus 22. 09:55:14 am »

a kormanyon... sehol  Wink
max a kormanymuvon / fogaslec es a perselyek csere HuhHuh/
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=2891&mospid=47167&btnr=32_0000&hg=32&fg=05

Jó, akkor kormányművön.  Tongue

A 19-es meg a 20-as alkatrésszel nemlehet állítani azon valamennyit? Embarrassed (Adjuster ~ állító)
Naplózva

2 ajtó 4 kerék 6 henger
Promega
Administrator
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3724



« Válasz #475 Dátum: 2009. augusztus 22. 10:00:40 am »

Jó, akkor kormányművön.  Tongue

A 19-es meg a 20-as alkatrésszel nemlehet állítani azon valamennyit? Embarrassed (Adjuster ~ állító)
A kormányhardid is lötyöghet... Viszont az egésznek csak jó állapotú axiálcsuklóknál és gömbcsuklóknál van értelme belekezdeni.
Naplózva
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #476 Dátum: 2009. augusztus 22. 10:20:46 am »

Jaaaa! Így már értem. Nekem még anno úgy tanították, hogy szelepállítást üzemmeleg motornál kell állítani és a kpiufszelepé a nagyobb.  Cheesy Viszont így gondolom a nagyobb érték a hideg motornál mért hézag.

Más:

Még mindig nem kaptam arra választ, hogy hogy tudok holtjátékot állítani E21 kormányon?!  Roll Eyes Embarrassed

Lütyőnél és Csabnál az igazság. A BMW sok esetben egy külön téma, le kell szarni mit tanított 1-2 (feltehetően) alkoholista, zsigulin nevelt oktató,aki maga sem tudja mit beszél...Az ilyennel élete végéig forró motornál állíttatnám a hézagot ,utána pedig korbáccsal ütném addig,amíg hideg motornál ezt nem korrigálja megfelelően.


Én meg tanultam a BMW szervizből egy olyan embertől,akit még cápákon és korai E32/E34-en oktattak.Meg ezeken kívül még rengeteg olyan könyvből, leírásból,ami az adott korra jellemző BMW-khez íródtak. És itt nem az "így csináld" című és hasonló könyvre gondolok.

Kormánymű ügyben pedig az a fasza,amit Promega leírt.

(nem akartam nagyképűnek tűnni, bocsánat  Embarrassed Embarrassed Embarrassed )


Ez itt a SzentBiblia részlete, evvel vitázni  N E M  SZ A B A D . :




* e12 004.jpg (88.43 KB, 720x960 - megtekintve 1044 alkalommal.)

* e12 005.jpg (74.23 KB, 960x720 - megtekintve 1055 alkalommal.)
Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
Lütyő1
Lázadó

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5712



« Válasz #477 Dátum: 2009. augusztus 22. 10:51:40 am »

Mindazonáltal ha józan paraszti ésszel belegondolsz, hideg motort könnyebb "előéllítani", mint az állításhoz szükséges meleget..Értsd ezalatt, hogy az állításnál végig hidegnek, illetve melegnek kell lennie...
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 22. 13:59:53 pm írta collins » Naplózva

E12-518;E23-728i;Trafi 601S
Miki 24V

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4171


30/ 402 20 24


« Válasz #478 Dátum: 2009. augusztus 22. 10:59:31 am »

Így van. Nem kell ehhez "biblia" ,csak józan ész Wink Csak nyomatékosítani akartam a lényeget,hogy ne legyen már félrevezetés a reszelő topikban.
Arról nem is beszélve,hogy igencsak döcögve járna a motor...
« Utoljára szerkesztve: 2009. augusztus 22. 14:00:14 pm írta collins » Naplózva

E12 520/6 -1978
E12 520/6 -1979
E12 520/6 -1980
E28 525e
csabE28
aki számodra

Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1889


Szerelem, mert cápa!


« Válasz #479 Dátum: 2009. augusztus 22. 12:13:52 pm »

Hát ja. Kis Rönót is vittem a héten szelepállításra (mer nincs szerelésim még sajnos), és mondták hogy csak ha teljesen kihült akkor fognak hozzákezdeni. Nyilvánvaló.
Naplózva

Aranka az én kis vasoxidkupackám!
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 209   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

A MySQL adatbázis használatával A PHP programnyelven íródott Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!