Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #600 Dátum: 2009. szeptember 03. 22:38:29 pm » |
|
Én nem tudom, de nálam még életbe nem volt nyitva második torok sztem, mégis mióta megvan mentem vele 450km-et és már második tank járja a végét, pedig jó részt vidéken volt használva 90es tempónál, ahol elvileg a leg kevesebbet eszi. Nálam meg benyelte a 12-t simán. Sztem 3000 fölé meg nem is nagyon akar menni, most vagy az óra nem stimmel és hatosé van benne, vagy nemtom, de nagyon nyugdíjas a tempó így. Lódulni sehol nem akar, igazából nem is próbálgattam még a hengerfej miatt, de nem érzem benne egyáltalán azt az erőt ami a karbisokban szokott lenni. Nincs benne az a rántás, az a hirtelen gázreakció. Skodám nagyobbat rántott padlónál mint ez pedig az 1.3 volt. Gyújtás és szelepek okésak.
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #601 Dátum: 2009. szeptember 03. 23:23:03 pm » |
|
4A1-nél van az a vákuumdob ami nyitja a második torkot, annak villámgyorsan kéne kinyitnia? Csak mert ma mentem olyan 3-4 ezres fordulat között másodikban, aztán lepadlóztam neki és iszonyatmód megindult, meg a hangja is brutál volt. Egyébként meg lassabban szedi össze magát... Ez úgy van,hogy a második torkot a "lábaddal" nyitod. Bizonyos fordulatnál az alsó pillangó már kissé nyitva van, de ekkor a felső fedélnek még zárva kell lennie. Ezt a zárást segíti elő egy rugóerő és az a vákuumdobozka. Próbálom elmagyarázni. Ha megnézed, a felső fedelek (nagy fokozat) az úszóház felé nem tökéletesen zárnak, van ott egy kis rés. Ami történetesen 0,8mm Avval egyvonalban látsz oldalanként 1 furatot. Na. Amikor már a fordulat olyan,hogy te már nyitottad a pedállal kis mértékben a nagy pillangókat,akkor azon a résen keresztül a kis lyukakból kap benzint. Ha laza lenne a rugó, vagy gyenge/átszakadt lenne a vákuumdobozka,akkor hirtelen az a kis résen keletkezett "vákuum" lenyitná a felső fedelet. Ez azt eredményezi,hogy felhúzza ugyebár a 2db tűszelepet, szabaddá téve azt a 2db böhömnagy fúvókát és már kész is a túldúsulás. Ettől lesz torpanás, nem menés. Nem mondom, jókat lehet bohóckodni avval a fedéllel, mire úgy beáll,hogy tökéletes legyen. Egyébként úgy a legélvezetesebb (így is van kitalálva),hogy tartod azt a 3000-4000 körüli fordulatot, elég hosszan. Tehát épp mész pl. egy kocsisor mögött ,amit előzni akarsz, de még jönnek szembe, de hamarosan elfogynak. Addig felépülnek az ideális vákuumok, erők, keverékek, a már pontatlan beállítás miatti kis túldúsulás eltűnik, kompenzálódik és ekkor egy gázfröccs és hajrá És az élmény az,amit leírtál. Erre egy motronic a büdös életben nem lesz képes (tapasztalat) Gondolhatod milyen jó,mikor pl. egy 28-as, vagy 30-as a 4A1-el (ami tegyük fel jól működik) megindul
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #602 Dátum: 2009. szeptember 03. 23:24:59 pm » |
|
Én nem tudom, de nálam még életbe nem volt nyitva második torok sztem, mégis mióta megvan mentem vele 450km-et és már második tank járja a végét, pedig jó részt vidéken volt használva 90es tempónál, ahol elvileg a leg kevesebbet eszi. Nálam meg benyelte a 12-t simán. Sztem 3000 fölé meg nem is nagyon akar menni, most vagy az óra nem stimmel és hatosé van benne, vagy nemtom, de nagyon nyugdíjas a tempó így. Lódulni sehol nem akar, igazából nem is próbálgattam még a hengerfej miatt, de nem érzem benne egyáltalán azt az erőt ami a karbisokban szokott lenni. Nincs benne az a rántás, az a hirtelen gázreakció. Skodám nagyobbat rántott padlónál mint ez pedig az 1.3 volt. Gyújtás és szelepek okésak. Kerestem neked robbantott ábrát, leírást, de nem találtam meg, csak az 1B2-höz 2B4-el nem sok tapasztalatom van, nagyon nagyon kevés 4 hengeres fordul meg nálam. Stromberg CDET és DIDTA jöhet bármikor
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #603 Dátum: 2009. szeptember 04. 08:27:08 am » |
|
Ez úgy van,hogy a második torkot a "lábaddal" nyitod. Bizonyos fordulatnál az alsó pillangó már kissé nyitva van, de ekkor a felső fedélnek még zárva kell lennie. Ezt a zárást segíti elő egy rugóerő és az a vákuumdobozka. Próbálom elmagyarázni. Ha megnézed, a felső fedelek (nagy fokozat) az úszóház felé nem tökéletesen zárnak, van ott egy kis rés. Ami történetesen 0,8mm Avval egyvonalban látsz oldalanként 1 furatot. Na. Amikor már a fordulat olyan,hogy te már nyitottad a pedállal kis mértékben a nagy pillangókat,akkor azon a résen keresztül a kis lyukakból kap benzint. Ha laza lenne a rugó, vagy gyenge/átszakadt lenne a vákuumdobozka,akkor hirtelen az a kis résen keletkezett "vákuum" lenyitná a felső fedelet. Ez azt eredményezi,hogy felhúzza ugyebár a 2db tűszelepet, szabaddá téve azt a 2db böhömnagy fúvókát és már kész is a túldúsulás. Ettől lesz torpanás, nem menés. Nem mondom, jókat lehet bohóckodni avval a fedéllel, mire úgy beáll,hogy tökéletes legyen. Egyébként úgy a legélvezetesebb (így is van kitalálva),hogy tartod azt a 3000-4000 körüli fordulatot, elég hosszan. Tehát épp mész pl. egy kocsisor mögött ,amit előzni akarsz, de még jönnek szembe, de hamarosan elfogynak. Addig felépülnek az ideális vákuumok, erők, keverékek, a már pontatlan beállítás miatti kis túldúsulás eltűnik, kompenzálódik és ekkor egy gázfröccs és hajrá És az élmény az,amit leírtál. Erre egy motronic a büdös életben nem lesz képes (tapasztalat) Gondolhatod milyen jó,mikor pl. egy 28-as, vagy 30-as a 4A1-el (ami tegyük fel jól működik) megindul Igen pont ez volt egyébként hoy toporgott előttem a kocsisor, 2.-ikban tartottam a fordulatot azt utána odatiportam neki. Szóval akkor ez így működik jól?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #604 Dátum: 2009. szeptember 04. 10:08:24 am » |
|
Igen pont ez volt egyébként hoy toporgott előttem a kocsisor, 2.-ikban tartottam a fordulatot azt utána odatiportam neki. Szóval akkor ez így működik jól? Igazából minden BMW motor így működik jól,de a karbisokra ez hatványozottan igaz
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #605 Dátum: 2009. szeptember 04. 10:13:51 am » |
|
Igazából minden BMW motor így működik jól,de a karbisokra ez hatványozottan igaz Nemlehet ezen valamit tuningolni, hogy mindíg ekkorát ugorjon?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #606 Dátum: 2009. szeptember 04. 10:26:28 am » |
|
Nemlehet ezen valamit tuningolni, hogy mindíg ekkorát ugorjon? De. szánj rá 30 000km használatot folyamatos állítgatással .vagy új karbi, vagy egyszerűen, mikor tudod, h lendületesebben akarsz autózni,akkor nagyobb fordulatot használsz. Végülis az automata S fokozata is ezt teszi. máskülönben egy 35i is "lomha".
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #607 Dátum: 2009. szeptember 04. 10:36:16 am » |
|
De. szánj rá 30 000km használatot folyamatos állítgatással .vagy új karbi, vagy egyszerűen, mikor tudod, h lendületesebben akarsz autózni,akkor nagyobb fordulatot használsz. Végülis az automata S fokozata is ezt teszi. máskülönben egy 35i is "lomha". Aha és mit állítsak? Azt a kis csavarrugót, ami a 2. torok vákumos bizbaszát állítja?
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #608 Dátum: 2009. szeptember 04. 11:08:10 am » |
|
Aha és mit állítsak? Azt a kis csavarrugót, ami a 2. torok vákumos bizbaszát állítja? A legfontosabb a motor jó kondija. Közel azonos kompresszió a hengerekben, jól záró szelepek, megfelelő szelephézag. Ezek nélkül nem lesz normális a 4A1 (Az injektor ezeket sokkal jobban kompenzálja, nem ilyen érzékeny) Másik fontos, a gyújtás. Jó gyertyák az előírt értékkel, jó pipák az előírt ellenállással, nem szénszálas szilikonkábelek, hanem az eredeti fém szálasak. Jól működő gyújtáselosztó (röpsúly, vákuum, nem lógó fogaskerék), jó rotor, jó fedél, odavaló nagyfeszültségű trafó. Ha ezek jók,akkor jöhet a karbi: - zárjon jól és működjön jól a TN-Starter - a "pót" keverék megfelelő legyen. (ha mázlid van, még nem tekerte senki és nem kell hozzányúlni) - A pillangók tökéletesen zárjanak, - gyorsítópumpa kezdeti működése pontos legyen az alapjárathoz hangolva, - az alapjárati keverék egyforma legyen hengercsoportonként, - nagy fokozat nyitási ideje és nyitási képessége, tökéletes zárása - megfelelő fúvókák - megfelelő úszószint - megfelelő üzemanyag ellátás - minden vákuumdoboz, vákuumkapcsoló tökéletesen működjön, tartsa a vákuumot - nagy fokozat keverékterelő lemeze jól legyen betéve - nagy fokozat csillapító vákuumdoboza jó legyen - nagy fokozat rugóereje (evvel kell a legtöbbet játszani) - a porlasztó középső része és a fedél ne legyen meghajolva - tömítések pontosak, precízek legyenek - nagy fokozat fedelénél a hézag jó legyen - nagy fokozat tengelye könnyen működjön - nagy fokozat fúvókái könnyedén működjenek, de jól zárjanak Ennyi
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #609 Dátum: 2009. szeptember 04. 11:08:51 am » |
|
Kihagytam a kipufogót Nem árt, ha normális
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #610 Dátum: 2009. szeptember 04. 11:20:29 am » |
|
Hát a TN-startert még majd kicserélem, meg a szelepeket beállítom, de egyelőre ennyi lesz. Nekem a legfelső fedél a karburátoron asszem el van hajolva, de párszor bikára meghúztam a csavarokat aztán talán kisimult, mindenesetre amióta megvettem bele a gyári 1600 Ft-os tömítést, azóta fasza...
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2009. szeptember 04. 18:50:28 pm írta collins »
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #611 Dátum: 2009. szeptember 04. 12:00:07 pm » |
|
Hát a TN-startert még majd kicserélem, meg a szelepeket beállítom, de egyelőre ennyi lesz. Nekem a legfelső fedél a karburátoron asszem el van hajolva, de párszor bikára meghúztam a csavarokat aztán talán kisimult, mindenesetre amióta megvettem bele a gyári 1600 Ft-os tömítést, azóta fasza...
Kialakul az szépen
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Thommy
Nem elérhető
Hozzászólások: 737
|
|
« Válasz #612 Dátum: 2009. szeptember 04. 16:35:42 pm » |
|
Tervben van nálam is vamai DIDTA, vagy valami dupla fekvő cucc és már ott is van az iszonyú fogyasztás , de egyenlőre vannak fontosabb dolgai is a kocsinak, kaszni, beltér stbstb. Majd ezek után jöhet a motor, addig is elbíbelődök ezzel a karbival, hátha sikerül valamit összehozni belőle. Egyébként ezért bírom a karbis dolgokat, nagyon nehéz belőni, főleg ha nem értesz annyira hozzá, de az élmény sztem kárpótol ha sikerült. Na meg az a szívóhang légszűrő nélkül ááá imádom!
|
|
|
Naplózva
|
Thommy
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #613 Dátum: 2009. szeptember 04. 18:31:26 pm » |
|
Sziasztok!
Volna egy kérdésem. Nem megy kereken a motorom ( M30 B28 Ljet) Akár mit állitok rajta reszket a motor.Ma aztán meg elszoritottam a benzincsövet ami vissza megy a tankba igy már sokkal jobb megnőtt a fordulat is de azon tudok állitani a levegőcsavarral. Nem tudom,mi a baj a benzinpumpa nyom keveset vagy a vákumos nyomásszabályzó enged át tul hamar.
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #614 Dátum: 2009. szeptember 05. 08:33:20 am » |
|
Tervben van nálam is vamai DIDTA, vagy valami dupla fekvő cucc és már ott is van az iszonyú fogyasztás , de egyenlőre vannak fontosabb dolgai is a kocsinak, kaszni, beltér stbstb. Majd ezek után jöhet a motor, addig is elbíbelődök ezzel a karbival, hátha sikerül valamit összehozni belőle. Egyébként ezért bírom a karbis dolgokat, nagyon nehéz belőni, főleg ha nem értesz annyira hozzá, de az élmény sztem kárpótol ha sikerült. Na meg az a szívóhang légszűrő nélkül ááá imádom! Háttőőő.... fordítani kéne a sorrenden. A motor az első, utána a kaszni és végül a beltér. (fék ,futómű milyen?)
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #615 Dátum: 2009. szeptember 05. 08:34:51 am » |
|
Sziasztok!
Volna egy kérdésem. Nem megy kereken a motorom ( M30 B28 Ljet) Akár mit állitok rajta reszket a motor.Ma aztán meg elszoritottam a benzincsövet ami vissza megy a tankba igy már sokkal jobb megnőtt a fordulat is de azon tudok állitani a levegőcsavarral. Nem tudom,mi a baj a benzinpumpa nyom keveset vagy a vákumos nyomásszabályzó enged át tul hamar.
Ez mind2 hibája lehet. Igazából a pumpát és a nyomásszabályzót egyszerre illik cserélni újra, mielőtt hónapokig szívna az ember vele Ezt leszámítva milyen szelephézagod van?
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #616 Dátum: 2009. szeptember 05. 08:59:38 am » |
|
Hát ez olyan 600... Már rajta vagyok a témán, kéne karbi felújító készlet, és jelenleg padlónál torpan a kocsi, fuldoklik a benzinben szegényke. Tudja valaki hol lehet keveréket állítani 2B4-en? Esetleg képpel alátámasztani? Köszi! Hűtöm okés, ma szedtem ki, bele a slag és normálisan keresztülmegy rajta a víz, termosztátot is kikaptam, szép tiszta belül, nem hiszem h az lesz a ludas. Jelenleg alapjáratra gyanakszok, vagy pedig amit Sam mondott, a jeladó nem lesz jó. termosztátnál baromira nem jelent semmit az,hogy szép tiszta belül...Forró vízben próbáld ki, hog ynyit-e rendesen...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #617 Dátum: 2009. szeptember 05. 09:01:12 am » |
|
Kerestem neked robbantott ábrát, leírást, de nem találtam meg, csak az 1B2-höz 2B4-el nem sok tapasztalatom van, nagyon nagyon kevés 4 hengeres fordul meg nálam. Stromberg CDET és DIDTA jöhet bármikor Még a végén visszaalakítom az E12-t didtásra...
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #618 Dátum: 2009. szeptember 05. 09:10:00 am » |
|
Ez mind2 hibája lehet. Igazából a pumpát és a nyomásszabályzót egyszerre illik cserélni újra, mielőtt hónapokig szívna az ember vele Ezt leszámítva milyen szelephézagod van? 0,20 mm. A nyomásszabályzót nem lehet valahogy megmérni,hogy mekkora nyomásnál nyit ki ?
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #619 Dátum: 2009. szeptember 05. 09:21:27 am » |
|
Még a végén visszaalakítom az E12-t didtásra...
Nyugodtan
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Lütyő1
Lázadó
Nem elérhető
Hozzászólások: 5712
|
|
« Válasz #620 Dátum: 2009. szeptember 05. 09:23:45 am » |
|
Nyugodtan Odébb van egyelőre sajna: )
|
|
|
Naplózva
|
E12-518;E23-728i;Trafi 601S
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #621 Dátum: 2009. szeptember 05. 09:29:19 am » |
|
0,20 mm. A nyomásszabályzót nem lehet valahogy megmérni,hogy mekkora nyomásnál nyit ki ?
Az kevés. Hideg motornál egyformán szívó/kipuff 0,25 mm. Mérni úgy tudod,hogy fogsz egy nyomásmérőt,ami olaj és benzinálló, a levegő mérő nem jó, szétmegy hamar. Ezt egy T osztóval becsatlakoztatod abban az ágba,ami a tankból megy a benzinhídba és indítasz. 2,5 Barnak kell lennie, ha jó. Ha nem annyi,akkor cső lehúz, benzinpumpa relét ki és direktbe áramot adni a pumpának és mérni,hogy mennyit szállít. Nem egész 1 perc alatt kell 875cm3-t szállítania. Ha megvan,akkor nyomásmérő óra elé beteszel egy "csapot" ,ami lehet mágneszelep is. Ennél a vizsgálatnál az a lényeg,hogy álló motornál végezd. A pumpát direkt, akkuról működteted egy darabig, majd ezt az áramkört szakítod és azonnal elzárod a beiktatott szelepet a tank felé. Ha nem esik a nyomás,akkor a pumpa rossz/vagy visszaenged, ha esik a nyomás,akkor a nyomásszabályzó felé szalad el a nyomás.
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #622 Dátum: 2009. szeptember 05. 10:18:11 am » |
|
Miki! Kezdem azt hinni hogy Arankának is LEHET ez a baja... A motor alapjáraton azóta is remeg, tök szarul jár, pedig a fordulat az megvan. A CO csavart teljesen elzártam, és ledugóztam az utastéri hömérö csövét, így elviselhető. Bármelyiket nyitom sokkal szarabb lesz. A multkoriban egy napig töltöttem az akksit (kezdetben 6 ! led világított az intelligens töltőn) mivel kb 3 hétig nem volt beindítva, és ezután mintha némileg jobban járt volna, sőt a rángatás is csak kb 5 perc menet után kezdett jelentkezni. (Feszültség 14V) Egyébként mikor egyszer lemerült az akksi, akkor az volt a tünet, hogy az alapjárat elkezdett egyre alacsonyabbra lemenni. Egyre szarabb, kihagyogatósabb lett és aztán leállt. Lehet, tökéletes az L-jetem, csak nem kap elég kraftot? Mondjuk fordulaton meg rendesen megy...
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
Sam8888
Nem elérhető
Hozzászólások: 5132
|
|
« Válasz #623 Dátum: 2009. szeptember 05. 12:33:20 pm » |
|
Miki! Kezdem azt hinni hogy Arankának is LEHET ez a baja... A motor alapjáraton azóta is remeg, tök szarul jár, pedig a fordulat az megvan. A CO csavart teljesen elzártam, és ledugóztam az utastéri hömérö csövét, így elviselhető. Bármelyiket nyitom sokkal szarabb lesz. A multkoriban egy napig töltöttem az akksit (kezdetben 6 ! led világított az intelligens töltőn) mivel kb 3 hétig nem volt beindítva, és ezután mintha némileg jobban járt volna, sőt a rángatás is csak kb 5 perc menet után kezdett jelentkezni. (Feszültség 14V) Egyébként mikor egyszer lemerült az akksi, akkor az volt a tünet, hogy az alapjárat elkezdett egyre alacsonyabbra lemenni. Egyre szarabb, kihagyogatósabb lett és aztán leállt. Lehet, tökéletes az L-jetem, csak nem kap elég kraftot? Mondjuk fordulaton meg rendesen megy... Generátor tölt rendesen? 14,4V-ot kell töltenie már alapjáraton is.
|
|
|
Naplózva
|
2 ajtó 4 kerék 6 henger
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #624 Dátum: 2009. szeptember 05. 12:49:37 pm » |
|
Tölt, de hogy "rendesen"-e azt tudja a pék... Nem emlékszem mennyit mutat a digit mérő, lehet hogy 14 felett is jár.
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #625 Dátum: 2009. szeptember 05. 12:56:27 pm » |
|
Az kevés. Hideg motornál egyformán szívó/kipuff 0,25 mm.
Mérni úgy tudod,hogy fogsz egy nyomásmérőt,ami olaj és benzinálló, a levegő mérő nem jó, szétmegy hamar. Ezt egy T osztóval becsatlakoztatod abban az ágba,ami a tankból megy a benzinhídba és indítasz. 2,5 Barnak kell lennie, ha jó.
Ha nem annyi,akkor cső lehúz, benzinpumpa relét ki és direktbe áramot adni a pumpának és mérni,hogy mennyit szállít. Nem egész 1 perc alatt kell 875cm3-t szállítania.
Ha megvan,akkor nyomásmérő óra elé beteszel egy "csapot" ,ami lehet mágneszelep is. Ennél a vizsgálatnál az a lényeg,hogy álló motornál végezd. A pumpát direkt, akkuról működteted egy darabig, majd ezt az áramkört szakítod és azonnal elzárod a beiktatott szelepet a tank felé. Ha nem esik a nyomás,akkor a pumpa rossz/vagy visszaenged, ha esik a nyomás,akkor a nyomásszabályzó felé szalad el a nyomás.
Most,hogy olvasom a válaszod lehetséges,hogy visszaengedi a pumpa a benzint.Miután megállok a kocsival elég soket kell öninditózni,hogy beinduljon a motor. Ha a redszerbe megmaradna a nyomás szerintem rögtön kénne induljon ,vagy ezek a motorok mind igy indulnak ?
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #626 Dátum: 2009. szeptember 05. 14:43:18 pm » |
|
Miki! Kezdem azt hinni hogy Arankának is LEHET ez a baja... A motor alapjáraton azóta is remeg, tök szarul jár, pedig a fordulat az megvan. A CO csavart teljesen elzártam, és ledugóztam az utastéri hömérö csövét, így elviselhető. Bármelyiket nyitom sokkal szarabb lesz. A multkoriban egy napig töltöttem az akksit (kezdetben 6 ! led világított az intelligens töltőn) mivel kb 3 hétig nem volt beindítva, és ezután mintha némileg jobban járt volna, sőt a rángatás is csak kb 5 perc menet után kezdett jelentkezni. (Feszültség 14V) Egyébként mikor egyszer lemerült az akksi, akkor az volt a tünet, hogy az alapjárat elkezdett egyre alacsonyabbra lemenni. Egyre szarabb, kihagyogatósabb lett és aztán leállt. Lehet, tökéletes az L-jetem, csak nem kap elég kraftot? Mondjuk fordulaton meg rendesen megy... Csab! Mértél benzinnyomást, ilyesmit? Egyre gyanúsabb ez,hogy már mindened el van zárva és még mindig jó, ráadásul megy is... Lehet nem is kell ott motronicozni...
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
Miki 24V
Nem elérhető
Hozzászólások: 4171
30/ 402 20 24
|
|
« Válasz #627 Dátum: 2009. szeptember 05. 14:45:11 pm » |
|
Most,hogy olvasom a válaszod lehetséges,hogy visszaengedi a pumpa a benzint.Miután megállok a kocsival elég soket kell öninditózni,hogy beinduljon a motor. Ha a redszerbe megmaradna a nyomás szerintem rögtön kénne induljon ,vagy ezek a motorok mind igy indulnak ?
Gáz nélkül indulnak hidegen/melegen, esetleg kánikulában, tűzforró rendszernél fordul elő,hogy fél gázzal kell indítani. Azért mondtam,hogy a mérésnél kell a műszer elé egy csap, mert evvel tudod meg 100%-ra,hogy melyik ejt vissza. A pumpa ,vagy a szabályzó. Meg lesz az
|
|
|
Naplózva
|
E12 520/6 -1978 E12 520/6 -1979 E12 520/6 -1980 E28 525e
|
|
|
nimroad
Nem elérhető
Hozzászólások: 127
|
|
« Válasz #628 Dátum: 2009. szeptember 05. 15:33:15 pm » |
|
Gáz nélkül indulnak hidegen/melegen, esetleg kánikulában, tűzforró rendszernél fordul elő,hogy fél gázzal kell indítani. Azért mondtam,hogy a mérésnél kell a műszer elé egy csap, mert evvel tudod meg 100%-ra,hogy melyik ejt vissza. A pumpa ,vagy a szabályzó. Meg lesz az Na most csináltam egy olyat,hogy levettem a benzincsövet a benzinhidról és rá dugtam a nyomásmérőre igy 4,5-et nyomot mikor öninditózok,de ahogy megállitom a pumpát rögtön visszaesik 0-ra.Meg fogom próbálni egy T-vel is csak kell egyet készitsek. Tehát a pumpa az biztos hogy visszaenged. Nem kénne ott legyen valahol egy nyomástartó szelep?
|
|
|
Naplózva
|
Csak a Capa BMW - BMW , a tobbi utanzat
|
|
|
csabE28
aki számodra
Nem elérhető
Hozzászólások: 1889
Szerelem, mert cápa!
|
|
« Válasz #629 Dátum: 2009. szeptember 05. 17:25:36 pm » |
|
Csab!
Mértél benzinnyomást, ilyesmit? Egyre gyanúsabb ez,hogy már mindened el van zárva és még mindig jó, ráadásul megy is... Lehet nem is kell ott motronicozni...
Persze hogy nem feltétlenül kell, hát hibátlan volt a jószág amig el nem kezdte a barom rángatását, csak aztán jött hozzá ez a POOR IDLE probléma is. A kettő együtt már egy kicsit sok. Én sajnos nem tudok semmilyen nyomást mérni, illetve gumiban tudok. Rá kéne már nézned az Öreglányra egy kicsit, Miki!
|
|
|
Naplózva
|
Aranka az én kis vasoxidkupackám!
|
|
|
|